/fotboll/osk/forum/7801.aspx/fotboll/osk/forum/7801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2007-11-04 14:19
Just det att Nävfer säger att "klart AIK är intressant" och att "jag vet inte om jag vill kommentera det där" enligt Eurosport tycker jag visar att det finns viss substans i det här. Om man kan lita på eurosport.

Men man vet ju aldrig. Osvuret är bäst. För min del ser jag allra helst Djordjic till AIK och att vi behåller Rubarth, men om vi sen också värvar Näfver, så varför inte?

Nävfer är väl en vänsterfotad yttermittfältare så vitt jag hört... om AIK värvar han så ska det bli extra intressant att veta vad som händer med Rubarth och Djordjic. Djordjic är ju allra hetast till att ansluta sig till AIK och Rubarth vill rätt många behålla i AIK.

Mangesvartandvit...pröva 2 miljoner och typ 20% i vidareförsäljning så kommer du nog sanningen närmare.. :)
Örebro kenya
2007-11-04 13:59
Jag ser ingen stjärna i Näfver. Får vi bra betalt så tycker jag vi ska släppa honom.

Sen håller jag med resten om att styrelsen och spelarinvest agerar tafatt. Borde varit klart med tränare och något nyförvärv redan nu.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 13:45
Är det bara ÖSK som står utan tränare i allsvenskan just nu?
Örebro Ösk-Power
2007-11-04 13:45
Om Näfver går till AIK kommer klubben och styrelsen att sända ut fel signaler till supportarna och laget. Och nu när vi fyller 100 år och allt. Jag kan säga så här. Om klubben släpper Nävfer, kan inte vi supportar gå ihop och kräva att styrelsen skall avgå.
Då är det fan dags att agera. Nere i Italien skulle det bli kaos om detta skulle inträffa.

Vi supportar måste ställa mer krav. Utan oss är de ingenting.

Läste också på fotbollskanalen att Barsom mycket väl kan försvinna från ÖSK , då Lennart Sjögren säger att vi har svårt att konkurrera med toppklubbarna om löner osv. Visst, Barsom vill säkert ha en fet lön, men det viktigaste är tränarfrågan. Vad i helvete sysslar styrelsen med? Mitt förtroende för dem börjar snart succésivt försvinna.

AGERA NU ÖSK INNAN DET ÄR FÖR SENT!
Örebro MangeSvartAndVit
2007-11-04 13:36
Släpper vi Näfver till Aik nu inför vårat kommande 100års jubileum är det fan en stor fet skandal!
Men det ä klart....är dom berädda att punga upp 20 mille...så låt dom ta honom! med 50% i vidareförsäljning!
Annars väntar vi in Ajax eller nått å deras feta plonka:)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 13:35
Om Nävfer drar till AIK så måste vi se till att Barsom stannar. Annars så har vi bara Frempong som vänster mittfältare. Men nu måste vi få en tränare i början på den här veckan som kommer!
Örebro Kubisztal
2007-11-04 13:29
Abbas Hassan tvekar om fortsättning i Elfsborg. En U-21 landslagsman i målet kanske vore nått för oss? Tycker det vore intressant då Westman under året inte varit fullt så bra som man hoppats, även fast han gör kanon räddningar ibland så känns det som han står och sover i målet.

Så in med Abbas och ge Westman lite konkurrens.
AIK kribba
2007-11-04 13:20
Ännu mer rykten, nu närmare med Nävfer i AIK? Kan det bli AIKs 3e nyförvärv? Vem vet...det verkar vara hyfsat hett i alla fall..
Örebro apskallen
2007-11-04 13:11
Grixx//
Självklart har du rätt, får man inga chanser kan man inte visa vad man går för. Och visst, kanske är det så att Nordin inte fått tillräckligt många chanser för att kunna visa sitt rätta jag. Det kan jag inte bedöma riktigt.

Men man får heller inte glömma att ett lag som under en längre tid krigar för sin existens faktiskt inte har lyxen att kunna låta en spelare mogna fram på en position. Där är det leverans direkt som gäller, annars blir det hissen ner till Superettan.

Jag har som sagt inget emot Nordin, däremot reagerar jag på de supportrar som KRÄVER att Nordin måste få spela. För att haka på det tåget krävs det att Nordin presterar först.

Vad gäller fysiken så tror jag han får bära med sig det tills dess att han orkar med att spela en allsvensk match, därefter kommer den diskussionen lägga sig snabbt.
Örebro Grixx
2007-11-04 11:45
apskallen// Man kan se det på ditt sätt vilket gör det väldigt svårt att få fram nya spelare spec som tränare...men som supporter kan man vara positivare och leta fram det positiva.

Som tränare spelar du dina säkra kort framför att plocka in nya spelare.Eller låter vid rätt tillfälle någon bytas in tillfälligt, och fungerar det inte till hundra så kommer det inte heller att bli byte på plats.

Det funkar inte som Mambo Mumbas inhopp då allt funkade och han fick platsen. För Jeffs del så var det så nära succé man kan komma när han provspelade, men tränaren gjorde honom till en inhoppare, kanske för att Jeffs inte funkade efter tränarens intentioner eller annat.

Jag menar att som jag varit inne på tidigare att får man ett långsiktigt förtroende och speltid så har man möjlighet att blomma upp som spelare.

Hade vi inte haft Larsen, Näfver eller Anttonen så hade Nordin spelat varje match och presterat därefter.Att Nordin inte hade samma träningsdos som övriga i ÖSK när han kom från Rynninge verkar han få bära med sig under många år framöver. Liksom att han inte varit mors bästa pojke i alla situationer och egensinnig ser jag i mångt och mycket som positivt.

Han kan bli mycket bättre än han visat och mognar mer och mer som människa och spelare.
Vissa saker kan finslipas medan andra redan ligger på x-trem nivå.

edit: Som vanligt för snabbt skrivet med konstig svenska.
Örebro Mittåt
2007-11-04 11:23
Kubisztal// Det låter ju intressant. Om han lyckas göra om ÖSK till ett allsvenskt topplag skulle han säkert rankas som odödlig i fotbollskretsar flera år framåt i tiden. Jag antar dock att han tycker att det är intressantare med akademin än vad det är med ett klubbtränarjobb.

Intressant dessutom, eftersom det visar att tränarloppet inte nödvändigtvis behöver vara kört, bara för att man tackade nej till Magnus Pehrsson och inte kontaktade Sören Cratz.

Tackade man nej till Magnus Pehrsson? Det vet jag inte, men mycket tyder väl på att han inte stod överst på listan över kandidater.
Örebro Kex Gunnar
2007-11-04 10:56
Kubisztal: Tror att du är rätt ute. Skulle nogbli en jättebra tränare och som sagt dokumenterat duktig på att ta fram det bästa ur varje spelare. Har faktiskt själv gått trän utb med honom och det var mycket lärorikt.
Örebro Kubisztal
2007-11-04 10:06
Måste slå ett slag för en ledig tränare. Janne Stahre är namnet och han driver idag en fotbollsakademi med inriktning mot individuell träning av spelare. Enligt uppgift anlitas han av spelare från samtliga allsvenska klubbar där spelarna åker till honom för att finjustera brister i spelet liksom förädla sådant Dem redan är bra på. Till Stahres meritlista som tränare kan då nämnas följande:
Två seriesegrar med Väsby.
Tre år som ass. tränare i AIK.
Två år som tränare i Finland för Inter Åbo.

Med Inter Åbo blev det topplaceringar och två år i rad med europaspel till följd.

En av alla Dem som köpt tjänster från Janne Stahres individuella träning är landslagsbacken Erik Edman. Med Janne Stahre skulle Vi också vinna ett fantastiskt kontaktnät inom fotbollsverige.
Jan Stahre är 48 år.
Örebro apskallen
2007-11-04 09:50
Grixx//
Säker kan man aldrig vara i fotbollens värld, facit får man först när spelaren lägger skorna på hyllan. Jag är dock helt säker på min åsikt om att Nordin i dagsläget inte är bättre än en inhoppare, fast orsaken till det kan man dock såklart aldrig vara helt säker över.

Jag är en stor förespråkare av att en spelare ska hyllas av det han presterar, inte utifrån det han borde kunna prestera. Se på landslaget, Anders Svensson har presterat där och Källström har det inte. Alltså tycker jag att Svensson är bättre än Källström i landslaget.

Men ingen blir gladare än jag om Nordin tar steget i vinter och blir en stabil allsvensk spelare. Det skulle ÖSK verkligen behöva.
Örebro Grixx
2007-11-04 08:57
apskallen// "ganska tydligt" "...inte har fysiken (viljan?)" "verkar åtminstone"

Ja det låter som att du är säker på din sak;-)
Örebro Bempa no:10
2007-11-04 00:57
1.sparka L Sjögren ingenhjärna o inget ösk hjärta
2.värva J Alvbåge nuuuuu
3.värva en stabil mittback typ jon jönsson
4.värva Samuel W killen vill ju spela för ösk men det e klart L.S ville väl att han skulle ta kontakt själv
5.Kent Karlsson som tyvärr inte kunde fortsätta i ösk 1994 familje problem.
6.värva en riktig mittfältare typ Mumbo i häcken
7.värva Ipke Ekong i gais han var kung på mittfältet mot ösk fina passningar o rätt temperament
8.värva en forward Rade Prica
Örebro psoari
2007-11-04 00:27
Får man kalla det där en dubbel? *smile*
Örebro psoari
2007-11-04 00:26
Angående Jope, så vill jag minnas att den enda gången som Nedim gjorde en bra match, så spelade Jope på högerkanten och slog många fina bollar tidigt, precis som han själv vill ha dem. Med det vill jag inte säga att Jope ska spela på högerkanten, bara att den typen av bollar oftast har saknats i ÖSK's spel under året.
Örebro psoari
2007-11-04 00:26
Angående Jope, så vill jag minnas att den enda gången som Nedim gjorde en bra match, så spelade Jope på högerkanten och slog många fina bollar tidigt, precis som han själv vill ha dem. Med det vill jag inte säga att Jope ska spela på högerkanten, bara att den typen av bollar oftast har saknats i ÖSK's spel under året.
Örebro ÖSKare i exil
2007-11-03 23:58
Ämne: Lennartssons Start u....
Japp, nu är det fritt fram för ÖSK att presentera sitt nya tränarpar.

*håller tummarna*
Örebro Mittåt
2007-11-03 22:54
Lennartssons Start ur Tippeligan

Den svenske tränaren Benny Lennartsson tog över den norska fotbollsklubben Start i början av september för att rädda laget kvar i högsta serien. Det lyckades inte tidigare mästartränaren (guld med Viking Stavanger 1991) med.

Inför lördagens sista omgång låg laget från Kristiansand på kvalplats, två poäng före Odd Grenland. Ett oavgjort resultat hade räckt för Lennartssons mannar så länge inte Odd Grenland vann sin match med mer än fyra mål. Men förlust 1-4 mot Lyn samtidigt som värsta konkurrenten vann med 2-0 över Fredrikstad innebär degradering.
AIK Voyou
2007-11-03 20:36
Rösta på ert svenska och utländska favoritlag.

Örebro apskallen
2007-11-03 20:17
Grixx//
Nordin spelade bra i Rynninge, tre divisioner under Allsvenskan. Jag tycker att folk inte riktigt inser skillnaden mellan divisionerna.

Sedan är det ju, tyvärr, ganska tydligt att han inte har fysiken (viljan?) för det. Det verkar åtminstone två tränare, Walker och Hammar, ha tyckt när de tagit ut laget.

Men jag ser gärna att Nordin motbevisar mig, men innan dess är han inte mer än en inhoppare för mig.
Örebro Grixx
2007-11-03 19:35
apskallen// Nog tusan kan Nordin bli mer än en inhoppare. Den lilla tiden han fick gav honom möjlighten att slå årets snyggaste pass senast på BA....och som passare är han gudabenådad.
Örebro apskallen
2007-11-03 18:56
Zammy//

Ja tycker vi kan reda ut en sak för alla nu.

Nordin är INTE guds gåva till fotbollen. Och nej, han kommer inte att bli en allsvensk dominant heller. Han är en hygglig inhoppare, inte mer.

Fredrik Samuelsson är INTE nån sopa, han har inte på något sätt varit sämre än nån annan i år. Han kämpar mer än de flesta, och gör sitt jobb utan att glänsa. Tro mig, det är fler spelare i ÖSK än Fredrik som slår felaktiga passningar ibland.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-03 18:49
Önsketränare är Hasse Backe, där borde spelarinvest hjälpa till för att göra det möjligt.

Annars skulle jag kunna tänka mig killen som gjort underverk med BP.

Spelartruppen behöver rensas på minst 6 namn. MaSA, Frippe, FreSa, Jon, Nedim och Larsen. Deras löner och lite till måste läggas på fyra klasspelare.

En fd klasspelare som Carl Corneliusson från Landskrona vill jag se på högerbacken, sedan en urstark mittback med vinnarskalle, självklart skulle vi köpt Nicklas Carlsson. En sportchef måste den här tiden jobba minst 14 timmar/dag sju dar i veckan. Tyvärr tror jag Lennart har svårt att få till 40tim/vecka ens. Där vill jag ha in Sköldmark som verkligen visat handlingskraft alt. Erlingmark. Sedan kan jag inte begripa varför vi skall behöva avlöna en VD också?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-03 18:36
Tur vi har Werme som ledare i kommunen numera. Om han haft något att säga till om skulle säkerligen tvångsnedflyttningen aldrig skett. Någon som sett Mats Sjöström på en match någonsin?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-03 18:32
Lacus Clyne//

Ljungskile.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-03 18:31
-AdaM-//

Att porrjätten håller på ÖSK är inte konstigt alls. Han är ju ifrån Örebro. Tror säkert han skulle gå in med en eller annan miljon i vårt spelarinvest om någon tog kontakt med honom.
Örebro Zammy_Ösk:aren
2007-11-03 17:19
ni snackar om att walker sabbade för JP, kolla på gerzic ist. han fick aldrig chansen av walker o så fort han gjorde ett kanoninhopp så var han inte ens med i truppen till nästa match, det e sabotage! men jag skulle kunna tänka mig JP på högerbacken lr egentligen nästan vem som helst utom FreSa. hoppas verkligen att han går till assyriska...
Annons: