/fotboll/osk/forum/7800.aspx/fotboll/osk/forum/7800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-12-04 13:48
Det är helt under isen att den ÖSK:are som skrapade ihop flest poäng under säsongen var Anttonen på 8 (inte att det var just han utan snarare den magra poängskörden)
Att det dessutom räckte med 4 strutar för att hamna i topp i den interna skytteligan är ju ett annat fiasko.
Örebro bison
2007-12-04 13:41
Ämne: DET SKA SYNAS VAD VI....
Ja det har jag föstått
AIK Saywee
2007-12-04 13:41
DET SKA SYNAS VAD VI VILL!
Örebro bison
2007-12-04 13:33
En hel rulle blir sjukt lång, men du verkar ju vara innne på att det ska synas ordentligt.
AIK Saywee
2007-12-04 13:29
Eftersom jag inte har några bekanta i syjuntan så får de la bli en hel rulle, men skämt åsido ...

Jag kan nog tänka mig att bidraga ordentligt till en jättebanderoll, men hur?

Tiden rullar på och om jag fattat rätt bestämmer sig Abgar först efter julmidda´n?!?
Örebro bison
2007-12-04 13:27
Kan bli ett intressant år i allsvenskan på målvaktssidan. ICA verkar ha bestämt sig för att inte köpa någon ny målvakt utan att satsa på sin fjunis. Elfsborg riskerar att bli av med både Abbas och Wiland. Någon som vet om Pa har förlängt med Djurgården?
Örebro bison
2007-12-04 13:23
Ämne: Meter, jag vill att ....Köp en hel jävla rulle med tyg då!

Lär i alla fall bli billigare än att köpa 50 lakan och sy ihop, kan kanske behöva sy i alla fall - vet inte hur mycket det går på en tygrulle
AIK Saywee
2007-12-04 13:20
Hur lång är långsidan?
Örebro Kronblom
2007-12-04 13:19
När det gäller Anttonen tror jag han ändå stannar,att han håller på och velar är nog mest för att sätta press på ÖSK-ledningen.I Barsoms fall så tyder TYVÄRR alltpå att han lämnar ÖSK,magkänslan säger det dessvärre.Ekonomiskt sett är ÖSK chanslösa att konkurrera med andra klubbar,framförallt utlandet.Hoppet är ju det sista som överger en men skulle han välja pengarna är loppet kört.Att Fresa och Jon troligtvis lämnar känns mer naturligt!
AIK Saywee
2007-12-04 13:18
Meter, jag vill att det skall vara 0,1 kilometer!
Örebro bison
2007-12-04 12:57
Ämne: ÖSKÖSK//
Ja men då ....
Går väl att köpa tyg i metervara i var och varenda tygbutik. Eller Jysk bäddlager.
Örebro bison
2007-12-04 12:57
Ämne: Om Barsom sticker åk....
Klockrent närkeinlägg!
Allt beror på väl vad du definerar som dramatiskt på spelarfronten. Om vi antar att ÖSK tappar Barsom och inte värvar en enda spelare kan vi få det tufft nästa säsong.
Samtidigt tror jag inte att varken Ljungskile, Sundsvall eller Trelleborg kommer att finnas med i de övre regionerna. Tror att dessa tre lagen + eventuellt Gefle och GAIS kommer finnas med i bottenträsket.
Tyvärr tror jag även att vi kan riskera att hamna i de nedre regionerna.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-04 12:19
Måste väl gå att sy ihop två lakan för en engångsföreteelse?eller hur många lakan som helst:)
AIK Saywee
2007-12-04 11:36
ÖSKÖSK//
Ja men då är vi iallafall två, det kan bli en underbar duett ;-) Sedan vill vi väl ha en "doa"-kör på plats? Sjunger du "allt" eller tenor eller är du bas? Hoa "hoare" vi är örebroare ...

Nej, men ursäkta skojet, en gång till, var hittar man tyg till en jättebanderoll?
Örebro 100år
2007-12-04 11:24
Om Barsom sticker åker vi nog ur nästa år om inge dramatiskt händer på spelarfronten.
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-04 11:21
Jag går gärna ner och sjunger för att Barsom ska stanna!
Örebro ÖSKare i exil
2007-12-04 10:56
Barsom lär väl försvinna vilket är synd. Han har både den fotboll och det hjärta i sig som ÖSK och staden behöver.
AIK Saywee
2007-12-04 10:26
Libertate//
Det bör vara en av de största banderollerna hittills, var hittar man sådant tyg?

Dessutom är det dags att komma med förslag på Abgar-ramsor så att de/vi som är där kan göra oss hörda - rakt in i hans hjärta!
2007-12-04 10:22
Tycker att vi ser till att dra ihop en rejäl klack och går ner och visar att vi vill ha Barsom kvar,en stor banderoll är en bra idé,bestämm träning så ser vi till att vara på plats så många som möjligt,lite längre fram så att man kan ta ledigt från jobbet i god tid.
AIK Saywee
2007-12-04 10:20
100år//
Jag har ett fräckt konto i Schweiz, men kan inte garantera var pengarna hamnar till slut ;-)

... och CST gör det nästan omöjligt, men jag kan kanske "sponsra" en banderoll, åtminstone tyget och färgen till texten.
AIK Saywee
2007-12-04 10:17
Detta med en Abgar-insamling vill jag bara kommentera lite till ... ur min synvinkel.

Självklart kan vi inte mäta oss mot de norska oljeslantarna, det förstår vem som helst. Det jag åsyftade var snarare "gesten" från fans och supportrar!
Örebro 100år
2007-12-04 10:16
Tycker vi utser Saywee till insamlingsamordnare!
En person som man kan lita på, engagerad här på svartvitt.

Det är ju bara att du skapar ett nytt konto på bank du har, enkelt via internetbank. Sen överför diverse coola grabs till det kontot.
AIK Saywee
2007-12-04 10:02
En insamling till Barsom eller till ÖSK eller till Kubanerna är jag intresserad av. Har inte bestämt mig än vart slantarna skall ta vägen.

Själv har jag inte tid för att vara "insamlingsamordnare" (jo tid har jag), men prioriterar annat inför CST (Christmas Stressing Time), var det Kershaw som skrev detta? Eller var S´et Shopping?

Förmodligen blir det inte mycket av detta, tyvärr, men det vore väl kul med en bra "samling" på BA när AbBa tränar nästa gång eller någon annan gång. En banderoll som talar om vad vi fans och supportrar önskar?

FORZA SVARTVITT!

2007-12-04 09:51
Ämne: Nej du behöver inte ....
1,52m kort är man väl?1,52m är inte långt.
Örebro Gummianka
2007-12-04 09:36
Lycka till Jon.
Örebro The Ghoooooost
2007-12-04 09:08
ADMIN: Detta inlägg handlar inte om ÖSK utan om att smutskasta forumskribenter. Sådant tillåts ej.
Sundsvall Nyllet
2007-12-04 07:37
Bolego: flera har varit inne på det redan, men här är en länk till några svenska klubbledare som menar att artistskatten är den viktigaste anledningen till spelarflykten. Men sedan spelar givetvis klubbarnas totala ekonomi en stor roll. Vi har tappat spelare till den norska andraligan efter att de fått en miljon i sign on-bonus. Till klubbar med 3-4000 i snitt som inte ens äger sina arenor. Är man sedan en spelare av "familjetypen", inga dyra utekvällar inga dyra kläder, är det inte ens dyraee att leva i Norge. Snacka om tuff konkurrens.
2007-12-04 06:44
Jon kommer säkert ösa in mål i Ljunskile,särskilt när vi möts.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-04 00:56
Det som skiljer de nordiska länderna åt är till stor del artistskatten.

Man har inte det höga skattetrycket på intjänad fotbollslön i dessa länder. Dk och No klubbar kan erbjuda betydligt högre lön än SWE utan att det kostar dem mer pga låga skatteavgifter på utländska spelare.
Örebro Grohl
2007-12-04 00:44
Självklart kan vi inte konkurrera med norska klubbar pengamässigt, precis lika lite som svenska företag kan konkurrera med norska lönemässigt. En svensk som rullar runt på ett lager kan med lätthet dra in 20 norska papp i månaden efter skatt, en nyexad läkare får inte dom summorna i sverige...

Dock ska vi inte glömma att det är åt helvete mycket dyrare att bo där. Men vad spelar det för roll om man tjänar miljoner, en ösk-lön kommer nog aldrig vara avgörande för en elitspelare idag. Vi får helt enkelt konkurera med annat.
Annons: