/fotboll/osk/forum/7799.aspx/fotboll/osk/forum/7799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 18:10
Hoppas Dedaj får hoppa in imorgon!
Örebro rirobban
2007-09-16 17:56
---------PeWe---------

FrSa--MaWi--PaHa--JoRi

PaAn--FrNo--SeHe--ABBA

---------LaLa---------

---------NeHa---------

Så vill jag ha det. Rodevåg funkade inte alls på kanten mot varken Trelleborg eller GAIS. Anttonen skapar mest när han är på den positionen samtidigt som han sög som högerback senast. Samuelssons krigarinställning måste in.

Framåt är Halilovic den bäste i den här formationen. Lundblad och Rodevåg behöver en spelare brevid sig. Jag tror på att hålla tätt i försvaret i den här matchen och satsa på att kontra och få någon hörna med sig. Hörnor är ju alltid farliga nu för tiden (Barsom).

Jag tippar nog inte matchen förrän jag får se startelvan:)
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 17:45
Tydligen. Skärp er nu!

-----------Westman---------
Anttonen--Wikström-Haginge-Riddez
Rodevåg--Nordback-Henriksson--Barsom
--------------Larsen------------
------------Halilovic-----------
Örebro Plingu
2007-09-16 17:39
sover redaktionen?
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 17:21
1-0 Helsingborg
Örebro Blickarframåt
2007-09-16 17:18
Självklart är varenda poäng just nu oerhört viktig, men 3p borta mot Malmö ska inte heller vara omöjligt.. Tror själv dock på 1-1.

Och så har Helsingborg - BP börjat!
Får vi hoppas att HIF gör det dom ska och vinner!
Örebro Ösk-Power
2007-09-16 17:11
Att ÖSK skall åka ner till Malmö för att ta 3 poäng känns inte så realistiskt då vi har haft väldigt svårt mot Malmö borta. Tycker vi skall åka dit med ett betongförsvar och försöka satsa på att ta 1 poäng. Liknande match som vi spelade mot TFF. Skitsamma om det är tråkfotboll, det viktigaste är att plocka poäng!!
Örebro Aspen
2007-09-16 16:14
Ämne: Är det någon mer än ....
DaSa//Dom lever på gamla meriter. Det är en ny dag i morgon.
Örebro nibor
2007-09-16 16:10
Blickarframåt, Min känsla är att det blir Fredrik Jansson! Jag hoppas verkligen på det i alla fall.
Örebro DaSa
2007-09-16 16:05
Såg att Näfver inte var med i truppen. Ändrar isåfall till att ta in FrSa och flytta upp Anttonen om Nedim misslyckas...
Örebro Blickarframåt
2007-09-16 16:04
ÖSK:s 17-mannatrupp: Patrik Anttonen, Abgar Barsom, Anton Dedaj, Nordin Gerzic, Patrik Haginge, Nedim Halilovic, Sebastian Henriksson, Fredrik Jansson, Lars Larsen, Jon Lundblad, Fredrik Nordback, Richard Richardsson, Joel Riddez, Stefan Rodevåg, Fredrik Samuelsson, Peter Westman, Magnus Wikström.

Vem blir satt på läktaren?
Bara jag som är orolig att Nordin som enligt uppgifter är riktigt het just nu inte kommer få någon speltid?
Örebro DaSa
2007-09-16 16:01
Är det någon mer än jag som tror att FC Gothia är/var ett media-jippo för att få de inblandades supportrar att stärka sina band ännu mera till sina klubbar. Hörde bl.a. på mitt jobb (bor i Götet) att en "GAIS:are" (hon vet ingenting om laget men håller på dem för att kunna jävlas med mig och alla IFK:are på jobbet) att hon hade ju tänkt att gå och se många fler matcher än vad hon hade gjort och nu skulle hon aldrig mera få chansen att se sitt GAIS möta alla topplag igen, och hon tyckte det var såååå tråkigt. Så jag tror effekten av detta kommer att bli att de inblandade lagen kommer att få mera stöd och publik från sina fans.

Sen så kan man ju lägga ner alla ideér om att slå ihop ÖSK med ngt annat lag. Vi har ju inga andra lag som konkurrerar med oss, skall vi försöka sno över Forwards 500 åskådare? Min teori (är antagligen inte ensam) är att man måste ha en bred och trogen publik för att kunna bli ett stabilt topplag. Är nog ingen slump att publikligan är rätt så lik serietabellen men med två undantag i HBK och ÖSK. Att slå ihop klubbarna för att få över ngr talanger är nog ingen höjdareidé heller.
Örebro DaSa
2007-09-16 15:51
Aspen//

Jag tycker deras startelva verkar rätt så svår att slå. Jämför spelare mot spelare så borde MFF vinna 10/10 matcher:) Men kollar man deras form så verkar det lite ljusare men jag tror att det blir en uddamåls förlust.

Har inte diskuteras så mycket startelvor, kanske beror på det känns som det är helt omöjligt att gissa hur Hammar kommer att starta matchen. Så här kommer startelvan jag skulle ha valt (utan att väga in träningsprestationer):

-----------------Weggen-----------------
--Anttonnen---Wiken---Hagge---Riddez-----
--Nedim-----Nobbe----Henriksson---Barsom-
----------------Larsen-------------------
----------------Rodevåg------------------

Kommentarer: Uppställningen kommer vara 4-4-1-1 på pappret, men i teorin kommer Nedim vara mer offensiv på sin kant och Barsom kommer gå in lite i banan. Rodevåg vet hur man gör mål på MFF från försäsongen och får därför starta på topp. Larsen får med sin rutin starta natchen men efter max 60 min skall Nordin på hans plats. Om Nedim kör fast på sin kant så skall vi byta in Näfver och köra en spegelvänd taktik där Barsom byter till högerkanten och Näfver har lekstuga på vänsterkanten. Tredje bytet sparar jag till eventuella skador eller taktiskt byte på övertid för att maska till oss en tre poängare:)
Örebro # brorzan
2007-09-16 15:19
Nu tippar jag matchen, och jag väljer samma resultat som Rodevåg tror på!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-16 14:54
Vet inte om någon varit inne på det redan, men inför morgondagens match känns det faktiskt som att nästan hela pressen ligger på MFF. Med tanke på tabelläget så borde det väl kanske vara tvärtom, men ingen (utom vi förstås) räknar väl egentligen med nåt annat än en MFF-seger. Det är på hemmaplan som de för kontraktet nödvändiga poängen ska plockas.

Pressen är hård på Malmös ledning resp Åkeby, och detta är givetvis något som ska utnyttjas! Om framgången uteblir kommer missnöjet att visa sig på läktarna. Vid en förlust tror jag faktiskt att Åkeby blir den andre tränaren i AS som kommer att få gå...
Därför är det "bara" att plocka fram tråk-blåställen från Trelleborgsmatchen och vänta ut rätt tillfälle att slå till. Tippar att ÖSK gör två slumpmål i slutet av första halvlek, MFF reducerar i 73:e minuten, tokpressar mot slutet, men lyckas inte med det Rickardsson gjorde på Vallen i våras.. :-)
Örebro micro_42
2007-09-16 14:54
Köpte ett jättefint ÖSK-paraply i spelbutiken på COOP Forum idag, 30:- billigt.
Vilket tifo om alla i klacken hade snurrande uppfällda ÖSK-paraplyer vid inmarsen. :-)
Örebro Mittåt
2007-09-16 14:41
Från dagens träning kan för övrigt noteras att samtliga spelare deltog fullt ut i bollträningar etc.

Sebastian Henriksson som under veckan haft känningar i en vadmuskel kunde lämna klartecken som fullt spelklar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 14:34
orebro/
nja örebro united låter sådär...
vill ju inte ta efter carlstad united...
ucsh och fy, karlstad-by
Örebro Mittåt
2007-09-16 14:33
Anton Dedaj åker med till Malmö, medan Glenn Holgersson stannar kvar i Örebro med giltigt förfall.
Örebro 0REBR0
2007-09-16 14:23
Banús ♪ ♫/
Örebro United med ÖSK, Forward, Karlslund och Rynninge. Skulle nog de flesta supportrar kunna gå med på till och med. Även om namnet på "storklubben" även i fortsättningen bör vara Örebro SK.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-16 14:17
Det går bra för Lennartsson och axen i start!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 14:16
orebro/
sant!

FC behrn ... ösk, forward, karlsund, rynninge, degerfors
Örebro 0REBR0
2007-09-16 14:09
Banús ♪ ♫/
Frågan är väl inte huruvida Degerfors ställer sig till ett utbyte med ÖSK utan hur supportrarna ser på saken... FC Gothia någon?? =)
Örebro Aspen
2007-09-16 14:08
Detta lag ska väl inte vara omöjligt att slå i morgon
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 14:03
orebro/
nej visst, jag håller med dig...

hur pass ställer sig degerfors till utbyte må tro?
Örebro 0REBR0
2007-09-16 13:57
Banús ♪ ♫/
Jag kan inte riktigt se varför IFK (som ligger 3a i AS) kan släppa fram talanger i A-laget men inte ÖSK (som ligger 12a)... Men jag håller självklart med om att ett utbyte med de lokala klubbarna vore ett bra sätt att utveckla talangerna. Men sammarbetet med med forward är ju inget ÖSK kan göra något åt, så länge inte forward vill sammarbeta (eller hur det nu ligger till!?). Det ÖSK har en chans att påverka är ju vilken division ÖSK U ligger och div 3 är ju alldeles för långt ner. För att det ska vara ett lockande alternativ för unga talanger..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-16 13:52
Vad jag förstår så dominerar Kevin i U-landslaget,men det skiter väl vi i nu när han har gått till Aik.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 13:45
Orebro
nej inte sitta på läktaren, men spela i ösk U... eller dominera i Forward ,Karlsund ?
Örebro 0REBR0
2007-09-16 13:41
Banús ♪ ♫/
näfver 86
reed 88
lovén 87
det handlar ju inte om rutin, man kan ju inte födas med rutin... det handlar ju om att ge spelaren chansen, då kan dom skaffa sig rutin och på så sett utvecklas. sitta på läktaren ger det rutin?? nej, isf är skulle ju jag själv vara ganska rutinerad...
Örebro rirobban
2007-09-16 13:41
Simon 78//
Som "Blickarframåt" redan förklarat för dig så är ju Lundblad, Haginge, Näfver talanger. Spelar ingen roll vilken klubb de kommer ifrån. Talanger är de!
Annons: