/fotboll/osk/forum/7798.aspx/fotboll/osk/forum/7798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gummianka
2007-09-15 00:03
Räkor, vin, öl, och en jävla massa snus. ÖSK vinner med 6-2.
Örebro StårSjälv
2007-09-14 21:14
har en bra magkänsla inför måndagens drabbning, tror starkt på mitt tips,o jag hoppas iaf att ett par st fans kan ta sig ner!
Örebro Blickarframåt
2007-09-14 20:48
vi är nog ett litet gäng som åker ner på måndag!
min närvaro är dock ifrågasatt då jag ligger med nästan 40 graders feber :P
men får hoppas på det bästa!
Någon som fått höra rykten om startelvan ännu?
Örebro Bastard on Parade
2007-09-14 20:10
Skåne ÖSKare//

Jag kommer med största sannolikhet ner, återstår bara några mindre detaljer att lösa innan jag beställer biljetter.

Verkar inte bli allt för många Örebroare men jag placerar mig nog på bortaläktaren ändå.
Örebro Skåne ÖSKare
2007-09-14 19:26
Är det några som tänker komma ner till Malmö på Måndag?

Var tänkte ni ladda upp för match?
Själv kommer jag ladda upp på Mascot på Möllan.
Jag tippar att det blir ganska tomt med folk på stadion. 7-9 tusen kanske. Då borta sektionen bakom mål på Malmö stadion suger fett så kommer jag nog köpa biljett på södra läktaren.
ÖSK2007
2007-09-14 17:24
Djurgården-ÖSK i TV4, lördag 29/9 kl 16.00. Detta har jag vetat om ett tag.

Nu läser jag ändring på SvFF angående Elfsborg-ÖSK. Flyttad till lördag 20/10 kl 16.00. Detta kan ju bara betyda en sak. Sändning direkt i TV4. Yes!

För mig som bor 90 mil från Örebro och inte har någon (enkel) tillgång till PPV betyder det två högtidsstunder framför tv'n. Yes igen!
Örebro Bastard on Parade
2007-09-14 14:15
Henrik(ÖSK)//

Det handlar nog inte om några enorma belopp när det gäller Hamad och Garaca.

ÖSK har ju den fördelen att om spelarna inte platsar så kan man låna ut dem till Forward på kort varsel. Man kan tänka sig att de även nästa säsong spelar för Forward men tillhör ÖSK och deltar i vissa träningar, ÖSK kan erbjuda Forward lärlingar som inte platsar i A-truppen men som inte vill spela i division 3. Tror inte att Green, Lovén och Reed är så sugna på spel i Ungdom nästa säsong och tror de får det tufft i a-laget. Då är det bättre att de spelar i Forward.

Forward kan tjäna på det sportsligt genom att sälja till ÖSK. Om de flyttar till Malmö är det inte så smidigt att de lånas ut till Forward kanske men det är möjligt att Forward får några tusenlappar extra.

ÖSK är sent ute men hoppas bara det inte är för sent.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-09-14 14:02
DaSa: jag kan inte på något sätt se hur ÖSK ska kunna konkurrera med MFF när man kommer till det ekonomiska.
Örebro Sersant
2007-09-14 12:28
En bra krönika angående sammanslgningen i Gbg
Örebro DaSa
2007-09-14 12:23
ÖSK för bita i det sura äpplet och hosta upp lite mer än vad MFF betalar. Va fan, om de lägger energi och pengar på en spelare från Balkan med halv goda vistord borde de väl kunna värva en spelare från samma stad?!

Vet inte vad styrelsen har i bakfickan men om de inte har ngn annan storspelare eller talang på högerytter platsen så hoppas jag att de kommer med en jävligt bra förklaring till varför de inte visat ngt intresse. Kanske styrelsen för en gång skull kanske kan börja tänka lite långsiktigt istället för alla panikvärvningar varje sommar.
Örebro Grixx
2007-09-14 12:21
Angående Dejan mfl. Man sa från ÖSK´s sida att man först och främst ville få ett godkännande från Forward för att gå vidare.

...så även om vi var sent ute så kan det tagit stopp vid Forwardledningen som ville tänka....eller få mer pengar från MFF.
Örebro Sersant
2007-09-14 12:15
StårSjälv:
Anledningen e ganska enkel. För ÖSK så är nog loppet kört om Dejan och Hamad. Spelare bruikar välja den klubb som visar det seriösaste intresset Malmö har ju bearbetat dem under långtid nu. Hade jag varit nån av dem så hade nog jag oxså valt Malmö :(.

Deremot så e nog inte loppet kört angående Gustafsson.
Örebro Rallyfinnen
2007-09-14 11:58
Om någon av Hamad eller Garaca skriver på för Malmö, så skriver jag på för Sjögren's avgång! Ska vi nån gång få xx,000,000:- för en spelare i framtiden så tror jag inte att Sjögren är rätt man för jobbet.. Tar man inte vara på talanger som till och med vill spela för klubben, då ska man inte ha kvar Sjögren!
Örebro StårSjälv
2007-09-14 11:37
man sätter sig framför datorn, har precis hällt upp en koppkaffe, för att läsa vad som skrivits på svenskafans under natten och morgonen, nu slänger jag snart koppen i väggen..

Varför är forward talangerna fortfarande på gång till Malmö???
Örebro Bastard on Parade
2007-09-14 09:19
Blir det någon uppladdning på nån pub i Malmö?
Örebro Aspen
2007-09-14 08:52
One¨touch//Man måste kunna ge kritik baserad på den information som finns tillgänglig. Tomrummet på information från ÖSK fylls av annan information - i detta fall från andra parten (Forwardspelarna) och pressen (NA).
Att inte göra något och inte säga något är allvarligt - dom som vill klubben väl kritiserar givetvis då. Övriga är väl inte så intresserade av klubben.
Vi syns på Malmö Stadion på måndag
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-14 08:49
Våran sportchef är sjuk om han inte agerar snart ang Forwards talanger,idiot,sånt gör mig så jävla förbannad.
Örebro Rallyfinnen
2007-09-14 08:47
*@£$%& SJÖGREN!!! AVGÅ OMEDELBART!!!! Vad är det för fel på karln??
Örebro Mattias69
2007-09-14 08:36
Påminner om Kubanernas bortaresa till Stockholm och Djurgårdsmatchen. Biljetter kommer att säljas av Kubanerna under Helsingborgsmatchen den 24:e.

Men är det så att det är eko i plånboken så här innan löning och studiebidrag. Då går det utmärkt att gå in på Biljettbutikens hemsida (www.biljettbutiken.nu) och reservera en biljett och sedan hämta ut den när bankkontot fått påfyllning. Men det är bra om ni som ska med gör era köp/reservationer snarast så vi vet hur många som ska med (underlättar planeringen)
Örebro One¨touch
2007-09-14 08:17
Härligt med NA:s WebTV. Småskojigt i slutet där..... Ja Ni får titta efter själva i länken ovan..

Lukas_ÖSK// Har du en heltäckande bild kring hanteringen av dessa talanger? Vet du allt som sagts mellan parterna?
Om svaret på frågorna är jakande, kan du väl ge oss andra den informationen oxå. Vet du inte mer än vad som står i tidningen kanske kritiken ska hejdas lite.
Örebro Lukas_ÖSK
2007-09-14 08:05
Dagens NA//
Har ni kontaktas av ÖSK den senaste veckan?
-Nja. Lennart(Sjögren) ringde i dag men det har fasnat lite på vägen där. Jag har inte hört så mycket från ÖSK. De hörde av sig efter MALMÖ FF och då var det nästa för sent, säger Dejan Garaca.
-Nej, faktiskt inte. De har bara ringt och undrat om vi har skrivit på för MALMÖ FF, men det har inte varit något intresse, säger Jiloan Hamad.
Vilken Sportchef har vi............Fan.?
Örebro One¨touch
2007-09-14 08:04
Skäl är t.ex. - Abgar hade två skäl att välja ÖSK. 1. Lönen, 2. Skyltfönstret.

Själ är det som finns inuti en människa. Beskrivningen av själen varierar beroende på vem Du frågar.
Örebro joth
2007-09-14 06:16
Grohl//Emra bytte trots allt upp sig en division när han gick till Halmstad...
Örebro Chipset
2007-09-14 00:48
Ämne: Sammanslagningen av ....
Håller med till fullo. Tror att de som ligger bakom det här förslaget underskattar supportrarnas vilja och överskattar sponsorernas vilja. Många sponsorer sponsrar just för att det är ÖIS eller just för att det är GAIS. Deras sponsringsverksamhet handlar inte bara om att synas eller tjäna pengar. Många är supportrar med tillgång till företagets plånbok.
Örebro rirobban
2007-09-14 00:29
Sammanslagningen av Göteborgslagen berör alla verkar det som. Mest är folk negativa och det förstår jag. Tre klubbar som tappar sin skäl och sin historia. Lider med supportrarna i alla de tre lagen.

Men...
förslaget är intressant trots allt. Förstår om inte supportrar från de lagen tycker det (skulle inte själv tycka det om ÖSK var ett av lagen) men som ÖSK:are skulle jag tycka att det vorre skönt om antalet lag från Göteborg reducerades. När man snackar drömallsvenskan och vilka man vill ha upp och vidare så säger jag oftast max två Göteborgslag. Och eftersom Västra Frölunda och Qviding ser ut att vara långt ifrån allsvenskan så skulle detta förslag göra att det alltid skulle vara just två lag från Göteborg i allsvenskan (max). Vilket vorre skönt så vi får en utspridd AS.

I övrigt kan ju nämnas att FC Köpenhamn är en sammanslagning som gått hem.

Men...
nu kommer mitt slutord om detta. Man får inte stjäla skälar! Var lite som när ÖSK höll på att flyttas ned. Förbundet drog i oss supportras hjärtan under 2004 och slog till sist in den sista stöten rakt igenom alla ÖSK-hjärtan genom nedflyttningen. Men vi är ÖSK och kommer alltid tillbaka. Detta förslag innebar inte att något av lagen kommer tillbaka.

Men (sista men:et)...
jag gillar verkligen själva satsningen, att man vill skapa en storklubb. Men det är mycket svårare än att bara gå ihop tre klubbar och tro att man har en storklubb sen. Det krävs mycket energi, arbete och krishantering. Detta skulle mycket väl kunna bli lyckat, men risken att det blir misslyckat är ungefär 90 gånger större. Bara att gå runt och läsa på de drabbade lagens forum så ser man att förslaget kommer att brista om det går igenom.

Jag tror inte att det blir något av detta om jag ska vara ärlig. För mycket motstånd för att personerna som kom fram med förslaget ska våga genomföra det...

Örebro lollo_homeboy
2007-09-14 00:04
ja tycker kristoffer ska man satsa på i ungdom istället på dejan. dejan har itne stått något på serie nivå.. kristoffer såg jag ändå mott hammarby i våras och gjorde det riktigt bra han har längden som wetman saknar och smidigheten..
eller byt dejan å jonsson så dejan får matchträning i ungdom och jonsson står div som man sedan byter tillbaka dejan står div 1 och kristoffer jonsson går in i a-truppen..
förstår inte så fort det är någon som är med i pojklandsslag så ska han skrivas kontrakt med har flera spelare i ungdom som borde få lärlings kotrnakt och lånas tillbaka till ungdom.. ingen där har kontrakt de kan gå när de vill vart som helst., kanske ska börja titta på våra egna talanger som nilsson lundholm så itne de försvinner.. någon borde hålla med mig om det
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-09-13 22:26
GAIS+ÖIS+BKH = WTF?? LOL!! :D
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-09-13 22:00
Sogen: han har talat om tiden med ÖSK som den bästa i hans karriär. I konkurrens med Anderlecht...Arnor tror jag har ett mycket stort ÖSK-hjärta.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-13 21:49
Jag förstår inte hur de har tänkt att det ska fungera egentligen.

Spelare kommer och går, men klubben består. Äkta passion till en förening kan man inte bara "flytta över" till en ny förening. Vart skulle all hjärta finnas? Hur skulle spelarna tycka om att spela i ett lag utan historia och inga passionerade supportrar?

Det verkar som att de kallt räknar med att alla sponsorer för Örgryte, GAIS och Häcken ska fortsätta sponsra, men det ligger nog mycket hjärta bakom deras insatser också.

Visst förstår man att det kan vara svårt att ha så pass många elitlag som Göteborg har, men jag tror knappast att det här är lösningen. Det kan vara dödsstöten för fotbollen i Göteborg.
Örebro Gummianka
2007-09-13 21:37
Såg derbyt mellan Häcken och ÖIS. Hoppas matchen inte blir historisk som den sista. Kul match med många chanser och mål men samtidigt jäkligt tragiskt. Glad som fan att man är ÖSKare. Helt omöjligt att tänka sig att hela publiken snart kan tillhöra samma gäng.
Annons: