/fotboll/osk/forum/7797.aspx/fotboll/osk/forum/7797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One¨touch
2007-10-02 15:54
Alla kvicka spelare passar inte per automatik på ett innermittfält.

Näfver eller Frempong känns inte direkt så framgångsrikt i ett innermittfält i AS.

Chipsets kravspec på vår framtida innermittfältare känns bra. En Gawwe-typ. En vinnarskalle som har både teknik, spelsinne och jävlaranamma.
Örebro Mattias69
Ämne: Var snäll mot Toivon....
Hoppas att ÖSK kan göra det samma med Rydström då. Nobbe, Barsom, Larsen och Riddez brukar ju kunna säga vad dom tycker, hoppas att dom gaddar ihop sig och tjatar hål i huvudet på Rydström.
Örebro rirobban
Skulle Negerianen spela i dagens match?
Örebro Chipset
2007-10-02 15:50
Mambo Mumba är ju också en sådan spelare. Men han verkar ha haft sin storhetstid hos oss. I Häcken är han bara medelmåttig.
Örebro One¨touch
2007-10-02 15:49
rirobban// Du tycker att någon som tycker som du borde göra dina resonemang mer rätt.. Det håller inte.

Vi får tycka olika, och hur skulle forumet se ut om alla skrev samma sak?

Däremot har du rätt i att den som starkt ifrågasatte din kunskap borde hitta en annan nivå i sin kritik.

Tycker jag. :-)

För övrigt ska oxå sägas att Nobbe inte varit sig lik denna säsong. Att bara LL får bära hundhuvudet är inte juste, utan Nobbe har även han underpresterat under säsongen.
Skillnaden är väl den att Nobbe är yngre och kan fortfarande "jobba upp" det som fungerat tidigare, men inte i år.
Örebro Chipset
2007-10-02 15:48
Om ÖSK behåller sina kreativa yttrar i Näfver, Frempong och Barsom (Förlåt Dedaj) så tycker jag att klubben ska leta efter en spelartyp liknande Gawelin. En kille med hygglig teknik, bra löpstyrka och riktig vinnarskalle. Det fanns en sådan att tillgå i Forwards Per Johansson men han är tyvärr redan tagen av Djurgården. I ÖSK ungdom finns det några med potential men ingen som är riktigt redo. Niklas Klingberg i Enköping är en annan men han är redan beprövad med skralt resultat. Personligen tycker jag dock att hans tid i ÖSK präglades av ganska orättvisa premisser och jag är säker på att han har mer att ge. En sak är iallafall säker när det kommer till Klingberg. Ingen i dagens trupp har det ÖSK-hjärta han har.

Så kvar är två andra spelartyper i Nordin och Walker. Med dessa alternativ väljer jag Nordin om han garanterar kondition och motivation för 90 minuter.
Örebro pemo
2007-10-02 15:46
Det lilla jag har sett av NG får mig att tänka följande: En stor talang som varit dominerande i de lägre serierna. Plötsligt går allt fortare, men i huvudet är han kvar på Rynninges träning. Han blir bara frutrerad och orkar inte satsa det extra som behövs. Synd, för han skulle bli en riktig stjärna iÖSK med lite av Barsoms vilja. Varför inte lära upp Näfver eller James till innermittfältare? Alla snabba löpare behöver väl inte spela på kanten? Och ni som skriver om Jeffs. Glöm honom. Han hade chansen att visa något, men tog den inte. Mot KFF får vi lita till de robusta pojkarna, typ SEB och Rode. Drömmen är väl att TFF och BP har förlorat så att ÖSK kan spela med lite mindre stress. För Kalmar är det tufft. Det här räknas som en lätt måste-match för dom.
Örebro rirobban
2007-10-02 15:27
Ska någon nu komma och säga att "Mittåt" inte kan något om fotboll? Ni ser att jag inte är helt fel ute när det gäller Walker. Jag tycker "mittåt" är en av få här inne som alltid har kloka och bra inlägg. Därför hoppas jag att han som tyckte att jag inte kan någon om fotboll för att jag tyckte Walker var något att satsa på kan ge en bättre förklaring nu...
Örebro One¨touch
2007-10-02 14:59
apskallen// LL har några få matcher i år spelat släpande forward. Övriga matcher har han mestadels huserat på innermittfältet.
Örebro One¨touch
2007-10-02 14:51
Det är sällan eller för att vara tydlig, aldrig man får en kopia av någon annan. Något sådant finns inte. Minns när Dan Sahlin lämnade oss och ersättaren var en Sahlin-kopia i mångas ögon. Men Per Ekström blev aldrig någon kopia ej heller någon succe.

Ska ÖSK lyfta sin sportsliga ambition 2008 (och om man fortfarande är kvar i AS) måste det nog värvas en innermittfältare som kan ta den plats LL haft. Denne nye spelare får mer än gärna klara av både det offensiva och defensiva spelet som krävs av en innermitt i 4-4-2. Som det ser ut nu så är vi oftast antingen eller. Ligger Larsen för högt, ja då faller defensiven ihop. Ligger Larsen för lågt, då skapar vi inget offensivt.

Har man kvalité på den positionen klarar man att balansera spelet, något som ÖSK sällan lyckas med idag.

Blir RW en sådan spelare ska jag krypa härifrån och till köket. ;-)
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-10-02 14:24
Aspen // Rolig läsning, "synnerligen instabilt psyke" = humor!
Örebro Aspen
2007-10-02 14:11
Var snäll mot Toivonen - hans psyke är instabilt.
Örebro apskallen
2007-10-02 13:54
Jag håller med Mittåt, varför måste vi leta efter en Larsen-kopia som kan ta över på mittfältet? Det är få lag som har tillräckligt bra spelare för att ha en släpande forward som springer runt och finfördelar bollar.

En drömvärvning för mig vore Tomas Olsson i IFK. Där har vi en spelare som jobbar hårt åt båda hållen och som visar en grym karaktär. En perfekt spelare att luta sig mot när det blåser på plan.
Örebro ÖSKare i exil
2007-10-02 13:38
Offensiv mittfältare för nästa säsong skulle ju kunna vara Mambo-Mumba. Han var lysande på positionen, kraftful och stark. Många missade att han var minst lika bra offensiv som defensivt. Dessutom riktigt stark på huvudet. För inte ser det ljust ut för Häcken just nu.
Örebro Mittåt
2007-10-02 13:22
Det är nog så att det inte finns någon självskriven ersättare till Larsen i dagens trupp. Hade det gjort det, så hade skiftet redan varit ett faktum.

Men sedan är det ju inte så att vi absolut måste se en Larsen-kopia på den positionen.

Jag skulle gärna se en spelare som kan ta mer löpningar i djupled och som hunnit fram mot motståndarnas straffområde då inläggen kommer. Därför får nog Robert Walker min röst om man skall välja någon ur dagens trupp. Hans passningsspel är inte alls dåligt även om det inte håller Larsens klass.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-02 13:09
Jag ser hellre Näfver eller Frempong på vänsterkanten, det är en förutsättning om vi som förening ska kunna ta nästa steg. Då måste talangerna få chansen och sedan säljas dyrt.

Barsom klarar högerkanten bra och han gör nog inte bort sig i mitten heller.
Örebro One¨touch
2007-10-02 13:01
Det är betydligt lättare att se NG som innermittfältare än RW. Vi pratar om en innermitt som ska vara den kreativa kraften, men oxå fungera tillsammans med städgumman (läs Nobbe-typen). RW kommer inte att bli den typen av spelare. NG är den typen av spelare, men attityd och lättja är tyvärr en stor del av berget som NG måste ta sig över.

Jag droppar lite namn jag kan tänka mig i LL:s roll 2008. Bara de som redan nu har anknytning till klubben.
I.Jeffs
N.Gerzic
A.Barsom

Dessa 3 har blicken för spelet. Helst ser jag Barsom på vänsterkanten i fortsättningen.
Men vem här säger nej till en riktigt bra rekrytering på innermitten till jubileumssäsongen? Det är trots allt det bästa alternativet, även om det kommer att kosta mycket.
Örebro rirobban
2007-10-02 12:47
Bastard on Parade//
Nordin har mer än så att utveckla. Hans passningar har inte varit bra. Jag tror inte att han är ersättaren för Larsen. Men som jag sagt tidigare så utesluter jag inte någon.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-02 12:24
initforlife//

Korv stroganoff räcker mer än väl i Allsvenskan.

Har folk föresten glömt bort Nordin Gerzic? Ett par mindre lyckade insatser och han nämns inte längre som Larsens arvtagare?

Lär honom springa ett par mil och skjuta från distans och vi har en bra ersättare.
Örebro Mittåt
2007-10-02 12:14
Kvällens trupp. OskarJohansson har sjukanmält sig och kommer tyvärr inte att spela. Bristvara: ytterbackar.
Örebro initforlife
2007-10-02 12:10
rirobban//Jag tror du har fel,man kan inte göra oxfile av falukorv...
Örebro rirobban
2007-10-02 12:05
initforlife//
Det är absolut en spelare man kan utveckla. Sen vet jag att han inte har de egenskaper som du är ute efter. Men om du läser mina inlägg lite nogare så märker du att jag inte vill att ÖSK ska bygga något kring honom. I Sverige har vi så långa försäsonger och jag utesluter inte något av alternativen som ersättare till Larsen. Därför tar jag upp Walker som ett av dem. Men jag har aldrig sagt att han SKA ta över efter Larsen.
Örebro initforlife
2007-10-02 12:03
Nej jag har inte sett honom i mitten men du skrev själv att han hade spelat där "nån B-lagsmatch" eller va det va...Jag tror dock att han betydligt större chans att lyckas än RW där.RW är väl knappast en talang?
Örebro initforlife
2007-10-02 12:00
Hahaha jaha nu va man en idiot också...Moget...Vi bygger laget 2008 runt Robert Walker,tjoho va bra det ska gå!
Örebro rirobban
2007-10-02 12:00
Ämne: Kan man på fullt all....
Jag har ALDRIG sagt att Walker är bättre än Barsom. Men jag säger att Barsom är en mycket bättre spelare ute på kanterna. Om du har så bra koll så undrar jag om du sett Abgar i mitten någon match i år?

Alla snackar om att få igång talangerna. Därför min åsikt att man kanske ska börja utveckla Walker. Om inte han håller där när den långa svenska försäsongen är över tar man bara en annan spelare, kanske Barsom, kanske någon annan. Man måste kunna vara flexibel...
Örebro initforlife
2007-10-02 11:56
Kan man på fullt allvar mena att Robert Walker är en bättre spelare än Abgar Barsom?Har man sett ÖSK innan respektive efter Barsom´s inträde i klubben då?För övrigt har jag sett ÖSk spela sen 80-talet...
Örebro One¨touch
2007-10-02 11:55
Sandlådenivå. Rättning i forumet för i h------e.
Örebro One¨touch
2007-10-02 11:53
Rirobban// ok. Jag tycker inte som du. Men det är ett fritt forum.
Örebro initforlife
2007-10-02 11:53
rirobban//Menar du att RW är ett bättre alternativ än Barsom alltså?Då kan du inte sett mycket fotboll i dina dar...
Örebro rirobban
2007-10-02 11:52
Ämne: Rirobban// Varför nä....
Av dem i truppen vi har nu så tycker JAG att Robert Walker skulle vara spännande att utveckla på den positionen. Blir lite mera tyngd och bra huvudspel. Men ifall inte tränarna har tålamod eller vilja att utveckla honom så behövs helt klart ett nyförvärv på den positionen. Dessutom kommer aldrig Walker att bli en teknisk spelare. Så det beror lite på vad ÖSK tänker spela under 2008, och också vart (superettan eller allsvenskan)...
Annons: