/fotboll/osk/forum/7790.aspx/fotboll/osk/forum/7790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2007-09-06 12:21
Money talks - Det skulle det göra för mig också om jag var i den situationen.

Finns inget konkret intresse från en europeisk storklubb är ett erbjudande från Qatar för bra för att tacka nej till.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-06 12:12
Blå Bergen Blues//

Han lär ju få en hyfsad lön. Men ändå tycker jag det är konstigt att han flyttar till Qatar, efter säsongen skulle han förmodligen fått erbjudanden från andra länder i Europa.

Visst, lönen kanske inte är den samma men det sportsliga borde ju väga över om man är en ambitiös fotbollsspelare. Dessutom skulle han tjäna tillräckligt för att trygga framtiden t ex om han blir proffs i den holländska ligan.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-06 12:01
Ämne: "Vi hade vel....
.. men sedan kan man ju undra om en fotbollsspelare ser det som en stor utmaning och utveckling att gå vidare till "Qatarska ligan"...?
Örebro Mittåt
2007-09-06 11:46
"Vi hade velat ha Wilton kvar i truppen säsongen ut, men han har fått ett så bra erbjudande att vi inte kan stå i vägen", säger AIK:s sportchef Ola Andersson i ett pressmeddelande.

Fast vad han egentligen borde ha sagt var väl: vi har fått ett så bra erbjudande
Örebro Mittåt
2007-09-06 11:42
jappel// Enligt träningsprogrammet skall det ha varit en träning tisdag förmiddag. Men det handlade nog mest om nedjoggning efter matchen på måndagkväll.

Nästa träning är på söndag.

Beträffande laget mot MFF, så är det frågan om hur Urban resonerar. Är han nöjd med en poäng kanske han väljer en något defensivare uppställning. Under alla omständigheter borde väl Fredrik Samuelsson ligga bra till för en återkomst som högerback.
Örebro jappel
2007-09-06 11:29
Ska laget behållas intakt till nästa match?? Spelet de första 70 mot GAIS var inte mycket att hänga i granan, men avslutningen var mycket bra!
Tycker att vi ska starta som vi slutade.

Någon som bevittnat någon träning sedan matchen? eller var det uppehåll direkt efter match?
Örebro nibor
2007-09-06 10:42
Ämne: Måste slänga in ett ....
"10;e matchen (gais) inget tifo. tummen ner!" Såg du inte matchen? Det var flaggor och det var rökbomber, det kallar jag tifo i alla fall.
Örebro StårSjälv
2007-09-06 10:13
Bastard, jag ska ner :)
Administrator
2007-09-06 08:13
Frågor kring bortplockade inlägg, avstängningar eller annat forum-relaterat skall inte tas via forumet. Om de ändå förkommer sådana meddelanden kommer de utan undantag att plockas bort.
Örebro Grixx
2007-09-06 06:59
Bastard on Parade// Ok,tack.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-06 00:01
Någon här inne som tänker åka ned till Malmö? Är oerhört frestande men det går ju åt så förbaskat med tid tid. Sedan är man ju inte speciellt rik som student heller men man får ju prioritera här i livet! ;-)
Örebro Mittåt
2007-09-05 23:32
Det är nog bara bra med några dagars ledighet för att ladda om batterierna. När man kommer tillbaka i träning på söndag, så har man fortfarande 7 träningspass inlagda innan man åker till Malmö.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-05 23:21
Grixx//

Det kan vara något som är bestämt innan Hammar kom, har för mig att han har sagt att vissa av spelarna redan har planerat in en massa saker med familjen t ex.

Men visst hade det varit ett bra tillfälle att slipa på en herrans massa detaljer både i det offensiva som defensiva spelet.
Örebro Grixx
2007-09-05 23:18
Har missat anledningen till varför man i det prekära läget för ÖSK och nya spelare o tränare ställer in träningarna.

Trodde att vi bytte tränare för att ändra något.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-05 23:12
Måste slänga in ett inlägg angående tifon på Behrn Arena...

1;a matchen (Elfborg) Stort tifo. tummen upp!
2;a matchen (Trelle) litet tifo. mittimellan!
3;e matchen (Göteborg) litet tifo. mittimellan!
4;e matchen (Malmö) inget tifo. tummen ner!
5;e matchen (BP) inget tifo. tummen ner!
6;e matchen (DIF) var ej närvarande...
7;e matchen (HBK) var ej närvarande...
8;e matchen (HIF) inget tifo. tummen ner!
9;e matchen (AIK) inget tifo. tummen ner!
10;e matchen (gais) inget tifo. tummen ner!
11;e matchen (Hels) här vill jag se stort tifo!

av de matcher jag har varit på (8/10) så har det endast varit ett stort fint TIFO... det var på första matchen mot Elfsborg... sedan nästa match mot Trelleborg HAR JAG FÖR MIG, att det var ett vitt hav av flaggor, samma sak mot IFK GBG (kan ha fel)... men resten av matcherna (förutom djurgården och halmstad som jag inte kunde se av olika skäl) har det inte förekommit något tifo över huvud taget... bara någon liten banderoll och ett par halsdukar, möjligtvis bara enstaka flaggor också... Detta tycker jag är på tok för dåligt... Jag brukar gå in på youtube och titta på kubanernas "per aspera ad astra" ibland och bara njuta... vilka vackra tifon... Vi kan ju få till stora vackra tifon, varför inte varje hemmamatch?
är det ekonomin som strular nu igen?
OM ja, ut med kubaner med hinkar på sittplats igen som på gamla goda tider... Det är alltid folk som ställer upp med nån slant eller i bästa fall nån sedel... Vi har ju gjort det förut och jag tycker att vi bör göra det igen!
Från sittplats blir tifon alltid bättre än om man står mitt i smeten, men under nästan alla matcher hittills i år har jag hellre vänt blicken till östra för att skåda bortalagens tifo, varför? vi hade ju aldrig något....
Kom igen Kubaner!! upp på sittplats, åt det minstonde 1 person lovar att sponsra med lite cash ;)

// Banús

edit: glömde en slut-parentes ;)
Örebro Mac-T
2007-09-05 22:00
Jag hoppas och tror att ÖSK tar en pinne mot Malmö. För jag tror det kan bli svårt att slå ett revansch-suget MFF på deras hemmaplan. Skulle det nu vara så att vi vinner den matchen då har vi verkligen nåt på gång. För ska vi vara ärliga så spelade inte vi speciellt bra mot GAIS. Men vi hade Fru Fortuna med oss. Och de oförtjänta vinsterna sitter ju alltid bäst. Eller hur?Fotbollen är ju som bekant inte rättvis. Hoppas laget ilsknar till ordentligt och gör en kämpainsats anförda av Barsom. Nån som vet om Anton ska spela?
Örebro BabyKladde
2007-09-05 20:59
se till att ta er till slottet och köp en biljett för att stötta ÖSK när vi möter Djurgården på bortaplan den 29:e september!
Örebro in med Boniek
2007-09-05 20:07
Håller med Ollis han gör ett stort jobb

Stå på dig Riro

FORZA SVARTVITT
Örebro Ollis
2007-09-05 20:02
alltså måste säga något till alla som kritiserat rirobban för att ha kritiserat tränare o spelare när det gått vidare,

jag själv brukar alltid kritisera spelare o tränare när det går dåligt... gör man något dåligt ska man fan kritiseras...

men robin stöttar alltid allt som har med ösk, han verkligen proppsade walker och istället för att snacka skit om honom så gav han mig exempel på allt bra walker gjort i klubben.. när alla snackade om svåger politik förklarade han walkerpojkarnas talanger...

skärp er för fan!
Örebro in med Boniek
2007-09-05 18:18
FORZA SVARTVITT
Örebro joth
2007-09-05 18:10
Någon som har hört något från/om Jeppsson på länge? :-)
"Vi kan dela upp vårat lag i två och placeras oss både 1:a och 2:a!"
Eller hur var det nu?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-09-05 17:45
Tror det är ett dåligt tecken att Malmö är i dålig form nu när de ska möta oss. Vet hur det brukar gå för spelare eller lag som ifrågasätts just innan de ska möta Sportklubben. Förlåt om jag låter som en urnärking. Men just det här är ett spöke som vi måste bli av med.
2007-09-05 17:41
Bastard// haha. tack för rättelsen.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-05 17:24
Farsen fortsätter (igen)//

Läs en gång till...
2007-09-05 17:13
rirobbans kompis// Vilken straff? såg du matchen?
Örebro Grixx
2007-09-05 16:53
Synd om vi missar Tjernas tjänster han hade tillfört mycket.

Abbe måste bara signas för en fortsättning. Skulle kanske fungera om han slussas in på ett företag och får en säkrad framtid där efter fotbollen.

Nordin likaså måste behållas till varje pris.

Får man sedan tag i en RIKTIG forward så kan det bli ett fantastiskt bygge.
Örebro Rasberg
2007-09-05 16:28
Jankovic//
Tror inte det var tal om någon sign-on bonus då han endast har kontrakt säsongen ut. Hur mycket han tjänar har jag dock ingen aning om. Det är sagt att de ska ta upp diskutionen om nytt kontrakt efter säsongen. Vill väl vänta till man vet serietillhörighet och så.
IFK Göteborg ifk_niklas
2007-09-05 16:27
Nationell bojkott mot aftonbladet!
Hammarby Jankovic
2007-09-05 16:17
Hej!
Jag undrar vad Barsom fick för att skriva på,och hur mkt han tjänar och hur länge kontraktet varar.
Tacksam för svar
Örebro Mattias69
2007-09-05 15:26
Ämne: Barsom verkar ha ett....
Jag tycker det är bra att han har humör. Blyga pojkar får aldrig kyssa vackra flickor som bekant. Snälla fotbollsspelare vinner inga matcher heller.

Hoppas Barsom blir en sån där fruktad spelare som man hellre har i sitt eget lag än bland motståndarna.
Annons: