/fotboll/osk/forum/7785.aspx/fotboll/osk/forum/7785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Stevenage Road
2007-09-10 08:52
Lyfter på hatten Mackan!

Mycket läsvärd (och tänkvärd) krönika. För andra gången på kort tid har jag läst en lång text om ÖSK. Vart är världen på väg? ;)
Länktips: HammyEnd.com
Örebro Aspen
2007-09-10 08:45
Ämne: Aspen //

Vet du n....# brorzan//Det jag har skrivit om Dedajs övergång är frågor hur det går med övergången. Det skulle bli klart förra måndagen med papperna från Kroatien (hört på ÖSK-dagen på BA). Man blir orolig när inte händer, minns hur det gick med anfallaren från Afrika.
Att Du sedan kan få frågor om hur övergången går till att bli spekulationer förstår jag inte. När man sedan läser Mackans krönika där han antyder att det finns problem även på nivån över tränaren blir man extra orolig.
Vet Du något om övergången som inte är känt bland vanlig medlemmar som gör att Du tolkar mina frågorna på detta sätt?
Tar mej friheten att hoppas att Dedajs övergång är klar och att ÖSK blir bättre att informera medlemarna t ex via officiella webben eller epost.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-10 01:52
Visst, hade Walker fått kicken tidigare och Barsom fått ytterliggare 4 matcher hade läget säkert varit bättre nu. Men huvudsaken är ju ändå att något hände till slut.

Däremot undrar jag fortfarande om ÖSK verkligen behöver en VD i organsisationen, sportchef absolut (helst Thomas Nordahl).
Örebro 0REBR0
2007-09-09 23:38
Garaca har varit där och provspelat tidigare väl? Har hammad det???
Örebro adam2222
2007-09-09 23:37
Har vi fyllt en buss till Djurgårn,hur många har anmält sig ??

Är sugen på att åka men det kommer troligtivs krocka med seriematch i hockey eller handboll =/
Örebro ErikP
2007-09-09 23:25
Är kompis med en lagkamrat till båda två, och satt och snackade med honom på bussen på väg hem. Han hade precis snackat med dom, och det var signat och klart tydligen. Något är sjukt i ÖSK!
Örebro 0REBR0
2007-09-09 23:19
ErikP//
Då måste man ju fråga vart du har hört det??
Örebro Bastard on Parade
2007-09-09 23:18
ErikP//

Jag hoppas du har fel men jag blir ju inte förvånad om det stämmer. Om ÖSK missar dessa talanger blir jag både besviken som förbannad.

Vi kan inte värva äldre spelare och krydda dessa med medelmåttor från ÖSK ungdom bara för sakens skull. Hur många av lärlingarna de senaste åren har egentligen hört till länets mest lovande spelare?

Något är fel. Är felet de som styr i ÖSK? Sportchef, ordförande, tränare?

Finns felet hos de mindre klubbarna? Begär de för mycket för sina spelare? Varför finns inget bättre samarbete?

Varför söker sig talangerna till klubbar utanför länet? Varför är inte ÖSK den givna mellanlandningen?
Örebro # brorzan
2007-09-09 23:09
Aspen //

Vet du något om Dedajs övergång, eller spekulerar du bara och gör det till mer och mer sanning för varje gång du skriver det?
Örebro StårSjälv
2007-09-09 22:49
Kämpa Ösk!
Örebro ErikP
2007-09-09 22:42
Mycket välskriven krönika nyligen, däribland gick det att läsa följande: "Hamad, Garaca och Gustafson SKALL blir allsvenska i Svartvitt innan de tar steget ut i proffslivet."

Kan tyvärr släppa bomben att två av dessa, nämligen Dejan Garaca och Jiloan Hamad har varit nere i Malmö ikväll för att signa ett kontrakt. Än en gång har ÖSK misslyckats med att suga upp lokala talanger!
Örebro Gummianka
2007-09-09 22:38
Banus// Ok, vi får se.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 22:37
gummianka/

det är mycket möjligt, men jag tror ju då mer på ung tränare än gammal. Axén nästa säsong vore hur bra som helst (om vi håller oss kvar i Allsvenskan naturligtvis). Ingenting mot Hammar, vill han / kommer han vara kvar så stöttar jag honom givetvis, men jag skulle helt klart vilja se Alexander Axén som ÖSK;s tränare i Allsvenskan 2008.
Örebro Gummianka
2007-09-09 22:26
Banus// Varför skulle han? Och inte att förta något från Haglunds insats men ekonomin i Elfsborg har spelat en rejält stor del i klubbens framgångar. Med en sämre spelartrupp hade dom knappast vunnit guld.

Klart man kan vaska fram exempel som visar både tränare med mindre erfarenhet som har lyckats, och dom som inte har det. Oavsett så är det alltid en större risk med ett oprövat kort.

ÖSK har en kvalitetsmässigt skakig trupp och vi vet inte alls vilken kvalite truppen har nästa år. Oerfaren tränare + halvtaskig trupp är väl inget framgångsrecept.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 22:25
bulba/
ok tack för hjälpen =)

gummianka/
nu har även du fått läsa. Varför skulle inte Axén klara av det Haglund har klarat av?
Örebro Aspen
2007-09-09 22:14
Efter ha läst Mackans krönika börjar man ana varför Anton Dedaj inte är klar ännu.
Bulba
2007-09-09 22:07
Banús//

nej han har bara tränat Laholm och Elfsborg
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 22:05
om inte, varför skulle inte Axén kunna göra som Haglund gummianka?
bara undrar
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 22:05
Bulba/
ok... innan Laholm då? inget i superettan eller allsvenskan eller?
Bulba
2007-09-09 22:02
Banus//

Laholm div 2
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 21:57
på tal om Gummiankas inlägg...

Elfsborg tränare, vilket lag hade han innan och vilken serie tränade han i??
någon som vet?
Örebro go_osk
2007-09-09 21:55
Jag får be om att få tacka Marcus Avenbrand för en mycket välskriven och innehållsrik krönika. Intressant att spelartruppen tycks ha varit missnöjda med Walker enda sedan slutet på februari. Det bör tyda på att Hammar gjorde ett hästjobb som assistent, för under hans två tidigare säsonger i klubben fanns det inget större missnöje vad jag känner till.
Örebro Gummianka
2007-09-09 21:51
Axén har noll erfarenhet på den här nivån. Nej tack.
Örebro BabyKladde
2007-09-09 21:30
Hammar blir nog inte kvar..
..han är ju anställd av SvFF som riksinstruktör!
..han tog ju bara tjänsteledigt säsongen ut för att kunna sköta jobbet som tillfällig tränare.

..men om vi inte kan knyta till oss Axén kan vi försöka med Hammar självklart! =)
Örebro Jonte R
2007-09-09 20:20
Tack för att du delar med dig dina tankar, Marcus. När det gäller tränarfrågan så tror jag att vi ska försöka fånga upp Alexander Axén i någon form. Han har ett fotbollstänk och en ledarstil helt i linje med Norling och Haglund. Han kommer under några månader få känna på hetluften i Norge vilket kommer vara bra. Hoppas att ÖSK väljer det spåret om inte Hammar blir kvar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-09 19:47
liberate/

ja det är mycket intressant, men det är ju också roligt att vi här inne tycker så olika som vi gör.
Personligen tycker jag så här:
1, Lundblad
2, Halilovic
3, Rodevåg

4, Henriksson (borde inte ens vara med i elvan)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-09 19:30
Våra åsikter går isär rätt kraftigt ang vem som ska spela ensam på topp enl omröstningen,skumt att vi ser så olika på det.
Örebro lollo_homeboy
2007-09-09 19:07
vädligt bra krönika:)...

Ösk tycker jag borde inse att man inte når toppen av allsvenskan direkt alla klubbar gör inte det kan kan sikta uppåt men inte för högt.. Halmstad som det nämns har de planer också att bilda talanger men lyckas också bibehålla dem därför lyckas med åren..
Som krönikan som tror jag det brister högre upp än på tränar-rollen.. tror de finns för lite kunskap..ja lovar 5 personer som gillar fotboll och ösk skulle kunna åka runt leka scout själva hitta talanger i åff carlstad brage m.m som skulle passa in i ösk lagbygge.. inte hmm vilka är runt 30 gjort en match i allsvenskan han har ingen klubb honom tar vi som har ett sotrt krav på hög lön..
Wikström klarade sig bra i ett gefle som slog långt på allt å backa hem till egen målvakt.. då behöver man inte springa runt honom..

rodevåg lyckades göra massa mål i superettan men i allsvenskan gåre inte springa slå in bollen backar målvakter håller en högre standard..

richardsson var en 2a från början men när westman slutar behövs en ny 1a vilket gör man får öppna plånboken å ha 2 målvakter som drar titta på andra klubbar kepper är en talang som kan bli något som inte kostar något..

Örebro BabyKladde
2007-09-09 19:03
ÖSK-power:

han borde vara spelklar..
..men man kanske inte bara gått ut med meddelande om detta eftersom man sa att han skulle bli spelklar, papprena hade inte kommit till Kroatiens fotbollsförbund bara.
Örebro Ösk-Power
2007-09-09 18:37
Är Dedaj spelklar? Har inte sett något.
Skärpning!

Annons: