/fotboll/osk/forum/7784.aspx/fotboll/osk/forum/7784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-09-12 22:09
Evigt ÖSK//

Tackar så mycket! Blir nog tåg ner men buss hem, för visst hinner man till svävarterminalen lagom till 22?
Örebro Evigt ÖSK
2007-09-12 22:02
Swebus stannar vid något som heter Svävarterminalen och ligger ca 75-100 meter ifrån centralstationen som har bussar på matchdagen som går direkt till stadion. Men inte tidigare än två timmar före avspark. Att gå till stadion tar en tid, men inte alls några mil direkt.. Tåg är absolut skönast men det är dyrt om man inte är ute i god tid...
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-12 21:07
Ericson/

åååååh vad gött det vore med honom...

;)
Örebro Ericson
2007-09-12 21:00
Nu är det dags... ;-)
Örebro Brus-Nilsson
2007-09-12 20:38
Ämne: Ämne: Ämne....
Så sant, en riktig supporter finns med även i motgångens stund.

~ÖSK förr i tiden
;-)
Örebro Bastard on Parade
2007-09-12 20:06
StårSjälv//

Tåg, buss eller bil? Vad blir smidigast?

Någon som har koll på vart Swebus express stannar i Malmö, är det långt att promenera till stadion?
Örebro StårSjälv
2007-09-12 19:22
Bastard: samma här, jag vet iaf vad jag väljer ;)
Örebro Bastard on Parade
2007-09-12 18:29
StårSjälv//

Jag funderar skarpt på det faktiskt. Egentligen kan jag inte då jag har några viktiga saker att ordna på tisdag morgon men man får ju ha sina prioriteringar ;-)
Örebro StårSjälv
2007-09-12 18:16
någon som tänker ta sig ner till Malmö på måndag? :)
Örebro E.Shams
2007-09-12 17:57

One¨touch// Håller helt med dig.

Lennart Sjögren har mitt fulla förtroende också.

Han har lyckats rätt bra med sina arbetsuppgifter. I stora drag: Han fick en lista på tre spelare innan säsongen, alla tre "fixade" han. De fanns ett behov av nya spelare, det "fixade" han också (Abbe), kanske något sent men ändå. Allt detta till en låg kostnad om jag har förstått det rätt.

Således har han kanske inte gjort ett helt perfekt jobb men definitivt ett fullt godkänt
Örebro One¨touch
2007-09-12 17:00
Ämne: Ämne: Väldigt....
Jag är visserligen blåögd till naturen, men inte i den naiva bemärkelsen.

Jag ser oxå att mycket kan bli bättre. Men jag väljer i höst att supporta laget i slutspurten, istället för att bidra med gnäll.

Kanske överskattar jag SvenskaFans och forumets förmåga att påverka?

Hur som helst så vill jag inte kritisera nu. Det tänker jag göra efter säsongen.

~För ÖSK i tiden
Örebro Chipset
2007-09-12 16:52
... när man gnäller på Sjögren (som jag ibland omnämner Lennart helt inkonsekvent) så är det ju egentligen hela organisationen med alla dess beståndsdelar som man inte är tillfreds med. Det är icke att förglömma.
Örebro Chipset
2007-09-12 16:51
Ämne: Väldigt mycket gnäll....
Han har mitt fulla förtroende också. Tror faktiskt att detta inte bara handlar om Sjögren som jag har antytt i tidigare inlägg. Men det är bra att vi ställer krav för även om organisationen kanske är bättre än på mycket länge så är den långt ifrån så bra som kan bli.
Örebro One¨touch
2007-09-12 16:31
Väldigt mycket gnäll här inne.

Är det inte Walker och hans söner så är det sportchefen eller talangrekryteringen som får skit.

Jag är skitglad att ÖSK rest sig ur skiten (den ekonomiska) och dessutom avancerat till Allsvenskan. Jag är oxå nöjd med att man värvat Abgar och Dedaj. Sen så har jag full förståelse för att en organisation efter ett så kraftigt ekonomiskt stålbad och diverse omorganisationer inte riktigt kan tillfredställa alla än.

Lennart Sjögren har mitt fulla förtroende.
Örebro mustard
2007-09-12 16:16
när och var är nästa träning för de svart-vita?
Örebro Chipset
2007-09-12 16:15
... Om det finns någon affärsanda i spelarinvest så borde de vara jäkligt intresserade. Vad kan Hamad kosta? VAD KAN MAN I SLUTÄNDAN FÅ?
Örebro Chipset
2007-09-12 16:12
Jag tycker inte att ge ett kontrakt till Hamad är att ge ett kontrakt till vilken 17-åring som helst. Vem som helst ser att han är något utöver det vanliga. Det tror jag också Lennart gör. Frågan är bara varför han inte agerar? Om Hamad inte får plats i nuvarande trupp kan man ju alltid låna ut honom. Men just högeryttern har ju varit det stora bristen i sommar/höst. Även om Hamad fortfarande är lite vek för 90 allsvenska minuter (vem är inte det i den åldern) så skulle han lätt kunna göra en halvlek. Jag förstår faktiskt inte vad problemet är. Särskilt inte efter att han själv sagt att han vill spela i ÖSK. Det är okej om man missar att värva en afrikansk landslagsman men inte en lokal megatalang (som stundtals ägt division 1).
Örebro ÖSK;ar
2007-09-12 14:36
Dejan fick förslag till A-lags kontrakt i MFF så varför inte i ÖSK. Orkar Westman i 10 år till? Igår pratade jag med Dejan och han vill helst stanna i Örebro och spela i ÖSK.
Örebro Matta
2007-09-12 12:56
"Glenn Hysén ge oss din son" + "Glenn på räcket" + "Tobbe är klar" + "Alla i heter Glenn i Göteborg"

Jag undrar hur stolt Tobias är över farsan Glenn.
Örebro Ståhl
2007-09-12 12:54
Det är inte bara att värva en supertalang från närområdet. Personen i fråga måste också VILJA spela för ÖSK. Hamad verkar vilja göra det och då ska ÖSK självklart försöka värva honom. Sen att ÖSK borde tagit kontakt med klubben/spelaren för många månader sedan är en annan sak.

Jag minns ett fall för några år sedan när 3 talanger från Örebro intervjuvades i NA (tror att en av dem var Jesper Florén). Deras favoritlag var Hammarby, Djurgården och AIK... De skulle säkert göra ett bra jobb i ÖSK men jag tror att en spelare som verkligen vill spela i ÖSK ändå blir en större tillgång.
Örebro Klas ÖSK
2007-09-12 12:40
deportivista//
Jag tror ingen heller har sagt att man ska signa varenda ungdom man kommer över.. Du har en god poäng i det du skriver att vi inte ska glömma de som redan finns inom ÖSK (U). Det tror jag dock inte folk i allmänhet gör. I mina ögon skadar det heller inte om ÖSK U spetsas till och kan komma upp en division och hålla sig kvar där. Det ger en bättre utbildningsplattform och steget till A-truppen blir mindre.

Sedan är det knapast bara NA som uppmärksammat just Jiloan Hamad. han är omnämnts på andra ställen och långt tidigare. Vi ska inte dra alla unga talanger över en kamm nu. Jiloan är en spelare, sedan finns det andra och för dem gäller kanske helt andra saker. Att man tycker si om Jiloan betyder inte att man måste tycka samma om varje 17-åring i länet...
Örebro Keblix
2007-09-12 12:13
Hoppas ösk lär sig göra bra affärer.
kan fattig afrikanska klubbar så borde ösk fostra och sedan sälja dyrt. men ösk är väl fotbollens Ullared?
Örebro StårSjälv
2007-09-12 11:51
"ÖSK gör helomvändning i fallet Jiloan Hamad!"

såååja! :)
Örebro in med Boniek
2007-09-12 11:47
Håller med dig fullständigt banus
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-12 11:37
jag undrar om Sjögren får läsa alla texter som skrivs här inne... jag menar är han så dum så han inte gör någonting för de unga talangerna som VILL spela i ÖSK, då är det någonting som är väldigt fel... Det är självklart att man ska signa dem... ungdomarna är inte dyra alls att signa... passar de inte in i startelvan ännu, ja då lånar man ut dem till ett annat lag. självfallet! knyt oss till Jiloan med en gång!!

Eller så kan den lilla skiten på kontoret sitta och trycka med hemliga pengar eller dyliks som i princip ingen vet om, och verkligen storsatsa i vinter och köpa in spelare för att verkligen lyckas bra nästa säsong??

skulle inte förvåna mig alls om han har någonting i bakfickan.
Örebro deportivista
2007-09-12 11:33
På samma sätt som ett överdrivet värvande från utlandet inte främjar att ÖSK tar hand om "länets" talanger, så ger ett överdrivet värvande från "länet" inte heller några positiva signaler till de spelare som finns i /redan har gått till ÖSK för att spela i U-laget...

Visst, ÖSK ska vara påpassliga när det finns talanger i Karslund, Forward, eller Kumla - men inte på bekostnad av de talanger som redan finns i ÖSK och som har fått flera års utbildning i ÖSK U. Vem som blir en Barsom respektive vem som blir en Gerzic vet man inte förrän i efterhand, så jag tycker det är bra att Lennart inte slänger fram kontrakt till varenda 17-åring som allehanda tycker verkar bra...
Örebro in med Boniek
2007-09-12 11:25
Underbart att komma hem o läsa att supertalangen Hamad vill till oss och även Landslagsmannen Tengroth
Örebro Klas ÖSK
2007-09-12 11:04
Jag inkompetensförklarar inte Lennart Sjögren eller begär hans huvud på ett fat (se mitt inlägg i SvartVitt-bloggen idag), det vill jag understryka.
Däremot känns det som att något inte funkar som det ska i klubben. Ibland är det dessutom svårt att från insidan av en organisation ha full sjukdomsinsikt. Lika svårt som det är att stå på utsidan och formulera perfekt kritik när alla detaljer inte är lända. Det kan iaf vara bra att föra diskusioner om det här så kanske det även bubblar inom ÖSK och man funderar på om man kan göra något annorlunda. Så länge diskussionen är på en någorlunda nivå, annars sluter sig folk/organisationer bara och går på defensiven.

Om Lennart haft för mycket på sitt bord är kanske lösningen att nyanställa om ekonomin nu tillåter det. Renodla hans uppdrag och ta in någon som avlastar honom.

Örebro ÖSK tattoo
2007-09-12 10:37
Jag har varit aktiv i klubben sen urban olsson var sportchef för ösk och sett lite folk komma och gå. micke wallin, ove knas, kaffelattemannen osv, och jag måste säga att Lennart är den person som bringat ordning i leden. det har varit några kaotiska år men nu har vi en bra grund att stå på och det är mycket lennarts fötjänst. han har kanske haft lite mycket att göra med alla arrangemang men nu ser det ljusare ut.
Jag har en stor tro på lennart och det arbete han lägger ner som sportchef. sen får vi inte glömma hans engagemang för klubben och det ÖSK hjärta han har som gammal spelare i klubben.
Naturligtsvis finns det alltid saker som kan förbättras och vi måste jobba tillsammans , maila in förslag förslag på intressante spelare, skicka in ideer på förbättringar, men framför allt så måste vi som supportrar stödja det lag vi har och göra våra röster hörda på läktaren.
Fast en fundering jag har är varför vi inte tog hem jeffs istället för att värva anton, hammar kanske är av en annan åsikt. nån som har klarhet i varför man skickade jeffs tillbaka, så jävla kass var han ju inte med tanke på alternativen vi har..
Örebro Fair Play
2007-09-12 10:12
Det kanske inte är korrekt att hänga ut Lennart Sjögren på det sätt som många gör här. Tror att problemen i grunden beror på en oklar organisation och en ekonomi, som förvisso är bättre än tidigare, men ändå inte av allsvensk toppklass. I ÖSKs organisation finns en VD, en sportchef och ett fotbollsutskott. Till detta kommer Spelarinvest som skall stå för investeringskostnaden. Mitt intryck är att man har en rörig beslutsordning som skulle behöva stramas upp. I ett aktiebolag är det ju verkställande direktören som skall fatta de löpande besluten, men VD rollen verkar ha blivit något annat i ÖSK. Vilka befogenheter har fotbollsutskottet? Hur är styrelsens roll i förhållande till verkställande direktören?
Det önskvärda är självfallet en sportchefsfunktion med en balans mellan ansvar och befogenheter, så är nog inte läget idag.
Annons: