/fotboll/osk/forum/7779.aspx/fotboll/osk/forum/7779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK;ar
2007-09-12 14:36
Dejan fick förslag till A-lags kontrakt i MFF så varför inte i ÖSK. Orkar Westman i 10 år till? Igår pratade jag med Dejan och han vill helst stanna i Örebro och spela i ÖSK.
Örebro Matta
2007-09-12 12:56
"Glenn Hysén ge oss din son" + "Glenn på räcket" + "Tobbe är klar" + "Alla i heter Glenn i Göteborg"

Jag undrar hur stolt Tobias är över farsan Glenn.
Örebro Ståhl
2007-09-12 12:54
Det är inte bara att värva en supertalang från närområdet. Personen i fråga måste också VILJA spela för ÖSK. Hamad verkar vilja göra det och då ska ÖSK självklart försöka värva honom. Sen att ÖSK borde tagit kontakt med klubben/spelaren för många månader sedan är en annan sak.

Jag minns ett fall för några år sedan när 3 talanger från Örebro intervjuvades i NA (tror att en av dem var Jesper Florén). Deras favoritlag var Hammarby, Djurgården och AIK... De skulle säkert göra ett bra jobb i ÖSK men jag tror att en spelare som verkligen vill spela i ÖSK ändå blir en större tillgång.
Örebro Klas ÖSK
2007-09-12 12:40
deportivista//
Jag tror ingen heller har sagt att man ska signa varenda ungdom man kommer över.. Du har en god poäng i det du skriver att vi inte ska glömma de som redan finns inom ÖSK (U). Det tror jag dock inte folk i allmänhet gör. I mina ögon skadar det heller inte om ÖSK U spetsas till och kan komma upp en division och hålla sig kvar där. Det ger en bättre utbildningsplattform och steget till A-truppen blir mindre.

Sedan är det knapast bara NA som uppmärksammat just Jiloan Hamad. han är omnämnts på andra ställen och långt tidigare. Vi ska inte dra alla unga talanger över en kamm nu. Jiloan är en spelare, sedan finns det andra och för dem gäller kanske helt andra saker. Att man tycker si om Jiloan betyder inte att man måste tycka samma om varje 17-åring i länet...
Örebro Keblix
2007-09-12 12:13
Hoppas ösk lär sig göra bra affärer.
kan fattig afrikanska klubbar så borde ösk fostra och sedan sälja dyrt. men ösk är väl fotbollens Ullared?
Örebro StårSjälv
2007-09-12 11:51
"ÖSK gör helomvändning i fallet Jiloan Hamad!"

såååja! :)
Örebro in med Boniek
2007-09-12 11:47
Håller med dig fullständigt banus
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-12 11:37
jag undrar om Sjögren får läsa alla texter som skrivs här inne... jag menar är han så dum så han inte gör någonting för de unga talangerna som VILL spela i ÖSK, då är det någonting som är väldigt fel... Det är självklart att man ska signa dem... ungdomarna är inte dyra alls att signa... passar de inte in i startelvan ännu, ja då lånar man ut dem till ett annat lag. självfallet! knyt oss till Jiloan med en gång!!

Eller så kan den lilla skiten på kontoret sitta och trycka med hemliga pengar eller dyliks som i princip ingen vet om, och verkligen storsatsa i vinter och köpa in spelare för att verkligen lyckas bra nästa säsong??

skulle inte förvåna mig alls om han har någonting i bakfickan.
Örebro deportivista
2007-09-12 11:33
På samma sätt som ett överdrivet värvande från utlandet inte främjar att ÖSK tar hand om "länets" talanger, så ger ett överdrivet värvande från "länet" inte heller några positiva signaler till de spelare som finns i /redan har gått till ÖSK för att spela i U-laget...

Visst, ÖSK ska vara påpassliga när det finns talanger i Karslund, Forward, eller Kumla - men inte på bekostnad av de talanger som redan finns i ÖSK och som har fått flera års utbildning i ÖSK U. Vem som blir en Barsom respektive vem som blir en Gerzic vet man inte förrän i efterhand, så jag tycker det är bra att Lennart inte slänger fram kontrakt till varenda 17-åring som allehanda tycker verkar bra...
Örebro in med Boniek
2007-09-12 11:25
Underbart att komma hem o läsa att supertalangen Hamad vill till oss och även Landslagsmannen Tengroth
Örebro Klas ÖSK
2007-09-12 11:04
Jag inkompetensförklarar inte Lennart Sjögren eller begär hans huvud på ett fat (se mitt inlägg i SvartVitt-bloggen idag), det vill jag understryka.
Däremot känns det som att något inte funkar som det ska i klubben. Ibland är det dessutom svårt att från insidan av en organisation ha full sjukdomsinsikt. Lika svårt som det är att stå på utsidan och formulera perfekt kritik när alla detaljer inte är lända. Det kan iaf vara bra att föra diskusioner om det här så kanske det även bubblar inom ÖSK och man funderar på om man kan göra något annorlunda. Så länge diskussionen är på en någorlunda nivå, annars sluter sig folk/organisationer bara och går på defensiven.

Om Lennart haft för mycket på sitt bord är kanske lösningen att nyanställa om ekonomin nu tillåter det. Renodla hans uppdrag och ta in någon som avlastar honom.

Örebro ÖSK tattoo
2007-09-12 10:37
Jag har varit aktiv i klubben sen urban olsson var sportchef för ösk och sett lite folk komma och gå. micke wallin, ove knas, kaffelattemannen osv, och jag måste säga att Lennart är den person som bringat ordning i leden. det har varit några kaotiska år men nu har vi en bra grund att stå på och det är mycket lennarts fötjänst. han har kanske haft lite mycket att göra med alla arrangemang men nu ser det ljusare ut.
Jag har en stor tro på lennart och det arbete han lägger ner som sportchef. sen får vi inte glömma hans engagemang för klubben och det ÖSK hjärta han har som gammal spelare i klubben.
Naturligtsvis finns det alltid saker som kan förbättras och vi måste jobba tillsammans , maila in förslag förslag på intressante spelare, skicka in ideer på förbättringar, men framför allt så måste vi som supportrar stödja det lag vi har och göra våra röster hörda på läktaren.
Fast en fundering jag har är varför vi inte tog hem jeffs istället för att värva anton, hammar kanske är av en annan åsikt. nån som har klarhet i varför man skickade jeffs tillbaka, så jävla kass var han ju inte med tanke på alternativen vi har..
Örebro Fair Play
2007-09-12 10:12
Det kanske inte är korrekt att hänga ut Lennart Sjögren på det sätt som många gör här. Tror att problemen i grunden beror på en oklar organisation och en ekonomi, som förvisso är bättre än tidigare, men ändå inte av allsvensk toppklass. I ÖSKs organisation finns en VD, en sportchef och ett fotbollsutskott. Till detta kommer Spelarinvest som skall stå för investeringskostnaden. Mitt intryck är att man har en rörig beslutsordning som skulle behöva stramas upp. I ett aktiebolag är det ju verkställande direktören som skall fatta de löpande besluten, men VD rollen verkar ha blivit något annat i ÖSK. Vilka befogenheter har fotbollsutskottet? Hur är styrelsens roll i förhållande till verkställande direktören?
Det önskvärda är självfallet en sportchefsfunktion med en balans mellan ansvar och befogenheter, så är nog inte läget idag.
Örebro go_osk
2007-09-12 09:58
Jag tycker att det är väldigt underligt att man från ÖSK:s sida ska behöva läsa i NA för att göra denna helomvändning. Det var samma sak i vintras med Anttonen om jag nu inte är helt ute och cyklar.

Som sportchef och organisation gäller det att hela tiden ligga steget före. Personligen tror jag problemet ligger i att verksamheten är för smal och kompetensen för liten.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-12 09:41
Våran sportchef är ett jävla skämt,är man intresserad av fotboll så följer man de flesta talanger i länet,särskilt om man är sportchef för länets största lag.
Örebro Chipset
2007-09-12 08:44
Även om det är trevligt att höra att ÖSK vaknat när det gäller Hamad så framstår ju Lennart som riktigt inkompetent i dagens NA. - Va vill Hamad spela i ÖSK? De har inte ens diskuterat honom!! Hur kan man som sportchef inte ha diskuterat en av länets största talanger? Antingen spelar han taktiskt inför pressen eller så är han helt bakom flötet.
Örebro Lukas_ÖSK
2007-09-12 08:28
Talanger måste jagas SPORCHEF....!
Jag bara undrar varför fick han jobbar som SPORTCHEF(Sjögren) ut med honom. Vi behöver en ny som kan jobbet.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-12 06:50
joth/

Låter bra!

"Jiloan har inte varit uppe på bordet. Anledningen till det är att vi kanske tyckt att vi haft andra intressanta spelare på den positionen och inte kunnat garantera honom en plats A-truppen nästa säsong, säger Sjögren."

Vad nu, lämnar Anttonen? Jeffs? Vill man inte förlänga med Dedaj?
Örebro joth
2007-09-12 06:39
"ÖSK är inte ointresserat av Jiloan Hamad. Nu sträcker klubben ut en öppen hand mot pojklandslagsspelaren.
– Men det krävs att Forward ger oss tillåtelse att gå vidare, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren. "

Läs mer i länktips.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-12 00:14
Chipset, Mittåt//

Tackar för infon. Jag tolkade det som att Hamad och Garaca i princip var klara för Malmö, någon skrev ju även så på forumet i går om jag ej missminner mig.

Garaca skulle ju kunna vara aktuell för ÖSK Ungdom? Tror inte att han tar en ordinarie plats redan till nästa säsong i Forward. I ÖSK skulle han ju dessutom kunna få bra målvaktsträning.

Personligen hoppas jag mycket på Gustafsson och Hamad.
Örebro lollo_homeboy
2007-09-12 00:09
Ja anser också man borde ha ett sammarbete med forward dels för det är för stort hopp mellan ungdom och A-laget nu.. I forward skulle man kunna ha de som är nära en a plats som är fortf mellan 19-25år för man anses som talang då med man börjar räkna på snittet i ett start 11 i allsvenskan.. ungdom kan fortsätta vara ett steg också som de är nu mellan 18-20 men de finns ju några där som loven gren jonsson som har nära a plats som är me å tränar spelar eller sitter på bänken i b laget som inte är en serie utan där kan ju allt hända. de borde känna på het luften man tävlar om poäng så slipper hoppet bli så stort.. Dessutom a-laget förstårs ger plats för dessa itne har lärlingar som knappt går in i start elvan som hamad om dem i laget utan kontraktera dem låna t dem till forward igen så inte vårt a lag blir drabbde de kan träna me atruppen 1-2 pass i veckan.. Dejan borde spela i ungdom han är så pass ung han skulle inte kunna hoppa in i allsvenskan han platsar inte i div1 utan han borde spela matcher i 3an är perfekt.. men vill en 16åring spela div 3.. vad ser han jo chansen i malmö för det är ett stort lag han kommer få spela junior allsvenskan eller nåt liknande. Någon måste sätta sig ner prata med seplaren så de förstår att det tar tid.. vad är målvakter i snitt i allsvenskan kanske runt 27-28 dejan har 10 år alltså på sig..Men man ska ha en sportchef som ska förklara detta.. å de som sitter i fotbollsutskottet kan inget om fotboll de lekar tuffa bara för de lyckas ha mycket pengar från sin branch..De kan gärna andvända deras pengar men ta in nån som kan marknaden som axen till exempel.. han säger tex jag behöver så här mycket för att ta mej runt kolla på spelar anlita agenter på matcher trro han skulle styra upp det profinoellt..och ÖSK snåla inte pengarna känns om de ä å rädda om slantarna för det brast sist men nu säger de att de har en stor bredd men visa det då våga satsa..
Örebro Mittåt
2007-09-11 23:17
BoP// Hamad och Garaca ryktas vara på väg att få ett kontraktsförslag av Malmö. Vad gäller Gustafsson är läget oklart. Han har ju varit i kontakt med ÖSK ett antal gånger, så det loppet är säkert inte kört för ÖSKs del. I och med att två mittbackar försvinner efter årets säsong, så bör möjligheterna till allsvenskt spel vara rätt goda för hans del.

Dejan är en duktig målvakt för sin ålder (16 år) och han provtränade i somras med ÖSK under en vecka. Men ärligt talat - vad skall ÖSK ha en 17-årig (nästa år) målvakt till.

Jiloan däremot, vore det tråkigt att se försvinna.
Örebro Chipset
2007-09-11 23:16
BoP// Han är inte klar förrens han skrivit på kontraktet vilket han inte gjort. Såvida de inte ingått ett muntligt avtal sådana gäller ju också...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-11 23:08
Chipset//

Jag har tyvärr inte tillgång till NA då man blivit exilare för inte allt för länge sedan. Men det var väl någon på forumet som skrev att Jiloan var klar för Malmö?

Tyckte det lät så på tongångarna i morse också, men hur står det till?

Gustavfsson och Hamad är alltså fortfarande tillgängliga?
Örebro Chipset
2007-09-11 23:04
JILOAN HAMAD TILL ÖSK NU!

Varför letar man i Växjö när man kan leta på väster i Örebro? Skulle inte förvåna mig om Tengroth kontaktat ÖSK och inte vice versa med tanke på flickvännen.

Nu räknar jag med att ÖSK läser NA och genast tar kontakt med Jiloan Hamad och Gustafsson! Vill inte ha en ny Barsom-affär. Om vi någonsin kommer få se trängens nya maradona i den svartvita dressen blir det på hans 30-års dag.
Örebro Aspen
2007-09-11 22:29
FANTV, del 2 diskuterar i kväll sportchefens roll. Intressant för oss eller hur?
Örebro go_osk
2007-09-11 21:53
Intressant med Tengroth. ÖSK behöver precis som flera redan varit inne på förstärka mittlåset samt spetsa till konkurrensen. Det är dessutom ganska uppenbart att det främst är yngre förmågor man söker i och med att Markus Gustafson även kontaktats. Skillnaden med Tengroth är att han trots sin ringa ålder har förhållandevis stor erfarenhet. Totalt har han skrapat ihop 33 matcher i Superettan varav 23 från start. Det är alltså inget oprövat kort som ÖSK tycks vara intresserade av.
Örebro kocken..
2007-09-11 21:03
Ämne: Någon som har koll p....
inte konstigt om han stagnerat när han lirar för Lagrells if.
Örebro One¨touch
2007-09-11 20:57
ojojoj... Ang. Nordins omtalade kramp. Nordin gjorde sin bästa match i ÖSK-tröjan(punkt).

Men för f____n. Jobba på.. Knyt näven i fickan och ta fighten ännu mer. Gör fler stenhårda träninspass och träningsmatcher. Var i rätt position såväl offensivt som defensivt.
Var en lagspelare och älska fotboll. Älska svetten och kampen.

Nordin är på rätt väg.

:-)
Örebro rirobban
2007-09-11 20:27
Här finns det mesta om honom...
Annons: