/fotboll/osk/forum/7777.aspx/fotboll/osk/forum/7777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2007-09-16 16:05
Såg att Näfver inte var med i truppen. Ändrar isåfall till att ta in FrSa och flytta upp Anttonen om Nedim misslyckas...
Örebro Blickarframåt
2007-09-16 16:04
ÖSK:s 17-mannatrupp: Patrik Anttonen, Abgar Barsom, Anton Dedaj, Nordin Gerzic, Patrik Haginge, Nedim Halilovic, Sebastian Henriksson, Fredrik Jansson, Lars Larsen, Jon Lundblad, Fredrik Nordback, Richard Richardsson, Joel Riddez, Stefan Rodevåg, Fredrik Samuelsson, Peter Westman, Magnus Wikström.

Vem blir satt på läktaren?
Bara jag som är orolig att Nordin som enligt uppgifter är riktigt het just nu inte kommer få någon speltid?
Örebro DaSa
2007-09-16 16:01
Är det någon mer än jag som tror att FC Gothia är/var ett media-jippo för att få de inblandades supportrar att stärka sina band ännu mera till sina klubbar. Hörde bl.a. på mitt jobb (bor i Götet) att en "GAIS:are" (hon vet ingenting om laget men håller på dem för att kunna jävlas med mig och alla IFK:are på jobbet) att hon hade ju tänkt att gå och se många fler matcher än vad hon hade gjort och nu skulle hon aldrig mera få chansen att se sitt GAIS möta alla topplag igen, och hon tyckte det var såååå tråkigt. Så jag tror effekten av detta kommer att bli att de inblandade lagen kommer att få mera stöd och publik från sina fans.

Sen så kan man ju lägga ner alla ideér om att slå ihop ÖSK med ngt annat lag. Vi har ju inga andra lag som konkurrerar med oss, skall vi försöka sno över Forwards 500 åskådare? Min teori (är antagligen inte ensam) är att man måste ha en bred och trogen publik för att kunna bli ett stabilt topplag. Är nog ingen slump att publikligan är rätt så lik serietabellen men med två undantag i HBK och ÖSK. Att slå ihop klubbarna för att få över ngr talanger är nog ingen höjdareidé heller.
Örebro DaSa
2007-09-16 15:51
Aspen//

Jag tycker deras startelva verkar rätt så svår att slå. Jämför spelare mot spelare så borde MFF vinna 10/10 matcher:) Men kollar man deras form så verkar det lite ljusare men jag tror att det blir en uddamåls förlust.

Har inte diskuteras så mycket startelvor, kanske beror på det känns som det är helt omöjligt att gissa hur Hammar kommer att starta matchen. Så här kommer startelvan jag skulle ha valt (utan att väga in träningsprestationer):

-----------------Weggen-----------------
--Anttonnen---Wiken---Hagge---Riddez-----
--Nedim-----Nobbe----Henriksson---Barsom-
----------------Larsen-------------------
----------------Rodevåg------------------

Kommentarer: Uppställningen kommer vara 4-4-1-1 på pappret, men i teorin kommer Nedim vara mer offensiv på sin kant och Barsom kommer gå in lite i banan. Rodevåg vet hur man gör mål på MFF från försäsongen och får därför starta på topp. Larsen får med sin rutin starta natchen men efter max 60 min skall Nordin på hans plats. Om Nedim kör fast på sin kant så skall vi byta in Näfver och köra en spegelvänd taktik där Barsom byter till högerkanten och Näfver har lekstuga på vänsterkanten. Tredje bytet sparar jag till eventuella skador eller taktiskt byte på övertid för att maska till oss en tre poängare:)
Örebro # brorzan
2007-09-16 15:19
Nu tippar jag matchen, och jag väljer samma resultat som Rodevåg tror på!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-16 14:54
Vet inte om någon varit inne på det redan, men inför morgondagens match känns det faktiskt som att nästan hela pressen ligger på MFF. Med tanke på tabelläget så borde det väl kanske vara tvärtom, men ingen (utom vi förstås) räknar väl egentligen med nåt annat än en MFF-seger. Det är på hemmaplan som de för kontraktet nödvändiga poängen ska plockas.

Pressen är hård på Malmös ledning resp Åkeby, och detta är givetvis något som ska utnyttjas! Om framgången uteblir kommer missnöjet att visa sig på läktarna. Vid en förlust tror jag faktiskt att Åkeby blir den andre tränaren i AS som kommer att få gå...
Därför är det "bara" att plocka fram tråk-blåställen från Trelleborgsmatchen och vänta ut rätt tillfälle att slå till. Tippar att ÖSK gör två slumpmål i slutet av första halvlek, MFF reducerar i 73:e minuten, tokpressar mot slutet, men lyckas inte med det Rickardsson gjorde på Vallen i våras.. :-)
Örebro micro_42
2007-09-16 14:54
Köpte ett jättefint ÖSK-paraply i spelbutiken på COOP Forum idag, 30:- billigt.
Vilket tifo om alla i klacken hade snurrande uppfällda ÖSK-paraplyer vid inmarsen. :-)
Örebro Mittåt
2007-09-16 14:41
Från dagens träning kan för övrigt noteras att samtliga spelare deltog fullt ut i bollträningar etc.

Sebastian Henriksson som under veckan haft känningar i en vadmuskel kunde lämna klartecken som fullt spelklar.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 14:34
orebro/
nja örebro united låter sådär...
vill ju inte ta efter carlstad united...
ucsh och fy, karlstad-by
Örebro Mittåt
2007-09-16 14:33
Anton Dedaj åker med till Malmö, medan Glenn Holgersson stannar kvar i Örebro med giltigt förfall.
Örebro 0REBR0
2007-09-16 14:23
Banús ♪ ♫/
Örebro United med ÖSK, Forward, Karlslund och Rynninge. Skulle nog de flesta supportrar kunna gå med på till och med. Även om namnet på "storklubben" även i fortsättningen bör vara Örebro SK.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-16 14:17
Det går bra för Lennartsson och axen i start!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 14:16
orebro/
sant!

FC behrn ... ösk, forward, karlsund, rynninge, degerfors
Örebro 0REBR0
2007-09-16 14:09
Banús ♪ ♫/
Frågan är väl inte huruvida Degerfors ställer sig till ett utbyte med ÖSK utan hur supportrarna ser på saken... FC Gothia någon?? =)
Örebro Aspen
2007-09-16 14:08
Detta lag ska väl inte vara omöjligt att slå i morgon
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 14:03
orebro/
nej visst, jag håller med dig...

hur pass ställer sig degerfors till utbyte må tro?
Örebro 0REBR0
2007-09-16 13:57
Banús ♪ ♫/
Jag kan inte riktigt se varför IFK (som ligger 3a i AS) kan släppa fram talanger i A-laget men inte ÖSK (som ligger 12a)... Men jag håller självklart med om att ett utbyte med de lokala klubbarna vore ett bra sätt att utveckla talangerna. Men sammarbetet med med forward är ju inget ÖSK kan göra något åt, så länge inte forward vill sammarbeta (eller hur det nu ligger till!?). Det ÖSK har en chans att påverka är ju vilken division ÖSK U ligger och div 3 är ju alldeles för långt ner. För att det ska vara ett lockande alternativ för unga talanger..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-16 13:52
Vad jag förstår så dominerar Kevin i U-landslaget,men det skiter väl vi i nu när han har gått till Aik.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 13:45
Orebro
nej inte sitta på läktaren, men spela i ösk U... eller dominera i Forward ,Karlsund ?
Örebro 0REBR0
2007-09-16 13:41
Banús ♪ ♫/
näfver 86
reed 88
lovén 87
det handlar ju inte om rutin, man kan ju inte födas med rutin... det handlar ju om att ge spelaren chansen, då kan dom skaffa sig rutin och på så sett utvecklas. sitta på läktaren ger det rutin?? nej, isf är skulle ju jag själv vara ganska rutinerad...
Örebro rirobban
2007-09-16 13:41
Simon 78//
Som "Blickarframåt" redan förklarat för dig så är ju Lundblad, Haginge, Näfver talanger. Spelar ingen roll vilken klubb de kommer ifrån. Talanger är de!
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 13:40
Ganska svårt för Kevin W att ha rutin när man är så ung va?

svar: ja det är svårt att vara rutinerad när man är så pass ung...
därför måste han ju ner i divisionerna för att stabiliseras och skaffa rutinen!
2007-09-16 13:38
Vaddå så klart det är Liberate..?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 13:37
liberate/
det är ju det jag har försökt säga hela tiden att han var alldeles för ung för spel i Allsvenskan
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 13:37
ja såklart det är liberate...
då måste han ju för fan lira någon annanstans än i ÖSK;s a-lag för att skaffa rutinen
2007-09-16 13:34
Ämne: OREBRO/

ja men ti....
Ganska svårt för Kevin W att ha rutin när man är så ung va?
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-16 13:27
OREBRO/

ja men titta på födelseåret på dina förslag på IFK;s talanger...

JJ född 1990
MB född 1986
GS född 1987
PW född 1986
----------------
hur ser det ut på örebros sida?

kevin är väl född -89
frempong -88
näfver -8?
reed -8?
lovén -8?

Näfver är väl äldst? så han kan jag godkänna i startelvan... han har även visat kvalitéter...
Reed har även han enligt mig varit rätt hyfsad..
Lovén har aldrig lirat i Allsvenskan på planen..
Kevin visade sig vara för orutinerad
Frempong börjar verkligen bli ett hett alternativ
Örebro Blickarframåt
2007-09-16 13:23
Simon78//
Förstår inte riktigt vad du menar;
"-Lundlad är inte talang han kommer från IK Sturehov.
-Haginge kommer från Mellringe EKER.
-Nävfer kommer från Adolsberg IK."

Det e ju det hela den här diskussionen handlar om, att ÖSK "missat" att värva talanger från Forward.
Så rabblar du upp 3st utmärkta förslag där ÖSK har tagit hand om blivande Allsvenska spelare.
En talang är ju en talang oavsett om han börjar sin karriär i Sturehov, ÖSK eller Barcelona.
Örebro 0REBR0
2007-09-16 13:22
Banús ♪ ♫//
Nu är det ju så att bärkroth (som inte var så lyckad) är ju inte den enda talangen som IFK har släppt fram iår...
Marcus Berg Född: 1986-08-17, såld...
Jakob Johansson Född: 1990-06-21, 9 matcher
Mattias Bjärsmyr Född: 1986-01-03, 20 matcher
Gustav Svensson Född: 1987-02-09, 17 matcher
Pontus Wernbloom Född: 1986-06-25, 19 matcher
osv...
Så talanger i A-laget kan ju inte vara helt förkastligt, men bärkroth (som jag antar att du syftar på i ditt inlägg) är ju såklart ett extrem fall...
Örebro Simon78
2007-09-16 13:15
Vi har en sportchef som inte bestämmer i sitt jobb. Fotbollsutskotter det är dem som bestämmer i ÖSK(Tage Liljeson och Hans Melin) Dem måste jobba som SPORTCHEF.
Annons: