/fotboll/osk/forum/777.aspx/fotboll/osk/forum/777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2016-02-25 22:43
@Nissesson:
Pratade generellt och inte särskilt riktat till dig. Ber om ursäkt men förstår att du uppfattade det så. Med "kräks" tänkte jag mer på föregående talare som "mådde illa" Förstår att du tar åt dig eftersom jag citerade dig. Men det var mer ämnat som ett allmänt inlägg. Sorry.
AIK Nissesson
2016-02-25 22:39
Örebro Center

Jag kräks inte på Hockey, jag går ofta på matcher i isladan.

Det är andra som spyr galla över hockey, jag gillar båda sporterna, men föredrar nog fotboll.

Vad är det med dig?
Örebro Minatankar
2016-02-25 22:39
@Örebro Center:

Vad är problemet? De som bara vill se fotboll, inte handla i pausen eller ta del av olika aktiviteter kan väl komma fem minuter före match, sitta/stå kvar på läktaren i pausen och gå direkt efter matchen. Övrig publik som önskar handla och/eller ta del av ytterligare aktiviteter får välja att göra det. Vi lever väl i ett fritt land? :-)

Dessutom lär inget kunna fortgå som det inte finns efterfrågan på.
Örebro Vinnartradition
2016-02-25 22:38
@Sparkabolleninimål:

Möjligt att housemusiken skrönade något högre än vanligt. Men jag slås varje gång jag ser ÖHK spela hur mycket fokus klubben lägger på annat än det som ska stå i centrum - nämligen sporten.
Örebro Center
2016-02-25 22:28
@Nissesson:
ÖSK sysslar ju allt som oftast med händelser på plan i halvtid. Det ni kallar "jippon" är till för att förstärka helheten och upplevelsen och ÖSK har tittat en hel del på ÖHK. Och alla event hålls inte nödvändigtvis på plan. Det handlar om allt från pubar till teman. Det spelar ingen roll om ni kräks på hockeyn. ÖSK vill åt samma håll. Man har till och med anställt en som i huvudsak skall se till att det finns "jippon". Ni är inte heller representativa för alla familjer med barn osv som uttalar sig. Utvecklingen går åt det hållet. Adapt or die
AIK Nissesson
2016-02-25 22:23
Jag har för mig att några skribenter efterlyst "jippon" före match och i halvtid, själv klarar jag mig bra utan sådant när jag vill se fotboll.

Förstår inte heller riktigt varför man ibland i halvtid vill behålla publiken på läktarna, det är ju då försäljningarna kan ge extrapengar.
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-25 22:21
ÖSK är för idrottspublik, ÖHK är för evenemangspublik.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-02-25 22:11
[QUOTE=Vinnartradition]Det här är förvisso inget hockeyforum men jag såg nyss förlängningen i matchen mellan ÖHK och DIF. Helt sinnessjukt hur man som supporter kan uppskatta det vidriga jippo ÖHK skapat kring sina matcher. Jag är glad att vi har Simon Åström och Gabriel Åbom som kontinuerligt har en öppen dialog med oss supportrar och därmed vet vart gränsen går. [/QUOTE] Något speciellt eller bara det vanliga?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-02-25 21:37
Vinnartradition// Tänker precis som du här. Skönt att slippa jippot o fokusera på sporten på Vallen.
Örebro flesklepp
2016-02-25 21:30
@Nissesson:

saknas några gubbar i den där truppen också..
Örebro Vinnartradition
2016-02-25 21:21
Det här är förvisso inget hockeyforum men jag såg nyss förlängningen i matchen mellan ÖHK och DIF. Helt sinnessjukt hur man som supporter kan uppskatta det vidriga jippo ÖHK skapat kring sina matcher.

Jag är glad att vi har Simon Åström och Gabriel Åbom som kontinuerligt har en öppen dialog med oss supportrar och därmed vet vart gränsen går.
Örebro Vinnartradition
2016-02-25 21:03
@Nissesson:
Astrit var ju framgångsrik som släpande anfallare ifjol och även DG gjorde ju några mer eller mindre lyckade insatser på topp.
Rellen
2016-02-25 20:30
@Vinnartradition:

Ja får han inte starta nu när ska han annars får starta?
AIK Nissesson
2016-02-25 20:17
Vinnartradition

Ja, annars får vi köra med Crespo ensam på topp,
vi har ju bara tre anfallare ...
Örebro Vinnartradition
2016-02-25 19:57
Jag hoppas att tror att vi får se Jonathan Lundberg på topp tillsammans med Crespo. Han är tillräckligt bra för att starta mot ett superettalag.
Örebro jpsvartvitt
2016-02-25 14:22
Rellen: ja det vore riktigt intressant.. I år går vi framåt!! Örebro Center: ja annars jävlar xD
Örebro Center
2016-02-25 13:12
Twitter:Soran Ismail ?@Soranismail 5 sep. 2013 Stockholm, Sverige

Blev inbjuden för att uppträda för landslaget igår. Skulle kört 90min men Hamrén sa att Källström och Svensson bara orkar 30.
Örebro Center
2016-02-25 11:44
Uppsnack inför GAIS
Örebro Center
2016-02-25 11:43
@jpsvartvitt:
Täcker årslönen och avgifter för DG ;0)
Rellen
2016-02-25 11:36
@jpsvartvitt:

Sen all souvenirer och öl&mat så är vi uppe i en bra slant. Fantastiskt mycket pengar in till ÖSK. Skulle dock vilja veta hur mycket sittplatsbiljetter vi sålt.
Örebro jpsvartvitt
2016-02-25 11:28
620 000 kr bara på Västra är ju fantastiskt :D
Örebro jpsvartvitt
2016-02-25 11:26
776 årskort är vi uppe i nu!! Det går riktigt bra alltså !! :D
Rellen
2016-02-24 21:00
Hade vart intressant och veta vad för typ av löner spelare som DG och Kalle ligger på för nämna några.
Örebro Pedretti
2016-02-24 19:53
@Randen:

Trevligt, trodde han var högerytter för det är den enda positionen jag sett honom spela på (I en u21 match för Sverige).

Men om vi väljer att inte förlänga eller skeppar iväg DG i sommar till ett krisande säg... Falkenberg... Så kanske vi kan hämta in Ayaz för speltid är nog det han behöver nu eller så kan han stanna och få sin i allsvenska mått, höga lön.
Örebro Pedretti
2016-02-24 19:50
Tycker inte Moberg har visat upp någon riktig ledarskap på planen. Det är något som snarare Oscar och RÅP har gjort.

Och ledarskap var ju något vi verkligen behövde nu i våras/somras.

Tycker att Bike (Brendan) har visat upp det de få gånger. Kanske inte ledarskap men bra och högljudd kommunikation.

Och som Axén sa angående målvakterna i somras (den som gör de avgörande räddningarna spelar) så är det väl så med mittbackarna. Att de två som är i bäst form spelar.

Jag undrar hur situationen på vänsterytter positionen blir. Jag hoppas att Sema verkligen visar upp sig för visst är det väl så att DG har en bra högsta form men han har verkligen en låg lägstanivå. Så jag hoppas att Sema visar prov på en högre lägstanivå för det är nog det som krävs för att peta DG.
Örebro Randen
2016-02-24 19:49
Ayaz är vänsterytter,och enligt transfermarket tvåfotad. Tror han hade passat perfekt i ÖSK. Snabb och bra kontringsspelare, men tror tyvärr han vill ha mer i lön än vad ÖSK kan ge. Ayaz oc Broberg på kanterna hade varit en dröm.
Örebro pemo
2016-02-24 19:43
Å ja tycker att Ekstrand-Hamrén är den mittback som överraskat mest på mig. Han och Almebäck. Då får vi en snabb hårding och en nickande spelande .
Av de fyra jag sett så har tyvärr Moberg visat minst.
Eller också har jag större krav på honom. Men han känns inte som någon "försvarsgeneral" precis.
Benny Böckling
2016-02-24 19:09
@Pedretti:

Tycker också Brendan sett spännande ut men tror Axén kommer köra mer på säkerhet och köra med Moberg.
Örebro Pedretti
2016-02-24 19:01
@Benny Böckling:

Tycker att Hines-Ike har varit bättre och med tanke på vad Almebäck kan göra så tycker jag att de två går före. Som sagt så är det en tuff konkurrenssituation på mittbackspositionerna.
Benny Böckling
2016-02-24 18:54
Moberg, Valgardsson, Rinne lär väl vara i startelvan.
Annons: