/fotboll/osk/forum/7762.aspx/fotboll/osk/forum/7762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One¨touch
2007-09-17 22:00
Jag tyckte att ÖSKs passningspel blev bättre i och med Nordins inbyte. Frågan är om inte Nordin ska in på Larsens position i nästa match, från start. Dedaj istället för Rodevåg kanske? Jag har i nuläget ingen direkt koll på hur Helsingborgs högerkant ser ut.
Örebro rirobban
2007-09-17 21:59
Tippa resten av omgångarna av allsvenskan(se länktips)... vi vinner mot Kalmar, Helsingborg och Gefle hemma tror jag. Hoppas det räcker för att hålla sig kvar.
Örebro Mittåt
2007-09-17 21:59
Farsen// Henriksson har haft problem med en vadmuskel hela veckan. Det var först vid testen på söndagen, som han lämnade klartecken för spel. Det är möjligt att han började känna av vaden och därför själv valde att bli utbytt.
Örebro rirobban
2007-09-17 21:56
Mittåt//
Tycker ÖSK borde kunna fortsätta som i andra ändå. Men du har rätt i det du skriver.

För övrigt får vi vara glada att förlusten endast blev uddamålet. Efter första halvlek var vi värda oavgjort, men i andra är det Malmö för hela slanten....
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-09-17 21:55
Larsen måste bort! Orkar inte se hans sega steg längre. Kör med Nordin i Larsens roll nästa match. Sen kan de byta av varandra efter halva.

Henriksson är bästa huvudspelaren i ÖSK och att peta honom i detta läge är som att skjuta sig i foten. Han behövs på fasta situationer.

Barsom åter bästa spelaren och var nära att frälsa ännu en gång i slutet.

Skulle det inte vara ganska bra att ha Frempong nu för att kunna slänga in sista kvarten??
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:55
1981// Om du tolkar den meningen till att jag skulle ifrågasätta om du var dum i huvudet.. Ja då kan snart ingen skriva här längre.

Jag frågade om du på fullaste allvar trodde på att stuva om i halva laget.. Det är INTE för starka ord för ett internetforum.

Klarar man inte av en sådan mening kanske man inte ska tycka något här inne 1981!

Jag håller med dig att det är fånigt att surra om en sådan här bagatell.. Det hade varit lämpligare om du försökte motbevisa min teori om att minimera förändringarna, istället för det som blev fallet nu.
Örebro Mittåt
2007-09-17 21:53
rirobban// Det som hände i andra är att ÖSK plötsligt måste försöka börja spela ett konstruktivt anfallsspel för att hämta igen det målmässiga underläget. I första räckte det med att försvara sig och att hugga om/när tillfällena dök upp. Det fanns då inga ambitioner att vara spelförande.
Örebro rirobban
2007-09-17 21:51
Ämne:
Jag har varit rätt....
För Nordins tempo är riktigt bra. Tror många är ute och cyklar där. Nordin är långt ifrån någon allsvensk spelare. Kan hålla med dig om att Larsen är för seg. Men Henriksson håller fortfarande. Och hans nickar är väl så viktiga för ÖSK. Kunde ha varit ledning för ÖSK om hans mål fått vara just ett mål...
Örebro rirobban
2007-09-17 21:48
En helt okej första halvlek, men vad händer i andra!? Varför kan inte ÖSK göra två bra halvlekar den här säsongen? Ni som ropat på Nordin vill jag bara fråga, varför? Ska inte hans passar vara bra?

Många frågor där... Dedaj borde ha varit på bänken. Som jag sa innan matchen så är Anttonen en fara som högerback. Nu spelade han upp sig (tyvärr inte laget) i andra, men i första behövde motståndarna bara kliva förbi. Nu gör inte Anttonen en lika dålig match som mot GAIS hemma, men han ska verkligen inte vara högerback. Ser mycket bättre ut när Samuelsson kommer in.

Aja seger mot Helsingborg så får BP och TFF fortsätta att kryssa. Trelleborg har nu tre raka oavgjorda matcher. Det innebär att de tagit lika mycket poäng på tre matcher som ÖSK gjorde på en (mot GAIS). Helsingborg tar vi tror jag...
Örebro E.Shams
2007-09-17 21:47

Jag har varit rätt lugn hittills men börjar bli nervös. Laget behöver fler som kan göra det extra, tempoväxla, dribbla sin motståndare osv för att kunna knipa trepoängare.

Spelare som spelar i ett tempo (Henriksson, Larsen osv) borde få mindre speltid medan irrationella spelare som Jon och Nordin borde få allt mer tid. ÖSK kan inte vinna borta då måste det tas trepoängare hemma. För att göra det så måste spelare som är kalla (formmässigt) våga ersättas.
Örebro 1981
2007-09-17 21:47
Menar du på fullaste allvar att du vill göra förändringar i halva laget? Tror du verkligen man gör det på den här nivån?

=

Är du helt ***** *** * ***** =D

typ :) men strunt samma. Vi håller på samma lag förfean
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:45
1981// Ett påhopp? Jag sa att jag inte trodde det skulle hålla på den här nivån.. Det är inget påhopp..

Slappna av..
Örebro ÖSK-4-ever
2007-09-17 21:44
Håller med 1981 på så vis att Barsom ska in i mitten och Larsen tillbaka. Vi behöver snabba och tekniska fötter i den fria rollen. Larsen kan fördela bollar fram till den offensiva delen av laget. Larsen har tappat snabbhet och spelar han då lite mer tillbakadraget behöver han inte få press på sig direkt när han får bollen.
Örebro 1981
2007-09-17 21:42
One¨touch/
Du gjorde ett påhopp... Jag fick alltså inte tycka va jag tyckte.

"Jag tror inte på att stuva om i halva laget.. Du Har levererat din 11:a mot Helsingborg som gör just det."

Bättre svar!
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:40
1981// Är det inte det som forumet handlar om? Att surra om fotboll? Att tycka olika saker?

Jag tror inte på att stuva om i halva laget.. Du Har levererat din 11:a mot Helsingborg som gör just det.

Det är helt OK..

Fortsätt tyck och skriv! :-)
Örebro timthorn
2007-09-17 21:39
3 poäng hemma mot HIF, 3 mot Kalmar, sen blir det 4, nää 3 hemma mot Gefle ;-) För vist fan skulle vi vunnit borta matchen mot dem!?!?!?
9 poäng och säkrat kontrakt!
Örebro 1981
2007-09-17 21:38
One¨touch/

Jag tycker det larvigaste av allt är att du kommenterar min startelva överhuvudtaget
Örebro timthorn
2007-09-17 21:37
Toivonen lär få sitt straff...
Örebro Chipset
2007-09-17 21:37
Surt för Degen. 1-1 på stopptid. Med skotten 21-7 borde man ha vunnit matchen.
Örebro 1981
2007-09-17 21:36
Klart Uddling som varit i farten

"ÖSK helt borta - utan
chans mot Malmö FF"

"Tung poängförlust för Degerfors "
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:35
1981// Den här nivån är Allsvenskan, jag har inte sagt något annat.
Det är elitnivå, inget annat.

Du har gjort 5 positionsbyten i laget. Alltså av 10 utespelare spelar 5 på nya positioner. Det håller inte.
Vad jag vet och inte vet är bara larvigt av dig att ens kommentera.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2007-09-17 21:32

Håller med er. Väldigt svagt av att inte ta upp Toivonens slag mot Abgar Barsom. De visades inte ens på reprisbilderna i paus.

Hur hade kommentatorerna och övriga fotbolls-Sverige agerat om det var Agbar som slog ner Toivionen???

SKAMLIGT!

Stäng av Toivonen.
Örebro 1981
2007-09-17 21:30
One¨touch/
Den här nivån. Du får det låta som det är Serie A. Vi snackar allsvenskan...
Och ja, jag tycker vi gott och väl kan byta ut EN spelare.
Som du kanske inte vet så har alla spelare jag placerat ut spelat på samma positioner förut så det är ju knappast något nytt för dom.
Örebro Kronblom
Tycker man kämpar på bra men hade det grymt svårt mot Malmös mittbackar,man fick chanser på slutet och med lite flyt kunnit ha "stulit" en pinne.En godkänt match defensivt men surt att inte få ngn poäng med sig!
Örebro go_osk
Jag tycker att vi helt klart gör en bra insats under stora delar av matchen. Det är dock synd att vi inte riktigt når fram i sista tredjedelen. 4-5-1 uppställningen känns bra i grund och botten men tyvärr så tycks ingen av våra anfallare riktigt räcka till.

För övrigt är jag förvånad över att inte Toivonens propp uppmärksammades mer av kommentatorerna, för det såg ut att vara ett hyfsat brutalt överfall. Nu ska inte jag klaga mer!
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:26
1981// Menar du på fullaste allvar att du vill göra förändringar i halva laget? Tror du verkligen man gör det på den här nivån?
Örebro EbooT
2007-09-17 21:25
Ska man spela långbollar i slutet kan man precis lika gärna spela på Wikström. Ta nu till nästa match ett offensivt beslut och ta bort Henriksson och spela med två renodlade forwards..
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:24
Undrar om det är pajasen Udding, eller fjanten Brändh som satt den rubriken?
Örebro 1981
2007-09-17 21:23
___________PeWe__________
FrSa - PaHa - MaWi - JoRi
_______LaLa - FrNo_______
____PaAn - ABBA - AnDe___
___________NeHa__________

Skulle vilja se denna startelva nästa match.
Örebro One¨touch
2007-09-17 21:21
Jag är stolt över att vara ÖSKare ikväll.

Laget står upp och tar fighten.

Undrar om inte ni som klagar ser förlusten med lite andra ögon om någon dag. En förlust svider alltid. Men spelmässigt var det många steg framåt.

Men paradoxalt nog förlorar vi när spelet är bättre.. Hmmm ...
Annons: