/fotboll/osk/forum/7759.aspx/fotboll/osk/forum/7759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Mr R
2007-09-18 14:59
Ola Toivonen , så klart de ska var en ex degerforsare som sänker en svartvitt äckel ;)
Redaktionen
2007-09-18 13:51
Hej "ÖSK-Jon". Vi i redaktionen tackar för berömmet. Trevligt att se ditt egegemang i Ola Toivonen. Tyvärr har redaktionen inte möjlighet att övervaka forumet hela tiden. Om Ola känner sig stött pga det som skrivs på SvartVitts forum är han mycket välkommen att maila redaktionen med sina klagomål.
Örebro K.Carlos
2007-09-18 13:46
Sami Hyypiä//
Jag tyckte det var ett bra inlägg. Nedim har varit bra i en enda match iår, annars osynlig. Då har jag hellre Lundblad eller Rodevåg på plan som kan kriga in bollarna.
Örebro Banús ♪ ♫
2007-09-18 13:45
Finns det någon klipp där man kan se överfallet av Toivonen??
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2007-09-18 13:43
Längesen jag skratta åt ett inlägg som Malin Engström skrev på NA.

Hon säger att hon inte gillar Nedim. Och påstår att Jon är bättre. Vad har Jon presterat hitills? Han nuddar bollen 1-2 ggr per match.

ALLA underpresterar ju offensivt, inte bara EN spelare.

Nån som sett om de stora dagstidningarna skrivit nått mer om Toivonens överfall? Brukar ju vara stora löpsedlar när det gäller andra spelare...
Örebro Marquis de Sade
2007-09-18 13:37
Ämne: Ämne: Synd at....Liberate//När du drar jämförelsen med elfborg kalmar mm, så kan man väl konstatera att något gick fruktansvärt fel i ÖSK.
Gick upp 88, och åkte ur i semin mot peking första året, mot sillstryp(Oj förlåt ett fult ord!) året efter, tog riktigt silver 94.
SEN... har det bara dalat utför. Bara en sån sak som att värva Dala -88 var ju enormt i fotbollssverige då.

Att man sedan lägger energi på supportersidor för att moralpredika andras inlägg, där passion och frustration tar sig form i fula(?)ord, säger väl kanske lite om var vi har hamnat. Finns det inte annat som bekymrar er som vill censurera?(Ett tips - det går inte bra för ÖSK)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-18 13:22
Ämne: Synd att matchen slu....
Det är just det som är så jävla typiskt Ösk,vi spelar bra mot många topplag men har inte det där lilla flytet som behövs för att få in ett avgörande mål till vår fördel,fattar inte riktgt vad det beror på,trött på att skylla på otur,vi behöver nån med riktig målnäsa längst fram,typ Junior,Da Silva,Nedim är på tok för osynlig,Lundblad?rörde han bollen i går?vi förtjänar att vara kvar i Allsvenskan,vi som 5-6 största stad i Sverige ska ha ett lag i Allsvenskan,se på kalmar,Elfsborg dom klarar det galant,Elfsborg har Ellos som storsponsor,Kalmar?hur fan kan dom ha råd med alla deras spelarlöner och köp?tre poäng mot Hbg blir det iallafall,Forza Svartvitt.
Örebro Kronblom
2007-09-18 13:08
Synd att matchen slutar med förlust när ÖSK spelar så pass jämnt med Malmö under större delen av matchen,kan dock inte säga annat att det är ett klassmål av Junior.
Men man skulle nog ha fått en pinne med sig ändå och man visar stundtals att man spelar bra mot ett lag som Malmö.Tycker nog den här (hedersamma)förlusten borde ge effekt mot Larsson &co när de gästar Behrnabeu kommande omgång och defensiven var ju väldigt bra.Men klart det blir tufft med de måstematcher som är kvar,skulle bli förvånad om det inte avgörs i sista omgången men fortsätter ÖSK att kriga som igår så ska det nog gå vägen!
2007-09-18 13:08
Ämne: Måste ge mer beröm t....
Jag redigerade mig själv så att du kan sova gott om nätterna;)
Örebro Aspen
2007-09-18 13:04
Ämne: Tycker att Abgar beh....
JoTh//Tycker Larsen saknar agresivitet för att spela mer defensivt. Det var många närkamper som inte blev någon kamp för han inte satsade de sista 1-2 meterna från motståndaren.
ÖSK-Jon
2007-09-18 13:01
Måste ge mer beröm till admin. Jättebra att ni tar bort inlägg som är personliga påhopp. "lilla bögen", "inavlade idioten", "snorungen", "horan" är exempel på vad som skrivs om Toivonen. Det finns många mer exempel. Ni gör ett jätte bra jobb admin. Kul att ni ser över liknande inlägg.
Örebro rirobban
2007-09-18 12:54
Ämne: Tomten/ Det där bevi....
Håller med dig om allt du skriver. Tycker dock att Halilovic blir för ensam som ensam anfallare. På hemmaplan mot Helsingborg vill jag gärna se 4-4-2 igen. Men å andra sidan gick det ju ganska bra senast hemma på Behrn med 4-5-1:)
ÖSK-Jon
2007-09-18 12:53
Ni är inte särskilt noga med att påpeka dom grova påhopp som kommer mot Toivonen? "Den lilla bögen är inte värd vatten" mm... Ingen censur här inte? Bra jobbat webbmaster.
Örebro Mittåt
2007-09-18 12:49
Marta// Man kan ju spela Barsom till höger också när Näfver är tillbaka.
Örebro joth
2007-09-18 12:48
Tycker att Abgar behöver mera boll. Larsen kan nog må bra av att spela längre ner i planen, på det viset får han det inte lika stressigt när han ska styra spelet. Och förhoppningsvis kan Näfver spela snart.

Weggen
Samuelsson-Hagge-Wikström-Riddez
Nobbe-Larsen
Anttonen-Abgar-Näfver
Rode

Edit: Ett alternativ till.

Weggen
Samuelsson-Hagge-Wikström-Riddez
Nobbe-Larsen
Rodevåg-Abgar-Anttonen
Lundblad
Örebro Marta
2007-09-18 12:35
Tomten/ Det där bevisar väl ingenting :-)

Någon som kan berätta för mig vad Nedim uträttade under sin tid på plan igår förutom några offsidelöpningar och bolltapp av modell enklare. Handlar det fortfarande om självförtroende eller är han inte bättre än så här. Hade han tur förra året? Jag börjar mer och mer tvivla. I dagsläget känns han otroligt lätt att avväpna. Att han inte fullföljer när han blivit av med bollen utan kliver undan och betraktar gör inte saken bättre.

Jag tycker Rodevåg var bra igår och klart förtjänt av någon av de tre poängen i matchrapporten. Tycker han verkar ha kommit till sin rätt bättre där han är nu. Eftersom han inte är någon direkt speedare utan ska finnas i boxen och hugga om han ska vara på topp så passar han kanske bättre där han är nu. Bjöd ju dessutom på några fina tekniska nummer och såg ut att ha ett fint driv i steget med boll, när han väl fick fart.

Vem ska då ersätta Nedim på topp?
Den som kommer till flest farligheter och känns naturligast där just nu är nog Henriksson enligt mig. Kanske Rode med nyvunnet självförtroende skulle kunna fixa det bättre även han, med en till framspelare i laget.
Då skulle man även kunna flytta upp Antonnen som helt tappat stinget som back. Tror han har skiftat position en gång för mycket nu. Samuelsson var klart mer stabil och kändes tryggare när han kom in. Den killen har verkligen växt och tagit, den inte alltför konstruktiva, kritiken på rätt sätt. Visade dessutom en, för mig, okänd graciös sida där han stod och stretchade innan sitt inhopp. Vackert!

Abgar var bra, och visar att det går att ta avslut innan man har öppet mål, Bra! Han var dock inte lika dominant som senast utan kämpade mycket på egen hand. Inlägg och skott var inte heller av lika god kvalitet som sist. Ska dock bli intressant att se vad Abbe och Riddez kan komma tt hitta på när de börjar hitta varandra bättre och i en match där Riddez tillåts gå mer på offensiven. Men var sjutton ska vi göra av Näfver?

Larsen är ohjälpligt seg i benen. Visst har han blicken och ser vad som ska göras, men bristen på fart gör att han inte får tid att använda sin teknik, sina bollhållaregenskaper, och slå sina patenterade passningar innan han snubblar bort tillfället. Igår dock bättre än tidigare. Kanske för att motståndaren lägger mer fokus på Abgar. Och vilka alternativ har vi? Abbe ev när Näfver blir helt kry.

Weggen
Samuelsson-Hagge-Wickström- Riddez
Nobbe-Henriksson
Antonnen-Larsen-Abgar
Rode

EDIT: Ändrat ordföljd p.g.a. att inlägget blev så obota långt, och då jag måste ha tappat fokus någonstans på vägen:-).
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-09-18 11:49
Boll söker hand?
Örebro rirobban
2007-09-18 11:47
EDIT: Bara testade att skriva något... gick inte på den andra datorn jag skrev ifrån. Tror jag blev ip-spärrad av Malmö-redaktionen bara för jag jämförde Toivonen med Poulsen (det han gjorde mot Rosenberg på Parken). Men från den här datorn verkar det gå att skriva ifrån...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-18 11:00
Ämne: Marcus strömbergsson....
Du menar den matchen där Anton Holmberg kvitterade för VSK i 95:e minuten.... bittert, ja..
Örebro ÖSK tattoo
2007-09-18 10:47
Marcus strömbergsson...
dömde även en match med oss i superettan borta mot västerås. nån mer än jag som minns att det blev ca 6 minuters övertid istället för dom 3 som 4de domaren visat resultat den matchen 2-2... Han kanske inte såg matchklockan då..
2007-09-18 10:28
Ämne: Ämne: Barsom ....Ok,ska tänka på det,blir bara så förbannad på Toivonen och att han troligen kommer undan med det han gjorde mot Barsom.
Örebro Klas ÖSK
2007-09-18 10:02
Blå bergen blues//
Exakt.. man kan ju inte veta hur den matchen utvecklats om vi fått straffen och satt den.

Tyvärr är det i Sverige ofint redan med konstruktiv kritik när det gäller domarna och regelverket. Hur man än försöker leverera det och föreslå saker som ska underlätta deras svåra arbete så kommer det en grupp som alltid kör med att "domaren dömer, sluta klaga". Jag kan inte förstå att man är emot att saker ska bli mer rätt... Ingen protesterade väl när sprinterlopp slutade avgöras med målsnöre och tidtagarur i männskilg hand? Ingen klagade när Formel1 införde tusendelar i tidtagningen för att kunna särskilja bilarna?
Jag ser inte charmen med att det ska bli fel bedömningar i fotboll. Domarna har det för svårt och för mycket, utveckla systemet istället för att släta över bristerna. Ingen skulle acceptera en taxichaffis som kör till fel adress 15% av gångerna (med ursäkten att "trafiken går så fort").

Fotbollen utvecklas, då måste domare och deras hjälpmedel också göra det.
Örebro Osvaldo
2007-09-18 10:02
Toivonen är en av få spelare jag verkligen hoppas misslyckas totalt i sin karriär. Helst med en invalidiserande skada.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-18 09:58
Ämne: Barsom gav igen på h....
Liberate tu-teme ex inferis// Med risk för att framstå som "frökenaktig" så tycker jag att du ska vårda ditt språk. De ord du använder i flera av dina inlägg tycker jag inte hör hemma här...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-09-18 09:56
Ämne: Egentligen är det sj....
Helt rätt!
Det är ju ungefär som domaren (vem det nu var) som missade årets klaraste straff när Näfver blev fälld borta mot Helsingborg efteråt skrattande erkände att det var ju en solklar straff; " - Tur att missbedömningen inte blev matchavgörande, de förlorade ju..."...
2007-09-18 09:55
Barsom gav igen på grabben iallafall.
Örebro Klas ÖSK
2007-09-18 09:52
Egentligen är det sjukt.. Toivonen gör vad Poulsen gjorde i en nu mycket berömd EM-kvalmatch. Poulsen fick rött och avstängning ett par matcher och skäll av en hel nation. Toivonens överfall ignoreras av domaren, får ingen mediatid och motsvarigheten tilld en danska nationen, Malmöfansen med sin SvFans-redaktion i spetsen, hyllar Toivonen och nämner inte med ett ord att killen spelat fult och borde samlat på sig en 2-4 gula och kanske ett rött direkt. Visst blev Toivonen hårt tagen efter hand, vad tror ni det berodde på? På hans eget beteende givetvis. Orsak och verkan.
Örebro Klas ÖSK
2007-09-18 09:41
Rocky Dennis//
Jag förstår vad du menar men man kan inte resonera så anser jag. Ska domaren blunda för överfall för att "det andra laget kan ändå inte vända matchen"?

Jag spelade en gång en innebandyturnering där våra motståndare fick göra flera mål genom burgaveln (ja genom nätet). Domaren försvarade det hela tiden emd "äh, jag kanske såg fel. Ni ligger ju ändå under". Tacka fan vi låg under, de fick ju göra mål genom burgaveln!

Domarna finns där för att upprätthålla reglerna. Punkt. Missar de blir de alltid lite snack. missar man grovt och ofta som Strömbergsson igår blir det mycket snack. Och eftersom domare i Sverige inte behöver svara på frågor om matchen får vi aldrig veta hur han tänkte eller inte tänkte. SvFF i ett nötskal.

Jag tvivlar som du på att ÖSK hade vunnit ändå men kanske oavgjort? Och matchenhade varit helt annorlunda om Babis fått sitt gula för hands (då hade han antagligen inte gjort kapningen som gav honom glt senare), om Toivonen fått sitt gula/röda direkt vid överfallet, och så vidare.
Örebro GT
2007-09-18 09:11
Psykfallet Toivonens överfall på Abgar Barsom.

Se länk.
Örebro hjaelten
2007-09-18 09:03
Nån som såg intervjun med Toivonen efter matchen igår? Han betedde sig ju som en utvecklingsstörd. Kunde inte ens svara på frågorna, bara mumlade en massa trams. Har han på allvar någon skada eller försökte han vara "cool" o snacka skånska?
Annons: