/fotboll/osk/forum/7756.aspx/fotboll/osk/forum/7756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2007-09-24 08:54
Intressant odds bet365.com har den här gången. Vid vinst ger det 2,65 gånger pengarna oavsett vilket lag som vinner och 3,25 för oavgjort. De bedömer alltså matchen som mycket jämn.
AIK Saywee
2007-09-24 08:39
OBOY, sicket vackert väder!

ALLA TILL BA (ikväll förstås)!
Örebro joth
2007-09-24 08:02
Svenska spel tillåter att vi jinxar ÖSK till oddset 2.70.
Örebro Grixx
2007-09-24 07:27
I dag är det vår tur att överraska!!!!
Örebro Fotbollsgud
2007-09-23 23:53
Barsom träffade SSC Napolis president i lördags!!! se länken till Barsom.Com
Örebro Mittåt
2007-09-23 23:22
HIF:s trupp enligt hemsidan. Laget kom upp till Örebro idag och har känt på konstgräset på kvällen. Man tycker inte om underlaget.

17-manna trupp: (en ska bort)

Målvakter: Daniel Andersson, Oscar Berglund
Backar: Erik Wahlstedt, Andreas Jakobsson, Adama Tamboura, Leandro Castan
Mittfältare: Mattias Unkuri, Andreas Landgren, Marcus Lantz, Olafur Skulason, Andreas Dahl, Fredrik Svanbäck, Martin Kolár, Christoffer Andersson
Anfallare: Henri k Larsson, Razak Omotoyossi, Fredrik Olsson

Skadeläget är som tidigare och dessutom får Stuart klara sig utan tre andra spelare som inte får deltaga av olika anledningar.

Indisponibla:
Samir Beloufa, avstängd
Isaac Chansa, icke-EU
Olivier Karekezi, icke-EU
Rene Makondele, skadad
Oskar Rönningberg, skadad
Gustaf Andersson, skadad
Örebro Mittåt
2007-09-23 22:58
Förvirrad lokalpress?

"Rynninge föll borta mot Enskede"

Redan efter fem minuters spel fick Rynninge målvakten Kalle Videhult skadad, och reserven Marcus Johansson sattes på prov.
– Han gjorde det bra, och ska inte belastas för målen.

Hur slutade då matchen? Jo, det blev oavgjort 1-1.
Örebro Chipset
2007-09-23 22:58
10.559 personer är min gissning.
AIK Saywee
2007-09-23 21:43
Kanonväder i morgon, perkfekt tajmat med match mot Helsingborg!

Sommarenvärmen är inte slut ännu och förhoppningsvis inte heller kämpaglöden hos de svartvita krigarna.

Arenans "mysbelysning" är på när mörkret lägger sig över huvudstaden i mittens rike och jag hoppas på en underbar stämning från läktarhåll, både från klacken och från sittplats!

Vi spräcker lätt femsiffrigt, jag gissar på 11.111

FORZA SVARTVITT!
Örebro Chipset
2007-09-23 21:33
Med tanke på att Falkenberg vann idag så lutar det emot att Degen får spela Örebroderby nästa år... på trängen. Men med tanke på att Forward idag överraskande vann så är det fortfarande liv i div. 1 norra. Vill det sig riktigt väl för oss Örebroare så har vi två lag före Degen i seriesystemet nästa år.

Tre poäng imorgon skulle ge mig sex nätters ordentlig sömn.

Mackan// Cesar Santin är ju allsvenskan bästa fotbollspelare. Det var han redan förra året. Hade lite krasst hoppats på att han inte skulle hinna återkomma från skada till matchen mot ÖSK men tyvärr verkar han vara tillbaka i konserverad form. Ett Kalmar utan Santin är ett annat lag, åtminstone offensivt sett.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-23 21:13
Hoppas Hammar kollar på TV4+ om han ska envisas med 4-5-1! Ett Valladolid främst med medelmåttor spelar ut ett Real Madrid med världsstjärnor på nästan varje position.

Fart, vilja, energi, mod och ingen respekt, otroligt härlig inledning på matchen av Valladolid!
Örebro Mittåt
2007-09-23 20:22
Publikrekordet för hemmamatcher mot HIF är beskedliga 9.067 åskådare (enligt sportklubben.net). En siffra som verkar kunna få sig en ordentlig knuff uppåt i morgon kväll.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-23 20:17
"Trots kalla handen från AIK – Nicklas Carlsson är eftertraktad. Sportbladet kan avslöja att han under tiden transferfönstret var öppet nobbade såväl Gais som Örebro SK."

Skulle inte sitta helt fel till nästa säsong om man lyckas värva honom, men förmodligen lockar väl pengarna utomlands.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-23 19:45
Ämne: Så får vi hoppas på ....
Tror det blir ganska lugnt med bengaler el dylikt,hoppas på ett flaggtifo som täcker HELA västra,istället för bara just gröta i mitten.
Örebro Mittåt
2007-09-23 19:45
Som väntat hade Köping inga större problem med att slå örebrosyrianerna idag. 3-0 blev det. Detta betyder att ÖSK ungdom i den sista seriematchen är piskade att slå samma örebrosyrianer på Behrns för att nå fram till kvalspel. Det borde man kunna göra, men laget är rätt hårt drabbat av skador etc.

Köping möter i den sista omgången FBK Karlstad på bortaplan. En inte helt trivial uppgift även om KFF i normala fall skall kunna vinna en sådan match. Men lag som inte har något att spela för kan vara luriga att möta. Samtidigt som Köpings nerver ibland brukar kunna spela dem ett eller annat spratt.
Örebro Aspen
2007-09-23 19:42
Så får vi hoppas på lite civilkurage hos dom som står på Västra läktaren. Nog ska man kunna hindra att bengaler och annat tänds på läktaren. Enklast om de som stå bredvid den som tänker tända stoppar det hela.
Då behöver vi varken vakter eller poliser på läktaren. SvFF kan känna sig blåsta på böterna.
Örebro Aspen
2007-09-23 19:35
Vill se lite av Arash Talebinejads fighterhjärta hos Nedim i morgon.
Örebro Aspen
2007-09-23 19:31
Nu är det inget tvivel på att Robert W är med i truppen på egna meriter. Hoppas det är ett bra val.
Att Nordin hamnar på bänken beror säkert på att de 25 min han fick mot MFF, med seriens bästa försvar, inte var helt 100%. Övertygad att Nordin kommer igen, han behöver känna vad ett AS försvar kräver i form av styrka, snabbhet och samspel.
Örebro Mittåt
2007-09-23 19:21
Grimstapojken// Ja, i kvartsfinalen i så fall. Men först måste de slå Djurgården (eller om det blir Hammarby) på bortaplan. Det blir nog tufft.
Brommapojkarna Grimstapojken
2007-09-23 18:59
Mittåt: grattis till era 16-åringar. Med lite tur kanske det blir BP-ÖSK en gång till i år !
Strongo
2007-09-23 18:54
hoppas BP håller sig kvar.har aldrig gillat Trelleborg
2007-09-23 18:51
Ämne: Adios: Men allvarlig....Det är roligare matcher mot er(BP)plus att det är närmare att åka:)
2007-09-23 18:48
Adios: Men allvarligt, så ser jag helst att trelle åker ur. Streckstriden mot er har hittills varit riktigt kul både i S1 och nu. Jag fortsätter gärna med den ett år till
TFF åker ur.
Örebro Mittåt
En liten handklapp för ÖSK Ungdoms (riktiga alltså) 16-årslag. De säkrade idag avancemang till pojkallsvenskans slutspel.
Örebro Adios
2007-09-23 18:46
Ämne: Adios: Om du vill bl....
Haha...det var inte den varianten jag hade tänkt mig...;-)
2007-09-23 18:44
Adios: Om du vill bli av med oss, så är väl det lätt ordnat. Ni behöver bara förlora resten, så är vi i olika serier nästa år :-)
2007-09-23 18:44
Så länge inte vi ryker så kvittar det,åker inte BP iår så åker dom nästa år.
Örebro Adios
2007-09-23 18:39
Vore supernajs om KFF kunde hålla Trelle stången. Men jag vill ändå ha bort BP.
Örebro Ericson
2007-09-23 18:23
Gött
Annons: