/fotboll/osk/forum/7755.aspx/fotboll/osk/forum/7755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2007-09-20 09:15
Två tränare lediga: Mourinho och Åkerby. Det är bara för Sjögren att slå en signal......
AIK Saywee
2007-09-20 09:10
Några fåniga inlägg nedan har fått mig att tappa all respekt för MFF, den s.k. guldkandidaten ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro D. McGrain
2007-09-20 08:15
Sanningen är att ett lite bättre lag hade vunnit mot MFF. Vi hade en bra defensiv men det finns ingen som kan slå en passning el ett inlägg värd namnet. Barsom kan ju inte slå passningar till sig själv...Nedim är ÖSK:s klart bästa spelare men titta på hur många vettiga passningar han får på en match. 1-2st? Långa höjdbollar på Dixons huvud är inte en bra chans el passning till Nedim. Rodevåg sliter som en galärslav men sanningen är att han är katastrof som högerytter - hur många ggr dribblade han sig förbi? Slog ett inlägg riktat mot en ÖSK:are i straffområdet? Så är det för i stort sett hela laget - vi har för få som kan hantera en fotboll men väldigt många som kan tillhöra eliten i terränglöpning lr orientering. Nordin Gzercic var direkt pinsamt att ha på plan - han har kanske bollkontroll men det syns tydligt att det är en division 2 spelare. Till nästa år måste det till ett nytänkande och skicka hem halva truppen drygt för de kan inte hantera en fotboll vilket är ett rimligt krav för en elitspelare...
Örebro Bastard on Parade
2007-09-20 00:20
StårSjälv//

Jo, jag får tacka själv. Trist bara att det flög in en del mynt från läktaren med alla medgångssupportrar och att vi var så få och att vi inte fick med oss några poäng så klart.

Läste runt lite på Malmös forum och kan inte förstå att de är nöjda med publiksiffran. Vad har de för snitt sedan tidigare matcher? Hur många säsongskort sålde de inför säsongen? Lägg sedan till att det delades ut 3000-4000 fribiljetter till den senaste matchetn (minns inte den exakta siffran).

Hoppas att det blir mycket folk på mitt andra hem och Västra, tre poäng är ett måste!
AIK kribba
2007-09-19 23:48
Synd att ni inte tog en pinne av Mff sist. Dessutom extrem otur med övriga resultat då både trelleborg och bp tog skrällpoäng i mycket svåra bortamatcher. Viktigt för både botten och toppstriden. Själv kan man inte klaga över dom resultaten. Inte minst Trelleborgs poängen..

Såg att ni försökte locka över Tjernström, bra försök,men det blev inte så. Både han och Rubarth hade gjort mycket gott i ert lag,den saken är klar, men jag hoppas vi även behåller Rubarth i truppen nästa säsong.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-19 23:29
Bastard on Parade//

Håller med dig helt. Toivonen och Erkan är två som inte borde få beträda en fotbollsplan.

Tänkte ni på att Toivonen såg sminkad ut efter matchen, undrar hur hans nya look uppfattas i Degerfors. Säkert har han även bytt bort sin röda 240.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-19 23:20
StårSjälv//

Mitt andra hem är BA och de öppnar ju först en timma innan match.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-19 23:18
Roy Boy//

Utan Zlatanpengarna hade ni fortfarande harvat i SE. Glöm inte att det var en gammal ÖSK:are som ordnade den affären åt er, så visa lite respekt.
Elfsborg Guldsvart
2007-09-19 23:10
Japp, skärp till er nu och se till att stanna kvar i högsta serien. Ni vill väl inte missa derby mot Peking nästa år? Det är bättre om BP eller Trelleborg åker ner, dom har ändå ingen publik.
Örebro StårSjälv
2007-09-19 23:02
Bastard: tack för senast! :)

Till er Andra: Uppladdning Inför Hif på Måndag Kmr Ske på Mitt Andra Hem! Syns där!

Forzsa Örebro!
Örebro rirobban
2007-09-19 23:01
Kan ingen göra något åt "Roy boy"? Han är ju bara här och provucerar...
Örebro rirobban
2007-09-19 23:00
Ämne: Kom igen och spöa sk....
Jag tycker att det är väldigt konstigt att de tar bort spärren på antalet utländska spelare. Vart är svensk fotboll påväg? Kolla bara Sevilla, de har 2 spanjorer i laget! Det känns inte riktigt som ett spanskt lag liksom. Samma med Arsenal och de flesta storklubbar. Å andra sidan kanske allsvenskan blir bättre. Men om den blir bättre så är det endast 4-5 lag som blir bättre. De som har råd att köpa in massor av klasspelare utifrån.
Malmö FF Roy Boy
2007-09-19 22:56
Ok, ni är ett lilleputt lag, så ni spelar efter era resurser.

Respekt för MFF!
Örebro rirobban
2007-09-19 22:54
Å så härligt Arsenal spelar. Tänk om våra svartvita hjältar kunde spela i alla fall hälften så bra. Då hade vi vunnit Allsvenskan:) Tror inte något annat lag i världen kan passa bollen på det sättet. Som om det finns en röd tråd mellan alla spelare. Barcelona är kanske enda laget som man kan jämföra med Arsenal i passningsspelet...

Nog om CL nu. Vi ska krossa Henkeborg på Måndag. Känns som en klar nyckelmatch som måste vinnas om vi vill lira allsvenskt nästa säsong. Anttonen upp på mittfältet igen och Samuelsson ned som högerback. Larsen ersätts av en anfallare så vi har två:)

---------PeWe---------

FrSa--MaWi--PaHa--JoRi

PaAn--FrNo--SeHe--ABBA

------StRo--NeHa------

Bänk:
Richardsson
Holgersson
Dedaj
Lundblad
Larsen
Elfsborg Guldsvart
2007-09-19 22:36
Kom igen och spöa skiten hur Hellsingborg! Ihop med Ajk börjar dom bli mitt hatlag #1. Nu har dom ju lyckats driva igenom att slippa spela med några svenska spelare i laget alls. Nästa år blir det väl 11 argentinare i Ajk, 11 brassar i Kalmar, 11 afrikaner i Hif osv.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-19 22:31
Det är trist att behöva säga det men jag önskar Toivonen all olycka i sin fortsatta karriär. Har han någonsin spelat en match mot ÖSK utan ett par idiotiska påhopp?

Uppenbarligen saknar den människan något som de flesta allsvenska spelare har.

För övrigt, vad gjorde Junior efter att Toivonen knockade Barsom? Visades det på TV? I mina ögon såg det ut som en spottloska men kanske skällde han bara lite?

För övrigt 2: Hammar har tydligen sina favoriter kvar från Superettan. Hade hoppats på att vi skulle slippa sådana uttagningar men honom men det är visst nackdelen med att rekrytera från de egna leden. Jag vill se 4-4-2 till nästa match och jag vill se Anttonen som yttermittfältare!
Örebro Blickarframåt
2007-09-19 22:13
Till Saywee och ni andra som diskuterat domarna/

Sonen Linderoth, nämligen vår käre krigare på mitten i Svenska landslaget som får alldeles för lite cred, Tobias hade en bra idé för ett tag sen som aftonbladet skrev om tror jag.
Det var nämligen att i stort sett enbart låta ex-fotbollsspelare bli domare, då dom ser och förstår spelet på ett helt annat sett. Vet inte hur många gamla spelare som skulle kunna tänka sig bli domare men ändå, jag tycker det låter som en bra idé i alla fall =)

Nu till en viktigare fråga!
Samling på Mitt Andra innan match på måndag eller?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-19 22:09
Hehe,Fenerbache leker roliga timmen med Inter,Zlatan och co får inte ens låna bollen.
Örebro KUBAKUBA
2007-09-19 22:06
Blir det någon uppladning inan matchen på måndag?
Örebro Gordon
2007-09-19 22:01
Jag väntade på att vi skulle byta in RiRi i anfallet i slutet av Malmö-matchen. Tror att det skulle ha gjort pågarna något nervösa.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-19 20:30
Blir det någon uppladdning inför larsson och co?Som det var mot Gais ska det var varje match,ska det vara så svårt?
Örebro StårSjälv
2007-09-19 20:21
Lagrell kan inte göra något för fotbollen whats so ever, förutom att förpesta den lite mer :)
(imo)

FRAMÅT SVARTVITT!
AIK Saywee
2007-09-19 20:01
StårSjälv//
Jag tror att de flesta känner att det är så att domarinsatserna försämrats oavsett vilket lag man sympatiserar med, Haglund i Elfsborg har väl fått ett utbrott, och Sillstryparna klagade och Bajen kved, så visst finns det en del att jobba med för att förbättra.

Vet inte själv riktigt var jag står när det gäller teknik kontra människa, men när uppenbara felbeslut tagits är det inte roligt för de som förlorar på detta.

Detta är lite lurigt, kanske Pappa Lagrell har någon lösning på detta?

Om några månader kommer nog snön med de riktiga domherrarna, de gör aldrig bort sig!

Med de, dom, dem och Dedaj från Saywee.

Örebro StårSjälv
2007-09-19 19:45
saywee, kan bara tala för de matcher jag sett iår, och domarna får ett stort och tydligt minustecken från mig, försöker att se de med något öppna ögon, och inte bara med ösk ögat, men vissa av domarna i årets allsvenska har tamme*an avgjort matcherna på egen hand..
AIK Saywee
2007-09-19 19:40
Ursäkta tjötet om domare, men i årets Allsvängska har de spelat rätt så stor roll för hur den aktuella tabellen ser ut, genom att inte hänga med i utvecklingen, eller tempot, eller något annat?

Utvecklingen i denna del av den "svenska fotbollen" har försämrats, OK, ibland har vi haft fördel, men ofta tror jag att jag upplever att vi har haft nackdel, vet inte varför?

Hur kan en domare, som egentligen är en ganska vanlig människa, undvika att ha sympatier för ett lag och det motsatta för ett annat lag?

Med detta inlägg från vänsterkanten (västerkanten) undrar jag bara om någon domare är utsedd till måndagens drabbning i huvudstaden i mittens rike?

ÅÅÅHHH ÖREBRO, GAMLA FINA ÖREBRO!
AIK Saywee
2007-09-19 19:27
Bakåt instämmer jag med Erki´s och Banús 11 ...
... men lurar vidare

ALLA TILL BA FÖR ATT SUPPORTA ÖSK TILL EN SEGER!
Örebro StårSjälv
2007-09-19 19:26
vi kommer kriga tills vi faller, och inte ens då ska vi sluta!
AIK Saywee
2007-09-19 19:20
Det är trots ovädret en fantastisk kväll, det vågräta regnet piskar bort saltet från fönstren som vetter mot Kattegatt, och se på tusan, just nu eller ljust nu, vid horisonten, Danmark kanske, Larsens f.d. rike, där ser jag västersolen bryta in ...

... det kanske ljusnar, jag får en känsla av att detta grejar sig, vi måste bara få lite distans neråt och närma oss mitten!

ALLA TILL BA PÅ MÅNDAG MED ETT KOMPAKT STÖD TILL DE SVARTVITA ELEGANTERNA!

(äääh, jag orkar aldrig ge upp)

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Erki
2007-09-19 19:16
Tycker Samuelsson överglänste samtliga ÖSKare med sitt inhopp mot MFF :)

Fast laguppställningen har ingen betydelse så länge vi tar tre poäng!
AIK Saywee
2007-09-19 19:12
Erki//
Bakåt är vi nog överens, men i mitten och framåt kanske jag vill ändra, dock verkar vi förstå att Larsen kanske "spelar på sista versen", men det är ju många som redan har påpekat.

Klurar vidare ...

Kattegatt är i uppror och det regnar nästan vågrätt!

Längtar hem till mittens rike och dess huvudstad!

Med dobbarna före från Saywee!

Annons: