/fotboll/osk/forum/7744.aspx/fotboll/osk/forum/7744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2007-09-25 23:31
Har roat mig med att läsa HIF:s forum i dag. Det är inga snälla pojkar/flickor som skriver där. Att de inte kan erkänna ÖSK som ett spelande lag hör ju Skåne till, men att nedvärdera våra mål till slumpmål, det är ju ändå höjden. Hoppas att Hammar törs fortsätta på den inslagna vägen och inte fega ur mot DIF. Så märkvärdiga är inte Skansens IF. Skulle vara kul om matchen hemma mot Kalmar blir den segern som betyder att kontraktet är räddat. Vet fortfarande inte vilket lag jag vill skall åka ur. Varken TFF eller BP ddrar ju folk, men BP spelar nog den bätte fotbollen, fast va fan, bara vi är kvar så skiter jag i resten. Bara inte AIK blir svenska mästare.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-25 23:18
Mittåt //

Tycker SvFF borde göra ett undantag med Degerfors, tänk vilka roliga derbyn i division två om Ungdom tar steget upp! ;-)
Örebro Mittåt
2007-09-25 23:15
Längre än till div 1 kommer Degen aldrig att flyttas ned. I den serien finns det nämligen inte några krav på en elitlicens.

"Elitlicensen omfattar alla föreningar som inför nästkommande säsong skall delta i Allsvenskan herrar, Superettan och/eller Damallsvenskan."
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-25 22:45
För mig får SvFF gärna flytta ner Degen 7 dagar i veckan. Förutom att jag ogillar dem starkt så blir den en förening mindre som slåss om de lokala förmågorna.

Kan detta innebära att de åker ända ner till div.II. Sportslig plus ekonomisk nedflyttning?

Emdemalm, vet du? Du brukar ju vara här inne och skriva.
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-25 22:39
Det skulle vara kul om vi tog oss förbi Gais nu också, de är ett sämre lag än oss.

(har inte tagit ut något i förskott ännu)
Örebro ÖSK-Karl
2007-09-25 22:22
Scrubs//

Absolut största tråklaget i AS är ni. Detta med en spelare som i alla situationer får frispark bara han lägger sig ner. Oerhört trist att se och ytterliggare ett underkännande till svenska domarkåren.
Örebro Mittåt
2007-09-25 22:21
Aspen// Nej, det tror jag inte. Vad detta kommer att innebära är snarare att bolagiseringen av svensk fotboll kommer att gå snabbare. Aktiebolag kan ju kvitta den ingående momsen mot den utgående. Något som ideella föreningar inte kan.
Örebro Aspen
2007-09-25 22:15
Ska det vara Skatteverket som räddar svensk ungdomsfotboll med 25% moms på utlänska värvningar? Förlorare Djurgården, Helsingborg, Malmö. Vinnare BP, TFF, ICA, ...
Bra för svensk fotboll tycker jag. SvFF bör betala Degen restskatt
Örebro psoari
2007-09-25 21:47
Ämne: Omg 23

Djurgården....
Jag ser redan fel i tippningen :-)
Helsingborg är så grymt dåliga och har inte längre något att spela för. Trelle tar poäng där.
ÖSK förlorar mot Kalmar och vinner knappast mot Elfsborg borta (även om jag naturligtvis kommer att tippa bortavinst...)
Men, positivt är att BP max kan ta tre poäng till och Trelle likaså... och det betyder i sin tur att ÖSK redan är klara för derbyn mot Nkping i allsvenskan nästa år. Jippi... (kom ihåg vem som jublade först) *smile*
Stroom
2007-09-25 21:33
Omg 23

Djurgården - Örebro SK 1
Brommapojkarna - Elfsborg 2
Helsingborg - Trelleborg 1
AIK - Gais 1

Omg. 24

Örebro SK - Kalmar X
GAIS - Brommapojkarna X
AIK - Trelleborg 1

Omg. 25

GAIS - Malmö 2
Elfsborg - Örebro SK 1
Brommapojkarna - Kalmar 2
Trelleborg - Hammarby 2

Omg. 26

Hammarby - Gais 1
Örebro - Gefle 1
Djurgården - Brommapojkarna 1
Göteborg - Trelleborg 1

Örebro SK 22 + 4 = Totalt 26 P
GAIS 25 + 1 = Totalt 26 P
Brommapojkarna 19 + 1 = 20 P
Trelleborg 18 + 0 = 18 P

Så där tror jag bottenstriden slutar! Om Djurgården inte har chans på guldet i sista omgången så tror jag att dem kan lägga sig i den matchen för att få derbyna kvar.
Örebro BabyKladde
2007-09-25 21:32
timthorn:

man ska ju uppleva det på plats ;)

men ser att du bor i Motala, så det får väl räknas som ursäkt då, hehe, tyvärr :P
Örebro Chipset
2007-09-25 21:30
Kan vi inte passera Gais nu också. Vore underbart.
Örebro timthorn
2007-09-25 21:28
F-n va gött med DIF-Örebro på tv4 på Lördag! Kan det bli så mycket bättre! Jo, kanske med 3 friska öskpoäng! 2-1!
Helsingborg Scrubs
2007-09-25 20:36
Grattis till årets mest välförtjänta seger... hoppas att ni och Trelleborg håller sig kvar.. är redan trött på BP... Om ni sades vara tråkiga och KFF också.. Vad är då BP?? Ultratråkiga?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-09-25 20:22
Rodevåg är en slitvarg helt klart,påstigning för samtliga resenärer,nästa stopp Sthlm stadion,avstigning på höger sida.
Örebro Marta
2007-09-25 20:02
Låt mig tillägga att Rode har börjat bli lite av en personlig favorit på sistone, varför det kan tänkas att jag börjar bli aningen partiskt i mina omdömen kring den heroiske härförareen som, enligt mig, totalt dominerar de gröna vidderna
Örebro Marta
2007-09-25 19:59
Ämne: Detta är fel sätt at....
Är visserligen ingen Macka, men tar mig friheten att svara ändå...

Jag tycker att Rode har visat upp ett fint självförtroende i sitt spel på senasre matcher, speciellt igår. Det som saknas när det gäller självförtroendebiten är avslutningfasen. Där har du helt rätt i att han har verkat rädd för att misslyckas, har tvekat till situationen försvunnit. Dock bättre igår. Däremot finns det en annan anfallare som verkar vara otroligt rädd för att misslyckas med allt han tar sig för, och det är mr Nedim. Går man inte in i situationen så kan man inte förlora den, verkar vara hans motto på senare tid. Riktigt bedrövande att bevittna hans inställning i närkamper och dueller.
Örebro Marta
2007-09-25 19:45
Enligt Hammar i dagens NA lät det som om att det 4-4-2 man körde igår var något förunnat för hemmaplan. Synd om så är fallet tycker jag. Tyckte spelsystemet fungerade excellent med det material som matchades.

Några punkter att ta fasta på:
-Larsen fick mer tid på sig med två spelande yttermittfältare.
-Att vi saknat en bollmottagare som Seb blev igår pinsamt uppenbart. Han måste spela kvar på topp.
-Att använda attackförsvarsspel över hela plan fungerade utmärkt. (I alla fall mot Hifs mediokra backlinje). Tror ändå att metoden bör fortsätta användas i högre omfattning än vad den gjorts tidigare.
-Abgar är värd sin vikt i guld. Viktig inför nästa år.
- Abgar och Riddez börjar hitta varandra bättre.
-Även om inte Nedim fick så mycket speltid, så blev skillnaden i arbetskapacitet och inställning mellan Rode och Nedim oerhört uppenbar vid bytet.
- Rode är rätt snabb. (egen insikt)

Ska vi återgå till 4-5-1 så är jag övertygad om att vi bör ha kvar Seb som spets och bollmottagare. Kanske flytta ned Larsen på Sebs def mittplats och använda, Antonnen och Rode som yttrar med Abgar i mitten. Nu när både Rode och Antonnen har hittat målet så kan de säkert stötta upp den ensamma anfallaren.
Örebro jappel
2007-09-25 19:40
Ämne: Blå Bergen Blues//
....
ligger helt klart något intressant i det ÖSK karl säger.
Gåvor mellan privatpersoner är skattefria.
Perfekt läge att ta bort entreavgiften vid match och istälelt införa en valfri (minst lika mycket som den tidigare entraavgiften) gåva som man assignar spelarna. skatten är borta. och alla är glada.
Om någon spelare får mer än de andra är det bara att dom ger gåvor till varandra i slutet av året så att det blir rättvist :-)
Alla utom staten blir glada.
Örebro Pintorp
2007-09-25 19:39
Ämne: När allsvenskan näst....Funderade också över detta, så jag mailade SVFF för ett tag sen och frågade. Allt som gäller kval- och direktfrågor angående seriesystemet kommer tydligen att bestämmas 8 december.

Skulle dock tro på två lag som åker direkt och två som får kvala.
Örebro DaSa
2007-09-25 19:27
Sen hoppas jag på samma startelva mot Djurgården men med skillnaden att Näfver är med på bänken. Han måste ju börja matchas snart så vi kan ha med honom i den sista viktiga matchen mot Gefle.
Örebro DaSa
2007-09-25 19:25
Detta är fel sätt att börja ett inlägg på om man skall hacka på en spelare, jag såg inte matchen igår men...

...jag tycker att Rodevåg har fått för bra kritik. Skulle han ha satt ngn av målchanserna innan Helsingborgs mål skulle jag också höjt honom till skyarna men nu så gjorde han "oviktiga" (tror inte vi skulle släppt in 4-3 målet om vi inte ledat med två mål) 4-2 målet. Killen verkar verkligen ha problem med självförtroendet, får verkligen hoppas att det lossnar nu men det trodde jag även efter hans förra mål så är lite negativ (som en sann Närking).

Ett förslag till nästa säsong är att "lära" upp Lundblad att bli en bra targetplayer. Visade sig ju rätt så tydligt i senaste matchen att om man skall spela med två anfallare så skall det vara en targetplayer och en djupledslöpande/striker. Se på t.ex. IFK Götet, efter de omskolade Wernbloom till target har de inte förlorat många matcher.

Att jag vill lära upp Lundblad istället för att fortsätta med Henriksson är den senares ålder. Sen kan man växla mellan Nedim och Rodevåg på den andra platsen.

Kom på en ny teori nu när jag skrev den förra meningen. Rodevåg var ju alltid given i Falkenberg, kan hans dåliga målskörd bero på att han är för rädd att bli petad om han misslyckas? Kanske Hammar skall säga till Rode att han är given resten av matcherna om han är frisk!?

Vad tror du Mackan (riktar frågan till dig så jag får ett svar från ngn:))?
Örebro Mittåt
2007-09-25 19:03
Mer om Barsom.

Förra året medan han fortfarande var klubblös citerades han i något sammanhang och påstods ha sagt att han ville till en klubb som byggde upp sitt spel utifrån hans egenskaper och förmågor.

Hybrisvarning där, men nog är det väl så, att i och med att Larsen inte spelar nästa år (utgår jag ifrån), så kommer hans önskan - om han nu var korrekt citerad - att delvis kunna gå i uppfyllelse i ÖSK.

Vilket kanske även det gör att han har anledning att se positivt på en fortsättning i svartvitt. Andra klubbar har ju redan sina dirigenter och spelsystem fastlagda. Då är det svårt för en Barsom att komma in och förvänta sig att laget (och spelarna) skall anpassa sig efter honom. I Örebro däremot skulle han bli kung.
Örebro Aspen
2007-09-25 18:52
Om Barsom...
ÖSK är attraktivt för Barsom. I Örebro är han stan stjärna. Kommer på första sidan i tidningar, på web-TV. Det kommer att väga upp några kronor.
Örebro 1981
2007-09-25 18:34
Mittåt//
Ingen risk. Om det handlat om ÖSK hade de skrivit. "ÖSK kastas ut ur i allsvenskan"
Örebro Mittåt
2007-09-25 18:23
Skattebeslut kostar klubbar miljoner

En intressant artikel om följderna av skattedomen mot Degerfors. För ÖSKs del bör väl inte konsekvenserna bli alltför allvarliga. Manhar ju inte haft råd att köpa några dyrare spelare utifrån. Och eftersom man varit bolagiserade de senaste två åren så kommer eventuell moms att kunna kvittas mot momsintäkterna.

Fast sedan är frågan hur det ser ut i samarbetet med Spelarinvest. Vem äger vad och vem är skattskyldig för vad.

Hur som helst - med tanke på att förvärvsaktiviteterna varit begränsade, så slår det nog inte så hårt på klubben.
Örebro 1981
2007-09-25 18:22
Ska vi inte börja med insamling för att få barsom att stanna? Tror sign-bonusen kommer vara ganska hög. Kanske för hög för ÖSK i dagsläget.

Han måste bara spela för ÖSK nästa år.
Örebro Kex Gunnar
2007-09-25 18:14
Hoppas Hammar fortsätter med detta vinnande koncept, behåll Nedim på bänken så länge det går, gärna hela matchen, och kör Seb och Rodevåg där framme. Jon är ett annat alternativ som mycket väl kan komma in och avgöra, dels med hårt jobb, men även med utpräglad målkänsla.
Örebro Aspen
2007-09-25 18:07
Stefan Pettersson...
Det är klart att ÖSK måste förstärka om man blir kvar i AS eller förnya om man åker ut. Klart han vädrar affärer i Örebro.
När sedan MeDin i Forward gör affärer bara med en gammal kompis en klubb ser väl han möjligheten att ge spelarna flera alternativ.
Bra att han är här då och då, det finns gott om sämre agenter.
Örebro Bastard on Parade
2007-09-25 17:46
psoari//

Jag vet att han har setts till i Örebro minst två gånger tidigare i samband med antingen match eller träning den här säsongen. En bekant säger sig ha hört att en viss yngling i Holland inte trivs där och tror (observera ordvalet) därför att han kan vara på väg tillbaka till Örebro.

Fast jag har ingen aning om vilka spelare Pettersson har i sitt stall, det enda jag har hört (och detta på ryktesvägar) är att han varit ute efter talangerna i Forward. De lär ju behöva en agent men vet ej ifall det har löst sig.

Någon som vet vilka agenter Riddez, Näfver och Anttonen har? Vill minnas att Näfver yttrat något om att en övergång var ganska nära innan skadan.
Annons: