/fotboll/osk/forum/7733.aspx/fotboll/osk/forum/7733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-09-29 15:02
I eftermiddag har vi fler supportrar än kanske tidigare under säsongen, och alla är inte svartvita - men det spelar ingen roll, vi känner stödet och David besegrade Goliat lätt som en plätt ... taktik, mina vänner taktik!

De svartvita eleganterna vinner mot hjärnkaninerna, skit i mitt tips!
Elfsborg AndersSvenssonskan
2007-09-29 14:50
Saywee/ Precis som många andra i fotbollssverige så tror jag att makrillarna gärna ser ett annat lag än något av sthlmslagen vinna allsvenskan.
Heja Sport, hoppas hoppas att Barsom sänker DIF idag!!
AIK Saywee
2007-09-29 14:47
Fattar egentligen inte varför makrillarna önskar en ÖSK-seger, men de kanske inte är pålästa, med lite oflyt blir de indragna i streckhelvetet i botten av AS.

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2007-09-29 14:01
ÖSK-kepsen, ÖSK-t-shirten, ÖSK-tröjan är påtagna. ÖSK-flaggan "upphängd".

Mestadels soligt och varmt (18 +gr C) vid Kattegatt. TV4 slås snart på. Stämningen är på topp trots att jag som svartvit själ är själv "här nere". Detta är ju mitt andra hem.

Nästan alla jag träffar önskar oss lycka till idag och hoppas att vi vinner, men å andra sidan är det gott om guliganer, makrillar, kvastar och sillstrypare här nere ...
AIK Saywee
2007-09-29 13:55
Oddsen för vinst för "streckfyrlingarna" i botten är följande på Lången ...

BP x 4,30
TFF x 4,80
ÖSK x 5,50
GAIS x 6,60
Syrianska FC LUKAS-1
2007-09-29 13:37
Heja Barson...!
Idag vinner ÖSK Ungdom också på Behrn Arena. Örebro Syrianska har inte sina brassar längre dem åkte till Brasilien förra tre veckor sen. Därför förlorar dem.
Örebro go_osk
2007-09-29 13:27
Regnet fortsätter att bokstavligen vräka ner här i Stockholm. Frågan är om det inte finns risk för att matchen blir uppskjuten. Den med ett bra minne kommer ihåg att en match mellan just DIF och ÖSK blev inställd p.g.a. regn säsongen 2000.
Örebro nibor
2007-09-29 13:16
Ämne: Går NA:s webb-tv hac....
Det är nästan garanterat ditt internet som inte mår så bra, alt att du laddar ner något. Idag är förövrigt första matchen jag känner lite vinstchans på bortaplan, med inställningen att vinna.
AIK mulo
2007-09-29 13:09
apkross och nytt kontrakt idag!
Örebro Hertig_Karl
2007-09-29 13:09
Går NA:s webb-tv hackigt för er också? grymt störande att bara se en bild var 4:e sekund... är det nån som har nått tips vad jag kan ha gjort för fel?

3 Poäng idag!!
Örebro Ösk-Power
2007-09-29 13:01
Grymt nervös inför eftermiddagens drabbning.
Detta blir grymt tufft, men jag hoppas killarna är taggade till tusen. Det gäller dock att de behåller kyla, så att de inte är för ivriga och går bort sig i sina positioner. Hoppas ÖSK spelar sjukt defensivt och försöker skära av alla ytor för att sedan gå på kontring när tillfälle ges.

DIF är pressade att vinna, och Djurgården är mindre bra mot icke spelförande lag. De har problem mot "defensiva lag" . Hoppas vi kan utnyttja det.

Sitter och tänker lite på spelarförvärv. Är det någon som har koll hur det går för Jesper Florén i Ajax? Vore ett intressant nyförvärv iaf.
AIK Artful Dodger
2007-09-29 12:57
Se till o plocka full pott idag!
Örebro E.Shams
2007-09-29 12:47

Jag måste berömma FAN-TV inslagen, bra jobbat.

Syrianska FC -Suryoyo-
2007-09-29 12:35
Jag hoppas att abgar barsom sänker djurgården!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-29 12:35
KOM IGEN SVARTVITT!!!
AIK LidG
2007-09-29 12:20
Lycka till idag. Inte bara för att sno poäng från dif utan för att jag gärna ser ÖSK i AS även nästa år.
Örebro zxcv
2007-09-29 12:10
Kom igen då Svartvitt!

Gött att matchen sänds på TV
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-29 11:51
Gäddhäng//
Tackar för informationen.
Örebro Gäddhäng
2007-09-29 11:44
Två bussar enligt gubben som sitter på en av dem, sen om de e fulla och hur många som åker "privat" e ju en annan fråga...
Örebro ÖSK KRILLE
2007-09-29 11:42
Hur många åker till Sthlm?
Örebro One¨touch
2007-09-29 11:32
Denna match innehåller på förhand så många frågetecken som behöver rätas ut.

Var spelet hemma mot Helsingborg frukten av vår egen förmåga, eller resultatet av den oerhört svaga press HIF satte över hela banan?

Om Djurgården trummar på som befarat. Kan vi då spela fotboll mot dem, eller kommer paniken inombords åter leda till tjong?

Tror spelarna själva på att poäng är möjligt eller finns där redan innan böjda huvuden, som mynnar ut i en förnöjsamhet om siffrorna hålls nere?

Kanske är jag pessimistisk i Edra ögon, men ska man vara realist så är detta ingen lätt uppgift för vårt kära ÖSK.

När jag ska tippa matchen här så kommer alla möjliga scenarion upp i huvudet. Det kanske blir si.. Nej det blir nog så om det regnar.. Eller kanske utvecklar sig matchen på det sättet om ÖSK håller emot första kvarten?

*river mitt hår i förtvivlad osäkerhet*
Örebro DaSa
2007-09-29 11:30
Vågar mig knappt på ngn gissning av startelvan då det känns som Hammar ändrar rätt så mycket mellan matcherna. Men tror startelvan blir rätt så lik förra matchens.

Än hur det går för oss, BP och Trelle i helgen så hoppas jag att styrelsen har en plan hur truppen skall se ut nästa säsong. Känns som ÖSK alltid avvaktar och ser vad våra kära vänner agenterna hitar åt oss i Afrika eller balkan. Det kanske kan vara ett alternativ om vi misslyckas med den inhemska värvningen.

Jag skulle vilja se följande förändringar till nästa säsong.

Ut:
Larsen - Än om han avslutar säsongen kanon så har han gjort sitt, kanske kan ta över som tränare i ÖSK ungdom?
MaSa - Har inte spelat en minut i år
FrJa - Inte heller spelat mycket i år
JoPe - Beror lite på vad vi värvar, men tycker inte han håller i AS.
Dejad - Satsar hellre på en inhemsk spelare utan att ha sett honom.

Truppen innan nyförvärv (startelvaspelare/back-up):
Mål: Weggen/RiRi
HB: Anttonen/FrSa - Behåller gärna FrSa i truppen och tror att Anttonen har potential att bli en riktigt bra ytterback.
Mittback1: Hagge/Glenn - Hagge måste bli jämnare
Mittback2: Nyförvärv/Wikström - Vill hellre se en snabbare mittback.
VB: Riddez/Glenn - Riddez = kung! Glenn perfekt avbytare kan gå in både i mitten och till vänster.
Högerytter: Nyförvärv/Frempong - Vi måste värva en renodlad högerytter. Hur många olika har inte spelat på den positionen i år? För att Frempong skall få så mycket speltid som möjligt vill jag att han är första reserv på båda kanterna.
Def. mitt.: Walker/Nobbe - Dags för Robert att höja sig ett snäpp och ta def. platsen. Tror att Rob kommer att passa bättre ihop men Barsom också.
Off. mitt: Barsom/Nordin - Som jag skrev innan, Barsom tar den offensiva platsen. Känns som Barsom också är lite mera defensiv jämfört med Larsen vilket gör att vi kan spela Walker bredvid.
Vänster ytter: Näfver/Frempong - Synd att Näfver blev skadad annars skulle jag gärna ha sålt honom efter denna säsong för att ge plats åt Frempong som jag tycker är lika duktig men har mer potential.

Anfall djupled/striker: Rodevåg/Nedim - Tror att det kommer att lossna för Rode nu när vi börjar spela med en targetplayer bredvid honom. Tror Rode kommer göra minst 3 mål sista matcherna. Nedim kan även användas som högerytter, vilket han har spelat i landslaget.
Target player: Nyförvärv/ Sebbe - Sebbe är en perfekt avbytare kan spela på många olika platser.

Nyförvärv:
Jag tycker att det är viktigt att vi värvar relativt ungt och spelare med potential. I första hand skall vi titta i Sverige.
Mittback1: Gustafsson är given som mittbacksförvärv.
Back2: Tengroth från Öster om vi kan få honom billigt, tycker han nästan är lite för liten för att kunna vara en bra mittback i alla fall. Skulle kunna bli en ersättare för FrSa om han lämnar oss.
Högerytter: Jonathan Berg från IFK. Han har övertygat i Trelleborg (utlånad dit) och kommer nog få svårt att ta en plats i IFK då han konkurrerar med Alexandersson och Hysén. Killen har både potential och är i rätt ålder samt kan nog må bra av en nytändning i ÖSK.
Anfallare: Mourad från IFK, samma motivering som ovan. Men Mourad har nog ännu mer potential. Tror han kan bli perfekt som targetplayer, han har bra teknik och är duktig på "finurliga" skarvningar. Mourad är också Bosman.

Efter värvningarna ovan så tror jag truppen är komplett men skulle gärna se värvningarna av Forward talangerna för att sedan låna ut dem till ngn SE klubb. Karslund spelare vi köpte nyligen kan också må bra av ett år i en lägre serie för att sedan ta Sebbes plats som avbytare för targetplay positionen.

Hmm, undrar hur många som orkade läsa hela mitt inlägg:) Men om ni orkade läsa hela får ni gärna kommentera det...
AIK kribba
2007-09-29 11:10
Stort lycka till nu mot dif...vi är många som håller tummarna för er. Helst ser jag också att både ni och BP klarar sig kvar på Trelleborgs bekostnad. Inte nog med det,ni möter flera topplag i era resterande matcher så jag hoppas än mer att ni är inne i en bra trend nu. Ni verkar lite på gång nu och spelar ni rätt taktiskt sett mot dif så kan ni absolut ta poäng.
Örebro ÖSKÖSK
2007-09-29 09:52
Det kommer att bli en otroligt viktig match, 1 poäng på Stadion är bra men jag hoppas ÖSK tar 3 poäng. Ses vi Norra om ca 1 timme, nu öppnar man första ölen :)

Erki // Hoppas att du gör en skön film :)
Örebro Gäddhäng
2007-09-29 09:52
Ämne: vill ju så gärna far....
Skön intställning, vi borde vara flera som e gravida... Flera ÖSKare åt folket!!

Örebro Erki
2007-09-29 09:38
Ämne: Video från Råsunda.....
Jaha?

Nu är det snart avresa mot stadion, hoppas på minst en poäng och att det fina anfallsspelet mot HIF håller i sig.
AIK Saywee
2007-09-29 09:13
Undrar hur vädret är över Stockholm idag, har förstått att djurgårdarna gnäller om det är blött underlag som det var på den rikligt vattnade Råsundamattan under senaste derby´t.
Helsingborg LordPhaZe
2007-09-29 03:23
Video från Råsunda.
Örebro psoari
2007-09-28 23:47
Skit också att Elfsborg inte har bästa laget mot BP. Wiland och Alexandersson avstängda och Ishizaki sjuk. Hoppas att Henke IF vägrar vara sämst i skåne. Annars blir det en nagelbitare in i det sista.
Örebro rirobban
2007-09-28 23:37
Länktipset till filmen som "Banús" tipsar om...
Annons: