/fotboll/osk/forum/7723.aspx/fotboll/osk/forum/7723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2008-01-28 14:15
Ämne: Jaa du Kronblom, i å...."Berra och Basse" som de verkar kallas tror jag gör succé faktiskt,Kotto vågar jag inte uttala mig om än men hoppas han så pass bra så man kan nobba Guterstam.Han kan lika gärna dra till peking!
AIK Saywee
2008-01-28 14:06
Jaa du Kronblom, i år blir det spännande, med så mycket förändringar, det blir lite av "hazard" dessutom.

Ingen har en aning om hur det kan sluta, men jag tror att det kommer att bli mycket roligt.

Vi knäcker lätt övriga gnällsverige när vi visat att vår gladfotboll spelas på gräsrotsnivå ;-)

Alla proffsgissare som dissar de svartvita eleganterna kommer att hissas långt ned i hissen!
Örebro Kronblom
2008-01-28 13:59
"Centerforward som gör mycket mål",så beskrivs Kotto av Sjögren som inte ens sett honom spela.Som så många gånger förr så är det ett vågspel av värva utifrån,handlar så mycket om anpassning för spelare;att få dem att anpassa sig efter den svenska fotbollen.Det är det som tiden får utvisa för de kameruaner som redan spelar i klubben!
Örebro mustard
2008-01-28 13:58
hoppas på att man kan skapa sig en bättre uppfattning efter eftermiddagens träning...
Örebro Mittåt
2008-01-28 13:34
Ericson// Nej, det var det inte. Jag såg en fotograf med ett objektiv som såg klart proffsigt ut, men ingen filmare.
Örebro Ericson
2008-01-28 13:33
Tack Mittåt. Var ngn där och filmade?
Örebro Mittåt
2008-01-28 13:32
Jag var på morgonträningen och frös. De körde avslutsövningar och det gick väl inte att få någon egentlig uppfattning om vem som sköt bäst. Mycket hamnade ju uppe på södra läktaren. Ser väl hyfsad ut, rör sig bra och så. Men man skall nog se honom i spel för att kunna bilda sig någon egentlig uppfattning om hans kapacitet. Han verkar vara av den sorten som placerar bollarna i mål i stället för att skjuta så hårt han kan och hoppas att han träffar målet. Så det var positivt.

Annars var det Johan som hade de bästa avsluten. Både med högern och vänstern. Och det var Jidsjö som placerade flest bollar på läktaren.
Örebro Prinsen.mc
2008-01-28 13:25
Ämne: Prinsen, du är kung ....Tack, tack, det där var ju vitsigt. Ärligt talat en flagga som ligger hemma i garderoben gör väl sej bättre som motivationshöjare för våra kameruanska kämpar på BA?!!
AIK Saywee
2008-01-28 12:49
Prinsen, du är kung (eller kanske blir), det är underbart skrivet av dig att vilja skänka denna flagga.

HEDER!

AIK Saywee
2008-01-28 12:46
Hoppas att de blir kvar så länge i ÖSK att ingen svensk klubb har råd att köpa dem när de skall säljas till Roma, Real Madrid eller Chelsea för gigantiska belopp ;-)

Jankovic//
Nej, jag vet faktiskt inte hur långa kontrakten är och vad som kan tänkas hända i framtiden, God only knows ...?
Örebro Nikki Sixx
2008-01-28 12:46
Kan det vara så att Guterstam fortfarande är huvudspåret vad gäller targetrollen? Att Kotto nu tränar med ÖSK sätter ju lite press på BP och Olof vad gäller en övergång.

Det som talar emot detta var ju att Kotto var aktuell redan i somras. Men å andra sidan så fanns inte Guterstam tillgänglig då.

Jag tror att ÖSKs targetplayer 2008 heter Olof Guterstam
Örebro Prinsen.mc
2008-01-28 12:45
Har faktiskt en Kameruansk flagga i min ägo som jag inte använder. Köpte den som souvenir när jag var i Kamerun 2002. Det är en s.k. "äkta hemmagjord" flagga med fåll så den kan träs på en pinne typ, storlek ungefär 80x120cm. Om Kubanerna är intresserade så ger jag gärna bort den. Skicka PM i så fall.
Hammarby Jankovic
2008-01-28 12:35
Nån som vet hur länge kameruarna blir kvar i ösk ?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-28 12:30
Viva la Vava.
AIK Saywee
2008-01-28 12:06
Jag hoppas att kubanerna redan har fixat en "rastafärgad" flagga för att hjälpa Berra o Basse att känna sig hemma borta ;-)

Detta med att känna sig varmt välkommen och kunna känna sig "hemma" är en mycket viktig ingrediens för dessa spelares framtid och framgång!
AIK Saywee
2008-01-28 11:55
Expressenrubrik i gårdagens sportbilaga ...
"Alla i Kamerun vet vem som egentligen bestämmer"
... och en ännu större rubrik "KUNG ETO´O"

Tänk om det kunde bli något riktigt stort med våra kamerunier (Berra å Basse å kanske oxå Kotten?) :-)))
Örebro jappel
2008-01-28 11:19
Skämt å sido så är även jag intresserad av att se/höra om den Kamerunske anfallaren, är det en blivande Zlatan??
Örebro jappel
2008-01-28 11:15
Ämne: Någon som var på mor....
har vi en ny tränare på prov ???? ;-)
Örebro jappel
2008-01-28 11:04
Ämne: Ämne: Förrest....
sådant händer väl bara i ryssland, och där kommer dom inte längre än till Sibirien.
Örebro Marta (hane)
2008-01-28 10:59
Någon som var på morgonens toktidiga träning och såg vår provtränare?
2008-01-28 10:59
Ämne: Förresten, det är no....Rötägg skickas väl till Antarktis på s.k expeditioner;)
AIK Saywee
2008-01-28 10:40
Förresten, det är nog ont om rötägg på Antarktis, såvida inte någon pucko deltager i en expedition förstås.

AIK Saywee
2008-01-28 10:11
Ämne: Ämne: ÖSK-Kar....
Skit går alltid att hitta om man rotar lite extra, även i Afrika. Trots det är det ändå stor skillnad i mentaliteten mellan afrikanska och europeiska fans. Rötägg finns i alla världsdelar.
AIK Saywee
2008-01-28 10:07
Angående matchställen skrev jag "antar" inte att jag vet något om detta, men jag antar fortfarande det jag tidigare antog.

Jag tror nog att svenskafans speglar ganska bra vad fans tycker, men att alla skulle tycka att svartsvart är snyggast är väl att ta lite för mycket, det har jag aldrig trott.

IFK Norrköping monkeyaa
2008-01-28 10:01
Ämne: ÖSK-Karl//
De skull....
glädjen i afrikanska mästerskapen?
http://svenskafans.com/varlden/artikel.asp?id=216277

;)
2008-01-28 09:08
Det händer mycket kring Ösk nu känns det som,det är många artiklar att läsa,vi har varit med i forumtoppen hela vintern.
Örebro apskallen
2008-01-28 09:04
Ämne: Angående matchställe....
Nu tror jag iofs inte att folket på svenskafans är så himla många att de kan representera vad en genomsnittlig supporter tycker. Bara för att ett gäng pratar varmt om helsvarta kläder så betyder inte det att alla inom ÖSK tycker det är bäst.

Vilka som fattat beslutet är väl okänt, eller vet du om att det är ett "fåtal" som fattat beslutet?
Örebro Mattias69
2008-01-28 07:04
Ämne: Mattias69//
Du har ....
Jag såg ett inslag på FANTV där dom gick igen lag för lag, det var en kille från Norrköping, en från AIK och en från IFK Göteborg som tillsammans med programledaren hissade och dissade de allsvenska lagen.

Och killen från Göteborg var övertygad om att IFK Göteborg kommer att vara enda allsvenska laget i Göteborg nästa år. GAIS åker ur sa han flera gånger.
Örebro Toro
2008-01-28 01:10
Ämne: Självklart har jag d....
Vilka 2-3 målvakter i distriktet menar du skulle kunna fungera för ÖSK?
AIK Saywee
2008-01-28 00:37
Angående matchstället hoppas jag att JK lurat oss totalt. Jag vill helst se ÖSK i svartsvart, det är jättesnyggt och väcker kanske lite uppmärksamhet i "fotbollssverige".

Men, vem vet, kanske det kan bli typ svarta brallor och silverfärgade tröjor ...?

Vad jag har förstått så är det redan bestämt och jag antar att det är "väldigt" få som deltagit i beslutet. Hade de kollat lite här på svartvitt så hade de fattat att det skulle vara svartsvart.

FORZA SVARTSVART!
Annons: