/fotboll/osk/forum/771.aspx/fotboll/osk/forum/771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Roswall
2016-02-27 08:46
Hemskt tråkigt för Norrköpings Kamara!
Örebro Minatankar
2016-02-27 08:23
@Svartvitt forever:

Håller helt med och har skrivit om det tidigare. Är Crespo (och/eller Kalle) skadad, sjuk, avstängd eller ur form, kan vi inte lita på att unge Lundberg är mogen att axla platsen fullt ut även om han har potential och värd att få chanser.
AIK Nissesson
2016-02-27 08:21
Ja, onödigt med avstängning, men Kalle har bett om ursäkt, så det får räcka, det var sjysst av honom, eller?

Lärdom kanske kan vara något betyder en del, efter en tråkig händelse i stridens hetta.

Jag kan bara hoppas att våra giganter krigar vidare, trots tjuvnyp och löjliga tillrop som bara vill få andra spelare att balla ur.

Ett starkt psyke och fokus på bolldjävulen och att den skall in i motståndarnas nätmaskor, borde vara fokus,

Men sådant är nog lättare för mig att skriva, än att utstå hån och hets på plan från spelare som inte behärskar fotboll.
Örebro Svartvitt forever
2016-02-27 08:07
Broarn: "Skador,avstängningar,formsvackor och nu influensa. Då skulle det ha varit bra att ha "Pärlan" att sätta in."

Instämmer. Det räcker med någon skada + någon avstängning, så ser det förfärande tunt ut i anfallet. Jag har respekt för om det inte finns ekonomi för Pärlan, men det känns ändå lite oroligt inför säsongen.
Örebro Minatankar
2016-02-27 07:37
Rellen
"Ungefär som Crespo skulle säga "jag vill åt ett riktigt stort äventyr" och så slutar de med att han hamnar i Ängelholm, ja det är ganska ironiskt och småroligt. Tycker du är alldeles för känslig ibland."
//

Eftersom jag vet hur mycket Crespo tränar för att få ett stort kontrakt utomlands och eftersom jag vet att hans stora drivkraft är att försörja familj/släkt i Afrika, så skulle jag verkligen inte se något ironiskt och småroligt i om han misslyckades i detta och blev skadad eller hamnade i Ängelholm. Jag skulle snarare se det som närmast tragiskt eftersom han satser så enormt och är en fin människa.
Örebro Minatankar
2016-02-27 07:26
Så här beskrivs Dalkurd FF på Wikipedia. Respekt!

"Dalkurd FF, eller enbart Dalkurd, är en svensk fotbollförening från Borlänge. Klubben bildades av kurder den 26 september 2004 och spelade sitt första seriematch säsongen 2005 i Division 6.[1][2] Klubben har lyckats klättra upp i seriesystemet från Division 6 till Division 1 på fem säsonger. Fotbollsföreningen är medlem i Dalarnas Fotbollförbund och spelar sina hemmamatcher på Domnarvsvallen. Säsongen 2016 spelar Dalkurd FF i den näst högsta serien, Superettan."

Örebro Minatankar
2016-02-27 07:23
@Rellen:

Stor skillnad på Ängelholm och Dalkurd. Den senare klubben har på få år tagit sig igenom alla divisioner och ska nu med två miljardärer som finansiärer ta sig till den allsvenska toppen och europaspel.

Bara för att jag har en åsikt om detta behöver jag inte vara känslig.
Rellen
2016-02-27 07:19
@Minatankar:

Jag kan se det roliga i att Henok Goitom gör 15 mål lämnar AIK och plötsligt skulle hamna i Dalkurd!? Dalkurd av alla lag.
Ungefär som Crespo skulle säga "jag vill åt ett riktigt stort äventyr" och så slutar de med att han hamnar i Ängelholm, ja det är ganska ironiskt och småroligt. Tycker du är alldeles för känslig ibland.
Örebro Minatankar
2016-02-27 07:17
@Rellen:
Det var inte jag som skrev om andra spelare och andra klubbar. Det brukar jag inte göra utan hålla mig till ÖSK. Och jag håller inga moralpredikningar och talar om vad man får säga eller inte får säga om man inte uppenbart bryter mot formreglerna. Men om man skrattar åt en spelares misslyckande eller felval, så får man också vara beredd att få frågan vad som är roligt i det. Jag förbehåller mig också rätten att tala om att jag inte kan skratta åt andras misslyckanden och felval. Då kallar man mig torris och du moralpredikant. Ibland förstår jag inte hur jag orkar ta mig tillbaka till detta forum...
Rellen
2016-02-27 06:58
@Benny Böckling:

Delar dina tankar. Tycker det också är ganska fjantigt beteende.
Bryr mig inte nämnvärt om Goitom får ett drömkontrakt eller ett dåligt kontrakt, mest nöjd att han inte spelar i AS för det är en mycket bra anfallare som skulle kunna göra livet surt för ÖSK vid match. Minatankar är en lysande skribent men ibland är han för mycket med sina moralpredikningar om vad man får säga och tycka. Håll dig till ÖSK och sluta bli så förfärad över andra spelares som inte skadar ÖSK har med saken och göra.
Benny Böckling
2016-02-27 01:16
@Örebro Center:

Nej jag tycker då inte att jag skruvar till det nämnvärt mycket. Det finns att enna torra människor på detta forum.
Örebro rirobban
2016-02-27 01:07
Vi har många sjuka imorgon, men även GAIS har många viktiga spelare borta. Här är deras spelarfrånvaro:

* Danny Ervik, som fick syna det röda i matchens slutskede, är avstängd.
* Dan Keat, som fick utgå på grund av skada mot HIF är ännu inte spelklar.
* Liam Davies har fortfarande känning av sin skada.
* Johan Lundgren likaså.
* James Sinclair är också en bit från att spela match.
* Simon Guli är sjuk.
* Craig Henderson är ännu inte spelklar.
* Luther Singh är hemma i Sydafrika för att förnya sitt pass.
Örebro Center
2016-02-27 00:45
@Benny Böckling:
Nej det kan jag inte i detta fall. MT skriver att om han hoppas på ett utlandskontrakt men inte får det så tycker MT av olika skäl att det är synd för honom. Han visar empati för spelaren. Varför ska man skratta åt den åsikten och håna den som tycker så? Vilket inte betyder att andra kan tycka annat och har rätt till det förvisso. Men du skruvar ju till vad han skriver?
Benny Böckling
2016-02-27 00:40
@Örebro Center:

Men kom igen. Lite kan du väl läsa mellan raderna? Exakt, exakt. Heja, heja.
Örebro Center
2016-02-27 00:32
@Benny Böckling:

Var exakt skriver MT att det är synd om Goitom att han ryktas till Dalkurd? Letar och letar men hittar inte den texten?

Örebro svartvitthjärta
2016-02-27 00:22
Äntligen matchdag igen! Först en sväng till uppladdningen på Harrys och sen ner till Vallen! Härlig lördag!
Örebro Minatankar
2016-02-26 23:48
@Benny Böckling:
Får en känsla av att det finns personer här som inte kan känna sympati eller empati med spelare som har mycket pengar. Är det så att man bara kan känna för den som är utan pengar eller har lite pengar? Om en spelare ser en chans att tjäna flera miljoner innan fotbollskarriären tar slut för att kunna försörja sig resten av livet när han kanske inte har utbildning för något annat jobb, kan jag bara tycka synd om honom om han missar den möjligheten: Jag kan aldrig känna skadeglädje eller missunnsamhet. Dessutom kanske han väljer att använda en del av sina pengar till att hjälpa människor som har det svårt. Vi har bara olika syn på detta. Nu lägger jag av diskussionen kring detta.
Benny Böckling
2016-02-26 23:42
Lika komiskt som det är att Goitom ryktas till Dalkurd lika komiskt är det att Minatankar alltså sitter och tycker synd om honom för att han ryktas dit. Jisses alltså.
Örebro Minatankar
2016-02-26 23:25
Namn: Nicknamn i ribban
Sänt: 2016-02-26 23:17
//

Nej, jag ser inte det minsta komik i det. Om han hade hoppats på ett fett utlandskontrakt som han går miste om, så tycker jag bara synd om honom.
Kan aldrig glädja mig åt eller tycka det är roligt om någon misslyckas.

Om det är som det skrivs om att Dalkurd har fått in ett par miljardärer som ägare i klubben, så lär de flesta svenska lag sätta skrattet i halsgropen inom några få år.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-26 23:17
@Minatankar:

Grejen var ju att han tackade nej till ett (med Allsvenska mått mätt) fett kontrakt med AIK där han var publikfavorit och den stora stjärnan. AIK är dessutom ständigt är med i toppen och slåss om medaljerna.

Goitom ville "testa på ett nytt äventyr i ett nytt land". På ren svenska betyder det att han villa ha ett sista stort kontrakt med bra betalt. Rimligen i typ Kina. Dock har ju de större klubbarna där börjat värva internationella stjärnor. Oflyt i kombination med lite girighet (?) har satt honom i den här sitsen.

Förstår du inte hur folk kan skratta åt att han ryktas till Dalkurd? Han var själv snabb på att dementera det, men bara det att Allsvenskans kanske bästa spelare ryktas till Dalkurd, nykomlingar i Superettan, är komiskt.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-26 23:05
Jag tror inte att Jonis får chansen bredvid Crespo. Jag tror man spelar DG där och Ring får ta hand om vänsterkanten.

Alternativt låter man 1 av våra 3 innermittfältare spela släpande.
Rellen
2016-02-26 22:29
@Minatankar:

Men sluta nu. Nu är du bara för mycket.
Benny Böckling
2016-02-26 22:19
Nu ska du nog ändå inte behöva bekymra dig Minatankar för att stackars Henok ska hamna i Dalkurd. Han dementerar det själv på sin twitter ett det överhuvudtaget skulle vara aktuellt.
Örebro Aspen.
2016-02-26 22:03
GAIS laddar upp
Örebro Minatankar
2016-02-26 22:03
@jpsvartvitt:

Ser inget komiskt i det. Luktar snarare skadeglädje. Jag önskar andra människor lycka och gläds inte om någon misslyckas eller tar fel beslut. Men visst, man får väl reagera som man vill. Förstod bara inte varför det var roligt.
Örebro jpsvartvitt
2016-02-26 21:40
Minatankar: Skulle du bryta med en allsvensk klubb i förhoppningar om att komma utomlands ? Fast inget är klart.. Eller skulle du förlänga med allsvenska klubben & fortsätta spela i allsvenskan och ta det därifrån? Det komiska är att han dissar Allsvenskt spel för att komma ut i Europa och slutar med att hamna i Dalkurd??? Det är de komiska :')
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Broarn
2016-02-26 21:35
Skador,avstängningar,formsvackor och nu influensa. Då skulle det ha varit bra att ha "Pärlan" att sätta in.
Örebro Minatankar
2016-02-26 20:43
@Benny Böckling:

Endera lär han väl av Dalkurds nya miljardärer till ägare erbjudas betydligt bättre villkor än i AIK eller så ville inte AIK ha honom och han får nöja sig med Dalkurd i Superettan som ska ta sig till Europa. Med andra ord drar Henok ett vinstkort eller så är det synd om honom som inte platsade i AIK. Jag kan inte se det roliga i det. Men jag kan inte omständigheterna så jag kanske missat något.
Benny Böckling
2016-02-26 20:34
@Minatankar:

Men snälla nån...
Örebro Minatankar
2016-02-26 20:06
@jpsvartvitt:

Vad är det för roligt med det?
Annons: