/fotboll/osk/forum/7701.aspx/fotboll/osk/forum/7701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 1981
2007-10-08 22:42
Någon som vet va larsen har i månaden för att sparka boll i ÖSK ?
Örebro Romano
2007-10-08 22:41
ÖSK-Karl/

Det är jag.
Men du kan få mig att sluta var skeptiskt. Redovisa här på detta forum om dom faktiska siffrorna som gäller. Då blir jag mer än nöjd.
Strongo
2007-10-08 22:41
Henrik(ÖSK)//

enligt mig ska en Mittback vara stor,stark och bra på huvudet och det är inte Holgersson .visst har han bra tillslag men det räcker inte.vet inte om du har sett nån b-lags match som Richardsson har spelat.Varje match gör han stora misstag och nästan varje baklängesmål får han tar på sig eftersom han inte kan bedöma sina utrusningar.Kan han lära sig att stå kvar på linjen så ser jag hellre han än Westman.använde nog fel ord men jag tycker inte att dom håller allsvensk nivå.
Örebro go_osk
2007-10-08 22:39
Anttonen, Riddez, Haginge, Barsom, Näfver och möjligen Nordback är de spelare som jag anser att vi ska bygga ett framtida ÖSK kring. Det kommer säkerligen att kosta en hel del om vi ska behålla Barsom, men och andra sidan har han uttalat sig om att han vill spela i ett lag där spelet kretsar mycket runt honom. Frempong och Jocke Green borde även få chansen att spela sig in i A-truppen på riktigt.

Nu gäller det bara att vi biter ihop och stöttar laget till en fortsatt allsvensk existens. Efter det kan vi glömma eländet och börja kolla framåt. Det är vi som är ÖSK!
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-08 22:38
Romano//

Okey, du får vara hur skeptisk du vill.
Örebro Romano
2007-10-08 22:35
ÖSK-Karl/

Det ska jag förklara för dig!
Det du kallar för svamel är helt enkelt att jag uttrycker min mycket stora skepsis för din påstådda kunnighet om vad som händer innom ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-08 22:34
rirobban//

Oavsett AS eller SE så kommer det att bli en rejäl utrensning av truppen. SE=satsning på yngre spelare. AS=satsning på etablerade spelare.

Sedan finns det efter Emra-pengarna mer än 10 miljoner att satsa. Men frågan är om pengar gör allt. Se på MFF?
Örebro StårSjälv
2007-10-08 22:34
jag kräver vinst mot elfsborg!
Örebro EbooT
2007-10-08 22:32
Men nu kan jag inte hålla mej längre.. nu brister det. Kolla sista målet; allt är typiskt. Anttonen spelar fram, Hagge tappar skon, Westman .. ja det vet i fan va han sysslade med.. haha..
Denna säsong är en fet jävla fars.
Örebro Erki
2007-10-08 22:31
Samuelsson är given i startelvan efter dagens match. Anttonen ska spela framför. Ganska korkat att slänga in en matchotränad Näfver från start, dåligt av Hammar. Larsen har gjort mycket bra för ÖSK men nu hoppas jag att han inte spelar fler matcher från start i klubben. Överlag spelade spelarna varken med hjärtat eller gärnan i dagens match.

Nästa match blir det Nedim och Walker på topp.

(Förresten så ryktas det om en felaktig KFF-frispark vid 2-0 målet, DOMARSKANDAL!)
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-08 22:30
Romano//

Att du inte har den minsta insyn har jag för länge sedan förstått, vad du i övrigt svamlar om har jag ingen aning om.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-08 22:28
Strongo: jag gillar Holgersson som spelare,så enkelt är det. Grymt vänsterslägga och bättre tillslag än Wikström, kan bli väldigt bra på sikt. Vill gärna se honom i ÖSK 2008. Tycker inte heller han gjort bort sig mer än den genomsnittliga ÖSK-spelaren den här säsongen där självförtroendet varit i sank rätt länge nu. Jag ser hellre Richardsson i målet än Westman men den sistnämnda är knappast någon skitspelare för det...ogillar i allmänhet att man uttrycker sig nedlåtande om spelare i det egna laget.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-08 22:25
Henrik(ÖSK)//

Då får vi hoppas att Nedim visar det i enda två matcher som återstår i år. Bara att hoppas att din känsla är rätt ;)
Örebro Walter Gigena
2007-10-08 22:24
KATASTROF är ett allt för milt ord för att beskriva dagens insats! INGEN, ta mej fan, INGEN visade någon som helst vilja! Vi spelar ju fan för ett nytt allsvenskt kontrakt. Hur i helvete kan man vara så loja. Ta in hela Ösk-ungdom till nästa match!!
Bänka allt utom Barsom!!! Cred till Henriksson som gjorde en lyckad glidtackling vid ett tillfälle, det var det enda som liknades en smula vilja hos hela laget. Cred.
Bröt sönder årskortet på vägen hem..
Örebro rirobban
2007-10-08 22:24
Ämne: ÖSK-Karl/

Jag har....
Tyckte jag hörde en siffra på ca 10 miljoner kr för nya spelare. Så säg att vi värvar tio nya spelare och lägger en miljon var på dem. Och gör en rejäl utrensning av truppen.
Strongo
2007-10-08 22:21
Henrik(ÖSK)//

snälla förklara varför Holgersson förtjänar en plats i startelvan? Han har varit fruktansvärt usel när han har fått spela.sen kan du också förklara vad som är så bra med Johan Pettersson och Westman
Örebro StårSjälv
2007-10-08 22:20
ÖSK-Karl: Jo men frågan är om man kan vända en yttligare negativ trend borta mot Elfsborg, vilket jag betvivlar i dagens läge, visseligen är jag enormt uppgiven i skrivande stund

vad tycker ni om larsen idag? slog han ens en pass rätt?
Örebro Romano
2007-10-08 22:20
ÖSK-Karl/

Jag har ingen som helst insyn i ÖSK`s ekonomi, förutom det som skrivs i media, ÖSK`s hemsida och denna sida. Dvs, någon riktig koll har jag inte alls på det ekonomiska.

Vad det sedan gäller Larsen så är det klart att jag har hört att Dansken har tänkt att lägga skorna på hyllan. Om det sedan blir så återstår att se, men något annat är knappast tänkbart!

Det som vore gött att se är om du som anser dig ha en jävla inblick i ÖSK`s innre kunde redovisa dom faktiska siffrorna vi pratar om när du pratar om att det finns gott om pengar att lägga på nya spelare.
Är dock rädd att det blir som med många andra saker du kommer med på denna sida som du anser dig veta, dvs bara skitsnack!!

Men överbevisa mig och jag viker mig!
Örebro Aspen
2007-10-08 22:19
Tror det är viktigt att ÖSK ledningen förstärks med personer med gedigna fotbollskunskaper. Det kommer att behövas när laget ska förnyas. Vilket kommer att behövas oberoende i vilken division man spelar.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-08 22:19
ÖSK Karl: du och din statistik...jag går på känsla, Nedim är bra mycket bättre än vad han gett sken av,kan lossna snarast. Näfver var bra så länge han orkade och ska spela från start om han är fit. Rodevåg är jokern att slänga in, antingen i anfallet eller på mittfältet.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-08 22:18
StårSjälv//

Kan bara hålla med. Fanns inget hjärta eller killerinstinkt i spelarna ikväll. Det spelar ingen roll om man möter fyrtorn, i en sådan här viktig match måste varje fyrtorn krossas fullständigt hemma på BA.

Det enda som kan förlåta en sådan här tam insatts är om vi tar en poäng mot Elfsborg.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-08 22:16
Henrik(ÖSK)//

Rodevåg är statistkt bevisat starkare och snabbare än Nedim. Om du nu ändå vill ha in Nedim, är det då inte bättre att ta bort Seb, eller låta Seb starta till vänster och ha Näfver som joker?
Örebro StårSjälv
2007-10-08 22:15
Om Någon Ösk Spelare läser detta blir jag glad och ta gärna dessa ord till dig: De SvartVita Kläderna du bär när du spelar match, är för mig heliga, du spottade inte bara på tröjan, du spottade på varenda trogen supporter, sponsor och varenda person som håller Örebro Kärt! hur i helvete kan någon av örebro spelare få betalt?? jag är en realist och förväntar mig inte ett Sm Guld.. men jag förväntar mig ett fullskaligt Jävla Krig, i varenda sekund, varenda minut och varenda duell i matchen.. hur kan de vara så svårt att slå en rak pass 20 meter framåt i banan??? Örebro Sk! Ge Mig 8000:- i månaden, jag lovar på allt som är heligt att jag tränar så pass mkt att jag går in i startelvan inom tre år! garanterar detta!!! Till skillnad från dessa sk Fotbollsspelare så har jag ett hjärta..

(ja jag är enormt trött, sur och uppgiven, och ja, jag kommer forfarande stå upp helt själv för laget i mitt hjärta)

ÄLSKA ÖSK!
Örebro Marquis de Sade
2007-10-08 22:13
Ämne: Ämne: Oj, det....
Fy fan. Hur kan man gå in i en så viktig match så jävla oinspirerad? Man försöker ju inte ens.

rirobban// varför vi släpper in så mycket mål? Jo för att vi har en målvakt som förvisso kanske inte kan lastas för målen, men som samtidigt aldrig kan göra en bra räddning heller. Det kan brista i försvaret, ja - men de siffror som vi har släppt in i år är aldeles för stora. Addera ny målvakt till önskelistan tack!
Örebro Mattias69
2007-10-08 22:13
Jag tycker att vi omgående ska börja och skramla till en pensionsförsäkring till Larsen. Bedrövlig insats idag!
Örebro Kronblom
2007-10-08 22:12
Sorgligt men bara att konstatera att ÖSK inte räcker till mot de allra bästa lagen,hemmaförlusterna har kommit mot lagen på den över halvan;klara förluster mot Ica,Halmstad,gnaget och nu kalmar och det går inte att blunda för att när ÖSK är dåliga(som ikväll)så är man riktiga dåliga.Ett hån mot den publiksiffra som man hade ikväll.Nu blir det avgörandet inpå målsnöret och är fruktansvärt besviken på lagets insats när man hede chans att säkra kontraktet,med det här spelet kommer man torska mot Gefle,kan bara ge Abbe och Rodevåg godkänt idag;horribelt av Hammar att ta ut Rodevåg och sätta in Nedim!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-08 22:12
rirobban: sant, in med Holgersson,ut med Wikström,upp med Anttonen,in med Samuelsson.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-08 22:11
Ska tilläga att ingen av Strongos uppräknade spelare är skitspelare. Nyanserad kritik verkar vara en svår konst för vissa. Holgersson vill jag hellre se i startelvan än Wikström.
Örebro rirobban
2007-10-08 22:11
Henrik(ÖSK//
Låter iofs som det framförallt är försvaret som behöver ändras och inte anfallet. Tycker man ska spela 4-5-1 nästa match och försöka grisa till sig oavgjort som mot Trelleborg. Tror inte det kommer att gå, men kanske enda chansen just nu.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-08 22:09
Förlåt, 1-3.
Annons: