/fotboll/osk/forum/7698.aspx/fotboll/osk/forum/7698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-10-09 12:13
Chipset//
Helt rätt, den enda skillnaden är ABGAR BARSOM.
Styrelsen har varit för trög (=senfärdig)!

Men en "psykoligisk" tränare ... ehh, vem vill inte ha ett SM-guld som merit, psykologin bör väl finnas i varje gubbe som finns med i startelvan, eller? Det är ju ändå de som spelar och gör eventuella mål!

Det finns väl få tränare som inte önskar sig en vinst i varje match ;-)

FORZA SVARTVITTT DET HÄR KLARAR VI!
AIK Saywee
2007-10-09 12:06
Ämne: Vi ses 2008 i Supere....
Jag tror att din förhoppning grusas totalt.

Eftersom vi har poängfördel mot våra två bottenkollegor i AS, och med titt på kvarstående matcher, så blir det högsta divisionen för vår del födelsedagsåret 2008, även om vi missar fler poäng i år!

Med en liten titt på Degerfors återstående program, så är det nog lämpligt i nuläget att inte kaxa allt för mycket, ni har nog de poäng som ni avslutar SE med, eller?

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro Chipset
2007-10-09 12:05
Ärligt talat ser jag ingen skillnad i spelet från walkers tid. Lika ojämnt presterande. Den enda skillnaden mellan ösk nu och då är Barsom men inte ens han kan hjälpa att laget stundtals är helt under isen. till nästa år vill jag ha en tränare med psykologiska egenskaper som främsta merit.
Kalmar CastorTroy
2007-10-09 12:04
Kom igen nu Örebro i sista matcherna. Se till att hänga kvar. Jag tycker personligen att ni är för bra för superettan samtidigt som jag tycker att ni hör hemma i Allsvenskan.
AIK Saywee
2007-10-09 11:58
Kapten Riddez! FÖRSTÅS!
Han får väl också några "getingar" från mig, han försökte så gott han kunde ...

En annan grej, kul att KElmar FF småmaskade med ett oförståeligt och onödigt, snudd på töntigt byte under "övertid", dessa sekunder efter 92 spelade minuter gav oss ett tröstmål, av en WALKER!

FORZA ROBBAN!
Örebro rirobban
2007-10-09 11:50
Saywee//
"Klackavtackning, Abgar och en till, vem var det? hade orken att gå till klacken för ett tack, klent av resten, snudd på nonchalans?"

Kaptenen som alltid kommer och visar sin tacksamhet var det. Joel Riddez såklart.
AIK Saywee
2007-10-09 11:38
Mittåt//
Du har nog rätt, det kan ha varit bytet som föranledde buandet, Stefan är en som jobbar så gott som möjligt, står väl nästan aldrig med "händerna utslagna" för att visa sina kamrater hur illa passningen slogs ...

... det finns andra "offsidesnubbar" som kan den gesten bättre, eller?
Örebro Mittåt
2007-10-09 11:34
Saywee// Min bestämda uppfattning beträffande buandet, då Rodevåg gick av var att man inte buade åt honom utan åt Hammar som bytte ut honom. Han tillhörde trots allt de som försökte.

Litet tråkigt för Stefan dock som säkert trodde att det var åt honom man buade.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-09 11:29
Jaha, var det den Stefan Larsson som vulkanerna var vansinniga på när han gick gratis till Kalmar.

Inte mycket att bua åt, en kille som lämnar Degerfors utan att de får ett öre är ju värd applåder ;)
AIK Saywee
2007-10-09 11:28
TANKAR DAGEN EFTER

Detta inlägg kommer helt utan att ha läst bakåt på forumet under ett knappt dygn ...

Inledningen var "mysig", kanonväder och strålkastarna var de enda som var påtända (?) på BA, vi slapp tjötet om NS och festen kunde börja ...

Det som stod skrivet i stjärnorna, mitt tips, gick åt h*****e.

Det var nästan bara en som gjorde rätt för lönen igår, ABGAR BARSOM! Hade de övriga tio haft samma lust, känsla och ork så hade vi nog vunnit, men, men ...

Westman släpper "ofta" in långskott, är de så omöjliga att ta, det borde ju vara några fler sekunder för placering och ingripande än när de kommer från ett par, tre meter - då brukar han vara kunglig!

Det var en ganska slätstruken match egentligen, med rödvita spelare överallt hela tiden, inga stjärnor direkt, men de fanns överallt och spelade lungt och enkelt. Det blev 4 mål, men jag har sett flera betydligt häftigare 0-0-matcher.

PUB-liksiffran över 9000, där fick jag fel på ett positivt sätt, publikt är vi nog önskade av de flesta i AS, sett till de andra alternativen, eller?

Buande hit och dit, främst vid byten, varför kan man inte i stället ge stöd och lite djävlaranammakomigångnu? Den som blir utbytt känner nog hur han jobbat ändå, det är ingen bra tändvätska med buande tror jag, men har ändå viss förståelse för detta, men det var väl sittplatspubliken, typ tröga närkegubbar som orkade med detta?

Kubanerna gjorde så gott de kunde, men det räckte inte. Men de får flera "getingar" av mig!

Klackavtackning, Abgar och en till, vem var det? hade orken att gå till klacken för ett tack, klent av resten, snudd på nonchalans?

Vi har två poäng mer än våra medtävlande bottenkollegor och jag hittar inget i återstående program som ger dem poäng och det är just det som är poängen ...

... vi firar födelsedagsklubben i ALLSVENSKAN!

FORZA SVARTVITT!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-09 11:26
Strongo//

Larsens nya lön hamnade på runt 40.000 när han gick ned på halvtid. Tyvärr tränar han ju också bara halvtid, vilket också syns på planen.
Örebro Marquis de Sade
2007-10-09 11:20
Ämne: Varför buade kubaner....
Är det vårat största problem idag tycker du?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-09 11:09
Ämne: Varför buade kubaner....
De flesta visste nog inte det,inte jag iallafall.
Örebro HaggeFORCaptain
2007-10-09 10:50
Varför buade kubanerna inte ut Stefan Larsson Ex degerforsare? hatar man inte degerfors och allt som har med dem att göra om man är örebroare??

Eller har ni helt enkelt så dålig fotbollskunskap så ni inte visste om att han var degerforsare! Ska ni bli en stor klack får ni styra upp er ordentligt!

Kabinerna buar ut alla gnagare, bajare osv.. o gnaget o bajen virseversa, malmö buar ut ex helsingborgare o viseversa..

skulle en ex man city spelare göra mål på old trafford då skulle han få höra det!

Kom igen kubanerna ge inte upp!!
Örebro One¨touch
2007-10-09 10:05
Ämne: Försvarsspelet har v....Den teorin håller inte. Visst är det en faktor att beakta. Men till syvende och sist handlar det tyvärr om att försvarsspelet inte räcker till. Man får aldrig glömma att försvarar gör man över hela banan, anfaller gör man över hela banan.
ÖSKs försvarsspel är inte tillräckligt hett, uppoffrande och precist.

Fötter dras undan, spelare stannar upp "innan" för att undvika dueller som kostar smärta och understödet är ofta bristfälligt.

Jag ser denna brist på flera positioner i laget, och det är där, i bristen på uppoffring som vi har problemet. Jag tror att den bara kan åtgärdas genom nyförvärv på några posisioner.

Framförallt en HB, MB och innermitt.
Naturligtvis ska nyförvärven ha egenskapen
som stavas u p p o f f r i n g.
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-10-09 09:48
Abgar Barsom: - Vi måste rannsaka oss själva
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-10-09 09:46
Robert Walker: - Det var svårt att få ihop tre pass
Örebro Mittåt
2007-10-09 09:40
Försvarsspelet har varit väldigt svagt under stora delar av året. En bidragande orsak kan vara att lagets coacher inte hållit fast vid en och samma försvarsidé under året. Walker experimenterade med både högt och lågt spelande backlinjer. När Hammar trädde till var kungsordet att försvaret i första hand skulle tätas till, med en 4-5-1 uppställning med två sweepers framför backlinjen. Men den tanken gick man sedan ifrån för att få mer offensivkraft på hemmaplan. Inte att undra på att spelarna verkar förvirrade och har svårt att finna de rätta positionerna.
Örebro One¨touch
2007-10-09 09:35
Liberate tu-teme ex inferis// Oavsett vad LL får i lön ifrån ÖSK, så kommer det dagar då denna källa inte längre bistår (läs då den Allsvenska karriären är över). Att tänka på framtiden och utbilda sig, eller gå till ett jobb för att jobba kan betyda så mycket mer än de 10-20-30 tusenlappar man kan tänkas få.
Örebro pemo
2007-10-09 09:32
Ämne: pemo//

alltså. he....
Jo, under de 30 - 40 år jag sett ÖSK i div. divisioner så har alltid försvaret varit adelsmärket. Att se lite mål när man ser ÖSK har man räknat med. 0 - 0 1- 0 eller 1 - 1 är säkert de resultat som figurerat oftast i samband med ÖSK. Bortsett från 1994 (?) när vi gjorde flest mål i allsvenskan. Men så virrigt som försvaret agerat i år har jag aldrig sett. Men vi får väl komma igen nästa år. Se på Halmstad. De höll på att åka ut förra året och gjorde väl minst med mål. I år har det gått bättre sedan man rensat lit i leden. Dags för ÖSK att gör lika.
Degerfors Baresi442
2007-10-09 08:51
Vi ses 2008 i Superettan!
Örebro mustard
2007-10-09 08:22
pemo//

alltså. helt oviktigt ,men undrar bara hur du menar. "försvarslaget med stort A"?? typ försvArslaget?
Örebro Tilly_79
2007-10-09 07:41

En liten undran, borde inte Larsen själv känna att han tyvärr inte räcker till längre?
2007-10-09 07:37
Stefan Larsson i KFF gjorde sina två första mål i Allsvenskan mot Ösk,typiskt.
2007-10-09 06:52
Ämne: Strongo/
Tror det r....
Skulle Larsen 100 000 i månaden så skulle han knappast behöva jobba på Malmbergs,tror inte han gör det för nöjes skull,tippar på 40 000.
Örebro Aspen
2007-10-09 06:42
Nu är frågan hur vi ska resa oss inför det två resternde matcherna. De som ser matchen mot Gävle som en säker tre-poängare är nog lätträknade.
Sedan får vi ta analysen hur det blev så här.
Djurgården Uppdraget utfört - Superettan nästa!
2007-10-09 02:20
"Örebro å andra sidan var det mest håglösa och virriga laget jag sett Kalmar spela mot i år."

//kalmars matchreferat
Djurgården Uppdraget utfört - Superettan nästa!
2007-10-09 01:48
Under mina 17 år som ÖSK-supporter har jag ALDRIG sett maken på sämre prestation än dagens match mot Kalmar ff. Och då är jag inte ironisk utan fullt allvarlig.
Jag kunde inte tro mina ögon när man gång på gång såg Larsen slå bort enkla passningar.

Larsens prestation idag rankar jag som den sämsta under mina 17 år som supporter. FYFAN VA USELT!!

Att han spelar från start är inget annat än tjänstefel. Fansen måste agera !

Abbe, rådevåg enda som får godkänd idag!

SKRATTRETANDE, PATETIsKT!!!
Örebro Pintorp
2007-10-09 01:30
Angående varningssituationen i laget. Hur tycker ni man ska göra mot Elfsborg, ska man låta framförallt Barsom och Riddez vila i syfte att inte riskera avstängning mot Gefle? Det blir ett litet dilemma ändå.
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-10-09 01:25
Lagkaptenen Joel Riddez: - Bedrövligt
Annons: