/fotboll/osk/forum/769.aspx/fotboll/osk/forum/769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-02-28 11:40
nu "käbblade" väl också du själv litegrann ;-). Jag tror nog ändå att vi kan vara lugnt förvissade om att eventuella nykomlingar här inte är några "stackare", tror du inte att de kan ta hand om sig själva? ;-) 1.900 åskådare på plats igår förresten enligt DN
Rellen
2016-02-28 11:34
Ber om ursäkt för mina tråkiga inlägg. Oavsett vad jag tycker Minatankars åsikter så borde jag hållt de inom mig.
Angående Saywee så står jag för att han borde ha livstid spärr med det nog sagt.
Sista dag att köpa årskort, kommer vi upp i 950 tro?
Örebro Asbjörn#10
2016-02-28 11:24
Så otroligt tråkigt med folk som drar ÖSK:s namn i smutsen! För det är precis vad ni gör, medvetet eller omedvetet, när ni inte kan sluta ert offentliga käbblande.

Själv tänkte jag gå in här igår och skriva mina funderingar om gårdagens match men avstod när jag kom in och såg all skit, ett rent ÖSK-relaterat inlägg hade ju ändå drunknat direkt här igår.

Det gör inte att jag avstår från att skriva nästa gång då jag (tyvärr) vet att detta forum pendlar upp och ner. Tänker mer på vad eventuella nya potentiella skribenter som kommer in här och kikar måste tycka.

Kanske har vi några stackare som precis köpt sitt första årskort på Västra Stå i år och vill bli mer engagerade i klubben som var här inne igår efter matchen men vände i dörren? Jag förstår dem i sådant fall.

Att på ett ÖSK-forum förvandla en icke-diskussion till någon jävla personlig tuppfäktning är LIKA ILLA som att sitta i fikarummet på jobbet och gnälla om ÖSK. Dvs ett USELT sätt att marknadsföra ÖSK och allt som hör till ÖSK för potentiella nya intresserade!

Och snälla... försvarstal om att man själv inte kan lämna debatten för att någon provocerar. Det är lika ok som att Kalle Holmberg ger en eftersläng mot en gulsvart mittback för att han blivit irriterad/provocerad.

Med det sagt så hoppas vi på ett kryss idag på Behrn! Blir det 0-0 eller 1-1 så räcker det med oavgjort nästa helg mot HIF för vår del för att vinna gruppen.

Blir det däremot 2-2 idag så kommer vi stå på identisk poäng och målskillnad som HIF, vid ett oavgjort resultat nästa helg då så går HIF enligt reglerna vidare på grund av att de är det högst rankade laget av oss.

Blir det kryss idag har samtidigt Forward fortfarande chansen att blanda sig i gruppsegern.
AIK Nissesson
2016-02-28 11:21
Svartvitt forever

In i bilen och åk till Örebro, du hinner fram innan avspark på BA!

Alla, njaej,men många iallafall, till BA och stöd stadens lag:)

Vi är ÖREBRO
Örebro Svartvitt forever
2016-02-28 11:15
Sänds Forwards match på nån kanal eller svtplay, nån som vet?
Örebro Marta (hane)
2016-02-28 11:13
Tycker det skulle vara synd att flytta Daniel allt för lättvindigt, som jag tror kan få sitt stora genombrott i år om allt vill sig väl. Han har gjort sig förtjänt av sin plats.

Kanske ska Brendan spelas in med omsorg. Tror inte på att göra städgumma av honom. RÅPs backup tror jag stenhårt på. Visat tydligt prov på att han klarar att gå upp i banan och spela mer kreativt.

Kanske är det Moberg som då bör ta steget åt sidan ut på vänster när Brendanlevererar jämnt (vilket han iofs gjort). Men han ärung än ochdippen kommer med största sannolkhet komma. Då är det nog böttre mentalt att han får spela sig in i en elva än bort från den..
Örebro Minatankar
2016-02-28 11:04
@Marta (hane):

Alla spelare kan ju både göra bra och dåliga matcher. Bredan tycker jag i flera matcher har visat kvaliteter som gör honom intressant för framtiden.

Tror dock att han passar bäst om mittback eller som någon skrev backup för RÅP. Det känns som att han ska vara mitt på planen, Men visst, det är bara en känsla och spelare har ju överraskat tidigare. Vad tror du själv?
Örebro Marta (hane)
2016-02-28 10:55
Tror ni Brendans framfart på västerbacksplats kan förflytta Daniel tillbaka till högerkanten? Eller kan Brendan även husera på den sidan? För hellre Valgardsson på bänken än Moberg väl?
Örebro Minatankar
2016-02-28 10:29
Om nu någon orkar läsa så kan ni se att det är 3-4 andra skribenter som hela tiden återkommer med nedsättande och provocerande kommentarer trots att jag skriver att jag vill avsluta.

Man kan naturligtvis låta dem hålla på. Själv högaktar jag de andra skribenter som ändå går in här och tillsammans med mig markerar att det inte är acceptabelt med vad en del ägnar sig åt här.

Alternativet är att vi blir allt färre seriösa skribenter kvar eller ingen alls. Frågan är om det gagnar ÖSK och fotbollen. Jag skulle hellre se att fler av de seriösa markerade och hjälpte till att hålla denna sajt seriös, men naturligtvis inte tråkig och humorlös.

Lägger jag av helt väljer man nya offer för sina egna tillkortakommanden. Vem vill inta den rollen?
Örebro Minatankar
2016-02-28 10:21
@Zidanes vänstervolley:

Du skriver att Droos och jag avskyr ironi och humor och antyder att vi har en tråkig vardag.

Ironi betyder: dolt hån, hån, hånande undermening, skenbart beröm, sarkasm, spydighet, drift, spe, gäckeri.

Du vet inget om Droos och min vardag. När jag då kort beskriver den så kallar du mig självgod. Det är uppenbart att du har svårt både för en del fotbollsspelare och för mig. Undrar vad det kan bero på?
Örebro Marta (hane)
2016-02-28 10:21
Kan ni inte ta denna oerhört intressanta Goitum-diskussion via PM istället? Den har pågått i snart ett dygn, samtidigt som ÖSk besegrat Gais i en match innehållandes mängder av intressanta prestationer samtidigt som vi närmar oss 1000 årskort på västra stå.

Ser ni ingen öppning till diskussion där?

Som det är nu fick jag scrolla en halv sida för att komma till ngt som handlade om ÖSK.
Övertygad om att det finns andra forum för etikdiksussioner. Men ett dygn tycker jag borde räcka i detta forum. Håller ni inte med? Väldigt svårt att se att ni närmar Er i tankarna heller. Så tror inte detta ger ngt. Tror ni?
AIK Nissesson
2016-02-28 10:20
Snälla, jag ber er, skräm inte bort fler skribenter ...

... än de jag skrämt bort?

De flesta är så lättskrämda och känsliga :)

Jag kan bara instämma med några inlägg , från Böckling, Rellen och Flesklepp, denna underbara morgon:)

2016 blir ett svartvitt år!!!

Framtiden ser bättre ur än någonsin och retfullt hoppas jag alltid på det jag hoppats på :)

Sorry, men jag är och förblir en tjatig optimist ...
Zidanes vänstervolley
2016-02-28 10:16
Självgoda mupp! Fy fan. Det är ju ingen som menar allvar med Goitom och Kamara... eller nä, det är ingen idé... Jag lämnar in.
Örebro Minatankar
2016-02-28 10:13
@flesklepp:
Får skriva det igen: Misslyckas och/eller gör ett FELVAL i andras ögon. Om miljardärerna i Dalkurd ger honom mycket mer betalt än vad AIK gör och han dessutom känner att han vill vara med på Dalkurds resa, så är det ett rättval för honom. Vad vet vi övriga om det?
AIK Nissesson
2016-02-28 10:12
Nej, nu laddar vi för och stöder Gamla Fina ÖREBRO på BA:)
Heja Forward, fixa ett oavgjort resultat denna soliga eftermiddag.

Förresten, har pm-funktionen lagt ner ;)
Örebro flesklepp
2016-02-28 10:11
@Rellen:

Kan inte heller se att Goitom på något sätt skulle ha det "svårt". Om det hade handlat om Norrköpings Kamara hade jag förstått, men Goitom?? Han har haft stor framgång i sin karriär. Just nu har han nog haft lite för höga tankar om sin egen standard och status.. "Misslyckats"?? Näe....
Örebro Minatankar
2016-02-28 10:03
@Rellen:
Jag skrev också "människor som misslyckas". Det verkar vara som jag skrivit tidigare att om någon har pengar så är det ok att tycka det är kul om den personen misslyckas eller gör ett felval. Förmågan till empati har inget med pengar att göra.
Rellen
2016-02-28 09:57
Har henok Goitom det svårt? Kan du langa hans nummer så jag får be han om ursäkt.
Örebro Minatankar
2016-02-28 09:48
@Zidanes vänstervolley:

Jag har ett mycket innehållsrikt liv med många vänner och bekanta. Har coachat tusentals människor på plats på ca 500 arbetsplatser över hela Sverige och de har alla många gånger skrattat åt min humor och att jag fått dem på bra humör.
Har varit ledare och chef för många människor, visat dem respekt och oftast fått dem att trivas och utvecklas beroende på att jag just visar dem respekt och bjuder mycket på mig själv.

Jag har det trevligt och kul med mina många vänner och vi skrattar åt mycket. Ofta är det jag som finner och ser det roliga i olika situationer. Och jag kan tycka det är kul när det är rått och hjärtligt, när man driver med varandra med glimten i ögat IRL. Och jag tycker det är kul när min vänner driver med mig. Skrattar ofta åt mig själv och bjuder på det.

Men i samma stund man gör sig lustig över människor som har det svårt, människor som misslyckas och människor som inte kan försvara sig, saknar jag helt plötsligt och snabbt all humor och kan inte skratta längre.

Så nu kanske du vet lite mer om hur jag är.
Rellen
2016-02-28 09:39
@Valderinho:

Fantastiskt bra inlägg
Zidanes vänstervolley
2016-02-28 09:33
Flesklepp,

Bra sagt. Väldigt bra. Log när jag läste ditt inlägg.

Haha MinaTankar och Droosen. Avskyr ironi och humor, kul vardag...

Örebro Center
2016-02-28 09:32
@Rellen:
Har aldrig sett honom förneka andra personers åsikter. Det betyder ju inte att han måste hålla med dig och inte kan argumentera mot dig. Däremot har jag sett honom reagera mot vad han tycker är personliga kränkningar mot andra personer. I vissa fall kan jag hålla med om att det inte alltid var skribentens uppsåt och att det blir fel fokus. Däremot tycker jag att det är att gå för långt med pajas-pm osv bara för att han inte ser humorn i att Goitom kanske misslyckas med att få ett lukrativt utlandskontrakt (eller lukrativt kontrak med vilken klubb som helst)
Rellen
2016-02-28 09:08
@Örebro Center:

Vad gör MinaTankar med människor som inte tycker som han ? Kom in i matchen
Örebro Center
2016-02-28 09:01
@Benny Böckling:
Det må vara bra att du tar saker i PM (även om dem är otrevliga) men fortfarande stör du dig på person snarare än sakfrågan. Och just i sakfrågan när det gäller detta tycker jag du har föga att komma med. Du skäller egentligen på att folk inte tycker som du .Eller inte har samma humor som du. Och det är egentligen fullständigt oväsentligt. Du har rätt till din humor precis som jag ibland kan komma med ett sjukt inlägg. Men jag kan inte kalla alla för pajas som inte gillar det.
Örebro flesklepp
2016-02-28 08:59
@Droos:
Världshistorien är full av exempel på människor som fått hybris och trott sig omedelbart redo för mycket större uppgifter än de just för tillfället ägnat sig åt. Högsvävande drömmar vilka faller platt till marken. Vem känner inte igen sig i det? Humorn är ofta ett bra kommunikationsmedel genom vilket vi ka dela t ex våra olika exempel på personliga tillkortakommanden. Hur många unga killar och tjejer drömmer inte om att bli "stjärnor" inom t ex sport- eller musikbranscherna? Hur många lyckas? Tycker vi att vi ska "förbjuda" att vi skämtar om det och mängder av andra mänskliga tillkortakommanden (stopp för alla humoruppträdanden på scen, TV, radio, etc)? Givetvis finns det gränser som inte får överskridas, t ex när det börjar likna personförföljelse. Så som jag (utan att scrolla bakåt) kommer ihåg Henok Goitom-diskussionen från igår så gick den inte över någon sådan gräns.
Benny Böckling
2016-02-28 08:02
@Örebro Center:
Snarare du som hittar på. För i det fallet som du hakat upp dig på hittade jag inte på någonting. Att jag tycker Minatankar är en pajas kan jag sannerligen stå för. Skulle tro att han tycker detsamma om mig, men han väljer att hålla det inom sig eller så hoppas han på en personlig träff där han kan få be mig fara och flyga. Och att jag väljer att skriva PM är väl en bra grej? Folk brukar ju inte vara så sugna på att läsa personliga vendettor på forumet. I slutändan håller vi ändå på samma lag osv osv men att jag stör mig något fruktansvärt på Minatankar och hans sätt att skriva det kan ingen ändra på.
Örebro Center
2016-02-28 07:16
@Benny Böckling:
Tycker du kan återkomma om ett par år - tidigast, då kanske du hinner växa upp. Inlägg och PM som dina kommer ingen sakna. Du är helt suverän på att argumentera mot person istället för mot sak. Och när du väl argumenterar mot sak hittar du på saker folk har sagt och tycker man borde ha läst mellan rader.
Örebro Droos
2016-02-28 00:37
@Godzilla Hårddisksson:

BHI har kontrakt t o m säsongen 2019.
Örebro Droos
2016-02-28 00:35
Att visa upp skadeglädje för att en människa som man aldrig träffat och inte haft någon relation till, eventuellt landar ett sämre jobbtillfälle än vad det tänkts, är ju anskrämligt beteende. Är väl det Minatankar, syftar på, antar jag. I tillägg: Det finns ju (många) människor som anser att bara man skrattar samtidigt som man säger/skriver något kränkande så "är det bara humor". Sådana människor är de största töntarna av oss alla..... Stå på dig, Minatankar!
Örebro jpsvartvitt
2016-02-27 23:04
Chris P.Bacon: Jag tyckte det var sjukt bra drag för en SvenskaCupen match faktiskt :) Jag tror Kubanerna kommer bli fantastiska i år :) ..
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: