/fotboll/osk/forum/7674.aspx/fotboll/osk/forum/7674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-10-24 13:28
Räkna för övrigt in mig som nummer 3 i demonstrationen om man säljer Näfver för kaffepengar!
Örebro bison
2007-10-24 13:26
Ämne: Chipset, du motsäger....
Helt rätt Kribba, han är oduglig och inget att satsa på för Gnaget
Örebro Bastard on Parade
2007-10-24 13:25
Glaban//

Han har kontrakt även över nästa säsong. Personligen tycker jag att Seb har varit ojämn, men det kan ju bero på att han fått spela innermittfältare, vänsterytter och forward. Senaste matchen mot Elfsborg var riktigt bra och jag ser han gärna i ÖSK även nästa säsong.
AIK kribba
2007-10-24 13:24
Chipset, du motsäger dig själv. Hur kan man begära 5-6 miljoner för en spelare som enligt dig är "alltför enfotad för att bli en internationell spelare" "vars dribblingsregister är alltför tunt" och" vars inlägg inte håller någon vidare kvalité"

En sån spelare kanske är värd ca 500.000. Om det var sant.

Vad är det då som enligt dig gör han värd 5-6 miljoner? Det finns många unga som spelat i u21. Bland annat vår ex talang, Robert Åhman Person.
Örebro Chipset
2007-10-24 13:23
Den här matchen blir riktigt intressant:

Internmatch - talangtruppen
Behrn Arena 14:00 Lördag

Det måste ju vara klart vilka spelare som den "nya scoutingguppen" ska pröva. Någon som har info?
Örebro Chipset
2007-10-24 13:18
Nedim kan gå. Får vi pengarna tillbaka från något rysk oljegäng är det bara att gratulera. Hans speed verkar inte hålla i allsvenskan och motivationen verkar som bortblåst.
Degerfors Glaban
2007-10-24 13:17
Att gnagarna aldrig kan hålla sig borta från vårt län!

Hur ser kontraktet ut för Seb? Går det ut nu i höst, eller har han även över nästa säsong? Tror/Vill ni att han stannar. Har fått för mig att det är dags för han att sluta cirkeln och komma hem.
Örebro Chipset
2007-10-24 13:16
Ämne: Här kommer ytterliga....
Jag håller med dig till fullo. Möjligtvis tycker jag FreSa får stanna enbart om ingen intressantare yngre spelare värvas eller tas upp från Ungdom. Tycker Green borde vara aktuell. Han är helt klart på g. Dessutom tror jag fortfarande på Nordin. Fortsätter han dominera i vår som han gjorde i de 3-4 senaste träningsmatcherna nu i höst så blir han nästan som ett nyförvärv till nästa år.
Örebro Chipset
2007-10-24 13:13
Jag tycker att allt hänger på vad Barsom vill. OM Barsom vill stanna och OM han kan tänka sig att ta över Larsens position bör vi inte sälja Näfver.

Om Barsom vill fortsätta i klubben till vänster kan vi sälja Näfver men BARA om prislappen ligger där den ska ligga för en talangfull U21 landslagsman. Typ 5-6 miljoner. Näfver kan verkligen inte spela någon annanstans än vänsterytter. Barsom och Frempong kan iallafall flyttas på någorlunda.

Risken med att ha kvar Näfver är att Frempong får stå tillbaka och han är mitt tycke en mer internationell talang. I jämförelse är Näfver alltför enfotad för att bli någon större internationell fotbollspelare. Hans dribblingsregister är alltför tunnt och inläggen håller ingen vidare kvalité. Frempong å sin sida har en jävla skjuts i steget och är något unikt, precis som landslagstränaren påpekat i pressen.
Örebro One¨touch
2007-10-24 13:08
Här kommer ytterligare ett inlägg i Silly-season debatten.

Jag "förlorar" gärna Nedim.

Jag vill inte att "SuperJon" ska få ett nytt kontrakt.

Jag ser helt klart mer potential i Frempong än Näver, och är prislappen riktigt bra så tycker jag vi ska sälja Näfver.

FreSa är ok på så vis att han kan agera hjälpgumma på ett flertal positioner. Jag ser gärna FreSa i ÖSK 2008, fast med en lägre lön än det som ryktas nu.
I resonemagnet kring FreSa vill jag oxå ha in en etablerad högerback med signumet "vinnarskalle" som kan gå rakt in i förstaelvan.

Nordin Gerzic har fått sin chans i truppen men inte förvaltat den enligt önskan. 2 tränare har resonerat i stort sett likadant då de lämnat Nordin i utkanten då det dragit ihop sig till match.

Vi behöver ännu en vinnarskalle och nu på innermitten. Denna kille ska oxå kunna leverera offensivt med hjälp av ett exilent spelsinne.
Det är främst på denne kille som vi får öppna plånboken vidast. En sådan här spelare är inte billig.

Lunchen är slut!
AIK kribba
2007-10-24 13:02
I och med att AIK behöver ytterligare konkurrans i en lagdel, yttermittfältet, som varit både skadedrabbat och lite tunt i år, kan jag förstå att man är intresserad av Nävfer, som är en lovande spelare men som inte riktigt blommat ut hitills? Själv vet jag inte så mycket om Näfver förrutom att han är en lovande yttermittfältare som inte varit på topp i år,men han verkar ju ha potential i alla fall.

En spelare som jag personligen tycker vore intressant för AIKs del är er andre målis, faktiskt. Richard Rickardsson. Tycker vi borde förstärka målvaktssidan,och han har ju kapacitet.
Örebro joth
2007-10-24 13:00
Hörde under sommaren (innan skadan) att det ryktades om att Näfver var på väg utomlands för 1,2 miljoner euro. Där har vi en prislapp som ligger i min smak.

För min del handlar det om vad det kostar att ersätta Näfver med en likvärdig spelare... och vad får man för 2-3 miljoner? Ingenting... fråga Djurgården som betalade 20 miljoner för en sydamerikan. :-)

Näfver ska inte slumpas bort. Den killen har vi nytta av de närmaste åren, plus att han behöver något år till för att utvecklas i ÖSK.

Visst har vi alternativ i James Frempong... men tycker att det känns bra med två lovande alternativ på den positionen.

För hoppningsvis kan vi bygga det nya laget på spelare som just Näfver, Haginge, Riddez, Frempong och i viss mån Rodevåg och Anttonen. Dessa spelare känns som ryggraden i klubben just nu... dessa vill inte jag bli av med. Resten kan ersättas med rimliga medel.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-24 12:58
Nordins högerdoja//

Konstigt att Näfver har spelat så få matcher och kors i taket att en forward gör mer mål än en yttermittfältare. Tur att du inte är sportchef och sätter priserna på spelare i ÖSK...
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-24 12:54
Sälj inte Näfver till AIK!
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-24 12:53
jag har hört att sören åkeby är ett av namnen som ledningen diskuterar....
Örebro Erki
2007-10-24 12:45
Liberate tu// Synd bara att vi sjöng så dåligt under mathen. Ge oss en bortapremiär mot Peking så dubblar vi det där, minst!
AIK kribba
2007-10-24 12:45
Nej som sagt, Nävfer är ju inte direkt lika het som Oremo. Kan tänka mig att ett pris på 2-3 miljoner plus en bra vidareförsäljning kan vara ett resonabelt pris. Om han nu säljs.

Erki, hehehe..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-24 12:44
Ja,inte fan kan vi sälja Näfver när vi ska bygga för framtiden,Näfver kopmmer bli en grundspelare i laget som kommer bli en storspelare så småningom,säljs han så gör jag dig sällskap utanför kansliet Bastard.
2007-10-24 12:39
Vikken fest det var,fan va många vi var,hoppas vi blir minst lika många första matchen-08.(och resterande bortamatcher förstås)
Örebro Erki
2007-10-24 12:37
Minst 5 miljoner för Näfver. Fast han ska givetvis inte säljas alls, i alla fall inte till en klubb i allsvenskan. Hoppas ÖSK gör allt för att behålla honom.

Till alla AIKare här inne: Näfver har inga styrkor alls, är riktigt usel. Säg till er ledning att han inte är något att ha ;)
Örebro Kronblom
2007-10-24 12:35
Men för fasen signa Näfver redan nu,behöver ju inte vänta tills efter Gefle.Tappar man Näfver så har man helt tappat tron på ÖSK och dess talanger!
AIK Nordins högerdoja
2007-10-24 12:34
Jag skulle säga max två miljoner för Näfver, han har ju dessutom bara spelat hälften av matcherna i år, det är skillnad på ex Oremo som spelat nästan alla matcher och gör mål av bara fan.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-24 12:28
Näfver säljs knappast till ett annat lag till Allsvenskan, det fanns intresse redan i somras och flera lag var på väg att lägga bud i den prisklassen som DaSa nämner innan NÄfver skadades.

Om Näfver säljs till AIK när ÖSK fyller 100 år och ska satsa kommer jag protestera utanför kansliet, då ska någon ta mig fan avgå!
fbanton
2007-10-24 12:24
Nån som kan berätta lite om denne Näfver?
Styrkor, svagheter osv?

Grattis till nya kontraktet.
AIK kribba
2007-10-24 12:24
Nytt färskt rykte på svenska fans, Näfver till AIK? Det har snackats om han som en spelare man kan tänka sig att värva på flera forum som jag sett. Hur har han varit i Örebro i år? Vad är hans styrkor?

Vem vet hur det blir, vi har ju gjort affärrer tidigare...

Grattis i efterskott till det allsvenska kontraktet förresten..

Dasa, 5-10 miljoner, tror knappast det...det är ju summor som det snackats om i Oremo fallet..och han är ju liiite hetare..
Örebro DaSa
2007-10-24 12:21
Jag tycker att vi skall släppa Näfver om vi får behålla Barsom. Då kommer vi ha tre alternativ på vänsterkanten i Frempong, Barsom och Riddez om det skulle krisa.

Vad tror ni han kommer att kosta? Tycker att 5-10 miljoner borde vi kunna få i allafall. Han är ju med i U21-landslaget och har en jävla potential.
Örebro DaSa
2007-10-24 12:19
Finns det verkligen ett samband mellan hur rutinerad tränaren är och vad han presterar?

Kolla toppen i allsvenskan, är väl bara Nanne som kallas rutinerad?! Nej, satsa på ngt ungt och fräscht! Magnus kan säkert bli bra, har inte hört så mycket om honom tidigare men utgår från att styrelsen gör ett bra jobb!
2007-10-24 11:36
Ämne: Magnus Pehrsson låte....
Du tror inte det är värt att lägga lite mer pengar och få en betydligt mer rutinerad tränare?du såg hur mycket en rutinerad spelare som Barsom betydde för laget,,nej tack ingen Pehrsson om jag fick bestämma.
Örebro go_osk
2007-10-24 10:29
Magnus Pehrsson låter intressant.
Örebro Erki
2007-10-24 10:19
Bra sagt av BP-spelaren, kolla länken.
Annons: