/fotboll/osk/forum/7650.aspx/fotboll/osk/forum/7650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-25 17:45
Anor kanske kan fixa hit sonen Ejdur. :) Inte så troligt men ändå!
Örebro JoKa
2007-10-25 17:40
Nej det är fel. Arnor är spelaragent åt sin son Eidur Smari Gudjonssen som nöter bänk/läktare i FC Barcelona och håller förmodligen som bäst på att försöka hitta en ny klubb åt grabben. Han är naturligtvis inte intresserad av att träna ÖSK.
Örebro Slotte
2007-10-25 17:39
vilken gud urban var i matchen mot elfsborg!! sjukt gott att vi klarar oss, nu måste vi rusta upp oss till nästa säsong =)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-25 17:38
Saywee//
jag tror Arnor tränat något lag på Island tror jag. Inte helt säker! Men han har ändel fotbolls kunnande!
AIK Saywee
2007-10-25 17:30
ÖSK KRILLE//
Arnor kunde/kan kanske fortfarande spela gudabenådad fotboll, men hur kan han tänkas vara som tränare?

Jag har ingen aning, vad har han pysslat med på senare tid?
AIK Saywee
2007-10-25 17:26
Förresten tilbakalutad innebär inte att jag sitter med armarna i kors hela söndagen, när exempelvis Larsen skall hyllas/avtackas, då måsta man ju stå upp för Larsen och ÖSK och ge hals!!!

Vad jag menar är att det är ganska skönt att vara klara redan nu för hundraårsfirande i högsta divisionen ...

... du milde tanke om inte David spöat Goliat på borta-BA!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-25 17:22
Jag skulle gärna se Arnor Gudjohnsen som tränare i ösk!
AIK Saywee
2007-10-25 17:18
Nu är det måltid, igen!
En het Kebab i pitabröd med många "pfefferonis" och en käck tjeck ...

... ÖSK-själen i mig är lugn och jag vet att jag tillbakalutad kan åse "finalen" i årets Allsvenska på Behrn Arena, men ÖSK-mål får jag aldrig nog av, har vi t.e.x. gjort 4 så väntar jag bara på 5:an, etc.

På söndag vill jag gärna se två fina mål, eller kanske fler ...

Mest spännande ur ett allsvenskt fotbollsperspektiv blir väl resultattavlan?

FORZA RESULTATTAVLAN!

Örebro zxcv
2007-10-25 16:45
Mest Minnesvärda: Dubbel-Richard mot MFF

Viktigaste: Barsoms Frispark mot GAIS

Snyggaste: Barsoms Frispark mot GAIS

Örebro est1908
2007-10-25 16:19
Saywee//

1, Haginges långskott mot TFF hemma
2, Richards nick mot MFF hemma
3, Anttonens 3-1 mål mot Hammarby hemma
4, Abgars frispark mot GAIS hemma
5, Anttonens lobb mot Helsingborg hemma

Här är mina topp 5 hittills... alla på hemmaplan
AIK Saywee
2007-10-25 15:42
Årets bästa ÖSK-mål (hittills), eller kanske det skulle heta roligaste, eller mest betydelsefulla, vilket kan det bli?

Jag kommer spontant på tre jag tycker mycket om, utan inbördes rangordning. Men det finns nog fler?

1. Richard´s nick mot MFF hemma
1. Abgars frisparksmål mot GAIS hemma
1. Anttonens snygga och "förlösande" mål mot Elfsborg borta

Snart är mål-tiden över ;-)
Örebro pemo
2007-10-25 14:00
Ämne: pemo/
vet inte om d....
Stroom/ Tack för den. Du var väl inte helt fel ute. Det var väl bara GAIS som spelade lite bättre. Det vikigaste var att du hade (nästan ) rätt på ÖSK:s poäng och placering. Ja, Elfsborg hade ju inte heller någon lysande avslutning.
Stroom
2007-10-25 12:41
pemo/
vet inte om det var min du syftade på men jag gjorde i alla fall den här som visar att jag kanske inte är världens bästa tippare ^^

Omg 23

Djurgården - Örebro SK 1
Brommapojkarna - Elfsborg 2
Helsingborg - Trelleborg 1
AIK - Gais 1

Omg. 24

Örebro SK - Kalmar X
GAIS - Brommapojkarna X
AIK - Trelleborg 1

Omg. 25

GAIS - Malmö 2
Elfsborg - Örebro SK 1
Brommapojkarna - Kalmar 2
Trelleborg - Hammarby 2

Omg. 26

Hammarby - Gais 1
Örebro - Gefle 1
Djurgården - Brommapojkarna 1
Göteborg - Trelleborg 1

Örebro SK 22 + 4 = Totalt 26 P
GAIS 25 + 1 = Totalt 26 P
Brommapojkarna 19 + 1 = 20 P
Trelleborg 18 + 0 = 18 P
Örebro pemo
2007-10-25 12:30
Någon här inne gjorde en kalkyl för 6-7 omgångar sedan. Hur föll den ut? Att vi klarade oss kvar vet jag, men det skulle vara kul att se den tippade utgången igen.
Örebro Mittåt
2007-10-25 12:23
Magnus Pehrsson profil tycker jag ser rätt så bra ut - i princip. I praktiken så är det dock så att hans tränarerfarenheter är rätt begränsade. Han har varit assisterande i Åtvidaberg under två år och sedan huvudansvarig i Sirius (då i div 1) under ett år.
Örebro pemo
2007-10-25 12:09
Magnus Pehrsson är nog exakt den tränartyp som ÖSK skall satsa på. Ung, med nya tankar. Dessutom var han en otroligt bra spelare själv. Känns betydligt mycket bättre än Axén/Lennartsson. Hos Magnus finns inga gamla fördomar om spelarna. Då får alla chansen på nytt. Näfver till AIK? Varför då? En talang, jovisst, men i år har han väl knappast bevisat något. Gråt inte över alla "talanger" från "di gule" som sticker från sta´n
Det finns minst lika bra spelare i ÖSK U. Tänk på Nordin "den stora supertalangen" Hur enkelt har han haft att etablera sig?
Och det har inte bara med tränaren att göra.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-25 11:01
Synd att vi inte kan knyta till oss Axe´n-Lennartsson,skulle bli en bra lösning.
Örebro Grixx
2007-10-25 10:40
ÖSK-Karl// Ska du inte lägga till Anti-Värmland oxå på din meritlista ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-25 10:12
Kribba//

Jag är anti 08 överhuvudtaget, så du kan även lägga till Djurgården på din lista. Det har däremot inget med prislappen på Näfver att göra, den gäller även om han skulle gå till t.ex Gefle.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-25 10:09
Kribba//

Det du får är fakta och inget annat. Näfver kostar 6 miljoner + 20% under ca. ytterliggare ett år för svenska klubbar. Övriga spekulationer är ointressanta. Går han direkt till utlandet kostar han 1 miljon euro. Face it.

Köp gärna Bojan istället, han verkar lagom kaxig för AIK:s omklädningsrum, då får ni ju även en i sina ögon Världsmästare på en gång.
Örebro apskallen
2007-10-25 08:43
Jobbar den där Kribba i AIK:s styrelse eller är han bara en vanlig wannabee som anser sig veta mer än andra?
Örebro jappel
2007-10-24 23:43
u never know.
Och då är vi överens om att näfver bör stanna i ÖSK för allas skull.
ÖSK mot SM-guld 2008!
AIK kribba
2007-10-24 23:32
ÖSK-Karl,spola anti AIK retoriken tack. Tror du att AIK är den enda klubben som köper av andra klubbar i Sverige? Nyligen var du väldigt antibajen...

Visst har AIK egna talanger, men den delen kan utvecklas än mer.

Jappel, det finns gott om u21spelare som inte slår igenom på högre nivå,även om dom är framgångsrika där. Jag vill minnas att både Björk och Talebinejad var omskrivna och hyllade u21spelare som det tyvärr gick sämre för senare. Bland andra.

AIK har också haft sina u21 spelare, dom är inte per automatik värda 5-8 miljoner för det som du tror att Nävfer är. Skulle ni köpt Robert Åhman persson för det beloppet,som ungefär ligger på samma utvecklingsnivå? Just det ja. Eller Mattias Moström? Det ska vara en Zlatan nivå talang man ska betala sådana pengar för. Och tom då är det lite av ett lotteri. Dom flesta spelarna blommar aldrig ut ens i närheten av den nivån.

Sen verkar AIK vilja sondera terrängen med Bojan Djordjic, en spelare med bra mycket mer meriter än Näfver har,och dessutom kontraktslös. Skulle jag välja mellan dessa två skulle jag ta Bojan alla dagar i veckan. Även om Nävfer är yngre och fortfarande talang, samt en intressant spelare,helt klart. Som sagt, vi får se hur det blir. En sak är dock klar. AIK kommer aldrig betala 6-8 miljoner för en spelare som inte slagit igenom i allsvenskan eller bättre serie.
Örebro ÖSK-Karl
2007-10-24 23:17
I det senaste avtalet mellan ÖSK och spelarinvest så har just Spelarinvest allt att säga till om vid köp och försäljning av spelare.

Det säger ju sig självt, säg att en spelare köps in för 3 miljoner, en ny tränare kommer in som inte gillar spelaren. ÖSK vill då sälja för 1:- för att bli av med lönedelen. Hela investeringen är då borta. Spelarinvest är till större delen framgångsrika företagare och inga loosers.

Däremot lägger sig inte Spelarinvest i vilka spelare som skall köpas och säljas, men man deltar mycket aktivt vid förhandlingarna (som tur är).
Örebro Mittåt
2007-10-24 21:40
BoP// Det stämmer nog det du skriver. Med brasklappen att det kan ha skett förändringar i samband med de två senaste årens kapitaltillskott. Jag tror inte att Spelarinvest har någonting att säga till om beträffande spelarförsäljningarna. Frågan är dock delvis av akademisk karaktär eftersom många av personerna i ÖSK Elitfotbolls styrelse också tillhör de ledande inom Spelarinvest.
Örebro Carlsson1908
2007-10-24 21:34
Där försvann våran ev. kommande målskytt. (vet att han tackat nej, men trodde på utlandet)
Örebro Carlsson1908
2007-10-24 21:33
Ämne: Står i Nerikes Alleh....
Du måste mena att det blir bra tryck då BAJEN och GNAGET kommer.. ni har ju sämst tryck + publiksiffra, AVGÅ!
Örebro Bastard on Parade
2007-10-24 21:07
jappel//

Det där kan rimligen inte stämma? Vid processen innan tvångsdegraderingen poängterade ju ÖSK vid överklagandena till de senare instanserna att det är ÖSK som själva bestämmer när spelarna ska säljas. Anledningen till detta var om jag inte missminner mig att ÖSK inte skulle göra en skuldreservering i balansräkningen gällande den summa Örebro Spelarinvest AB bidrog med.

Spelarinvest äger bara vinstandelar i spelarna. Alltså, de har bara rätt till ersättning när ÖSKs kostnader för en viss spelare är täckta och då fördelas vinsten 30-70 där ÖSK får den mindre delen. Jag vet inte ifall man har andra avtal som gäller spelare som kommit in senare.

Mittåt, vart är du?
Örebro jappel
2007-10-24 20:53
Ämne: Spelarinvest har väl....
det är ju dom som äger dessa spelare. den enda rätt ÖSK har är att använda dom på träning och match, men mot det måste dom betala spelarnas löner. Kontraktet är skrivet med spelarinvest.
Som avgör om anbud är tillräckligt bra för att tillåta ett köp, eller en försäljning.
Örebro jensa_2
2007-10-24 20:51
Skyttekung till Kalmar - nobbar ÖSK

Kalmar FF, som slåss om SM-guldet i den allsvenska avslutningen på söndag, har gjort klart med en forwardsförstärkning inför nästa säsong. Det är den 19-årige nigerianen Abiola Dauda från Sölvesborgs Gif som skrivit treårskontrakt med klubben. Dauda har öst in mål för Sölvesborg under säsongen och har utsetts till Sveriges bästa division 2-forward samt provspelat för Örebro SK.

Tidigare har Kalmar gjort klart med Trelleborgs mittfältare Jimmie Augustsson till nästa säsong.
Annons: