/fotboll/osk/forum/765.aspx/fotboll/osk/forum/765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rellen
2016-02-29 17:39
Har för övrigt mailat Pernilla igen att sidan inte sköts och att man inte svarar på mail och låter folk trolla igen. Med ordentliga admins så hade flertal vart avstängda (säkert även jag). Men detta funkar inte, det förstör så mycket.
AIK Nissesson
2016-02-29 17:07
Nu undrar gamla Saywee om ni inte håller på att stänga diskussionerna, alla verkar vara felfria och inga kan vara flexibla och försöka förstå att vi alla är lite olika, eller i bästa fall lite lika.

Max 6 inlägg per dag var ju ett önskemål, liksom att pm'a när det inte bidrager till något eller är det minsta konstruktivt.

Jag kan scrolla, men det börjar bli oläsligt.

Prestige kallas det !!!
Rellen
2016-02-29 17:03
@Svartvitt forever:
Har inte tändt en bengal så behöver inte pröjsa något annan gör. Fullständigt ointressant om jag tänker betala eventuella böter för ÖSK när sakfrågan inte ens är aktuell. Kom tillbaka den dagen det är aktuellt. Att ni låter ett troll som Droos så pass enkelt förstöra kubanernas rykte är för mig vedervärdigt och anmärkningsvärt att man inte säger ifrån. Jag åker på varje hemmamatch som bortamatch och stöttar mitt ÖSK, jag stöttar dem ekonomiskt så mycket jag kan osv. Men det är lätt att sitta på ett forum och gnälla men som BOP sade, har du framfört din åsikt eller hjälp till kubanerna? Jag vet svaret men du kan ju svara på den för alla här. Fråga till dig, vad gör du för bidra till bättre supporterkultur?
Örebro Svartvitt forever
2016-02-29 16:37
Chris P. Bacon och Rellen//
Har nu läst ifatt och konstaterar följande:

ÖSK dömdes inte till några böter för bengaleldning 2015 enligt er. Det gläder mig uppriktigt. Då har ni kanske koll på hur mycket sådant har kostat klubben fram till 2015? Dessutom skriver ni att det "inte är säkert" att det blir böter för bengalen i lördags. Ni vet det alltså inte, inte heller hur det blir under detta och följande år.

Men ni undviker att svara på min fråga om ni är beredda att solidariskt betala ÖSK:s böter för framtida domar. Uppenbarligen har ni inte gjort det hittills.

Så hur blir det, Rellen och Chris P. Bacon? Tänker ni betala eventuella framtida böter, eller måste det gå ut över klubben och verksamheten som hittills? Klara besked, tack. Och Rellen, svara gärna utan nedsättande personomdömen om du kan, vi diskuterar sakfrågor och inte personer här.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-02-29 16:32
Hög nivå här inne nu.
Örebro Droos
2016-02-29 16:21
BoP:

Likaså är det Kubanernas fel om Kubanerna smugglar in pyro. Eller menar du det är ÖSK:s fel, det också?
Örebro Droos
2016-02-29 16:18
@Lord Bertin Zé:

Lord Bertin Ze:

Dina åsikter får mig att tycka du är en DUM-AR-JÄVEL.
Rellen
2016-02-29 15:54
@Minatankar:

Fostra du dina kids med att de som är otrevliga mot att man får be dem dra åt helvete ? Kasta inte sten i glashuset tack.
Örebro Minatankar
2016-02-29 15:21
@Rellen:

Tänk på att det gäller att du är en god förebild för ditt barn och slutar att nedvärdera, provocera och kränka andra människor stup i kvarten oavsett om de inte tycker som du. Det är är en debattsida och man måste ha överseende med att vi alla kan missa någon faktadetalj. Men det innebär inte att tanken bakom ett debattinlägg går förlorat.

//
Tokais Azsu

Om du själv skulle bli utsatt för nedsättande kommentarer som bl a jag själv och för en stund sedan Svartvitt forever blivit, tror jag allt du skulle reagerat. Är övertygad om att Svartvitt forever kommer tillbaka med sina kommentarer och synpunkter senare under dagen när han får tid.

Det är flera här som inte vet vilka de ger sig på. Undrar hur de skulle reagerat om vi skrev nedsättande om Erik Wärlegård eller andra som skriver här och som har varit företrädare för Kubanerna. Det skulle bli ett oerhört liv!

Men jag ska göra allt jag kan för att ligga lågt. Är förvånad att de som provocerar får fortsätta att skriva dag ut och dag in.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-29 15:10
Helvete vad man märker att Sverige är alldeles för PK när folk oroar sig över att man sjunger "domarjävel".

Nu sjunger vi "ut med domaren och in med Nalle Puh" istället. Nu kör vi grabbar!
Örebro Snö
2016-02-29 15:05
För egen del är det aldrig ok att stå i grupp o skrika DOMARDJÄVEL el liknande, verkar som de flesta härinne tycker de e en liten grej, hoppas ni som inte tycker det är en stor grej någonsin har föräldraransvar, man blir mörkrädd isåfall.

Hursomhelst så ser det ljust ut på högerkanten med Brendan, heja ÖSK
Örebro Tokaij Azsu
2016-02-29 14:39
Minatankar: Jag har respekt för det arbete du lägger ner här inne för att diskussioner ska föras med god ton, det måste vara energikrävande. MEN Kan du inte försöka att ignorera en del? Vissa är ju bara ute efter att provocera.. Kan vi istället fokusera på ÖSK? Jag är så trött på att behöva skrolla förbi alla inlägg som bara innehåller "tjäbbel".. Tycker att du är en utmärkt skribent som tillför mycket när du håller dig till ämnet. Heja ÖSK!
Rellen
2016-02-29 14:35
@Minatankar:

Kommer alltid markera när man skriver trams om Örebro och kubanerna framförallt. Oftast för det är folk som står o hittar på och överdriver via forum men inte kan säga det framför en. Absolut jag jobbar som säljare och är familjefar sedan 1 år tillbaka så trevlighet har jag massor att tilldela till mina familjemedlemmar och vänner.
Har du testat att vara lyhörd på andras åsikter?
Örebro Minatankar
2016-02-29 14:31
@Rellen:

Undrar vad det är för behov du tillfredsställer genom att vara nedsättande och provocerande mot andra. Har du någon gång prövat att vara trevlig och se vad som händer?
Örebro Lord Bertin Zé
2016-02-29 14:26
Finns det någon som helst möjlighet att man kan se matchen mot Helsingborg förutom på plats?
Zidanes vänstervolley
2016-02-29 14:19
Kan man se hur försäljningen till den allsvenska premiären går någonstans?
Eller vet någon hur det går? Låter ju otroligt om arenan skulle säljas slut innan den 14e.
Rellen
2016-02-29 14:17
MinaTankar/ Vi kan argumentera men då får du du va beredd på folk kommer tröttna på oss och då får du inte tycka det är fel på hela världen och berätta allt gott du gjort mot folk i århundraden. lovar du?
Örebro Minatankar
2016-02-29 13:59
@Rellen:

Du är otrolig. Du lägger dig själv ofta i debatt mellan andra, provocerar och är oförskämd fast jag inte varit det.

När du själv är nedsättande så ska ingen annan få tycka till. Är du verkligen för ett demokratiskt och öppet samhälle?

Bastard on Parade
//

Vederbörande skrev inget om mitt förslag utan bara att jag inte skulle kritisera Kubanernas flaggor. Jag kritiserade dem inte. Jag kom med ett förslag jag tyckt skulle göra vissa saker ännu bättre, samtidigt som jag lyfte allt gott som Kubanerna gör.

Örebro Nicknamn i ribban
2016-02-29 13:56
Till dig/ni/er som tyckte att röken igår utgjorde ett problem. Var det sikten, lukten eller något annat? Jag är genuint nyfiken. :) Edit: Jag satt rätt centralt igår, så jag har inget med röken att göra om någon nu fick för sig det.
Örebro Bastard on Parade
2016-02-29 13:51
Droos//

Var finns självkritiken hos dig? Du hänger ut Kubanerna för en rasistisk händelse som inträffade innan Kubanerna ens hade bildats. Du hänger ut Kubanerna för en individs agerande utan att visa att den personen är medlem i Kubanerna. Han/hon har ju dessutom inte blivit dömd i domstol ännu så. Kubanernas ordföranden har ju flera gånger tagit avstånd från olika incidenter. Hur tycker du att Kubanerna ska agera? Vad gör du för att det ska bli en förbättring? Är du medlem i Kubanerna? Har du lämnat motioner till årsmötet?

Jag gillar inte att argumentera med troll, men jag gör ett undantag för att försöka få med lite fakta i din absurda debatt.

1) Är det inte ÖSK:s fel om de inte visiterar besökare eller gör något säkerhetsarbete? Det fanns ju inte ens någon som räknade besökare vid den entrén som jag gick in på.

2) Nej. Kubanerna anser sig inte ha rätten att ge dig svårigheter med röken. Däremot så verkar enskilda individer anse sig ha den rätten. Om de är medlemmar i Kubanerna, Örebro Tifo, Ultras Nikolai eller inte någon annan supporterförening över huvud taget vet jag inte.

3) Jag såg matchen från mitten på norra läktaren ungefär och jag kan väl konstatera att det skreks saker riktade mot domaren även där. Av både yngre och äldre, killar som tjejer. Det brukar bli så när domaren gör misstag, vilket skedde vid ett antal tillfällen i matchen mot GAIS. Självklart kan det språkbruket bli bättre på Vallen, men jag ser gärna att klacken får kritik för att skrika ”domarjävel” istället för att det sjungs ”efter matchen ska ni dö”. Då har vi trots allt ganska små problem i Örebro.

Uppmärksamhetstörstande människor? Kanske det. Frågan är om man inte törstar efter lite uppmärksamhet själv också när man sprider direkta felaktigheter och förtalar en supporterorganisation? Jag menar, du luftar ju dina aggressioner på ett forum med hundratals (tusentals?) besökare. Du kallar indirekt tusentals människor för grottmänniskor för att två personer (eller var det fler?) tände bengaler i lördags. Vad är skillnaden?

Det är felaktigt att dra ett likhetstecken mellan klacken och Kubanerna. Det finns andra supportergrupperingar som tar ett större ansvar på läktaren för stämningen. Kubanerna har till exempel inte en tifogruppering utan Örebro Tifo arrangerar tifon på Vallen. Klacken består alltså av individer från olika supportergrupperingar, men jag skulle gissa på att majoriteten i klacken inte är medlemmar i någon gruppering.

Minatankar//

Man får även skilja på ÖSK-supportrar i klacken som inte är medlemmar i Kubanerna. Det finns ju massor av folk på Västra Stå som inte är medlemmar i supporterföreningen. En del kanske inte är medlemmar för att de inte står bakom Kubanernas stadgar. Det är fel att kalla alla i klacken för kubaner.

Tråkigt om du känner att du har blivit kritiserad för att ha lämnat ett konstruktivt förslag. Jag vet inte vad som har skrivits så ska väl egentligen inte uttala mig om det, men kan det vara så att det är en person som helt enkelt inte tyckte det var en bra idé? Det är ju utbyte av åsikter ett forum som detta går ut på. Ibland håller man med om andras förslag, men ibland så kanske man inte tycker det är så bra.

Det här forumet har ju sedan länge urartat så det är väl tveksamt hur många aktiva styrelseledamöter vi har från Kubanerna här inne. Eller om Örebro Tifo, som arrangerar tifoarrangemangen på Vallen, läser här inne. Kanske vore det smidigast att rikta förslagen direkt till organisationerna? Både Kubanerna och Örebro Tifo har en Facebook-sida. Om man är medlem i Kubanerna kan man ju dessutom skriva en motion utan att behöva argumentera mot advokater på årsmötet.
Rellen
2016-02-29 13:43
@Minatankar:

Jag diskuterar inte med dig för du gråter ut här på forumet och folk klagar så jag har inget mer att säga till dig för du är på tok för känslig och mästrande. Sen för övrigt skrev inte jag med dig utan skribenten "svartvitt Forever" så sköt ditt så sköter jag mitt.
Örebro Tokaij Azsu
2016-02-29 13:42
Någon som kan svara på varför klubben väljer att mörka antalet abonnemang på sittplats. Folk drar folk, det är ståplatssatsningen ett bevis på! Nu när kampanjen för ståplats är slut, varför kör vi inte en sida med barometer på totalt antal sålda årskort? Jag är säker på att det skulle få effekt på sittplatsförsäljningen. 2016 är säsongen som ingen med ÖSK-sympatier vill missa!

Wärle kanske har ett svar ;)

Heja ÖSK!

Örebro Minatankar
2016-02-29 13:24
@Rellen:
Varför skriver du "lilla gubben" till en av ÖSKs allra finaste supportrar? Skulle aldrig kunna skriva eller säga det till någon annan människa. Nedsättande och provocerande, precis som när du skriver till mig. Inte intressant när vi diskuterar detta om ÖSK fått betala böter eller inte i det enskilda fallet. Avgörande är att det är förbjudet och att man riskerar att klubben ska få betala. Stor skillnad på när man får betala sina egna fortkörnings- eller parkeringsböter. Det är arrangören och i detta fall SvFF som bestämmer inom vilka ramar gästerna kan verka på samma sätt som om du själv bjuder hem gäster till ditt hem.
Rellen
2016-02-29 13:09
@Chris P. Bacon:

Såg du svarat nu. Sorry
Rellen
2016-02-29 13:09
@Svartvitt forever:

Lilla gubben innan du ens uttalar dig borde du veta din fakta, Örebro SK fick inte betala böter för någon kuban förra året med bengaler. Next
Örebro Chris P. Bacon
2016-02-29 12:48
Svartvitt forever// Bengaler ger inte böter (som det var förr), bristande säkerhet ger böter. Ingen vet än om ÖSK kommer att få några böter för den här matchen.

Det eldades bengaler vid tre tillfällen förra säsongen på ÖSKs läktare, ÖSK fick noll kronor i böter för detta. Däremot har man fått böta 25.000 kr för matchen mot Malmö hemma pga bristande visitation. En match där ingen pyroteknik förekommit.
Örebro Marquis de Sade
2016-02-29 12:44
@Vinnartradition:

Örebro Droos
2016-02-29 12:27
Så Kubanerna har ingen officiell hållning när det kommer till bengaler/rökfacklor?

Jag är förbluffad över detta.

Å andra sidan: så högt och ljudligt som Kubanerna skanderade under tiden den där rökfacklan brann, så har jag inte svårt att dra slutsatsen att det är endast ett fåtal Kubaner som ogillar att rökfacklor tänds under ÖSK:s matcher.

Slutsats: Kubaner skiter i resten av publiken. Allt för att de "kan"...och "vill"...och "vågar". Tål kritik gör de inte heller. Grottmänniska är ett bra ord för att beskriva (en del) Kubaner.
Örebro Svartvitt forever
2016-02-29 12:26
Rellen: "Att tända bengaler är en fråga för varenda supportergrupp då man inte delar synen på Bengalfrågan om det är fel eller inte är upp till var och en.
Jag slår vad om att alla här inne på forumet ibland kör för fort, är vi alla då lagbrytare?"

Nej, Rellen, det är knappast upp till var och en eftersom räkningen går till klubben vi stöder. När du kör för fort och får böter, skickar du då räkningen till ÖSK? Så länge supportergrupper "skyddar" dem som ställer till det för klubben, så får ÖSK fortsätta betala dyra räkningar. Inte förrän man tar ett helhetsgrepp och förklarar att bengaler är OÖNSKADE, samt outar dem som håller på, blir ÖSK av med den tunga ryggsäcken av böter som kunde gå till spelarlöner istället. Alternativt solidariskt samlar ihop till böterna. Tänker ni göra det?
Örebro Vinnartradition
2016-02-29 11:47
Upprop från Kubanerna inför den allsvenska premiären mot DIF: Premiärinformation inför matchen mellan ÖSK och DIF, söndagen den 3/4 Söndagen den 3/4 kl. 17.30 är det äntligen dags för allsvensk premiär. Premiär för den säsong då vi kommer att skapa en stämning som aldrig tidigare skådats på Vallen. Först ut är matchen mot Djurgården och intresset för matchen är enormt i såväl Örebro som Stockholm. Frågan är inte OM utan NÄR premiären blir slutsåld. Vi hade med lätthet kunnat fylla en arena med kapacitet för 15 000-20 000. Nu har vi dock inte den möjligheten och då gäller det att göra det bästa av situationen. Givetvis ska vi med gemensamma krafter se till att premiären fylls med ÖSK:are ÖSK har sedan en tid tillbaka öppnat upp biljettförsäljningen till medlemmar och säsongskortsinnehavare. Vi har förtur till den 14/3. Eventuella kvarvarande biljetter kommer att ta slut direkt när de släpps till allmänheten då DIF inte nöjer sig med de sektioner de blivit tilldelade på den Östra läktaren. Förutsättningarna är därmed mycket enkla. Samtliga ÖSK:are som vill se premiären på plats och som inte har säsongskort SKA ha införskaffat biljett före den 14/3. Det är därmed viktigt att ALLA tar sitt ansvar genom att sprida budskapet till vänner och bekanta. Om du vet folk som kommer att vilja gå på matchen men som inte är medlemmar, gör dem en tjänst och köp biljett åt dem redan idag. Efter den 14/3 är det stor risk att det är för sent! Här köper ni biljetter * ÖSK-kontoret på Rudbecksgatan 52G, Västra läktaren i Behrn Arena. Öppet måndag-fredag 8-17 (lunchstängt 12-13) * Örebrokompaniet på Olof Palmes Torg. Öppet måndag-fredag 11-18, lördag 10-15. Medlemmar i ÖSK kan även beställa biljetter per telefon mot faktura. 019-167300 Inför matchen kommer Kubanerna att husera på Harrys dit vi bjuder in samtliga ÖSK:are. Premiäruppladdningen är en uppladdning du inte vill missa då den kommer att bli något utöver det vanliga. Med stor sannolikhet blir det en av de största och mest välbesökta uppladdningarna någonsin. Vi kan redan nu informera om att vi bjudit in några riktiga ÖSK-legendarer som redan nu bekräftat sin medverkan. Efter uppladdningen sker den sedvanliga premiärmarschen. Målet med den är att samtliga ÖSK:are som ska gå på matchen deltar i den. Vi ber dock att få återkomma med detaljer för uppladdning och marsch längre fram. Det viktiga för tillfället är att samtliga medlemmar och säsongskortsinnehavare tar sitt ansvar och förser sina ÖSK-vänner med premiärbiljetter. Hjälp oss genom att sprida budskapet och bjuda in folk till eventet. Tillsammans säljer vi ut premiären innan den 14/3
Annons: