/fotboll/osk/forum/7647.aspx/fotboll/osk/forum/7647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2007-10-29 08:11
Det syns tydligt att ÖSK saknar Barsom. Antalet vinnarskallar på plan är inte tillräckligt.
Kanske vi fans har värderat Näfvers offensiva förmåga för högt och missat brister i defensiven. Defensivt läkte vänsterkanten i går.
Omvänt har vi nog underskattat FrSa defensiv och titta för mycket på brister i offensiven. Igår var det stängt på högerkanten och flera uppspel gick till rätt adress.
Varför verkar alla motståndare kvickare än ÖSK? Tror detta beror på en gammalmodig försäsongsträning.
Hammar verkar vara en duktig analytiker och har tidigt pekat ut brister. Tror dock han har fel när han säger att ÖSK måste han en erfaren och stryktålig tränare. Se bara på Norling i AIK. Bättre med en tränare som ha ideer som fungerar. Dom gammla och etablerade tränarna har cirkulerat runt tillräckligt länge, in med nya krafter. Gammlingarna kan fungera som sportchefer och expertkomentatorer.
Örebro StårSjälv
2007-10-29 04:43
ÅÅÅÅÅÅH HEJA SVARTVITT!!! ÅÅÅH! HEJA SVARTVITT!!
Örebro FiggeB
2007-10-29 03:29
Skulle också kunna tänka mig se Mambo Mumba i den svart vita dressen igen.
Örebro jocke.
2007-10-29 03:08
Jag tycker verkligen att vi ska försöka få hit Mambo Mumba igen. Det känns som att han har varit riktigt bra i år och jämt gjort mål! Jag var kluven ifall jag ville att sundsvall eller häcken skulle gå upp beroende på ifall vi skulle försöka få hit mambo mumba eller mikael lustig - men, snälla försök få hit Mambo nu iaf
Örebro Gummianka
2007-10-29 01:07
Örebro kn borde öka kommunalskatten med 10 öre enbart till ÖSK. Man kan dölja det i budgeten genom innovativ bokföring.

Det har för övrigt varit väldigt tyst på forumet om träning med eller utan boll. Att låta all träning vara med boll alltså.
Sylvia Master Svensson
2007-10-29 00:46
Mambo Mumba äger!
Örebro Gummianka
2007-10-29 00:44
Fast att nicka AIK ur allsvenskan är väl värt en peng. Vore jag gud så skulle en sån insats generera xtra femtusen pers i publik bara för att bejubla hjälten Mambo Mumba.

Häckens publiksiffror visar därmed att jag inte är gud. Faan också.
Örebro Gummianka
2007-10-29 00:40
Njäe väl, Mambo Mumba har ju inte varit ordinarie ens hela säsongen i Häcken.
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-29 00:31
Lägg mycket krut på Mambo Mumba och försök för guds skull få hit Alvbåge!
Örebro Gummianka
2007-10-29 00:01
Ämne: Jag börjar verkligen....
Bra Bastard!! Berg- och dalbanan är jäkligt svår att förstå. Du kan nästan lägga till mötena mot BP till listan (inte riktigt, BP tappade sugen på Behrn och ÖSK gjorde en bra andra halvlek på Grimsta). Det obegripliga i att släppa in mål direkt efter avspark och skillnaden mellan inställning/tempo i första och andra halvlek i flera matcher. Riktigt skakigt..

Jag hoppas på offensiv värvning. Hellre två av Barsoms kaliber till nästa år än X mediokra.
(lite tråkigt att inte ha någon "nästa match" att tippa numera..)
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-28 23:51
Gudmundur Magnusson?

http://www.sportportalen.com/saik/a/
Örebro Evigt ÖSK
2007-10-28 23:48
Håller till 100% med Bastard on Parade! Mycket bra! Borde kanske bli en krönika?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-10-28 23:01
Var emot M.Pehrson för nån dag sen men vafan,kan han tillföra lite nytänkande,samt många nya ideér så varför inte.
Örebro Fotbollsgud
2007-10-28 22:50
Idag spelade vi samma fotboll som INNAN Barsom kom tiil klubben.

Hans spelskicklighet syns när han är med och hans frånvaro blir för oss totalt katastrofal...
Örebro Kex Gunnar
2007-10-28 22:49
Skulle Åkerby ryket vara sant så hoppas jag att Spelarinvest tänker om, och det fort. Det är knappast något nytänkande och han har väl inte presterat några resultat efter SM gulder med DIF, men med det laget hade min morsa fixat SM guld. Hellre något nytt och fräscht som aldrig tränat på allsvensk nivå ,typ M Person. Måste finnas massor av unga , spännande tränare ute i landet. Hur spännande låter Sören Åkerby, nej inte ryser jag av vällust inför det namnet. Ska de vara något beprövat så försök då hellre övertala Lennartsson/Axén som dessutom har Örebro anknytning. Nya spelare för framtiden som ÖSK skulle titta närmare på är bl.a Erik Wennberg MF och Pär Eriksson Anf från Carlstad United- Två riktigt lovande spelare.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-28 22:49
Jag börjar verkligen tröttna på den årliga berg- och dalbanan som vi supportrar tvingas genomlida. Flera år tillbaka i tiden med i princip liknande mönster varje gång, sluta upp med det här! Det är dags att bryta trender, det är dags att satsa mot toppen för en gångs skull!

Jag diskuterade fotboll med min far för ett tag sedan, han är ingen inbiten fotbollssupporter det skall jag säga er. Han retar mig lite grann och undrar varför jag går på Örebros matcher över huvud taget då samma melodi spelas år efter år, ÖSK kommer igen starkt mot hösten. Det finns traditioner och trender som jag gillar, exempelvis är det inte helt fel att avgöra matcher mot Degerfors under övertidsminuterna. Dock gillar jag inte det jag har fått se under året (och även under tidigare säsonger), ett ÖSK som stundtals viker ned sig fullständigt. I superettan har vi det berömda mötet mot Qviding på bortaplan där vi blev förnedrade, samma Qviding som vi krossade hemma på Eyravallen. Samma år förlorade vi även mot Umeå på bortaplan medan vi var orubbliga hemma på konstgräset.

I år har vi blivit förnedrade alldeles för många gånger men det gör lika ont att se varje gång. Det började egentligen mot IFK Göteborg när Vasguez retfullt enkelt blir världskänd på vår bekostnad. Sedan har jag tappat räkningen över hur många gånger ÖSK skämt ut sig, Djurgården borta, AIK hemma, Halmstad borta+hemma, Kalmar hemma osv. Varför blir det så här? Jag är övertygad om att vi har ett spelarmaterial som skall klara av årets Allsvenskan betydligt bättre. Vart brister det?

Är det på ledarroll? Patrick Walker fick sparken men inte blev det så mycket bättre efter det, man lyckades visserligen gneta till sig en poäng nere i Trelleborg men förlorade stort mot både Djurgården och Kalmar. Jämför blicken hos spelarna under dessa plattmatcher och de bättre matcherna de har genomfört, exempelvis Hammarby borta, Elfsborg borta eller varför inte Helsingborg hemma. Skillnaden är enorm och jag finner det både märkligt som skrämmande. Jag hade offrat min hälsa för att spela på Eyravallen inför 9 000 supportar och jag vet många fler som hade gjort det samma.

Patrik Anttonen har växt fram mer och mer som en hjälte i mina ögon. Han har fått spela på en position där han uppenbarligen inte trivs och inte heller kommer till sin rätt men har ALLTID kämpat när han haft den svartvita tröjan på sig, han har jagat ikapp motståndare när publiken varit i uppror (oftast med all rätt) medan övriga inte brytt sig. Anttonen har kämpat på det sätt jag vill se alla göra när man spelar i ÖSK, man ska spela med hjärtat. Icke skall man heller glömma hans enastående insatser under hösten, bäst i ÖSK? Bäst i Allsvenskan?

Synd att Hammar inte stannar, nu hoppas jag att ÖSK gör klart med en tränare/tränarduo med ambitioner att bygga upp något stort på lång sikt. En tränare som vågar ryta till om samarbeten osv för klubbens bästa och jag hoppas verkligen styrelsen kan plocka fram de medel som behövs och att Örebro Spelarinvest AB lättar på plånboken. För fotbollen i Örebro tror jag det vore viktigt att man vågar satsa och går ut med det tidigt, att ambitionerna för nästa år är helt annorlunda än årets. 2008 är ett perfekt år av flera anledningar. Vi har i år klarat oss kvar i Allsvenskan, vissa spelare har fått nödvändig rutin (Näfver, Riddez som vänsterback osv) men det viktigaste är att vi fyller 100 år. ÖSK kommer vara attraktivt nästa år för sponsorerna om man tidigt går ut med sportsliga ambitioner, presenterar tränare och ett par tidiga nyförvärv.

Våga satsa, våga vinna!
Örebro Grixx
2007-10-28 20:43
För övrigt är det en riktig härlig "tv-rulle" just nu med svensk fotbollshistoria och inte minst industrihistoria från Åtvid. (Svt2)
Örebro est1908
2007-10-28 20:40
för övrigt anser jag att vi måste ha kvar Barsom i Örebro Sportklubb!
Örebro est1908
2007-10-28 20:39
M!ke/

givetvis, tänkte inte på det...
=P
Örebro est1908
2007-10-28 20:38
jaha då var allsvenskan 07 slut, då blir det dags att utmärka "årets"...!! =D

Bara ÖSK!!

Årets mål (ÖSK): Haginge mot TFF hemma
Årets publik: Djurgården hemma över 11,500
Största vinst: 4-0 mot BP hemma
Största förlust: 0-4 mot IFK Göteborg hemma
Bästa bortaresan: Gefle omgång 1
Bästa hemmamatchen: Helsingborg
Finaste ribbträffen: Johan Pettersson Gefle borta
Flest offside: Utan tvekan Halilovic
Årets värvning: Barsom och Hammar
Årets frispark: Abgar Barsom mot Gais hemma
Årets hörna: Nordback mot Hammarby hemma
Årets straff: Larsen mot Elfsborg borta
listan blir lång...

Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-28 20:31
Larsen pekas ut som ny sportchef?
Örebro Grixx
2007-10-28 20:29
Intressant att läsa när Hammar säger att det aldrig varit aktuellt med honom som tränare 2008 utan att han istället redan då han hoppade in sagt till ledningen att leta efter en erfaren och hungrig tränare.
Örebro BabyKladde
2007-10-28 20:18
lite off-topic:

undrar hur mkt IFK göteborg får böta för firandet på Nya Ullevì ? menar, det var väl 10.000 typ som stormade planen, nåt borde dom få böte.. har ju sett bildeer på sporten hur vakterna stog beredda att stoppa men han itne reagera.. som sagt lite off-topic :P

men skönt att Allsvenskan väntar 2008!
Örebro timthorn
2007-10-28 20:14
Tycker vi bör byta ut hela backlinjen förutom Riddez. Som de spelade de första tio i alla fall. Fruktansvärt dåligt!
Varför vill inte Hammar o ÖSK vinna matchen idag? 1 anfallare framåt i sista matchen mot Gelfe, dåligt! Riktigt dåligt...

Behåll Barsom+ nya backar samt en riktig afrikansk målspruta ;) Så kanske vi slutar 11:a!!!
Örebro Pang-kaka
2007-10-28 20:12
Ämne: oj da magnus pehrsso....
"Kanske" sa han lite tyst... jag hoppas på honom han verkar vara en bra kille tycker jag dessutom så verkar han ju gilla det Göteborg har gjort - Att satsa på egna talanger det borgar för en sån som Nordin skulle få mer speltid, Dessutom så är väl chansen aningen större att Magnus som är Barsoms fd lagkamrat få Abbe att stanna :)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-28 20:11
Barsom kan lämna ösk!
Örebro Gordon
2007-10-28 20:11
Så blev det ännu tydligare vad Abgar betyder för laget. Hoppas att vi få rmöjlighet att signa honom för
nästa år.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-28 19:44
- Jag är glad att kunna lämna över ett allsvenskt lag till nästa tränare. För mig har det aldrig varit aktuellt att fortsätta som huvudtränare, sade Hammar.

står på fotbollskanalen!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-28 19:41
Vi måste behålla Abgar Barsom!
Örebro Grixx
2007-10-28 19:38
Vilken chans har vi att värva en annan etablerad spelare av Abbes kaliber, jo 0 procent.

.....så nära som vi är nu kommer vi inte att vara på lång tid för att en etablerad KANONSPELARE spelar i ÖSK.

Satsa allt för att behålla honom. Ja ja ja givetvis inom rimlighetens gränser.
Annons: