/fotboll/osk/forum/7640.aspx/fotboll/osk/forum/7640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-29 19:01
Ingen Sören Cratz tack!
Örebro rirobban
2007-10-29 18:59
Bastard on Parade//
Men har Axén någon större merit än vad Pehrsson har? Om man bara ska se meriter så är går ju Pehrsson före Axén. Jag vill inte se Pehrsson pågrund av meriterna han har, utan att det blir en ny tränare med nya idéer och tankar.

Kommer det upp ett bättre namn så är det ju såklart bäst. Men för tillfället så finns det inget bättre namn än Pehrsson som jag ser det. Cratz möjligen, men nej, jag vill se en tränare med helt nya tankar.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-10-29 18:55
Bastard on Parade: att föra upp Sirius är en grym merit, framförallt med tanke på att den grund han lade ledde till en sjundeplats första året i Superettan. I mina ögon mycket imponerande.
Örebro Mittåt
2007-10-29 18:40
När det gäller måleffektiviteten så är det väl ingen tvekan om att det är Robert Walker som har varit effektivast. Tre mål på spelade 296 minuter ger ett målsnitt på knappt 100 minuter per mål. Alltså i princip nästan ett mål per match.

Näst effektivast i målproduktionen har Richard Richardsson varit med ett mål på 207 spelade minuter.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-29 18:35
Vad är det som gör Pehrsson så spännande? Är det hans ålder? Är det för att han har en egen agent? Ingen har skrivit något om vad har lyckats åstadkomma på fotbollsplanen förutom rirobban som tycker det är en merit att föra upp Sirius till Superettan från en medioker division 1 serie.

Pratade med en del igår också om Pehrsson som sade att han kändes ung, fräsch och att det var på tiden att ÖSK satsar på något nytt. Jag kan garantera att ingen av dessa har någon som helst aning om vad MP har för fotbollsfilosofi, han kanske står för en tråkig 5-4-1 fotboll?

Patrick kändes "fräsch" med nya idéer när han kom, det gick hyfsat. Vad får er att tro att det kommer bli så himla mycket den här gången?

Jag vill veta mer om Pehrsson innan jag tar ställning till om han är bra eller ej för ÖSK. Just nu vill jag helst se Lennartsson/Axén då jag tror att de kompletterar varandra bra. Men samtidigt ska jag erkänna att jag har dålig koll på marknaden och inte vet vad som finns tillgängligt.
Örebro Erki
2007-10-29 18:31
rirobban//

Halilovic: 4 mål på 1667 min = mål var 417:e minut
Rodevåg: 4 mål på 1777 min = mål var 444:e minut

Ganska dåligt facit för båda men Nedim är den effektivare målskytten av de båda ;)
Örebro BabyKladde
2007-10-29 18:27
anmäl er till Kubanernas avslutning en 9/11!

Plats: Mitt Andra Hem (stortorget)

kolla mer info via länken..
http://www.kubanerna.se/forum/viewtopic.php?t=389
Örebro Grixx
2007-10-29 18:18
Är tveksam till MP pga hans minimala erfarenhet som tränare.

Åkeby MED Zoran hade varit kanon....tror jag. Om sedan Åkeby en gång kallade oss för fotbollsmördare när vi backade hem med hela laget i straffområdet skiter jag i. Det hade lika gärna kunna varit någon av oss i forumet som skrivet samma sak.

Håller nog fortfarande på vår närkingska duo som harvar i Norge :-)
Örebro Grixx
2007-10-29 18:08
Rode måste ofta ta till ett stödben vid sin bollhantering och är def inte en bolltrollare men... det funkar ändå ganska bra. Samtidigt så kan det vända fort om han missar fler frilägen som igår.

Nedim tror jag mer på om passen är bra och han slipper kroppskontakt, men blåser någon på honom så faller han omkull. Det måste till lite mer krafttag och jävlaranamma från honom annars är det kört.Fast med sitt senaste uttalande så är det väl så redan.
Örebro rirobban
2007-10-29 18:05
Ämne: Grejjen med Rådevåg ....
Själv säger jag inte att han varit dominant i år. Men jag menar på att han visat flera egenskaper som kan bli bra för ÖSK i framtiden. Och börjar han dessutom sätta ännu fler bollar så har vi en perfekt anfallare. Mot Helsingborg hemma visade han ju också att han kan göra mål i friläge.
Örebro Plingu
2007-10-29 17:50
Grejjen med Rådevåg är att trots att han pressar bra, springer på allt och på så sätt kommer rätt vänd på äkta kontringsmanér så har han inte visat upp något vidare målsinne. Jag märkt att han har väldigt svårt att göra mål vid frilägen, vid två situationer har han gjort en extra dragning och förlorat läget men blivit turligt nog fälld och fått straff. (Elfsborg borta och Hammarby hemma)
Örebro Plingu
2007-10-29 17:46
Matchen mot Gefle var en stor besvikelse men jag är inte förvånad över matchbilden eftersom den mentala press som ÖSK fått stå ut med sedan i somras avlöstes i och med att BP blev klara som enda nedflyttnings lag. Viljan fanns nog men tryggheten tog över och det hela blev till en plattmatch.

Larsen borde blivit utbytt och fått sina förtjänade ovationer från alla som var på arenan(ca hälften lämnade vid fulltid) .

Nordin visade sin bra sida i söndags, han överarbetade inte som han tenderar att göra utan släppte bollen vid rätt tillfälle och frispelade Rådevåg riktigt snyggt. En ny Larsen om killen höjer sig fysiskt, han har inte snabbheten riktigt precis Larsen men spelsinnet är lik danskens.

Tror Barsom väntar med att skriva på för att invänta ytterliggare kontraktsförslag, kanske vill han ut igen och då tror jag dem främsta hoten lär komma från norska och danska ligan.
I allsvenskan lär han inte byta klubb om inte Göteborg, Elfsborg eller MFF lägger ett kanon förslag.

Längtar efter till AS 2009 men det lär inte bli lika många matcher på plats - ska plugga i Uppsala :/
Örebro rirobban
2007-10-29 17:43
Ämne: Barsom kan lämna ÖSK....
I och med att Pehrsson och Barsom spelat ihop så finns det väl en stor anledning att tro att Barsom stannar om Pehrsson blir ny tränare för laget.

Jag hoppas verkligen på att det blir Magnus Pehrsson. För allt i världen så får det absolut inte bli "snuffe"... sämre tränare får man leta efter. Dessutom skulle han inte få något stöd från supportrarna efter allt elakt han sagt om ÖSK...
Örebro rirobban
2007-10-29 17:38
Ämne: Jag håller med Erki,....
Saken är den att Rodevåg kan skapa saker på egen hand och dessutom springer han rätt. Han har ju fått underbara bollar i djupled av både Barsom och Nordin. Men i Nedims fall hjälper det inte, han har tappat allt från förra säsongen. Om det är för att han blivit pappa eller vilken anledning det beror på vet jag inte, men det är inte samma Nedim som förra säsongen...
Örebro DaSa
2007-10-29 17:35
Sen känns det rätt så avlägset att AIK kommer att värva Näfver om de gör klart med Bojan. Inte lär de betala 5 miljoner för en bänknötare.
Örebro Ösk-Power
2007-10-29 17:35
Barsom kan lämna ÖSK?

Jo , visst vet vi det. Han säger att tränarfrågan är väldigt viktig. Frågan är om nu Magnus Pehrsson kan locka kvar "Abbe". "Abbe" kommer isåfall bli vår viktigaste spelare. Man märkte direkt igår när inte Abbe var med att laget uppträdde lite ängsligt. Han är en naturlig ledare, som andra spelare ser upp till.

Ge Barsom ett fett kontrakt nu, så får vi hålla tummarna att han stannar!

Värvningslista:
Barsom
Anttonen
Mambu Mumba
Zavadil
Tengroth
Ny anfallare
Ny högerback
Örebro DaSa
2007-10-29 17:31
Jag håller med Erki, skulle Nedim (och Rodevåg) fått rätt bollar så skulle vi inte legat där vi ligger nu. Men sen vet jag inte om jag är speciellt förtjust i Nedims "diva fasoner" så han får gärna lämna klubben för mig.
Örebro DaSa
2007-10-29 17:29
Jag tycker det känns som ÖSK vill kopiera Elfsborg, AIK och IFK när de vill skaffa en ung oprövad tränare. Jag tror tyvärr det inte beror så mycket på tränarens ålder att lagen ovan har lyckas utan att de haft bra trupper. Vad tror ni kommer att hända om vi börjar harva i botten nästa säsong och vi har en ung oprövad tränare? Kommer han få samma förtroende som Haglund fick i Elfsborg för ett antal år sedan?

Men bara vi får klart med en tränare snart så är jag nöjd så att vi kan börja värva lite spelare:)
Örebro rirobban
2007-10-29 17:27
Ämne: rirobban// skaffa en....
Du har fel och det vet du;)

Nedim har inte mer att hämta i ÖSK. Spelar ingen roll om vi såväl har Ronaldinho i laget. Nedim hade varit offside på hans bollar också. Dessutom har Nedim missat solklara målchanser där en anfallare måste sätta bollen.

Även Rodevåg har missat en del. Men han tar tillbaka det genom starkt försvarsspel och imponerande kämpartakter. Så fort Rodevåg tappar bollen så vinner han tillbaka den medan Nedim borrar ned huvudet mot marken när han tappar bollen.

Nedim är ett avslutat kapitel i ÖSK anser jag. Men jag vill gärna tacka för hans insats då han princip ensam förde Örebro upp till allsvenskan igen. Men man kan inte leva på gamla meriter, så är det...
Örebro Grixx
2007-10-29 17:03
För övrigt är det väl så att Mörk säljer in MP både för att stressa ÖSK och peppa eventuella andra intressenter.

Han kan bli kanonbra likaväl som han floppar, ingen av oss vet. Bara att hoppas att den tränare det blir även lyckas...och gärna lockar spelare till oss.
Örebro Grixx
2007-10-29 16:55
Nya tankesätt är det lika med bästa tankesättet, kan alla äldre tränare gå och pensionera sig?
Örebro Erki
2007-10-29 16:37
rirobban// skaffa en spelare som kan slå djupledsbollar vid rätt tidpunkt så är Nedim vår kliniske avslutare där framme :)
Nedim behöver ett bra mittfält bakom sig,liksom alla forwards, för att leverera.
Örebro apskallen
2007-10-29 16:33
D. McGrain//
Jag har inget emot Magnus, men vad säger att han är så mycket modernare och nyare i sitt tankesätt än andra tränare?

Är det för att han är ung? Eller är det något han sagt i en intervju?

Känns lite vanskligt annars att utgå från att han tänker träna ÖSK som Barcelona när det egentligen bara är rena spekulationer...
Örebro D. McGrain
2007-10-29 16:07
Kan meddela att snacket inom ÖSK är att de vill ha ngt nytt, ungt och fräscht. Ngn som är mer modern i sin ledarstil än andra. Därför är inte Cratz Åkeby, Lennartsson etc aktuella som tränare. Den de letar efter är typ Magnus Pehrson lr liknande. Tror det är helt rätt väg att gå - det behövs en tränare som tar efter de som leder utvecklingen inom fotboll. Barcelona m.fl. har ALL träning m boll f a utveckla teknik & passningsspel. Konditionsträning får de p.g.a. det höga tempot på träningarna, dessutom har de c:a 4-6 v försäs.träning. I Sverige (och ÖSK) tränar vi tyngdlyftning & maratonlöpning i 4 mån. Och spelarna slår varannat inlägg/skott på läktaren...och kan inte jonglera till tre än mindre klara av enkla passningar.

Nej, in med Magnus och ett helt nytt tänkande!
Örebro Jimpa_90
2007-10-29 15:37
ÖSK!!!
Örebro rirobban
2007-10-29 15:27
erki//
Ja Walker får gärna vara kvar. Men varför ska Nedim vara kvar egentligen?

Han har varit kass i år och gör inte ett rätt när han kommer in eller får spela. Dessutom vill han bort från klubben, och spelare som inte vill spela i klubben äär heller inte motiverade för det. Därför ska han bort. Vi behöver inte offsidespelare i dagsläget...
Örebro go_osk
2007-10-29 15:26
Jag sticker ut hakan och säger att jag hoppas att Magnus Pehrsson tränar ÖSK nästa säsong. Det är på tiden att ÖSK bryter mönstret och satsar på något nytt och fräscht. Magnus skulle säkert dessutom bygga upp laget från ruta 1, något som jag anser behövs då vi för tillfället kört fast lite.

Man måste våga för att vinna!
Örebro Erki
2007-10-29 15:08
rirobban// Lägg till Nedim och Walker så är jag nöjd. Då räcker det med 6-7 nyförvärv :)
Örebro DaSa
2007-10-29 15:01
Borde vi inte kolla upp Jonathan Lundevall, tydligen imponera han i Enköpings testmatch nyligen.

Läs Svenska Fans artikeln från 13:46...
Örebro rirobban
2007-10-29 14:47
Ämne: Magnus Pehrsson, hmm....
Är väl en ganska bra merit att ta Sirius till Superettan? Jag tror Magnus skulle bli utmärkt, inte för att han har samma namn som en annan Magnus i Elfsborg, utan för de andra likheterna med Haglund. En ung, oprövad manager som kommer med nya idéer.

För övrigt skulle jag vilja se en rejäl utrensning i spelartruppen. För att nämna spelarna jag vill ha kvar (det går fortare) så är det:

Richard Richardsson (reserv)
Joel Riddez
Patrik Haginge
Magnus Wikström (som ersättare)
Fredrik Samuelsson
Patrik Anttonen
Abgar Barsom
Fredrik Nordback
Kristoffer Näfver (kommer att bli värd mera)
James Frempong (Näfvers ersättare när han säljs)
Stefan Rodevåg (Tror han blir perfekt nästa säsong)

Resten kan man sälja av eller förpassa till reservlaget. Flera av dem jag vill ha kvar måste dock bli mycket jämnare till nästa säsong. Jag vill se 8-9 nyförvärv, varav en ny förstamålvakt, två nya mittbackar, två nya ytterbackar (vänster/höger), två nya innermittfältare och två nya anfallare!

Men jag tror nu inte att vi får se detta. Men det skulle behövas om vi ska vara ett lag att räkna med nästa säsong.
Annons: