/fotboll/osk/forum/7634.aspx/fotboll/osk/forum/7634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2007-11-01 09:47
Man blir ju nästan rörd när man ser på resultatet av ÖSK värvningsresultat denna silly season hittills:
- Marcus Gustafsson gick till HBK, skulle ha varit perfekt ersättare för FrJa/MaSa
- Forward talangerna är i Malmö, antagligen förlorade
- Magnus Pehrsson gick till GAIS, hoppas han inte var huvudspåret!
- Dauda gick till Kalmar, toppforward som inte skulle kostnad ngn transfersumma.
- De har inte lyckas förlänga med Barsom eller Anttonen.
- Felix Magro på väg till Norrköping, skulle ha varit en perfekt ersättare för Larsen.

Vad gör de??? Lägger de all energi på tränarefrågan och ingen på att iallafall hålla kontakt med eventuella nyförvärv!?
Örebro Grixx
2007-11-01 07:31
Har Eriksson ett års kontraktstid kvar så är det nog inte så lätt att "dra vidare" till ett lag, synd.
Måhända kanske ÖSK i så fall fått upp ögonen på honom efter tidningsskriverierna, och ser möjligheter att peppa igång honom för allsvenskt tränarjobb igen.

...sedan finns ju "norgeduon" kvar som ett intressant alternativ.Lennartsson med bra tränarrutin i nordiska klubbar, van med kniven på strupen efter akuta räddningsuppdrag. Även bra kontakter på SvFF och troligen hyggliga internationella kontakter genom sitt arbete att kartlägga motståndare för A-landslaget.

Alec har trollat med knäna i många år i Rynninge och i långa perioder fått fram ett bra offensivt spel....och inte minst han lever för fotbollen.
Dock oerfaren att ta hand om ett gäng allsvenskar på hög nivå.

Samtidigt har jag redan för några år sedan hört flera i laget säga att Alec verkar vara en riktig rolig person.

....fast det kanske blir som Walkerkritiken 2005 "...men spelarna har ju roligt i vart fall" :-)
Örebro Kex Gunnar
2007-11-01 06:17
Kan kanske Lasse Zetterlund vaara ett tränarnamn för ÖSK. Han har väl varit i IFK E-tuna om jag inte minns fel. Ligger väl i rätt ålder och bor i Örebro.
Örebro Bastard on Parade
2007-10-31 23:57
Var det inte någon trio som ryktades ta över ÖSK efter Walker? Vartifrån kom det ryktet? Eller är det bara något som jag har drömt om?

Jag tror på kontinuitet men vill precis som E.Shams se en liten utrensning. Det finns för många spelare som inte tillför spetskvalité till laget. Ska det värvas ska det antingen vara en ung spelare som kan bredda truppen samt vara en investering för framtiden, annars ska det vara någon som går in och tar en plats i laget på en gång.

Som truppen ser ut i dagsläget vill jag ha in minst en mittback, högerback samt en central mittfältare. Mycket beror på ifall Barsom och Anttonen stannar sedan vill jag minnas att Nordback bara förlängde med ett år förra säsongen?

Anfallsbesättningen har inte levererat och någon måste bytas ut även bland dem. Halilovic vill ju inte vara kvar så han kan få tjäna sina oljemiljoner i Ryssland.

Sedan är det svårt att spekulera i nyförvärv när man inte vet någonting om kommande säsongs tränare samt dennes fotbollsfilosofi.
Örebro AllsvenskanÖSK
2007-10-31 23:47
kribba//

Skulle tro det, hans son Lasse tränar ett lag i ÖSK iallafall en grupp 92:or, kanske är något för a-laget ;)
AIK kribba
2007-10-31 23:43
På tal om tränare, vad gör Peter Antoine nu för tiden ? Hade varit rätt kul att se han i ett allsvenskt lag igen...;) en helgalen tysk...slå till nu ÖSK ;) hehe.

Att ni inte fick Urban Hammar att fortsätta? Han lyckades ju med sitt uppdrag att rädda kvar er i serien i alla fall..

Vad sysslar gamla AIK tränar ikonen Rolf Zetterlund med nu för tiden? Pensionerad?
Örebro E.Shams
2007-10-31 23:40

rirobban//
Jag har inte sett mig omkring ordentligt för att komma med några förslag. Jag önskar dock 2 centrala mittfältare (extremt viktigt), högerback, anfallare och målvakt. Dessa om Anttonen & Barsom finns kvar. Mina önskemål kanske inte är realistiska men det är iallafall vad jag hoppas på.

Örebro AllsvenskanÖSK
2007-10-31 23:37
Positionerna vi beöver förstärka på tycker jag är Målvakt (inte akut kan vänta tills säsongen 08/09) Högerback, FrSa kanske drar till AFF och jag tycker Antonen ska spela Högermitt. Central mittfältare gärna en kreativ spelare med bra speluppfattning. Anfallare, en riktig avslutare a´la Marcus Berg (synd att dom inte växer på träd). Någon som har förslag på dessa spelartyper lr liknande ? Måste också lägga till Mittback en position vi behöver förstärka på.
Örebro rirobban
2007-10-31 23:31
E.Shams//
Har du några tips/förslag om några vettiga spelare?
Örebro E.Shams
2007-10-31 23:30

Jag vill se en utrensning av truppen så att man kan börja om lite på nytt.

Angående tränare känner jag att jag har för lite grund för att propagera för den ena eller andra. Jag är dock övertygad om att ett gäng nya spelare behövs.
Örebro AllsvenskanÖSK
2007-10-31 23:26
rirobban//

Bosse Petersson* skulle jag också vilja se han har en skön attityd men som du säger tvekar jag att han har den taktiska skicklighten för att föra oss till en stabil mittenplacering där vi ändå hör hemma. Zoran stannar i Qviding så han är ju inte möjlig.
Örebro rirobban
2007-10-31 23:20
Jag skulle dock gärna se Zoran Lukic och Bosse Pettersson som ÖSK:s nya tränare. Bosse har kontakterna, erfarenheter och får ta snacket med media. Zoran får lägga upp det taktiska. Tror det var lite så när Djurgården tog guldet. Sörens kommentarer här och där gjorde att han syntes i media och Zoran fick arbeta mera med det andra. Sen vet jag inte hur dessa två snubbar fungerar ihop... men det är en annan historia.
Örebro rirobban
2007-10-31 23:03
Ämne: Vill bara meddela at....
Bara det att han skrev på nytt kontrakt för Qviding för någon/några dagar sedan...
Örebro Bastard on Parade
2007-10-31 22:53
Erki/

Juliusson? Tja, han är ung och har potential. Men är det den spelartypen vi behöver? För att svara på den frågan måste vi först veta vem som blir tränare och vilket spelsystem som ska satsas på.

Skulle vilja se Sjöhage i ÖSK. Han sitter fast på bänken i Norge där skattereglerna inte längre är så gynnsamma även om oljemiljonerna fortfarande lockar. Han är dessutom van att spela på konstgräs och lär inte kosta överdrivet mycket, tror han såldes från Elfsborg för 2-3 miljoner. Bind upp honom på 3-4 år och man har möjlighet att få ut mycket mer!
Örebro Erki
2007-10-31 22:49
BoP// Ja, det är synd att Häcken har såpass bra ekonomi att de kan sätta så höga prislappar, men han lär väl inte vilja spela kvar i superettan nästa säsong?

Kanske Juliusson? Minns med fasa hans mål mot oss på söderstadion.

Tror också att Imad Khalili hellre spelar i ÖSK än Bunkeflo :)
Örebro Kubisztal
2007-10-31 22:48
Vill bara meddela att det är fantastisk kul med silly season. Alla funderingar och förhoppningar. Blir en rolig vinter att följa det här.

När de gäller tränar frågan hoppas jag på Zoran Lukic från Qviding. Ett sätt att få behålla Barsom också !
Örebro Bastard on Parade
2007-10-31 22:46
Erki//

Brassen är onekligen en intressant spelare men Häcken har satt ett riktigt högt pris på honom. Om inte Spelarinvest öppnar den stora plånboken, och då menar jag den STORA, så kan man vi glömma sådana spelare.

Eller visserligen kan man få tag på spelare av den kalibern billigare genom att göra som Häcken, ta en chansning. Vi har ingen fungerande scoutingverksamhet utomlands och kan därför inte göra de riktiga klippen.
Örebro Erki
2007-10-31 22:40
Lite tips på superettananfallare:

Per Cederqvist, LaBoIS
17 matcher 9 mål
27år/185cm/83kg

Paulo José de Oliveira (Paulinho), BK Häcken
17 matcher 13 mål 5 målgivande pass
21 år/178cm/70kg

Någon av dom ser jag gärna i ÖSK 2008.
Örebro Erki
2007-10-31 22:40
Okej, ingen Eriksson med andra ord. Bara att leta på andra tränarkandidater :P
Örebro Mittåt
2007-10-31 22:13
Nej, tyvärr verkar det så. Jag tror inte att han ljuger för BP-ledningen om varför han vill sluta som tränare.

Synd, tycker jag. Han hade en intressant profil och har varit relativt framgångsrik med sin trupp trots att han inte haft några stora medel till sitt förfogande.
Örebro Aspen
2007-10-31 22:09
Läser man DN blir gissningen att Eriksson inte är aktuell för ÖSK
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-31 21:59
Värkar som Felix Magro är på väg till Ifk Norrköping
Örebro Grixx
2007-10-31 21:48
AllsvenskanÖSK// Om du vill göra en så stor affär av det uttalandet så är du välkommen, men tänker du till och använder dina egna grå så kan du säkert hitta flera svar själv.
Örebro Gummianka
2007-10-31 21:37
Ämne: Eriksson från BP vor....
Malmqvist är inte för bra för ÖSK. Jag tror på Sjögren och co just nu. Lite starkare ekonomi, självförtroende. Stort intresse i stan och en lyckad Barsom-värvning. Spänn musklerna lite och höj blicken. Värva dyrt (och = skitbra).
Örebro ÖSK KRILLE
2007-10-31 21:36
José Morais kanske vore nått??? Om ni minns så var det han som hade det omöjliga uppdraget att hålla assyriska kvar i allsvenskan! Han har ju varit assisterande tränare till Jose Mourinho i Benfica. José Morais har varit verksam i Benfica i 10 år.
Örebro AllsvenskanÖSK
2007-10-31 21:25
Grixx //

en tränare som inte har någon motivation? Förklara varför det skulle vara bra för ÖSK ?
Örebro Grixx
2007-10-31 21:25
Är det han som är på gång så känns det som ÖSK är väldigt framåt i tränarletandet.

Stort PLUS i så fall!!!!!!!!
Örebro Grixx
2007-10-31 21:23
Eriksson verkar VÄLDIGT spännande faktiskt.
Örebro Mittåt
2007-10-31 21:20
Fast det verkar ju inte direkt som om Eriksson hade ett nytt uppdrag i tankarna, då han sade upp sig.

Han pratade med oss i kväll på träningen och uppgav att han inte har motivation för att fortsätta, säger lagkaptenen Jon Persson till tv-kanalen.
Örebro Pain
2007-10-31 20:55
Lennart Sjögren vakna!Ska ÖSK alltid vara klubben som får det som blir över när dom andra klubbarna tagit det dom vill ha?Man blir så trött.
Annons: