/fotboll/osk/forum/7633.aspx/fotboll/osk/forum/7633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pain
2007-11-04 17:31
...och på tränarfrontet intet nytt....Sjögren har väl helg....
Örebro Ropesin
2007-11-04 16:41
Håller med "Kenya", Näfver är ingen stjärna. Varför göra upplopp mot styrelsen och kräva deras avgång på grund av en försäljning av Näfver? Jag tar hellre en fin summa pengar till en bra högerback. Sen kan ju diskuteras om styrelsen är tillräckligt bra, men inte för att man eventuellt säljer Näfver.
AIK Pavey #14:AIK F93 Gothia segrare 2007
2007-11-04 16:37
Vi förlängde kanske med Tjerna för att kunna byta honom mot Näfver :) Men grjen är om vi köper Näfver så får ni med all sannolikhet tillbaka Rubarth även omdet är tveksamt om hans knän pallar eran plastmatta.
Örebro Fotbollsgud
2007-11-04 16:27
Jag tror starkt på Frempong som en framtida internationell spelare. Han har rätt förutsättningar med sina goda egenskaper. Satsa på honom.

Realisera och kamma hem en eventuell vinst på Näfver om någon är villig att betala dessa fantasibelopp som det surras om på forumet...mycket tveksam!

Det finns en marknad som sätter priser på spelare och de är baserad på prestation, egenskaper, karaktär och framtid. Lägg därtill konkurrensen om att kunna köpa spelare billigt från utlandet.
Örebro Fotbollsgud
2007-11-04 16:23
http://www.fotbollskanalen.se/587794.html
Lennart uttalar sig i Fotbollskanalen...

Kan bara instämma i all kritik mot ledningen om brist på handlingsförmåga och marknadskännedom.

Vi vänder på frågan. Vad kostar det att "köpa" en spelare av Barsoms kaliber? Och vad kostar en sådan spelare sedan i lön?

Vi pratar om att Näfver skall ge oss 3-5 miljoner. Vad är då Barsom värd med sin kompetens, rutin och ledarskap? Mindre värd? :)

Ingen aning. Kanske någon i forumet kan ge svar.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 16:06
----------------RiRi--------------
Ny spelare--Hagge--Holger--Riddez

Anttonen---FrNo--Ny spelare--Brasom

----------Rodevåg--Ny spelare------
Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 15:58
kribba//

Jag tycker inte det är OK att sälja en av våra mest lovande talanger till en konkurrerande förening när man har ambitioner om att bli ett topplag inom några år.

Dock kan jag förstå ifall man säljer Näfver utomlands, i synnerhet om Barsom förlänger. De har andra egenskaper och Barsom har minst sagt varit en avgörande faktor till varför vi spelar allsvensk fotboll även nästa år.

Personligen tycker jag att Frempong har betydligt större potential än vad Näfver har för att lyckas internationellt. Att ha Barsom-Frempong som alternativ på vänsterkanten är inte fy skam!
Örebro go_osk
2007-11-04 15:42
Ämne: Så om Barsom skriver....
Okej är nog ett dålig ordval, men det skulle kännas mer förståeligt. Barsom är enligt mitt tycke en mer komplett spelare och så har vi Frempong på stadig uppgång. Utan Barsoms namnteckning ser det dock betydligt mer ihåligt ut. En försäljning av Näfver kommer hur som helst aldrig att bli verklighet om inte priset är det rätta.
Örebro gatti
2007-11-04 15:39
Imponerande handlingsförlamning i sillyseason
med lite flyt kan nog Sjögren skrämma bort Barsom också vilket medför minskade löneskostnader!

Jag tycker att styrelsen skall premieras med en bonus för deras konsekventa arbete med att hålla nere kostnaderna!!!

Forza Ösk!!!
AIK kribba
2007-11-04 15:32
Så om Barsom skriver på så är dom flesta härinne ense om att det är ok att sälja Nävfer då?
Örebro go_osk
2007-11-04 15:30
Hur kan du ens komma på tanken att jämföra en spelare som varit ordinarie i två års tid med en annan som stått under u-kontrakt och endast mäktat med en match från start?

Jag vet att jag har varit inne på det här förut, men faktum är att vi inte har någon som helst anledning att sälja om inte priset är rätt. Men precis som "Bastard on Parade" redan varit inne på så ser situationen annorlunda ut om vi lyckas förlänga med Barsom.

Det kostar att ligga på!
AIK kribba
2007-11-04 15:21
Bastard, tja...gällande speltid kan det säkert vara bättre att spela i Örebro. Ni har Frempong, men AIK har Rubarth,Özkan som spelar på kanten..Özkan också i mitten..samt ev också Bojan Djordjic? Om nu Rubarth får nytt kontrakt..och att vi värvar Djordjic. Tror svaret blir ja i båda dom frågorna.

Men å andra sidan sporrar ökad konkurrens också framgångar. I AIK kan han säkert få en skjuts i karriären av duktiga Norling och Nebojsa, samt att man alltid måste ligga på topp för att spela. Det gynnar utvecklandet av spetskompetens, som ju behövs för att komma vidare i karriären och bli proffs utomlands. Vill han synas i media och lättare få ögonen på sig av utländska klubbar är ju AIK också ett bättre skyltfönster än Örebro. Det är bra att ha en blåslampa i baken också så att man inte stagnerar. Får man kämpa om en startelva plats så är ju det utvecklande i sig istället för att kanske såsa sig igenom matcherna som given i elvan...dom bästa spelarna räds ingen konkurrens..dom vet att dom ofta är tillräckligt bra för att få spela i alla fall. Ofta är det ju också gynsamt att få spela med så bra spelare som möjligt. Tror någon att Zlatan skulle fortsatt att utvecklats till den han är idag om han lirat kvar i Malmö?

Så det finns både för och nackdelar med både Örebro och AIK för hans del.

Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 15:10
kribba//

Varför jämföra en ung, lovande kille som knappt fått speltid med en som är given i laget samt med i U21-landslaget. Det finns en viss skillnad.

Men värvar man Barsom och tränaren vill satsa på honom framför Näfver samtidigt som vi har Frempong med en blåslampa upptryckt i arslet på folk då kan man kanske förstå ifall Näfver vill bort. Han vill ha garanterad speltid om han stannar i Allsvenskan men frågan är i fall han får det i AIK?
AIK kribba
2007-11-04 15:05
Bastard on parade, å andra sidan är anfallare och framför allt säkra målskyttar dyrast av alla..

Hade ni haft Oremo och begärt 10 miljoner, ok, det hade varit dyrt, men mer i närheten av realistiskt ändå. Där snackar vi om en ung målskytt som öst in mål och som antagligen kommer fortsätta med det nästa år. I ert fall har vi en yttermittfältare som är lovande men knappast inte mer än så,än så länge. Jag jämför det köpet till viss del med Kewin Walker.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 15:02
Jag tycker det är oroväckande att det är så tyst om tränarfrågan i na? De brukar ju luska fram lite om vilka eller vem som är på ingång i ÖSK.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 14:48
kribba//

Skrev jag att värdet skulle bli 10 gånger mer för att han är vänsterfotad? I somras kunde vi fått runt 10 miljoner, det finns ingen som helst anledning att sälja för 2 miljoner nu om inte styrelsen tänkt värva Ryan Giggs för då kan jag förstå det.

Näfver knäskadades, därför såldes han inte redan under sommaren. Wilton hade endast spelat i Superettan där Näfver redan haft en hel säsong samt fick väl även lite speltid mot slutet av 2005 om jag minns rätt.
AIK kribba
2007-11-04 14:46
Visst måste ni fixa tränare snart. Det är ett känsligt läge nu att vara utan tränare, precis när silly season börjar.

Det kanske hade varit bra om ni kunnat behålla Hammar, om intresse funnits från båda håll dvs. Ni verkar ha lyft en del med han som tränare.

Men nu är det mest intressanta, vad händer med Nävfer...?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 14:39
Vi måste få en tränare nu så vi kan konkurera om spelare!
Örebro BabyKladde
2007-11-04 14:30
Svensk fotboll ska kunna bli privatägt!

SvFF är öppna för att klubbar ska kunna sälja ut sina aktier.. idag måste en klubb äga minst 51% om man är bolagiserat (som ÖSK).. det öppnar för mer pengar till klubbarna.. precis som i England!

Tycker ÖSK's styrelse är katastrof just nu!
vi supportrar får ställa höghre krav inom kort!
AIK kribba
2007-11-04 14:30
Ta´t lugnt bastard on parade..jag sa det med glimten i ögat, men visst är det så att 2 miljoner kommer en ev köpesumma närmare än 20.

Sen förstår jag inte varför just en vänsterfot automatiskt ska göra en spelare 10 ggr mer värdefull heller iofs.

Till det ska tilläggas att han bara lirat 14 av matcherna i år från start samt att han inte gjort något mål heller. Det är klart att det inte kan bli tal om alltför stora summor. Vad priset ev var i somras är historia idag.

För min del har jag svårt att se att AIK skulle ge mer än kanske max 4-5 miljoner, för Nävfer. Vi betalade 4.5 miljoner för Wilton,räkna ut resten själv.

Om det nu blir affär dvs.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-04 14:26
kribba//

Så vitt du hört är Näfver en vänsterfotad yttermittfältare och på det försöker du värdesätta honom till 2 miljoner?

I somras fanns det utländskt intresse som var villiga att betala åtminstone 4-5 gånger mer. ÖSK sätter priset, AIK mättar magen efter plånboken. Passar det inte så får ni leta någon annanstans!
AIK kribba
2007-11-04 14:19
Just det att Nävfer säger att "klart AIK är intressant" och att "jag vet inte om jag vill kommentera det där" enligt Eurosport tycker jag visar att det finns viss substans i det här. Om man kan lita på eurosport.

Men man vet ju aldrig. Osvuret är bäst. För min del ser jag allra helst Djordjic till AIK och att vi behåller Rubarth, men om vi sen också värvar Näfver, så varför inte?

Nävfer är väl en vänsterfotad yttermittfältare så vitt jag hört... om AIK värvar han så ska det bli extra intressant att veta vad som händer med Rubarth och Djordjic. Djordjic är ju allra hetast till att ansluta sig till AIK och Rubarth vill rätt många behålla i AIK.

Mangesvartandvit...pröva 2 miljoner och typ 20% i vidareförsäljning så kommer du nog sanningen närmare.. :)
Örebro kenya
2007-11-04 13:59
Jag ser ingen stjärna i Näfver. Får vi bra betalt så tycker jag vi ska släppa honom.

Sen håller jag med resten om att styrelsen och spelarinvest agerar tafatt. Borde varit klart med tränare och något nyförvärv redan nu.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 13:45
Är det bara ÖSK som står utan tränare i allsvenskan just nu?
Örebro Ösk-Power
2007-11-04 13:45
Om Näfver går till AIK kommer klubben och styrelsen att sända ut fel signaler till supportarna och laget. Och nu när vi fyller 100 år och allt. Jag kan säga så här. Om klubben släpper Nävfer, kan inte vi supportar gå ihop och kräva att styrelsen skall avgå.
Då är det fan dags att agera. Nere i Italien skulle det bli kaos om detta skulle inträffa.

Vi supportar måste ställa mer krav. Utan oss är de ingenting.

Läste också på fotbollskanalen att Barsom mycket väl kan försvinna från ÖSK , då Lennart Sjögren säger att vi har svårt att konkurrera med toppklubbarna om löner osv. Visst, Barsom vill säkert ha en fet lön, men det viktigaste är tränarfrågan. Vad i helvete sysslar styrelsen med? Mitt förtroende för dem börjar snart succésivt försvinna.

AGERA NU ÖSK INNAN DET ÄR FÖR SENT!
Örebro MangeSvartAndVit
2007-11-04 13:36
Släpper vi Näfver till Aik nu inför vårat kommande 100års jubileum är det fan en stor fet skandal!
Men det ä klart....är dom berädda att punga upp 20 mille...så låt dom ta honom! med 50% i vidareförsäljning!
Annars väntar vi in Ajax eller nått å deras feta plonka:)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-04 13:35
Om Nävfer drar till AIK så måste vi se till att Barsom stannar. Annars så har vi bara Frempong som vänster mittfältare. Men nu måste vi få en tränare i början på den här veckan som kommer!
Örebro Kubisztal
2007-11-04 13:29
Abbas Hassan tvekar om fortsättning i Elfsborg. En U-21 landslagsman i målet kanske vore nått för oss? Tycker det vore intressant då Westman under året inte varit fullt så bra som man hoppats, även fast han gör kanon räddningar ibland så känns det som han står och sover i målet.

Så in med Abbas och ge Westman lite konkurrens.
AIK kribba
2007-11-04 13:20
Ännu mer rykten, nu närmare med Nävfer i AIK? Kan det bli AIKs 3e nyförvärv? Vem vet...det verkar vara hyfsat hett i alla fall..
Örebro apskallen
2007-11-04 13:11
Grixx//
Självklart har du rätt, får man inga chanser kan man inte visa vad man går för. Och visst, kanske är det så att Nordin inte fått tillräckligt många chanser för att kunna visa sitt rätta jag. Det kan jag inte bedöma riktigt.

Men man får heller inte glömma att ett lag som under en längre tid krigar för sin existens faktiskt inte har lyxen att kunna låta en spelare mogna fram på en position. Där är det leverans direkt som gäller, annars blir det hissen ner till Superettan.

Jag har som sagt inget emot Nordin, däremot reagerar jag på de supportrar som KRÄVER att Nordin måste få spela. För att haka på det tåget krävs det att Nordin presterar först.

Vad gäller fysiken så tror jag han får bära med sig det tills dess att han orkar med att spela en allsvensk match, därefter kommer den diskussionen lägga sig snabbt.
Annons: