/fotboll/osk/forum/7629.aspx/fotboll/osk/forum/7629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 0REBR0
2007-11-05 15:19
vad sägs om en ny tränare?
Örebro Erki
2007-11-05 14:50
Namn: Evigt ÖSK » Svara inlägg
Sänt: 2007-11-04 22:59
Under morgondagen kommer ÖSK att meddela vem som kommer leda ÖSK.

Finns det någon som helst sanning bakom detta?
Örebro Jonte R
2007-11-05 14:50
Hittade ett roligt rykte från när Walker sparkades. Dan Sahlin. Är han fortfarande tränare i Nynäshamn?
Örebro apskallen
2007-11-05 13:57
Kribba//
Det är lustigt att börjar grina så fort nån här nämner vilka övergångssummor vi känner är rimliga för en av våra mest lovande talanger. Är det din egen privatekonomi som drabbas?

Om det nu skulle bli affär är jag säker på att klubbarna sköter förhandlingarna alldeles utmärkt själva, jag tror inte att du behöver föra någon slags "förförhandling" här på ÖSK:s forum innan.
Örebro pemo
2007-11-05 13:52
har för mig att Rubarth såldes i ren desperation för att minska det akuta underskottet som ÖSK hade vid det tillfället. Tjerström är väl Degerforsare från början? Varför skulle han avsluta i ÖSK?
Nä, en spännande tränare.Då kommer det att bli intressant att spela för ÖSK igen.
Örebro Jonte R
2007-11-05 13:38
Kribba// Det är väl så att Örebro precis som andra klubbar hellre säljer direkt till utländsk klubb och drömmer om summor i 10 miljonersklassen. Om Näfver får vara hel nästa säsong och tar ytterligare ett steg i sin utveckling kommer han försvinna utomlands sådan kapacitet har han. Personligen tror jag att det är bättre att han stannar och är nyckelspelare i ÖSK för att sedan lämna.
Örebro mustard
2007-11-05 13:21
kan någon verifiera om det finns sanning i uttalandet angående presenterande av tränare idag? i så fall när?
Örebro Mittåt
2007-11-05 13:07
Jonte R// Jag har ingen uppfattning om Axén. Jag antar att vår nye tränare vill ha ett ord med i laget beträffande vem som skall vara assisterande.
Örebro est1908
2007-11-05 13:04
Ja, då kanske det löser sig med spelare till AS 2008...

hoppas han hittar inte bara en utan flera stycken bra spelare som kan göra nytta i ÖSK...

men nu till verkligheten...

vintertid = ide...

vi ses nästa säsong alla svartvita!! ha en bra vinter...

och ni!!...

VI är obesegrade på Borås Arena ;) det ni !!
Örebro est1908
2007-11-05 13:02
test
Örebro gatti
2007-11-05 12:58
I mitt tycke låter det som Urban Hammar är en utmärkt lösning som sportchef och focka den där jxvla Sjögren vad håller människan på med?.
Ska alla bitar trilla på plats vid årsmötet eller??

Tiden går och vad det verkar på de andra lagen kan man tydligen värva spelare nu!!!!!!!
AIK kribba
2007-11-05 12:28
Tja, det är rätt intressant att spekulera om. Det har ju varit en hel del skriverier om Nävfer på sistone. Jag tycker att ett pris på 2-4 miljoner för Nävfer är helt rimligt,sett till hans meriter. Plus 20-25% vidareförsäljning för Örebro.

Jonte R..som sagt,priserna var annorlunda på den tiden..samt att pengarna var mer värda också...
Örebro Jonte R
2007-11-05 12:14
Mittåt//Tolkar det så också. Förmodar att ÖSK:s nya tränare presenteras snart då. Kan det vara så att Axén ingår som ass-tränare och att man ville avvakta till norska säsongen var över eller vad tror du?
Örebro Jonte R
2007-11-05 12:09
kribba//Det är väl så att det finns en viss besvikelse över att ha tappat både Rubarth och Tjernström utan vettig ekonomisk kompesation. Den besvikelsen riktar jag dock mer mot ÖSK. Näfver kommer att bli betydligt dyrare om han vill gå till er.

Angående Lars Zetterlund så visst han spelade i AIK men när han värvades till ÖSK kom han från IFK Göteborg.
Örebro Mittåt
2007-11-05 12:02
Om Sjögren åker till USA i nästa veckan, så kan man väl inte komma till någon annan slutsats än att tränarrekryteringen mer eller mindre är i hamn. Jag tror nämligen inte att han åker innan ett tränarkontrakt är framförhandlat och klart.
AIK kribba
2007-11-05 11:57
ÖSK Karl, nu var det ett tag sen vi köpte Tjerna och Rubarth, men var det verkligen 3 miljoner för dessa två spelare? Priserna var väl iofs överlag betydligt mindre på den tiden......det måste man ta med i beräkningen. På den tiden var ju pengarna mer värda också förstås, det var ju ett tag sen.

Hur vet du att prislappen är exakt 6 miljoner förresten? Priser ändras,och om du talar om sommarn så behöver inte det nödvändigtvis gälla idag. Ni måste ju också inse att vi snackar om en spelare som inte haft något stort genombrott i allsvenskan ännu. I år är hans facit 14 matcher från start samt 0 mål gjorda, plus att han var knäskadad. Det kan omöjligen inbringa dom pengar ni hoppas på.

Sen tar ni ju en risk också...om han INTE gör bra ifrån sig hos er framöver, årets säsong var ju ingen succé för hans del, då riskerar ni att få ännu mindre nästa år,kanske tom så småningom att han blir en bosman.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-05 11:56
Rasberg//

Nja, snarare var det väl så att den klausulen kom till i en ny förhandling, som sedan utnyttjades snabbt av Sahlin.
Strongo
2007-11-05 11:55
Sjögren ska åka till Usa och kolla på spelare
Örebro Rasberg
2007-11-05 11:52
ÖSK-Karl//
Det var Sahlin som ville ha det i kontraktet. Han hade aldrig aldrig aldrig kommit annars. Så det var inte så dåligt ändå. Vi fick ha honom och han lirade bra för oss och så fick vi en mille för han.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-05 11:49
DaSa//

Just därför är det ingen brådska med att sälja Näfver. Får han vara hel kanske han gör en suverän vårsäsong och inbringar minst 15 miljoner, sedan kan Frempong ta över.

Just nu är prislappen 6 miljoner och 20% i vidareförsäljning. Det verkar inte Kribba gilla, men det är det som gäller, annars behöver AIK inte ens tänka tanken.

Det är slut med rea på ÖSK-spelare nu. De minns väl när de fick köpa både Rubarth och Tjerna för 3 miljoner ihop. För att inte tala om Dalas idiotavtal som gjorde att AS-skyttekungen Dan Sahlin såldes för 1 miljon.
AIK kribba
2007-11-05 11:41
Jonte, Zetterlund då? Ja, det säkert flera andra spelare också...kanske inte alltid så omskrivna iofs. Dessutom borde ni kanske inte vara helt chanslösa på varken Tjerna eller Rubarth den dagen dom lämnar AIK...om dom nu fortsätter spela då.
Örebro Mittåt
2007-11-05 11:19
timthorn// Det finns nog en kontakt etablerad med Moberg. Han tränade några gånger förra vintern med Talangtruppen och deltog dessutom i en testmatch.
Örebro timthorn
2007-11-05 11:18
Visst är det väl på försvarsfronten som ÖSK bör agera! Mest insläppta mål i AS, medan vi ändå har gjort 28 framåt. Bara ett mindre gjort mål än MFF och två mindre än AIK!!! Medan AIK släppte in 27 mål släppte vi in 45... EN BACKKLIPPA TACK!!!

Om vi nu får behålla Antonen och Barsom vill säga!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-05 11:13
Ämne: Varför skrattar de å....
För att det är samma visa varje år,vi värvar inget förräns alla som är något att ha redan blivit värvade,vi får ta det som blir över.
Örebro timthorn
2007-11-05 11:10
På tal om just Motala. Erik Moberg är en riktigt duktig mittback. Han är 21 år gammal och lagkapten i Motala AIF. Som i år gick upp i Division 1. ÅFF har visat sitt intresse för honom. Kanske en framtidsman? Tror han pluggar i Örebro...
Örebro 100år11får
2007-11-05 11:04
Såg hon gamla KIF-tränaren på stan nyss.
??????????????????????????

Hon har ju sagt i flera intervjuer att det blir herrlag eller landslag.
Inte kan styrelsen anställa henne? agera Örebro!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-05 10:43
Vart är Ösk:s nya tränare???
Örebro Jonte R
2007-11-05 10:39
Kribba//Känns väl inte som att det har varit så stort utbyte. Ni har köpt ett antal spelare från ÖSK. Åt andra hållet har det inte kommit mycket. Kan inte minnas någon efter Dala.
AIK kribba
2007-11-05 10:16
Vad som än händer angående Näfver hoppas jag att AIKs och Örebros fruktsamma spelarutbyte fortsätter. Det har ju gått rätt många spelare och även ledare mellan våra klubbar under årens lopp, till bådas fördel, inte för att det varit något organiserat men ändå.
Örebro 100år11får
2007-11-05 10:15
Varför skrattar de åt oss?
Annons: