/fotboll/osk/forum/7621.aspx/fotboll/osk/forum/7621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2007-11-06 21:55
YX// Tack för ett skönt garv. Vilka rykten är det jag sprider? Min fråga kvarstår - vad är det som är så bra så att det inte förtjänar någon som helst kritik?
Örebro yx
2007-11-06 21:50
Marquis de Sade//Vad f*n vet du om hur det sköts? Du spekulerar ju bara, snackar skit och sprider rykten. Du vet jävligt lite och gissar dig till resten. Låg nivå på ditt gnäll vilket man märker också på ditt "bemötande" när du leker pajkastning med ditt "du då" "du börja". Du har så liten på foten men verkar tro att du kan kapa alla i ÖSK med ditt skitsnack. Därför är du fjantig när du tar i så du bajsar på dig med 1 % grund och 99 % spekulationer som du har fått för dig eftersom ett gäng ovetande fjantar som du bara spär på med skitsnack och spekulationer i sin egna lilla värld a la knutby.
Örebro go_osk
2007-11-06 21:49
"Samtidigt berättar Mörk att traditionen inom fotbollskretsen är stor på många sätt.
- Det är klart att är det någon kenyansk klubb i svensk fotboll så är det ÖSK. Där har alla kenyaner lyckats och på det sättet hade det varit spännande. Vi får se vad som händer."

Utnyttja det positiva ryktet och värva Mambo Mumba.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-06 21:43
Vi kommer inte att få några nya spelare för än vi har en tränare. Spelare vill ju veta vem som tränar laget innan de bestämmer sig.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-06 21:39
Jag tycker inte ledningen sköter sig,skulle varit klart med ny tränare(eller åtminstonde kollat vad som fanns) redan när dom visste att Hammar skulle lämna klubben och det visste dom innan säsongen var slut och redan då borde vi agerat.
Örebro Marquis de Sade
2007-11-06 21:36
yx// Jasså det är gnäll? Gosse, kan du tala om för mig vad det är som sköts så bra från ÖSK´s värvnings ansvariga, så att det inte förtjänar kritik.
Att jag svarar honom i samma form är för att jag bemöter hans inlägg på den nivån jag anser att de förtjänar.
Du får mig fan att le med ditt jävla " tjo vad bra det går, vi har ju ända fram till mars på oss att värva " attityd.
2007-11-06 21:36
Håller med,Vore mumba med Mambo.
Örebro deportivista
2007-11-06 21:29
JA till Mambo! Den intelligentaste och mest passningssäkre mittfältare jag någonsin sett i ÖSK, och då har jag ändå följt laget sedan Hasse Borgs dagar
2007-11-06 21:28
Varför inte ge oss in i kampen om Oremo?dags att Ösk visar lite muskler,vem vet Oremo kanske väljer att gå till Sportklubben.
Örebro yx
2007-11-06 21:20
Marquis de Sade// Gå och lägg dig!
Sersant har rätt. Det är 99 % gnäll här inne på sistånde. Bara för att man gnäller som en fem åring och snackar massa skit har man inte högre krav eller ambitioner.

Allt Sersant skriver skriver du bara tilbax precis i samma form, som en femåring. Typ "du då" eller "du börja först". Sluta gråt och byt blöjor!
Örebro Marquis de Sade
2007-11-06 21:13
Ämne: Ämne: Liberat....
Liberate.../ Japp - så tror jag också, och det är det som retar mig. Man la ner energi på att hitta den tränaren man ville ha, och lät allt glida ut händerna. Om MP hade varit rätt eller fel är en annan sak.

Sersant// ?... vad får dig att tro att det gnälls här inne?
Örebro Zmirc
2007-11-06 21:10
Ge mig Mambo Mumba nu.

Mambo Mumba oe oe o!
2007-11-06 20:52
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Tror faktiskt som en del säger,att Ösk räknade med att anställa Herr Pehrsson som i stället valde Gais,så nu tror jag att dom velar ganska bra,kan någon här räkna 5 tränare som kan tänkas passa för jobbet som är inom rimliga gränser?jag vet inte iallafall.
Örebro Grixx
2007-11-06 20:32
Liberate tu-teme ex inferis//...och pajassupportrar.

Själv undrar jag vilka ca 5 tränare handlar det om.Vem har man kommit längst med eller är det krav från ev tränare som är något som ältas...eller har man börjat operation övertalning av någon som ingen alls räknar med.
2007-11-06 20:25
Ämne: Det blir ett spännan....
Ha,klart dom kommer tomhänta i morgon,Ösk har inte haft bråttom tidigare så dom har knappast bråttom nu,jag säger ju det vi är en pajasklubb som styrs av pajaser.
Örebro Aspen
2007-11-06 20:07
Det blir ett spännande höstmöte i morgon hoppas jag. För inte kommer väl ledningen tomhänt till oss medlemmar?
IFK Norrköping kabooze
2007-11-06 20:02
Ämne: Ämne: Ämne....
Ibrakovic tränar just nu med IFK, så jag hoppas inte ÖSK blåser oss på honom..
Örebro Besserwissern
2007-11-06 19:43
Jaha,nu är vi nere på högst fem kandidater....Vi måste ha en tränare!Nu!Först tränare,sen scouting resor!Jag vill veta vem som tränar ÖSK 2008 innan Sjögren åker till Staterna.
Örebro Sersant
2007-11-06 18:57
Ämne: Ämne: Jäklar ....
Vad i mitt inlägg får dig att tro att jag har låga krav o ambitioner på ÖSK?
Örebro DaSa
2007-11-06 18:50
Vet inte hur mycket fotboll Sjögren kan man det verkar ju jävligt skumt att han planerar en resa till USA och kommer i sista stund på att han kanske behöver ha med ngn som kan hjälpa honom med scoutningen. Hoppas att det är som ngn nedan antydde att de har en spelare på gång som de vill se i matchspel innan de slår till. Men är fortfarande skeptisk till den amerikanske spelaremarknaden.

Är det ngn från officellt håll som uttalat sig om att de inte skall värva ngt innan tränaren är klar?
Örebro Marquis de Sade
2007-11-06 18:22
Ämne: Jäklar vad de gnälli....
Jäklar vad låga krav och ambitioner en del har.

Är ni nöjda med årets placering? Vad skulle den placeringen ge för konsekvenser nästa år - året då vi fyller 100 år?
Örebro go_osk
2007-11-06 18:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Det stämmer, men det känns som att många här inne överskattar honom för att han gått ut i media och sagt att han vill till ÖSK. Tengroth har endast spelat 15 matcher från start och enligt det jag har hört haft svårt med tempot (!) i Superettan. Då ser jag hellre att vi satsar på Sylvias högerback, Armando Ibrakovic, som varit en av de mest framstående i Sylvia. Ibrakovic var väl dessutom en av de provspelare i ÖSK som imponerade mest under fjolårets försäsong.
Örebro Sersant
2007-11-06 18:04
Abgar barsom i Matchpuls ikväll :).
Örebro Sersant
2007-11-06 18:04
Jäklar vad de gnälligt här inne nu för tiden.

Tycker det är bra att de börjar hända nåt på scouting sidan kanske inte det bästa tillfället men de händer nåt iallafall.

Anledning till att lennart inte e så sugen på att åka till Afrika kanske är just för att han känner att han kanske inte är den rätta personen att åka på dessa resor och de finns bättre saker att göra på hemmaplan. Nu följer ju Taaler med till USA. Skulle gärna se honom i en scoutroll där han åker runt och kollar på spelare världen över, och om ÖSK behöver förstärka så har han flera alternativ att presentera.

Sen tror jag inte vi har tappat så mycket mark som folk verkar tycka här inne, det har ju jämnt varit tyst innan ÖSK har värvat de senaste åren.

Tror även att många av dem spelare som figurerat i media inte ens varit interessanta för ÖSk, likaså tränarna (förrutom MP).
Örebro rirobban
2007-11-06 18:00
Ämne: Ämne: Tengrot....
Men Tengroth är en yngre förmåga...
Örebro go_osk
2007-11-06 17:43
Ämne: Tengroth klar för Si....
Ingenting att sörja över. Tengroth har endast varit ordinarie till och från i årets superetta, lägg dessutom till att det var i sopgänget Öster han spelade. Nej, om jag vore ÖSK:s ledning skulle jag satsa på FreSa och någon yngre förmåga.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-11-06 17:23
Tengroth klar för Sirius...är Pozniak ledig måhända?
Örebro Grixx
2007-11-06 16:27
Vad man kunde läsa sig till hur AS-klubbarnas planering och scouting i synnerhet är i dagsläget så verkar det knappast så att vi sämre än andra möjligen lika dåliga. Salig röra tyckte jag med lösa agentkontakter som man förlitade sig på osv, plus lite i närområdets klubbar.
Örebro Sekt. E
2007-11-06 16:21
Märkligt upplägg, minst sagt, att man från ÖSK´s sida åker med en agent för att kolla upp något som kan eventuellt vara intressant i framtiden. Och detta när man inte har klart med tränare, och därmed har svårt att knyta till sig nya spelare. Borde inte agenten få scouta själv, och sedan lämna förslag till klubben.

Antingen har man mer klart än vad man vill informera om. Eller också så agerar man ytterst märkligt och på gränsen till beklagligt. Hoppas på det tidigare alternativet.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-06 16:13
Läste på baraben att Vasguez kanske lånas ut till Ljungskile. Vore inte han utmärkt på vårat mittfält? Låna honom över nästa säsong samt försöka värva honom som bosman efter säsongen!

Han kan ju bevisligen lira fotboll på konstgräs! ;-)
Annons: