/fotboll/osk/forum/7615.aspx/fotboll/osk/forum/7615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ericson
2007-11-11 12:24
//Kribba

;-) kul...
Örebro rirobban
2007-11-11 12:22
kribba//
"Ericsson, om man ändå kunde läsa den där pyttelilla texten..;)"

Bara att klicka på texten så förstoras allting...
Örebro Aspen
2007-11-11 12:21
Hlynu//Det är väl M Steen vi får hoppas på. För sportchefen är ju i USA. Vid höstmötet berättade Mikael att man bara scoutar ungdommar inom en 10 milsradie. Hoppas den kan utvidgas på måndag.
AIK kribba
2007-11-11 12:19
Grixx, vinkling?, då är det ju än mindre trovärdigt.

Mittåt, tja, jag vet inte ens om Nävfer verkligen är rätt man för AIK, det beror ju på pris och vad för spelare vi tittar på i övrigt. Visst, en intressant talang, men inte så mycket mer, han har inte fått något genombrott än, det är ingen Boateng vi snackar om.. dessutom ingen bra säsong i år statistikmässigt och speltidsmässigt.
Visst kan jag tänka mig att vi testar/värvar killen, men inte på bekostnad av en spelare som Bojan Djordjic, om det skulle vara så och det måste samtidigt vara till ett ok pris. Vi ska inte betala priser som gäller för spelare som redan slagit igenom i alla fall. Då får det hellre vara.

Ericsson, om man ändå kunde läsa den där pyttelilla texten..;)
Örebro Ericson
2007-11-11 12:15
Kan någon på redax ringa till K. Näfver och fråga om det var syrran som var aktuell hela tiden eller om han också har kontaktats av AIK?
Örebro Ericson
2007-11-11 12:02
//Kribba

Här kommer en länk från NA:s pdf-tidning så kanske du kan lita på oss i framtiden... ;-)
Örebro Hlynur
2007-11-11 11:33
Imorgon spelas det en match mellan de mest talangfulla spelarna i årets Divison 2. Matchen kommer att spelas på Bosön. Samma dag som fotbollsgalan, så vi får hoppas att ÖSK har någon som kan se matchen och scouta eventuella talanger, för det kommer garanterat alla andra allsvenska lag göra.
Örebro Grixx
2007-11-11 11:22
kribba// Lite väl känslig o petig?!

Är det så farligt med vinklingen i NA att RW inte följer brorsans fotspår. Måste du verkligen gå in och ställa frågan om ni ens var intresserade?

....och visst är det fantastiskt att du blir alldeles till dig i brallorna att Näfver inte ville till AIK, samtidigt som du snackat ner honom tidigare.

Sedan visar det sig att det var AIK-s damlag som fått nobben från KIF örebros och landslagets Caroline Näfver.

Kollat för mycket på myror i brallan??? he he he
Örebro Mittåt
2007-11-11 11:16
kribba// Det rör sig säkert om ett missförstånd från början till slut. Någon som har hört namnet Näfver och AIK, lagt ihop ett plus ett, fått det till tre och sedan var det ryktet igång.

Finns det något officillet från AIK om att de är intresserade av Kristoffer Näfver eller är det bara sedvanlig Silly Season ryktesspridning det handlar om.

Ofta är det agenterna som ligger bakom den här typen av ryktesspridning. De tjänar ju inga pengar om spelarna inte rör på sig och de tjänar dessutom förmodligen betydligt mindre när en spelare går som Bosman eftersom en sign-on betalning inte ger lika stora belopp som ett regelrätt köp.
AIK kribba
2007-11-11 11:09
Mittåt..hehhe..visst...och var stod det att det var på det viset? Jag har själv läst artiklar från bla eurosport som sagt något annat..stod det ordagrant i er lokaltidning att AIK inte var aktuell för Kristoffer Nävfer? Länk tack.
Örebro Mittåt
2007-11-11 11:01
kribba// Det var inte Kristoffer Näfver som AIK var ute efter utan hans syster Caroline. Men hon har tackat nej till det anbud hon fått från AIK och fortsätter hos KIF Örebro.
AIK kribba
2007-11-11 10:36
Bastard on parade, que? Skojar du eller? Vad gäller då?
Örebro Bastard on Parade
2007-11-11 10:23
kribba//

I NA stod det för någon dag sedan att Näfver nobbade AIK.

Oj, glömde jag säga att det var syster Näfver i KIF Örebro? Henne skulle ni annars få plocka för 2-3 miljoner om du så vill...
AIK kribba
2007-11-11 10:09
Läste just att Robert Walker inte vill följa brorsan Kevin till AIK. Frågan blir då förstås naturlig, var AIK ens intresserad av Robert Walker? Inget som jag hört om i alla fall.

Enligt samma artikel trivs Kevin väldigt bra i AIK och har ju redan också fått en del speltid,trots sin ungdom och trots att han just kommit till klubben.

Robert har det inte ryktats om av det jag läst, däremot en hel del om Nävfer. Undrar hur det blir med det. Ännu inget klargjort där. AIK brukar vara väldigt tidiga med sina värvningar så vi får se.
Örebro Aspen
2007-11-11 09:53
Mittå// Inte bra att det drar ut på tiden. Här krävs det att ÖSK ledningen är mer på tårna. Bättre organisation, bättre bemanning av organisationen.
Örebro Aspen
2007-11-11 09:49
Vilken press som Melin sätter på Dejan Garaca.
Så här sade Melin i fredags:
"- Malmö har löst båda, vi är nöjda, säger Torsten Medin, fotbollsansvarig i Forward till Sydsvenskan."
Så här säger offret själv i dagens NA:
"- Jag vet inte var de har fått det ifrån, säger Forwardmålvakten."

Det är väl så att alla ungdomstränare i Forward jobbar hårt med talangutveckling. Och Melin jobbar lika hårt med talangavveckling, ev. också med att pina talanger.
Örebro Mittåt
2007-11-11 09:41
Aspen// Bra vore det, men det är inte speciellt troligt.

Eftersom på senare tid tidshorisonten verkar ha flyttats fram från "inom någon eller några veckor" till "senast den 3:e december" kan man nog sluta sig till att det är en bit kvar till dagen T.
Örebro Aspen
2007-11-11 09:19
Nog vore det bra om ÖSK presenterar en tränare på måndag. Och sedan presentera en ide´ hur truppen ska förnyas.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-11 09:10
Fan,jag är inte människa än efter MAH i fredags:)
Örebro Mittåt
2007-11-11 07:22
opus// Om allt går enligt planerna så kommer kommunalfullmäktige att ta ett beslut på sitt novembermöte att även bygga östra läktaren.

Denna kommer att i princip få samma utformning som den västra, men bli något större. Själva byggandet kommer dock inte att påbörjas förrän nästa vinter.

Den 3:e december kommer för övrigt ÖSK Fotboll, att lämna sina nuvarande nergångna lokaler i Idrottshuset och flytta in i nya och fräscha utrymmen i den andra och tredje våningen på den nya västra läktaren. Denna har verkligen blivit ett lyft för ÖSK Fotboll.
Örebro nibor
2007-11-11 04:47
Du kan nog stryka kortsidORNA, och skriva sidan. Men svar ja de diskuterar om bygget på bortaläktaren just nu.
AIK opus
2007-11-11 03:32
Fråga kolon

Finns det planer på att bygga om bortaläktaren på er arena? Tycker den är nice som fan bortsett från dom pissiga kortsidorna.
Örebro Bempa no:10
2007-11-11 01:20
Ny Tränare varför inte Kent Karlsson en gång i Ösk kunde tyvärr fortsätta pga familje problem
Länktips: TV matchen.se
2007-11-10 20:27
Vi slapp iallafall Åkeby.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-10 19:52
Det börjar bli lite lustigt det här. Varenda tränare och spelare som förknippats med ÖSK i media och som går till någon annan klubb har tydligen nobbat ÖSK.

Jag är väldigt tveksam till om ÖSK ens var intresserade av Tengroth över huvud taget, en medelmåtta som inte varit ordinarie i ett Öster som åkte ur Superettan och som saknar spetskvaliteter. Varför skulle vi värva honom? Det finns andra spelare betydligt närmare om vi ska ha backtalanger på tillväxt.
Örebro Mittåt
2007-11-10 19:45
Liberate// Det var nog ÖSK som nobbade honom.
2007-11-10 19:39
Ämne: Inget spel i ÖSK för....
Sirius före Ösk,och hans tjej bor här??Ja,ni ser vilket gott rykte vi måste ha i Sverige,undrar varför han nobbade oss.
Örebro jensa_2
2007-11-10 18:42
Inget spel i ÖSK för backtalang
Örebro Grixx
2007-11-10 17:13
Oj då HBK.
Örebro Sersant
2007-11-10 15:00
Artikel om RoWa
Annons: