/fotboll/osk/forum/7609.aspx/fotboll/osk/forum/7609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2007-11-12 17:26
Jag ser gärna PFO i sportklubben igen. Punkt........
Örebro Grixx
2007-11-12 17:20
Angående PFO så får han gärna komma tillbaka. Han kan få "rentvå" sitt namn till viss del.

Å andra sidan så blev han mer eller mindre lurad hit under premisserna att det skulle satsas, istället fanns inga pengar och besparingar var tvungna att geomföras ...innan allt gick käpprätt åt h-e.

Nog var man förbannad när han gick och det var man för att han var BRA. Hade han varit den sopa som en del låter honom framskina som så hade ju ingen brytt sig.

....nu tror jag ändå inte en microsekund att han kommer hit......men jävligt bra var han!!!
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-12 16:08
Finns det några uppgifter om vilka andra lag som är intresserade av julius james?
Örebro jappel
2007-11-12 15:39
Ämne: Ämne: Fhorose . .
Det ska du kanske inte göra.
Om vi signar Linderoth verkar ju PFO följa med som en som en liten knähund. Aldrig att man kan få vara helt nöjd :-)

Fast om Linderoth kommer hit, och pfo vill följa med som bossman, så är det kanske inte så illa ändå.! ÖSK måste ju ha lärt sig att inte ge honom någon signon fee i alla fall. Och kommer han gratis så gör han ju till viss del rätt för sig :-)
Örebro Sersant
2007-11-12 15:38
Ämne: Utan att ha några sy....
Tror inte det var så svårt att ta reda på att Julius var en av dem som ÖSK kollade på.

Na visste vilka matcher dem skulle se och då hade till och med jag kunnat lista ut vilka dem kunde tänkas vara interesserade av.
Örebro Sersant
2007-11-12 15:35
http://www.uconnhuskies.com/sports/MSoccer/2004/roster/James.html

http://soccer.seniorclassaward.com/10316/playercard.aspx

http://www.uconnhuskies.com/Julius4Hermann.html

http://www.uconnhuskies.com/sports/MSoccer/2007/MediaGuide/PP23-40PLAYERS.pdf (sida 27)

Tycker att han verkar klart interessant!
Örebro Kronblom
2007-11-12 15:21
Ämne: Fhoroseth Olsen hora....
...skiter fullständigt i PFO!
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-11-12 14:33
Fhoroseth Olsen horar vidare...
Helsingborg Kruse
2007-11-12 14:32
Hallåhallå.
Jag rapporterade om Trinidad & Tobago under VM här för Sverige och om man kommer från T&T är man en Trinnier, inte en Trinidadier. Inte meningen att leka språkpolis men det kan ju vara bra att veta.
Örebro Aspen
2007-11-12 14:16
Ett föredömme när det gäller att hålla tempo i tränarfrågan:
Gais nye tränare Magnus Pehrsson har varit i England under veckan.
- Vi har erbjudit lösningar för två spelare, en kantlöpare och en central forward. Vi räknar med besked om två veckor, säger han till gais.se.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-11-12 14:13
Jag känner nästan för att komma med ett Glennlöfte om James signar för ÖSK, men jag gillar inte att krypa så jag skippar det...
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-12 13:30
Ämne: Utan att ha några sy....
Jag reagerade ochså på NA:s rubrik "det pekar åt",tror det är en luftpastej.
Örebro Mittåt
2007-11-12 13:15
Utan att ha några synpunkter i övrigt på James så tycker jag att detta luktar agentutspel lång väg.

- Jag tror inte att Sjögren på eget intiativ lämnar ifrån sig uppgifter, om vilka spelare han eventuellt tycker är intressanta, till NA. Om han ser något som ser lovande ut ligger det i hans och ÖSKs intresse att så få som möjligt känner till detta innan klubben har säkrat dennes namnteckning.

- Jag tycker att NA verkar overkligt snabba med information om spelaren med bilder från spelarens lags hemsida etc. Den typen av information gräver redaktionen knappast fram en söndagseftermiddag efter att ha snackat med Sjögren några minuter via mobiltelefon.

Däremot kan det mycket väl vara så att Patrick Mörk, som ju har ett intresse att se till att denna spelare hamnar i Sverige, försett NA med information om spelaren i förväg.

Tidningen ringer sedan upp Lennart och frågar om James. Lennart svarar som vanligt artigt men utan att egentligen tycka alltför mycket i sak.

Varpå NA blåser upp saken i tidningen med rubriken "Det pekar åt ÖSK". En rubrik som inte har någon egentlig täckning i artikeltexten.

Och på detta sätt har Mörk uppnått sitt mål. Nu kommer det att skrivas om James i press och på internetsiter som en intressant spelare som ÖSK är ute efter. Vilket på sätt och vis fungerar som något av en kvalitetsstämpel.

Innan dagen är slut kommer nog Mörk att ha haft ett knippe telefonsamtal från svenska klubbar som vill kolla in den senaste stjärnan på transferhimlen.

Ergo: Dra inga alltför långtgående slutsatser utifrån dagens artikel. Det är inte alls säkert att det är en mittback som Sjögren och Taaler primärt åkt över för att kolla.
Örebro Kronblom
2007-11-12 12:40
Ämne: 100år11får/Tror att ....
Nja,det är ett vågspel när det gäller spelare i USA,må vara att ÖSK prickade rätt med Boniek,Pozniak och Oyuga när det begav sig men tror det var ett rejält undantag den gången.Titta på Charlie Davis som måste ha varit årets flopp,värvades till Hammarby som målskytt men lyckades inte alls.Har dessutom för mig att ÖSK värvade Budalic för ngra år sedan,även han från USA och han tog knappt plats på bänken.Så jag väljer nog att ta spekulationerna med James med ro,kanske håller han Allsvensk klass men skulle vilja se en mer etablerad mittback annars kan man fortfarande köra med Hagge och Wikström fortsättningsvis!
Örebro Robben 82
2007-11-12 11:48
100år11får/Tror att det är du som är en Jävla sopa!...Det finns många spelare borta i usa som håller hög allsvensk klass,så det är helt rätt ställe att leta på...sen är språket ett plus se villka problem Helsingborg fick när inte spelarna förstod varandra.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-12 09:58
Liberate tu-teme ex inferis //

Säkra källor säger att Sjögren bevittnade ett antal träningar på plats med något/några lag.
2007-11-12 09:50
Ämne: Ämne: Ämne....
Inte fler matcher under den tiden?då tycker jag han skulle åkt när det var fler matcher och inte bara åka för åkandes skull.
Örebro 100år11får
2007-11-12 09:35
James lär ju vara en jävla sopa om ÖSK tillomed har chans att värva
Örebro Sersant
2007-11-12 09:32
Ämne: Ämne: Spännan....
Kunde Hammarby få Charlie Davies så kan nog vi få James.

Tror inte det var så mycket mer matcher under den tidsperioden dem var nere som skulle varit värda att se.
2007-11-12 09:17
Ämne: Spännande spelare do....
Vi får inte kontakta spelare i Usa före den 15/12,undrar just hur många som står före oss i kön eftersom James tydligen är en jävligt uppmärksammad spelare runt om i världen,tror inte han kommer till Ösk,låter mest som Sjögren åkte till Usa för att varva ner,två matcher på fyra dagar såg han,är inte det lite dåligt om man nu ska scouta spelare?måste kunna klämma in fler matcher på fyra dagar.
Örebro ÖSKÖSK
2007-11-12 09:17
Man får hoppas att den där backen från T&T är något att ha. Verkar intressant att värva från USAs collage fotboll.
Örebro Ericson
2007-11-12 08:36
Spännande spelare dom hittat i USA, det kanske ger något trots allt.
Degerfors Baresi442
2007-11-12 08:14
Ny tränare snart??
Örebro est1908
2007-11-12 08:13
schnyggen/

Du är väldigt otydlig. Den enda läktaren som inte är bra är östra ståplats (där bortasupportrarna står).
De andra läktarna på Behrn är bra...
Västra stå är klar och i mitt tyckte Sveriges finaste fristående läktare...
Norra läktaren är också färdigbyggd. Sittplatser.
Södra lätaren är det sittplatser, enda problemet med denna läktare är att det finns pelare mitt i läktaren så man ibland blir skymd om man sitter på de översta raderna. Planer på att bygga om Södra finns inte ännu...

Planer på att bygga om östra finns och kommer trodligen börja byggas nästa år...

edit: Snodde lite repliker från dig rirobban ;)
IFK Göteborg schnyggen
2007-11-12 01:18
Naturligtvis menar jag dom som inte är ombyggda.
Örebro rirobban
2007-11-11 22:48
Mittåt//
Han kanske menar den södra långsideläktaren och östra läktaren. Han kan ju knappast mena att den västra ståplatsläktaren är gammal eller ful. I mitt tycke är det Sveriges finaste "fristående" kortsideläktare:)
Örebro Mittåt
2007-11-11 21:20
schnyggen// Det var ett tag sedan du var i Örebro, va? Västra blev klar redan i våras och Östra kommer att byggas under nästa vinteruppehåll.
IFK Göteborg schnyggen
2007-11-11 20:55
Blev inte er arena en liten besvikelse? Den känns ofärdig på något sätt. Planeras ombyggnad av dom övriga två gamla läktarna?
Örebro gurka
2007-11-11 19:50
jag väntar men det händer ingenting,absolut ingenting inget som jag vet iallafall
Örebro Besserwissern
2007-11-11 18:29
ÖSK just nu är som ett drivande skepp på ett stormigt hav utan kapten.Oj,så poetiskt det blev....
Annons: