/fotboll/osk/forum/7606.aspx/fotboll/osk/forum/7606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-13 13:50
Kul för Frempong att bli uppvaktad av klubben med det coolaste namnet i Spanien,Deportivo La Coruna klingar fint:),hoppas han går dit för där lär han utvecklas enormt mycket mer än i Sverige.
Örebro Kronblom
2007-11-13 13:45
Ämne: Man ska vara medvete....
Är benägen att hålla med dig om Rubarth och Skoog,tycker dock försäljningen av Sahlin sköttes så fruktansvärt dåligt där man helt klart fick ett underpris(fast det var ju Dala som skötte den saken så det var kanske inte så konstigt)!
Örebro jappel
2007-11-13 13:43
Ämne: Ska också påminna en....
han är väl det närmaste vi har en ny superstjärna för tillfället (i ungdomslaget i alla fall.) speciellt efter det att Kevin lämnat.
Om han inte lämnar ÖSK kommer han helt säkert spela a-lagsfotboll till våren.
Reed kommer bli riktigt bra, men kanske inte någon superstjärna.
Vi får väl slänga ut en fråga till mittåt eller någon av de överiga som brukar bevaka ungdomarna om vilka som kommer bli grymma om något år eller så.
Örebro 100år11får
2007-11-13 13:34
Ska också påminna en del om här inne att 2miljoner är väldigt mycket för ÖSK. Om vi skulle få 2millar för Frempong ska vi inte tveka att sälja. Han är en "okej" talang men knappast ny superstjärna?
Örebro deportivista
2007-11-13 13:29
Man ska vara medveten om att Deportivo har oerhörda skulder, men en försäljning av James skulle med ÖSK-mått mätt vara en väldigt bra affär (och kommer säkert innebära vissa vidareförsäljningsklausuler).

Joerny/ Sebastian Larsson är f n i Birmingham där han tagit en fast plats som speluppläggare på mittfältet i Premier League - han är dessutom med i landslagstruppen mot Spanien...

Kronblom/ ÖSK må ha fått "underbetalt" vid försäljningar men Sahlin hade en klausul i sitt kontrakt, Skoog räddade ÖSK från konkurs (med några veckors varsel), och man hade inte kunnat få så oerhört mycket mer för Rubarth...
Örebro bison
2007-11-13 13:24
Sälj James för 10 millar till Deportivo om de samtidigt köper Nedim för 20 spänn.
Örebro Kronblom
2007-11-13 13:23
Ämne: Jag hoppas verkligen....
Inte bara talangerna utan alla typer av ÖSK-spelare,historien visar att ÖSK alltid blivit underbetalt vid försäljningar;minns försäljningarna av Sahlin,Skoog och Rubarth.Hoppas man få kan lite mer vid en försäljning av Frempong!
Örebro Joerny
2007-11-13 13:20
Fick jag välja så skulle James stanna i ÖSK och etablera sig först, för att sedan ha större chans att gå rakt in i Deportivos A-trupp. Min känsla är att det är många svenskar som går till storklubbar allt för tidigt i karriären. Ta T.ex Sebastian Larsson eller Bojan Djordic. Dom spåddes en lysande proffskarrär. Men jag vet inte ens var dom spelar nu.
Örebro jappel
2007-11-13 12:38
Klart att det måste vara aktuellt med en vidareförsäljningsklausul.
Spelare går ju mellan storklubbar titt som tätt..och för ganska stora summor också ibland.

Synd bara då jag har sett fram mot att se honom i a-laget några år innan det blir dags för honom att lämna klubben.
Örebro ÖSKÖSK
2007-11-13 12:28
Jag hoppas verkligen att ÖSK ser sin chans att få ut mycket pengar för en spelare. ALLA klubbar i Sverige får ut över 10-20 miljoner för många av sina talanger förutom ÖSK. Minst 10 miljoner ska ÖSK ha för Frempong, eller så har vi kvar honom 1 säsong och låter han göra succè.
Örebro Aspen
2007-11-13 12:28
Tränare, var är Du ???
Örebro FoOn
2007-11-13 12:25
Roligt att så många tycker och tänker... visst är James inte ordinarie i klubblaget, men i landslaget får han ständigt förtroende. Med tanke på att HBK fick 17 millar för Emra borde ÖSKs prislapp vara någonstans mellan 12-15 millar för James. Fick vi 6-7 millar för Skoog så är väl 12-15 millar inte för mycket för en penningstark La Liga-klubb. Tror inte det handlar om speciellt mycket pengar för denna storklubb om de verkligen tror på james.
När det gäller Nedim, har han gång på gång, gjort klart att han vill lämna ÖSK... sälj honom illa kvickt för en ansenlig summa!
Örebro Mittåt
2007-11-13 11:30
Henry Fiat// Det finns en så kallad solidaritetsersättning också. Det uppgår till 5 % av övergångssumman och betalas ut till de föreningar som spelaren representerat under sina ungdomsår.
Örebro Mattias69
2007-11-13 11:21
Jag tycker ÖSK ska göra allt för att behålla Frempong. Om han inte är etablerad i ÖSK vad är det då som säger att han ska bli det i en La liga-klubb?

Tänk bara på hur det gick för Martin Bengtsson, jag tror inte att dom är så mycket snällare i Spanien än vad dom är i Italien. Om intresset för James är stort idag, hur ska det då inte vara om han blir en etablerad allsvensk spelare om ett par år?
Örebro Henry Fiat
2007-11-13 11:14
Jag har för mig att malmö fick en bra peng nr zlatan gick till juventus
Örebro Mittåt
2007-11-13 10:59
Jag tror inte att vidareförsäljningsklausuler är så vanliga då en spelare går utomlands till en klubb som Deportivo. Då har ju spelaren så att säga redan nått sin slutstation.

Detta är en annan situation än när en mindre svensk klubb säljer en spelare till en allsvensk klubb för vidareförädling och -försäljning till utlandet. I ett sådant fall är vidareförsäljningsklausulen normal.

Om det inte är mer än 2 mkr på bordet så tycker jag att ÖSK kan behålla Frempong. Man kan mer för honom när han väl etablerat sig i A-laget och fått tillfälle snurra upp ett antal olyckliga allsvenska högerbackar.
Örebro Henry Fiat
2007-11-13 10:53
Mittåt/ då kan man ju tänka sig 1,5-2 miljoner plus en rejäl vidareförsäljning
Örebro 100år11får
2007-11-13 10:50
Frempongs skulle nog kosta ca 1-2mille. Nadim 500 000:-? ÖSK vill bli av med han samt att spelaren själv vill sticka. Realistiskt tänkande.
Örebro Mittåt
2007-11-13 10:41
Henry Fiat// Båda två, men det var bara Moses förlängning som omnämndes på hemsidan.
Örebro 7-an
2007-11-13 10:39
Frempongs till Spanien...ja varför inte , får vi 30 mille för Frempongs, 8-10 mille för Nadim,,ja det vore nåt ...nej jag ska ta en kopp kaffe nu sen ska jag drömma vidare...
Örebro Henry Fiat
2007-11-13 10:28
var det inte moses reed som förlängde i somras
Örebro Mittåt
2007-11-13 10:16
Ja, Frempongs kontrakt förlängdes i somras.
Örebro 100år11får
2007-11-13 09:55

Står han under kontrakt??????
Örebro 100år11får
2007-11-13 09:42
Frempong till spanien? Årets skämt?
Örebro Charlezzz
2007-11-13 09:20
Alvbåge vill lämna Viborg... Tänk om man kunde få se lite handlingskraft nu.
Örebro Tomten (Upp som en sol, ner som en pannkaka...)
2007-11-13 09:09
Intressant från gårdagens fotbollsgala var ju att SYDSVENSKAN hade lyckats välja ut en SKÅNING som spelar i LdB FC MALMÖ...

Nästa år kanske Nerikes Allehanda kan få dela ut pris till en ÖSKare, det vore väl trevligt?...
Örebro Mittåt
2007-11-13 08:42
Liberate// Om Ericsson vill till Degerfors kan det väl egentligen bara betyda en enda sak. Att ÖSK har en eller flera bättre kandidater på gång. För jag tror inte att Ericsson väljer Degerfors före ÖSK.

Dessutom blir man ju något fundersam om det är så att Ericsson, som enligt egen utsago lämnade BP för att han inte tyckte att de satsade tillräckligt mycket, anser att Degerfors skulle vara en intressant förening att jobba i. Tala om nedbyte.

Så det ligger kanske en del i påståendena att Ericsson mer eller mindre fick sparken från BP, trots allt.
2007-11-13 06:38
Undrar just hur dom vuxna inom Ösk tänker?tänker dom ta den siste av kandidaterna som blir över så att dom slipper välja?
Örebro 0REBR0
2007-11-13 06:30
Erki/
Det va väl mirza?! =)
2007-11-13 06:08
Ämne: 0REBR0// Kolla julka....
Hehe,Lordi var det första som dök upp i skallen.
Annons: