/fotboll/osk/forum/7598.aspx/fotboll/osk/forum/7598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-11-15 21:50
Var är den svartvita tråden?
Hur många spelare är "kontrakterade" idag?
Går det att få ihop en startelva?

Vi är väl för tusan svartvita fans allihopa!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-15 21:45
Ämne:
Chipset// ”Såg att....Columbus knackade väl ägget i BOTTEN för att få det att stå upp,inte i TOPPEN;)..allvarligt godnatt nu.
AIK Saywee
2007-11-15 21:37
Kom igen nu alla svartvita vänner jag vill se en startelva!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-15 21:36
E.Shams//

Hur orkar du? Lägg ner nu.
2007-11-15 21:34

Liberate tu-teme ex inferis// När Christofer Columbus kom tillbaka från Amerika efter att ha upptäckt en den nya kontinent så sa en del ”det var väl inget, det är klart man skulle stötta på något nytt om man bara fortsatte segla”. Christofer Columbus svarade ”vem av er kan få detta ägg att stå upp”? Alla rykte på axlarna och ingen visste hur de skulle göra. Columbus knackade mycket lätt på toppen av ägget och fick därigenom ägget att stå upp. Många utbrast ”Det där hade jag också kunnat…”.
????,mig inte fatta något men jag för inte diskusionen vidare så godnatt.
Örebro E.Shams
2007-11-15 21:28

Chipset// ”Såg att inlägget var skrivet i juni. Sitter du och specialstuderar ÖSK-Karl eller? =-)”

Ditt antagande säger mer om dig än mig. Det kanske ligger nära till hand för dig att tro det då du tänker själv i sådana banor. Jag kan dock försäkra dig om att jag inte ”sitter och specialstuderar” någon utan har ett gott minne.

Liberate tu-teme ex inferis// När Christofer Columbus kom tillbaka från Amerika efter att ha upptäckt en den nya kontinent så sa en del ”det var väl inget, det är klart man skulle stötta på något nytt om man bara fortsatte segla”. Christofer Columbus svarade ”vem av er kan få detta ägg att stå upp”? Alla rykte på axlarna och ingen visste hur de skulle göra. Columbus knackade mycket lätt på toppen av ägget och fick därigenom ägget att stå upp. Många utbrast ”Det där hade jag också kunnat…”.

Det är mycket enkelt att med facit i hand förklara saker. Allt verkar logiskt efteråt. Konsten är att kunna ha aningar om det innan.

ÖSK-Karl// ”Om du tyckte det var en förolämpning så har du aldrig sysslat med lagsporter aktivt själv. Du skulle säkert få krupp om du hörde tugget ute på plan. Det är en del av spelet helt enkelt.”

Din förklaring är den svagaste jag har hört på länge. Jag har sysslat väldigt mycket med lagsport. Din jämförelse är dock ytters bristfällig. Att du legitimerar dina uttalanden med att ”tugget på plan”. På planen sägs många svordomar men din förolämpning mot Barsom hade nog inte ens Ola Toivonen gjort mot Barsom. Situationen på plan är något helt annat än vad som sker i ett forum, på ett möte, i en kyrka, i en skola osv. Det finns massor med variabler som skiljer, inte minst att man är upphetsad när man spelar fotboll och kan säga saker man aldrig hade gjort annat.

Återigen blir jag inte förvånad. Du står inte för ditt uttalande utan bortförklarar dig med en lam bortförklaring.
AIK Saywee
2007-11-15 21:15
Ämne: Ämne:
Liber....
Apropå att kunna ändra sig

Ja, det är en nödvändighet i en allt snabbare föränderlig värld och verklighet.

Att låsa fast sig i prestige och principer och annat piss, ppp, är förkastligt.

Öppna sinnen typ, flexibilitet, framtidvisioner och födelsedagsfirande, fff, det ser jag fram emot.

FFFORZA ÖSK!
AIK Saywee
2007-11-15 20:56
Chipset//
Aha, du menar han , 007 Veto Jaganjac?

... eller Vito Knezewitch, hur attans stavas detta, en riktig benknäckare som kanske spelade i Djurgården eller Landskrona, på 1970-talet?

Döps om till "Veto Know se Wich"
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-15 20:53
E.Shams//

Om du tyckte det var en förolämpning så har du aldrig sysslat med lagsporter aktivt själv. Du skulle säkert få krupp om du hörde tugget ute på plan. Det är en del av spelet helt enkelt.

Barsom är en mästare på att reta gallfeber på motståndarna. Det tycker jag är bra, när han spelar i ÖSK.
2007-11-15 20:45
Ämne:
Liberate tu-teme e....
Tänk er scenariot om PFO kommer tillbaka,snacka om förolämpningar han har fått:)Barsom dissade plastmattan för X antal år sen och nu spelar han bubba och är hjälte i staden han kom från med en förbannad plastmatta,visst är det underbart att kunna ändra på sig:):)
Örebro Chipset
2007-11-15 20:40
Ämne: Ämne:
E.Sha....
Håller med. Man får ta allt som skrivs här med en nypa salt. Tror säkert att ÖSK-Karl inte skrivit detta om Barsom i det läget spelat i ÖSK. Men det är en lite olycklig formulering, det håller jag med om.

Shams// Såg att inlägget var skrivet i juni. Sitter du och specialstuderar ÖSK-Karl eller? =-)

Saywee// Veto var/är väl en agent eller har jag blandat ihop någon med någon annan?
Örebro E.Shams
2007-11-15 20:38

Liberate tu-teme ex inferis//Det är klart man har rätt att ändra sig, det är inte det jag vänder mig emot. Det är förolämpningen av våran hjälte (Abgar Barsom) som jag ogillar.

För övrigt:
E.Shams
Sänt: 2007-08-20 20:41
abdel seidou// Jag ser Urban Hammar som ett bra val. Han har många goda egenskaper.

(Med tanke på din diss av Hammar ;) )

AIK Saywee
2007-11-15 20:24
Utan Barsom hade vi spelat i Superettan, det tror jag alla som förstår sig på fotboll kan instämma i, eller?

FORZA ABGAR BARSOM!
2007-11-15 20:20
Ämne:
E.Shams
Sänt: 200....Lägg ner,alla har väl rätt att ändra sig?jag dissa Hammar när han tog över och jag är inte sämre än att jag erkände att han var rätt man för jobbet i slutänden.
AIK Saywee
2007-11-15 20:20
Ämne: Saxakt från TFF:s Si....
Är Axel Kjäll kvar i TFF?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-15 20:18
E.Shams//

Jasså, det. På den tiden skulle Barsom aldrig välja ett lag som spelar på konstgräs, tyckte det var lite lustigt att han då var aktuell för ett lag som spelade på hö.

Sedan visade det sig att han inte var en sämre karl än att han kunde ändra sig, till vår stora lycka ;)
AIK Saywee
2007-11-15 20:16
Jaadu, irländaren, gnället sitter i ryggmärgen och vi får den i oss via modersmjölken, kanske?

Fast gnället hör nog mest ihop med dialekten i rumpmasarnas rike, Västerås, Eskkilstunatrakten och delar av Närke ....?

Apropå modersmjölken och modern, så läste jag idag i pappers-GT att fadern är modern ;-)

Nu till lite fotboll ....
Veto, vart har du tagit vägen, du brukar väl alltid veta vad som händer i framtiden, men nu lyser du med sin frånvaro eller har du helt enkelt bytt nick.

Men trots all frustration och otålighet, det är faktiskt en ganska spännande tid, precis som julkalenderväntandet inför lucka 24, vem finns där? Eller vilka?

Svartvita hälsningar från en förväntansfull Saywee.
Örebro 7-an
2007-11-15 20:16
förövrigt så vet ösk-karl inte ett skit,,senast nästa fredag ska det vara klart enligt han. men det är ju självklart och det vet vi alla. nästa fredag har ösk själv satt upp spp som deadline...
Örebro E.Shams
2007-11-15 20:14

E.Shams
Sänt: 2007-06-30 12:55
För övrigt anser jag att nedanstående inlägg av ÖSK-Karl är olämpligt.
”Verkar som Göteborg värvat en jordfräs till sin bedrövliga plan. Barsom, så fort han lutar sig framåt så tar ju näsan i. Bara att kuta efter och slänga ut gräsfrö.”
2007-11-15 20:12
Ämne:
ÖSK-Karl
Sänt: 20....
Haha,det var ju bra,det går ju inte att göra det på plastmatta iallafall.
Örebro 7-an
2007-11-15 20:09
2007-06-29 17:08 så sa ösk-karl så här :Verkar som Göteborg värvat en jordfräs till sin bedrövliga plan. Barsom, så fort han lutar sig framåt så tar ju näsan i. Bara att kuta efter och slänga ut gräsfrö.
det måste var det E.Shams menar,,,
Örebro kocken..
2007-11-15 20:09
jag minns att jag läste det där inlägget i somras. innan han värvades till ösk. tror han var aktuell för ica just då enl rykten
Örebro go_osk
2007-11-15 20:08
Saxakt från TFF:s Silly Season:
RYKTEN IN:

Namn: Rasmus Östman
Ålder: 19 år
Klubb: BK Forward
Position: Mittfältare
Kommentar: TFF håller ögonen på den 19-årige mittfältaren, enligt Trelleborgs Allehanda. Han beskrivs som talangfull och "spännande".

Borde inte Östman vara en intressant spelare för ÖSK?
Örebro E.Shams
2007-11-15 20:08

ÖSK-Karl
Sänt: 2007-06-29 17:08
Verkar som Göteborg värvat en jordfräs till sin bedrövliga plan. Barsom, så fort han lutar sig framåt så tar ju näsan i. Bara att kuta efter och slänga ut gräsfrö.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-15 20:06
go_osk//

Absolut senast fredag nästa vecka fick jag i uppgift. Det handlar om "småsaker" som bostad, jobb till fru/sambo o.s.v.

E.Shams/
Vad menar du? Mycket möjligt att jag skrivit något negativt om Barsom när han spelat i ett annat lag. Men jag har ju t.o.m försökt få igång en specialinsamling för att få Anttonen och Barsom kvar i ÖSK.

Jag är näst intill övertygad om att vi åkt ur utan Barsom och Hammar.
Örebro Chipset
2007-11-15 20:05
Ämne: Ämne: Ämne....
Shams// Hittar inget heller. Har du drömt detta eller?
2007-11-15 19:51
Ämne: Ämne: Verkar ....
Vaddå?vad har Karl sagt om Barsom?hittar inget.
Örebro E.Shams
2007-11-15 19:36
Ämne: Verkar som Göteborg ....

ÖSK-Karl//Jag hade skämts i dagsläget med det uttalandet som du gjorde gällande Barsom. Förolämpat denna hjälte som med sin frispark i slutminuterarna fixade tre poäng till ÖSK och även allsvenskt kontrakt 2008.

Jag är dock inte förvånad att det var just du som skrev det.
Örebro ErikP
2007-11-15 19:09
ÖSK-Karl//

Håll käften eller säg något konkret. Ganska enkelt.
Örebro ÖSKare i exil
2007-11-15 18:31
Det är klart det gnälls, vi är ju närkingar. Ibland går det till överdrift det håller jag med om. Men att vara supporter är passion och det är härligt att ryckas med. Grymt nyfiken på vem som blir tränare osv. Skulle ge bra mycket för att få känna till planerna som ledningen har.
Annons: