/fotboll/osk/forum/7593.aspx/fotboll/osk/forum/7593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-20 14:40
Conny Karlsson var INTE det namn jag fick av ÖSK.

Det måste ha skett något med den så gott som klara tränaren och jag hoppas att det löser sig.

Men vem vet, Conny kanske är rätt man för ÖSK?
Landskrona Marcell
2007-11-20 14:19
Frågan är väl om ni kan välja och vraka själva som lag..På gränsen till Superettan och tackar nej till en stabil tränare som hade gjort er till ett stabilt Allsvenskt lag.( kanske inget topplag med en gång)( Men frågan är väl vilken tränare som skulle klara det utan att lagets Organisation gjordes om till totalt Nytänkande och mycket mycket Pengar in i kassan)
Att få upp ett lag som Trelleborg till Allsvenskan är väl väldigt bra!
Conny är duktig om han hade kommit till ett satsande lag som Örebro!
Örebro Rasberg
2007-11-20 14:15
Usch! Conny låter som ett otroligt tråkigt val av tränare. Man får hoppas att vi får nån annan eller att han överaskar något enormt! Känns som om defensiven blir prio ett, två och tre med honom. Illa...
Örebro Drystone
2007-11-20 13:55
Ämne: Connys meritlista.
....
Tack, men det känns lite trälit eller hur?
Örebro Mittåt
2007-11-20 13:53
Connys meritlista.

Meriter

* UEFA Cupmästare 1982
* Svensk mästare 1982, 1985

Klubbar
* Örgryte IS
* IFK Göteborg
* Toronto Blizzard
* IFK Oskarshamn

Tränarkarriär
* Trelleborgs FF (2004-2007)
* Assyriska Föreningen Södertälje
* Kalmar FF
* Landskrona BoIS
* Örgryte IS
* FK Haugesund
* Hamarkameratene
Örebro Stephan
2007-11-20 13:52
Började skriva på detta forum nyligen, mitt första inlägg var om ÖSK´s nya tränare, jag satsade varenda krona på att det skulle bli Conny Karlsson, och vad fick man se i NA idag? Thats right! Är sjukt säker på att det är han, kul att man lagt ner så mycket tid på han, fanns det ingen annan? Visst är han duktig och så men vet inte riktigt om han är rätt man, ingen sprudlande offensiv tränare direkt. Nu ska man väll inte klaga, tur att vi får en tränare i alla fall :)

Tack Barsom och Anttonen för er tid här, er lär vi ju inte se på ett tag :(
Örebro Drystone
2007-11-20 13:51
Ämne: En litet djupare int....
Vet du vilka lag Conny Karlsson har tränat tidigare?
Örebro Mittåt
2007-11-20 13:44
En litet djupare intervju med Conny Karlsson inför årets seriestart.
Örebro Klas ÖSK
2007-11-20 13:42
Man anar en viss uppgivenhet i supporterleden.. Och jag vet redan vad ÖSK-ledningen har att säga om det.. "-Inga kommentarer"
Örebro Simon78
2007-11-20 13:27
Jag är enorm frustrerar över det miserabla arbete som utförts i ÖSK.
Vi måste ställt i KANSLIET och protesterad mot att ett namn som CONNY KARLSSON för inte träna Örebro SK.
Örebro Mittåt
2007-11-20 13:17
Jag tror inte att Conny har stått speciellt högt uppe på någon önskelista hos ÖSK. Det var klart redan före säsongsslutet att han inte skulle fortsätta och om det var honom ÖSK ville ha så hade man kunnat fixa det betydligt snabbare.

Om man ser till ÖSKs långsiktiga målsättning så skall klubben under de närmaste åren etablera sig i allsvenskan igen. För det tror jag att Conny är som klippt och skuren.

Beträffande mindre glamorösa tränare så behöver man inte titta längre än till Kalmar för att inse att även till synes gråa och trista tränare kan lyckas väldigt bra.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-11-20 13:12
Conny Karlsson skulle nästan kännas lika trist som en Sören Cratz som tränare. Nej, nu börjar tålamodet onekligen ta slut väldigt snart. Presentera en ny tränare snarast så vi kan börja gnälla på riktigt! ;)
Örebro Kronblom
2007-11-20 13:09
Ämne: Conny (om det nu bli....Precis!Har hela tiden misstänkt att CK stått på ÖSK:s önskelista och han är ju känd för att coacha fram ett bra försvar och det har ju genom åren varit synonymt med ÖSK:ett bra försvar med snabba omställningar!Kul dock om det skulle lösa sig med RMM och Rubarth!
Örebro Pencing
2007-11-20 13:08
Jag säger inte att Conny itne är kompetent som tränare. Han är jätteduktig och gjorde ett bra jobb med trelleborg. Men signalen man sänder ut är ändå sååååååå trist. Örebro är och förblir ett tråklag. Det andas ingen framtidstro eller engagemang över valet på honom. Örebro framstår som en klubb utan visioner. Det kommer bli oerhört svårt att locka till sig bra spelare när klubbens rykte cementeras. Jag är frustrerad. Vill veta vad som händer. Tystnaden gör mig oerhört nervös.
Örebro Mittåt
2007-11-20 12:59
Conny (om det nu blir han) kommer säkert att kunna leverera vad som årets tränare inte klarat av. Nämligen ett försvar som inte läcker in en massa mål.

Även om hans karriär inte är kantad av glamour (om man bortser från UEFA-cup vinsten med IFK Göteborg - fast då som spelare), så kan man väl inte säga annat än att han gjorde ett utmärkt arbete med Trelleborg utifrån de förutsättningar som den klubben hade.
AIK Saywee
2007-11-20 12:57
Ajajaj, har Conny varit här för diskussioner!

Snälla ni som är på "hemmaplan", gör något! Demonstrera, lobba, jobba!

Jag som f.n. är på "bortaplan", kan jag kanske ringa eller maila någon/några?

Paniken tar snart överhand och jag börjar kallsvettas.
Örebro Keblix
2007-11-20 12:52
Tjo! någon som kan tipsa om något gött gäng att lira bubba med i örebro?
Dags att ösk kontaktar benitez. *dröm`*
Örebro Sigges högra sax
2007-11-20 12:49
Jag hoppas verkligen att ledningen är inne och kikar på forumet vilket bemötande namnet Conny K har fått.

Sen vill jag också berömma Mackan för en intressant läsning med Hammar-artikeln.
Örebro Sigges högra sax
2007-11-20 12:46
Lennart Sjögren fyller år den 21 november.
Conny Karlsson fyller år den 21 november.
Undrar om den lokala pressen bjuds på tårta och jordgubbssaft på presskonferensen i morgon. ;-)

Anttonen och Barsom kan vi glömma med detta tränarval! :-(
Örebro Chipset
2007-11-20 12:44
Ämne: Går trögt med värvni....
Alla utom möjligtvis M&M är gamlingar på väg ner. Samma sak gäller Conny Karlsson. Nä, Vi måste ha hungriga spelare med potential, fräscha tränare med bra meriter och gott rykte. Med Conny K vid rodret kan vi nog glömma Barsom och Anttonen. Hade jag varit i Ö-o hade jag ställt mig vid kansliet och protesterat mot att ett namn som Conny K ens nämns. Jag vägrar tro på att det är Conny. Det får det inte vara.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-20 12:40
Mitt förra inlägg framstår antingen som komiskt eller väldigt tragiskt, kan inte bestämma mig riktigt. Jag har/hade högre tankar om de som bestämmer. Om det nu visar sig att Conny Karlsson tar över blir jag minst sagt besviken.
Örebro gatti
2007-11-20 12:31
Conny K låter som bottenskrap när inte ens Trelleborg vill ha honom! det måste var ett dåligt skämt. Om det är Conny måste vem som helst kunna vara sportchef i ÖSK och göra ett bättre jobb än Sjögren eller är han fortfarande jetlaggad efter USA-resan.

Enorm frustration över det miserabla arbete som utförts under försäsongen.

Och ni som skriver dessa klyschor"Man tar inte första bästa namn bara för att hitta en snar lösning utan jobbar på en långsiktig lösning för kontinuitet, precis i linje med vad man har för målsättning. " ÄR NI HJÄRNTVÄTTADE ELLER SLÄKT MED DE I STYRELSEN????

Stor humor i varjefall!

P.s blir jag glatt överraskad med ett intressant tränar- och nyförvärvsnamn är jag beredd att göra avbön men det känns dessvärre inte som om det är någon överhängande risk!

Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-20 12:21
Fan jag läser Conny k KLAR för ÖSK!!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-20 12:17
Det får inte vara Conny,snacka om bakåtsträvan.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-20 12:17
Johannes/

Tack!
Örebro Lekiller
2007-11-20 12:13
Undra om Anttonen bestämmer sig för att fortsätta när han får veta att Conny K blir den nya tränaren och Abgar!
Kex Torsten
Går trögt med värvningskarusellen. Men det beror säkert på att vi inte har
någon tränare. Vet inte vem jag vill se som tränare. Helst av allt skulle
jag vilja se Jens Fjellström från Canal + som tränare. Det verkar vara en
vettig kille med bra tankar och idéer. Men det är väll inget realistiskt
i det. Sen skulle jag vilja värva mer från Canal + Pelle Blohm. Han har
ÖSK hjärta och skulle bli en utmärkt sportchef som skulle göra allt för
att göra klubben till det bättre. Tränar frågan har jag annars ingen aning
om vem jag skulle välja. Finns många, men är dem rätt för ÖSK fotboll?
Den som lever får se.

Spelare som jag anser vara intressanta till ÖSK är bland annat. Denns Boskailo,
Utlånad till Sylvia förra säsongen. I ett halvår ungefär. Spelade 11 matcher och
vart matchens lirare i 6 utav dom. Nu vill han bli utlånad till en "mindre"
Allsvensk klubb, och Örebro borde kunna vara ett alternativ då kille är från
västmannland och Köping.

Robert Mambo Mumba och Mats Rubarth är killar som tidigare har spelat för ÖSK
och det är killar som skulle göra vårat mittfält till det bättre. Se också till
att behåll Abgar Barsom på mitten och få hit en kille som Daniel Tjernström som
också har spelat för ÖSK. Det skulle bli ett mittfält som håll mycket högklass
med Allsvenska mått sätt.

Sen tre frågetecken, Martin Åslund lämnar Viborg, bra anfallare. Gillermo Molins
inget nytt med MFF, även fast Hasse Borg nu gått ut och sagt att det är på gång.
Yksel Osmanovski, bra spelare som lämnar Malmö. 30 år, trappa ner i en "mindre"
allsvensk klubb? Dom tre skulle jag också kunna tänka mig i Örebro tröjan.

Sen tycker jag att man ska bjuda in skyttekungar från lägre divisioner för provspel.
Gefle lyckades hitta Johan Oremo. Hammarby har värvat Freddy Söderberg från IFK Värnamo.
Så det är ju också ett alternativ.

Sen vet ju inte jag hur realistiskt detta är. Men det är bara lite tankar och funderingar.
Örebro Johannes A.
Evigt ÖSK//
Kan berätta att det inte är Conny K som jag har fått berättat för mig.

Örebro Evigt ÖSK
2007-11-20 12:11
Jonte R

Nej, jag hoppas att han är bara en av flera som ÖSK för samtal med och att NA i sin strävan att få info snubblat över honom på stan eller något och att det hela i slutändan visar sig vara en tidningsanka!
Örebro Jonte R
2007-11-20 12:07
Evigt ÖSK// Får inte känslan av att Conny är ett försthandsalternativ. Så antingen har ÖSK-Karls namn tackat nej eller så är han andrahandsalternativ.
Annons: