/fotboll/osk/forum/7585.aspx/fotboll/osk/forum/7585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Landskrona Marcell
2007-11-26 12:13
Är det så smart att ta in en dansk/utlänsk tränare som inte har det minsta koll på svensk fotboll eller talanger/spelare??
Med en rutin/svensk tränare finns kollen!
Vågar ni chansa med tanke på att ni inte ens är något direkt mitten-lag i Allsvenskan?
Tror faktiskt att tex Conny/ Patrik Johansson skulle kunna göra er till ett stabilt mittenlag i AS.
AIK Saywee
2007-11-26 12:10
Ericson//
Ett S mer eller mindre, hälsar Aywee.

Nej, nu till lite fotboll ...

... kom igen NU ledningen!
FORZA PÅ!
AIK Saywee
2007-11-26 12:04
Om det blir Poulsen, blir nog årets svartvita julklapp den rödvita självbiografin "Från Ulkebøl till Superligan"
Örebro Ericson
2007-11-26 12:04
Hehe ok ;)

Liten diffus skillnad i stavning bara..
AIK Saywee
2007-11-26 12:02
En Sony då ;-)
Örebro Jonte R
2007-11-26 12:02
NA har fått några nya citat från Hansen.
Örebro Ericson
2007-11-26 12:01
Saywee// Que?
AIK Saywee
2007-11-26 11:59
Ericson//
Har du en Nokia?
Örebro Ericson
2007-11-26 11:56
Saywee// Debiterbar tid förstås... Tomten har nog outsourcat det mesta av sin verksamhet, det är ju 2000-talet!

Sen kan jag erkänna att det är väldigt spännande att se vad som händer i tränarfrågan, lite ohälsosamt mycket surfande på forum och sportsidor just nu...
Örebro Ericson
2007-11-26 11:53
Kershaw// Är du dansk eller svensk? Ser lite schyssta danska stavningar på en del ord. ;-) Eller är du bara miljöskadad?
AIK Saywee
2007-11-26 11:53
Är det debiterbar tid ni debatterar på, eller har ni lunch ;-)

Jag trodde att tomten hade jättemycket att göraa så här års?
Örebro Kershaw
2007-11-26 11:49
Mittåt//
Tack, har sparet lite pengar för shoppa svartvita souvenirer att stoppa i julstrumpan.
Örebro Ericson
2007-11-26 11:48
Tomten// Har du också jättemycket att göra på jobbet? ;-)
Örebro Tomten (Suck...)
2007-11-26 11:45
Ericson / skönt att höra med Frempong!
AIK Saywee
2007-11-26 11:44
One¨touch//
Förstår hur du känner dig, men ÖSK´s ledning har väl haft tid att jobba i lugn och ro, men kanske alltför länge, så nu har det helt enkelt blivit stress och panik.

Att media och otåliga fans finns i verkligheten kan väl inte vara något nytt för ledningen?
...liksom spelare som väntar på vad som skall hända, i månader!

Jag ser en fara i detta såsande i dagens kommunikationssamhälle där saker och ting går så mycket fortare än djungeltrumma och röksignaler.

Det viktigaste i framtiden är bl.a. att ÖSK når attraktion och framgångar!
Örebro Fotbollsgud
2007-11-26 11:41
Ämne: Fotbollsgud// Det dä....
Mattias69//

Håller med dig. Finns många olika sätt att lösa den ekonomiska biten. Klubben har ju gjort så många russinköp tidigare att vet man att det är en bra tränare, så spelar det ingen roll om denne får ngn krona mer.

Klubben omsätter ju i 30Mkr klassen och skulle man snåla på fel ställen kan det få avsevärda konsekvenser. Se bara säsongen som gick. Snålade in i det sista och det höll på att kosta ca 15 Mkr vid nedflyttning pga brist på spetskompetens. Det skiljde bara en vinst (2p) från att fira 100 år i Superettan.
Örebro Ericson
2007-11-26 11:40
Om Frempong
Örebro Kershaw
2007-11-26 11:32
Ämne: Ämne: Finns d....
Libertate tu-teme ex inferis//
CST är bara en inoficiell tid för denne shoppingstress.

GMT är däremot oficiell, Greenwich i London öst.
Örebro Hjortsberg
2007-11-26 11:27
Ämne: Ämne:
Afton....
Liberate tu-teme ex inferis

Av hävd och gammal vana misstror jag AB. Antagligen handlar det för Hansens skull om bl.a. lönen (vem f*n vill gå ner i lön), men det betyder inte att AB skrivit ngt som stämmer. =)

Örebro Mullet
2007-11-26 11:24
Jobbigt läge nu - Hansen har ingen brådska, men ÖSK är stressade och har Hansen som huvudalternativ. Minst sagt dålig förhandlingssits för ÖSK. Ännu jobbigare läge om man inte kommer i mål med Hansen... vem står då på tur, Eriksson eller Karlsson och hur bra kan det bli?
Nä, Larsen får ta och locka med obscena mängder Gammeldansk och Pölse så att Hansen känner sig välkommen.
Örebro Mittåt
2007-11-26 11:14
Kershaw// Ja, det kommer det att finnas. I Träffpunkten, gamla Hemtex-butiken enligt uppgift.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-26 11:12
Ämne:
Aftonh*ran skriver....
Ska man ta tro det tidningen säger eller ska man inte?svårt val.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-26 11:10
Ämne: Finns det någon souv....
Aldrig hört talas om CST.
Örebro One¨touch
2007-11-26 11:09
Märkligt hur det blivit.

I ett offentligt forum som Internet diskutterar man saker man hört i förtroende, på samma vis som man gör internt kring ett köksbord.

Om man hört något ifrån någon ska man hålla på det. Att ens antyda att man hört något är lågt.

Vad är viktigast? Att ÖSK får jobba i lugn och ro och förhoppningsvis ro "detta" i hamn. Eller att Du får några timmar eller dagar i forumets rampljus?
AIK Saywee
2007-11-26 11:08
Fotbollsgud//
Håller med om att ledningen inte är speciellt snabb och det som ibland irriterar (irriterat) mig är dess "osynlighet".

Kershaw//
Då är vi två som hoppas!
Örebro Mattias69
2007-11-26 11:04
Fotbollsgud// Det där med lönebiten är ju en intressant fråga som går att lösa på flera sätt. Ett sätt är ju att "chansa" med en lite tunnare trupp, minska med 2-3 spelare, ta deras löner och lägg på dom pengarna på tränaren och ytterligare någon kvalitetsspelare. Alternativ, övertyga investerarna om att det här är en riktig satsning som kommer att ge resultat och få loss mer pengar för att köpa det man vill ha.
Örebro Kershaw
2007-11-26 11:02
Fotbollsgud//
Tack, spännande och ...
... instämmer i dina kommentarer!

Hoppas!
Örebro Fotbollsgud
2007-11-26 10:53
SAYWEE

Personligen tror jag att det blir dansken till 100% och dessutom inom kort.

Jag baserar det på klubbens desperata situation i tränarfrågan och att de nu hittat ngn som förhoppningsvis skall ha den kompetens man söker.
Det enda som är kvar verkar vara lönebiten. Då är det mer en fråga om ledningen vill satsa eller inte. Jag tror på det förstnämnda utifrån målsättningen de satt upp. Jag tror inte man vågar komma med ett "B-namn", då är det nog många som kommer skrika högt eftersom det är ett tecken på att man inte lyckats knyta till sig ngn av de bättre.
Men pressen på ledningen från allmänheten finns också i att snabbt hitta rätt kandidat med tanke på att man är sent ute i precis allt. Och då menar jag verkligen allt...
Örebro Kershaw
2007-11-26 10:46
Finns det någon souvenirshop i centrala Örebro, under CST (Christmas Shopping Time)?
Örebro Kershaw
2007-11-26 10:41
Hjortsberg//
Nytänkende, kul, spännende och intressant.

Vi lever i möjligheternas tid, grottfolkets tid är avlägsen historia.

Prickerna är fixade, Å Ä Ö
Annons: