/fotboll/osk/forum/7574.aspx/fotboll/osk/forum/7574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2007-11-23 16:24
Tycker inte att Anttonen gnäller spec mycket. Han har stannat kvar trots anbud när vi låg i brygga inför nedflyttningen. Han talar nu om tydligt att han har andra anbud men VILL stanna i ÖSK. Schysst!!!!

...och sedan är det väl inte han som haft "presskonferans" utan pressen som rotat bland våra bästa spelare och ev bosmanfall.
Örebro jappel
2007-11-23 16:24
Ämne: jappel//

Med tank....
Hade ingen aning om att han var dåligt betald.
Då förstår jag honom bättre.
Helt klart ska han vara bland de bäst avlönade i laget. Dels för att han är en bra spelare dels för lång och trogen tjänst.
Örebro Sigges högra sax
2007-11-23 16:15
Reagerade också på intervjun med Nikolic från NA:
"Årets mest överraskande:
- Att Nedims rådgivare Jaganjac säger att Nedim vill flytta när Nedim själv är inställd på att vara kvar i ÖSK även nästa säsong. Ja, jag har frågat honom."

Rävspel från agenten alltså, Nedim är i alla fall inställd på att stanna.
Örebro Grixx
2007-11-23 16:12
ÖSK-Karl// Instämmer.
Örebro Sigges högra sax
2007-11-23 16:12
Juha Väisänen//
Riktigt bra intervju med Claes Eriksson.

Hoppas att det löser sig med honom. Agera, reagera nu, styrelsen!!!
Örebro Marquis de Sade
2007-11-23 16:07
Juha - imponerande exempel på handlingskraft! Tack för artikeln!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-23 16:06
Undrar varför Larsen behöver hjälpa till i tränarjakten? Vet inte Sjögren hur man skriver ut ett kontrakt?
Örebro ÖSK-Karl
jappel//

Med tanke på att Anttonen har en av de sämsta lönerna i truppen så kanske man kan förstå att han gnäller lite. Dessutom är han ju äkta Närking.

Nej, ge honom en just lön och flerårskontrakt istället Sjögren/ÖSK.
Örebro Grixx
Juha// Tack tack tack ...tusen tack:-)
Örebro Aspen
2007-11-23 16:04
Efter ha läst intervjuen med CE och kopplat det till det som ÖSK-Karl beträttat blir ÖSK:s aggerande ännu mer märkligt.
Det verkar som man har stora problem på kansliet.
AIK Saywee
2007-11-23 16:01
Kom igen nu ÖSK, ge oss hopp!

NU!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-23 15:56
Juha Väisänen//

Tack för din snabba intervju med Claes Eriksson, verkar ju vara som han bara väntar på att få skriva på. SJÖGREN: Rör på dig nu, det tar bara två timmar att åka till Stockholm.
Örebro Ericson
2007-11-23 15:17
Liberate tu-teme ex inferis //

Jag bor inte i Örebro längre så jag tänker positivt! ;-)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-23 15:16
Ämne: Saywee//

Jag tänk....
Tycker du att ordföranden såg "lurig"ut,såg(ser)snarare ut som om inte har en aning vad han håller på med.
Örebro joth
2007-11-23 15:13
Varken Conny eller Claes känns som bra alternativ. Jag vill ha lite nytänkande som profilerar ÖSK.
AIK Saywee
2007-11-23 15:13
Ericson//
Jag ger aldrig upp hoppet utan hoppas på alternativ 2.

Tokfiasko är ungefär lika med ingen Anttonen, ingen Abgar, inga spännande nyförvärv, ingen spännande tränare, typ, och hur många lag riskerar att åka ur, är det 2 + ev. kvallag?

Men min senaste fråga hoppas jag snart är överflödig!
Örebro Ericson
2007-11-23 15:04
Saywee//

Jag tänker som du. Men vad är ett tokfiasko nästa säsong?

Samma placering som i år eller ut ur AS?

Nu tror jag nog snarare på det senare alternativet med tanke på hur ordföranden såg ut i NA:s webb-TV, lite lurig så där...
AIK Saywee
2007-11-23 15:00
För mig betyder tystaden och hemligheterna ang. tränare, nyförvärv, och behållande av tongivande spelare kanske två saker ...

1 Endera är/blir det ett tokfiasko inför 2008!

2 Annars kanske det är något stort på gång?

Finns det något mittemellan?
Örebro Chipset
2007-11-23 14:56
Ämne: Jag förstår inte den....
Där satte du rubriken på nästa svenskafans artikel: "Claes - sexigare än Conny"
Örebro Chipset
2007-11-23 14:55
Hur gör man för att kräva svar av ÖSK? Vilket ansvar har ÖSK mot sina medlemmar och/eller supportrar? Jag har nog inga svar på det mer än att jag känner att ÖSK måste vara rädda om de supportrar de har.

De enda sättet att påverka skulle väl vara att göra någon slags insamling av namn, att skriva insändare i NA eller att skicka in en "wallraffare" i kansliet. Ett annat alternativ kan vara att stänga ner forumet i protest men det tror jag bara de flesta skulle må sämre av.
Örebro Grohl
2007-11-23 14:55
Claes Eriksson låter som ett klokt namn. Hoppas på det, känns som en bra tränare att bygga på. Skulle han välja oss är han varmt välkommen, iallafall enligt mig =) Ett tränarförflutet i BP bådar ju för en satsning på ungdomen kan man hoppas. Vore kanon!
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-23 14:50
Jag förstår inte den kompakta tystnaden från ÖSK:s sida, varför inte gå ut offentligt och berätta ordentligt hur läget ser ut. Det är ju trots allt vi som är supportrarna, det är vi som stödjer laget. Utan oss, inget ÖSK.

Sedan tror jag att ÖSK nu måste vända sig utrikes för att hitta en tränare. Ska de ha hittat en tränare ifrån Sverige ska de ha haft möjlighet att ha gjort det de senaste tre månanderna. Så titta utomlands, kanske räcker i Norden?
(För övrigt är det väl bara Tony Gustafsson i Hammarby som har den högsta tränarutbildningen i Sverige?)
Tycker att det är bra att Anttonen ställer krav på ledningen nu, det visar att han är intresserad av en fortsättning i ÖSK om man nu bara hittar en intressant tränare. Cleas Eriksson, visst! Sexigare än Conny!
AIK Saywee
2007-11-23 14:42
Snah//
Är det dina två första inlägg? Välkommen!

Är du ny eller har du bytt eller har flera nick?

Noggrant arbete är bra, men blir det fel så är det väl bara att sparka, sådant behöver vi inte nödvändigtvis dras med alltför länge.

Men långsamt arbete är inte alltid bra, eller?

Först till kvarn tar oftast det bästa.

Jag hoppas på en jätteöveraskning, men det börjar väl bli dags för kontraktskrivande och att signa eventuella nyförvärv och att dessutom om en dryg vecka köra ingån träningen inför 2008!
Örebro snah
2007-11-23 14:29
Jag anser det är bra att man jobbar noggrannt med att skaffa tränare. Om det skulle bli fel får vi dras med det en längre tid.
Örebro snah
2007-11-23 14:29
Jag anser det är bra att man jobbar noggrannt med att skaffa tränare. Om det skulle bli fel får vi dras med det en längre tid.
AIK Saywee
2007-11-23 14:26
Vegurra//
Tackar då var det som jag misstänkte ;-)

Men när jag läste på Wikipedia om ÖSK´s historia så hette lagets första tränare Hjalmar Bergman, underligt. Endera är det någon som skojar med oss eller annars är det riktigt.
Är det någon som vet sanningen?

Ja, just det, hade glömt att jag måste upp till f.d. Cafe National ... idag är det för dåligt väder för fotograferande, men i morgon skiner solen?

FORZA TRÄNARE!
AIK Saywee
2007-11-23 14:18
Ursäkta, men William firar snart 100 år, tänk om han kunde få gotta sig åt ett guld innan han vandrar vidare på "andra sidan"
Örebro Vegurra
2007-11-23 14:17
Saywee//Författaren Hjalmar Bergman var långt ifrån någon fotbollstränare. Han var bra som författare, det räcker.
Han växte ju för övrigt upp, som kanske de flesta känner till, i Allehanda-huset som då var bank. Hans far var nämligen bankkamrer.
AIK Saywee
2007-11-23 14:04
Ursäkta, jag bara skojade, jag matar bara änder ibland, tillsammans med barnbarn, det räcker med att stanna till med en barnvagn så flockas intressenter genast runt i kring. Tänk om det vore lika lätt att locka tränare till ÖSK.

Men William han är sig lik, gammal men ändå så intresserad av ÖSK, han känner dessutom igen Hjalmar Bergman, ÖSK´s förste tränare (1920) och författaren. Är dom två?

Tänk om vi hade en! Tränare alltså ;-)
Örebro Besserwissern
2007-11-23 13:43
Nu är det väl dags för ett möte med ledningen i ÖSK och oss supportrar.Vi vill ha svar!Mailbomba kansliet...?
Annons: