/fotboll/osk/forum/7566.aspx/fotboll/osk/forum/7566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fotbollsgud
2007-11-26 11:41
Ämne: Fotbollsgud// Det dä....
Mattias69//

Håller med dig. Finns många olika sätt att lösa den ekonomiska biten. Klubben har ju gjort så många russinköp tidigare att vet man att det är en bra tränare, så spelar det ingen roll om denne får ngn krona mer.

Klubben omsätter ju i 30Mkr klassen och skulle man snåla på fel ställen kan det få avsevärda konsekvenser. Se bara säsongen som gick. Snålade in i det sista och det höll på att kosta ca 15 Mkr vid nedflyttning pga brist på spetskompetens. Det skiljde bara en vinst (2p) från att fira 100 år i Superettan.
Örebro Ericson
2007-11-26 11:40
Om Frempong
Örebro Kershaw
2007-11-26 11:32
Ämne: Ämne: Finns d....
Libertate tu-teme ex inferis//
CST är bara en inoficiell tid för denne shoppingstress.

GMT är däremot oficiell, Greenwich i London öst.
Örebro Hjortsberg
2007-11-26 11:27
Ämne: Ämne:
Afton....
Liberate tu-teme ex inferis

Av hävd och gammal vana misstror jag AB. Antagligen handlar det för Hansens skull om bl.a. lönen (vem f*n vill gå ner i lön), men det betyder inte att AB skrivit ngt som stämmer. =)

Örebro Mullet
2007-11-26 11:24
Jobbigt läge nu - Hansen har ingen brådska, men ÖSK är stressade och har Hansen som huvudalternativ. Minst sagt dålig förhandlingssits för ÖSK. Ännu jobbigare läge om man inte kommer i mål med Hansen... vem står då på tur, Eriksson eller Karlsson och hur bra kan det bli?
Nä, Larsen får ta och locka med obscena mängder Gammeldansk och Pölse så att Hansen känner sig välkommen.
Örebro Mittåt
2007-11-26 11:14
Kershaw// Ja, det kommer det att finnas. I Träffpunkten, gamla Hemtex-butiken enligt uppgift.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-26 11:12
Ämne:
Aftonh*ran skriver....
Ska man ta tro det tidningen säger eller ska man inte?svårt val.
2007-11-26 11:10
Ämne: Finns det någon souv....
Aldrig hört talas om CST.
Örebro One¨touch
2007-11-26 11:09
Märkligt hur det blivit.

I ett offentligt forum som Internet diskutterar man saker man hört i förtroende, på samma vis som man gör internt kring ett köksbord.

Om man hört något ifrån någon ska man hålla på det. Att ens antyda att man hört något är lågt.

Vad är viktigast? Att ÖSK får jobba i lugn och ro och förhoppningsvis ro "detta" i hamn. Eller att Du får några timmar eller dagar i forumets rampljus?
AIK Saywee
2007-11-26 11:08
Fotbollsgud//
Håller med om att ledningen inte är speciellt snabb och det som ibland irriterar (irriterat) mig är dess "osynlighet".

Kershaw//
Då är vi två som hoppas!
Örebro Mattias69
2007-11-26 11:04
Fotbollsgud// Det där med lönebiten är ju en intressant fråga som går att lösa på flera sätt. Ett sätt är ju att "chansa" med en lite tunnare trupp, minska med 2-3 spelare, ta deras löner och lägg på dom pengarna på tränaren och ytterligare någon kvalitetsspelare. Alternativ, övertyga investerarna om att det här är en riktig satsning som kommer att ge resultat och få loss mer pengar för att köpa det man vill ha.
Örebro Kershaw
2007-11-26 11:02
Fotbollsgud//
Tack, spännande och ...
... instämmer i dina kommentarer!

Hoppas!
Örebro Fotbollsgud
2007-11-26 10:53
SAYWEE

Personligen tror jag att det blir dansken till 100% och dessutom inom kort.

Jag baserar det på klubbens desperata situation i tränarfrågan och att de nu hittat ngn som förhoppningsvis skall ha den kompetens man söker.
Det enda som är kvar verkar vara lönebiten. Då är det mer en fråga om ledningen vill satsa eller inte. Jag tror på det förstnämnda utifrån målsättningen de satt upp. Jag tror inte man vågar komma med ett "B-namn", då är det nog många som kommer skrika högt eftersom det är ett tecken på att man inte lyckats knyta till sig ngn av de bättre.
Men pressen på ledningen från allmänheten finns också i att snabbt hitta rätt kandidat med tanke på att man är sent ute i precis allt. Och då menar jag verkligen allt...
Örebro Kershaw
2007-11-26 10:46
Finns det någon souvenirshop i centrala Örebro, under CST (Christmas Shopping Time)?
Örebro Kershaw
2007-11-26 10:41
Hjortsberg//
Nytänkende, kul, spännende och intressant.

Vi lever i möjligheternas tid, grottfolkets tid är avlägsen historia.

Prickerna är fixade, Å Ä Ö
AIK Saywee
2007-11-26 10:34
Tackar för snabba svar!
Örebro Fotbollsgud
2007-11-26 10:30
Saywee

Informationen kommer inifrån och de dealar just nu med dansken. Tackar han ja så vet klubben det under morgondagen. Men sedan vet man ju inte om han har synounkter i kontraktet som gör att han bollar tillbaka det för en förhandlingsvända till. Så är det alltid i kontraktsförhandlingar, vilket kan dra ut på tiden ytterligare, men då är man åtminstone i hamn. Är styrelsen snabb att agera och har fullt förhandlingsmandat så borde det gå snabbt.

Tackar han nej, så måste de gå vidare med de andra kandidaterna...
Örebro Sekt. E
2007-11-26 10:29
Saywee/ Den ligger på väster/vasastan, nära ekershallen. De har ej röde pölser, dock har de smörrebröd och snapsbricka.
Örebro Hjortsberg
2007-11-26 10:26

Aftonh*ran skriver idag att Hansens vara eller icke vara skall bero på lönen. "– Om jag får ett erbjudande med ungefär samma lön som på TV3 så kommer jag nog tacka ja till ÖSK." skall Hansen ha sagt (i förtroende till AB =) )

Jag ger ungerfär lika mycket för sanningshalten i ngt som AB skriver som för en rejäl hög med lös kattskit, men ponera att det stämmer...

Här har vi i så fall världens chans att göra ngt som skulle ge ÖSK SM-guldet 2012. Ingå i ett storsamarbete med TV3!

TV3 bistår med tränare (Hansen) samt en duktig klump med penningar. Man har redan två ÖSKare i sin stab Åkesson/Runheim och Nordahl. Som motprestation för man (och skratta inte direkt) tillgång till Hansen och ÖSK inom vettiga ramar. T.ex. införprogram, en 10-minutare varje dag om klubben, ÖSK-spelare ställer upp i andra program i 3:an. Chatta med spelarna på nätet. ÖSK blir TV3:s "officiella" klubb. Jag kan mycket väl sträcka mig till att ha en "Football icon" dvs att ha en dokusåpa för unga killar som får tävla om ett proffskontrakt. Skurt blir ÖSK:s maskot...
Möjligheterna är oändliga och ger enorm exponering.

Självklart finns det nackdelar, men i dagens läge är det bara att inse. SM-guld kostar pengar. Och allt är bättre än "Panos Ljungskile." Tänk allt som Percy Pågar inte var.
AIK Saywee
2007-11-26 10:14
Fotbollsgud//
Du får precisera vad du menar med klubben och referera till varifrån du fått denna vetskap, samt meddela tidpunkt under morgondagen när detta blir känt.

Intressant faktiskt och min puls ökar.

Sekt E//
Var ligger den Danska krogen?
Har de röde pölse?
Örebro Fotbollsgud
2007-11-26 10:07
Under morgondagen vet klubben om dansken tackat ja som nästa tränare i stan. Återstår att vänta...
Örebro Sekt. E
2007-11-26 10:06
Hmmm, undrar om det hjälper om jag går till Danska krogen i afton och spisar lite. Värt ett försök...
AIK Saywee
2007-11-26 10:00
Huvudmeningen med mitt "förrförra" inlägg var faktiskt att det är synd att ÖSK inte är en attraktiv klubb och att vi därför måste tassa omkring och vara livrädda för att någon annan tänker ta det vi vill ha.
Gäller både angående att få hit tränare och spelare samt att behålla tongivande spelare.

Jämför t.ex. med IFK Göteborg, de talar om vad de ämnar köpa, media skriver detta och sedan köper klubben detta. Tyvärr är det så att IFK Göteborg är en attraktiv klubb och ÖSK är det inte just nu, men det är väl klart att vi skall förändra detta!

Attraktiviteten har dock redan under några år ökat beträffande bl.a. två indegrienser, Kubanerna och de nya läktarna!

Vi kan ju inte sparka Kubanerna eller riva läktarna. Medlemmarna och sponsorer kan vi inte heller vara utan, vi får väl kanske försöka ändra någon annanstans, eller?
Örebro
2007-11-26 09:58
Är f.ö. väldigt tveksam till ÖSK-Karl och det mesta av vad han skriver.
Du påstår dig vara sponsor "med sexsiffriga belopp", vilket känns tveksamt. Din "insidekännedom" tycker jag inte var mycket värd. Dra till med Claes Eriksson kan ju vem som helst göra - att han nånstans fanns med på listan kan ju vem som helst begripa. Du skrev att bara detaljer återstod att lösa, som t.ex. bostadsfrågan. I svart-vitt-intervjun förklarar sig CE tvärtom vara villig att komma till Örebro direkt om han erbjuds jobbet! Vad visar att du kände till mer än någon annan?
Dessutom, som Larsen säger i dagens NA, är det att gå emot klubbens intressen när du, visserligen sent, släpper din "insiderkännedom", som i och för sig ju inte var så mycket värd.
Du är också mycket kritisk mot FreSam som spelare och det har du naturligtvis all rätt att vara. Det finns bättre backar, men så usel som du säger att han är, stämmer knappast, då tre tränare i rad väljer att oftast ta ut honom i förstaelvan.
Men, om man är sponsor går man väl inte ut och "mobbar" en spelare dag ut och dag in på ett internetforum även om man tycker han är dålig. Har man kontakter med klubben som sponsor, kan väl det framföras på annat sätt - om nu en "sponsor" överhuvudtaget ska framföra sådana åsikter.
Om du nu är sponsor är det väl lätt att här tala om vilker företag du driver och som sponsrar ÖSK.
I och för sig har jag kanske tagit dig på för stort allvar, men ibland är det jobbigt att läsa allt du skriver och se att några andra (i gänget?) hakar på.
Örebro Mattias69
2007-11-26 09:49
Ibland undrar jag hur stor skada ett namnsläpp gör egentligen? Är en klubb på jakt efter en tränare, nog letar man väl ganska så aktivt och brett och inte sitter man och väntar på att någon annan ska läcka information.

Är flera klubbar intresserade av Hansen så har dom nog redan fått upp ögonen på honom, han är ju inte helt anonym i Danmark.
AIK Saywee
2007-11-26 09:46
må//
Det är OK, vi är ju svartvita fans allihopa!
Örebro
2007-11-26 09:33
Saywee//
O.K. Saywee - förlåt, jag läste dig slarvigt.
Missade att du skrev att "när namnet är släppt".
Örebro
2007-11-26 09:19
Saywee//
Larsen och du har i alla fall olika meningar om det du senast skrev.
2007-11-26 09:04
Ämne: "- Jag är ändå ....Förstår att det läckte ut till slut med tanke på hur många som är intresserade av Ösk(några är vi iallafall),säkert många som, gräver och griper minsta halmstrå speciellt om Hansen har varit i Örebro,då är det svårtm att hålla det hemligt,ligger säkert folk i buskarna utanför all huis som har nånting med Ösk att göra.
Örebro Ericson
2007-11-26 08:58
"- Jag är ändå besviken att uppgiften om Poul Hansens namn läckte ut i helgen. Den person i klubben som spred det anar inte vilken skada och konsekvens det kan få i det känsliga läge som råder kring tränarfrågan. Plötsligt kan andra klubbar, i till exempel Danmark, också bli nyfikna och börja kontakta Poul, säger Lars Larsen."

Kan man fundera på...
Annons: