/fotboll/osk/forum/7562.aspx/fotboll/osk/forum/7562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Baresi442
2007-11-27 08:16
2009 möts vi igen....men i vilken serie??
Örebro Chipset
2007-11-27 08:13
"en till en och en halv vecka". Jisses!
Örebro Mattias69
2007-11-27 08:06
Saywee// Jag läste också den där artikeln där mediestrategen uttalade sig och det var riktigt bra råd han kom med. Hoppas bara att ÖSK-ledningen tar till sig av kritiken och ändrar sina beteenden.
AIK Saywee
2007-11-27 08:03
I dagens pappers-NA finns två artiklar av Lasse Wirström, den första handlar om Poul Hansen och den andra om mediestrategen Paul Ronge.

Ena rubriken "Hansens besked dröjer" innehåller bl.a. texten "Jan Karlsson vd för ÖSK Elitfotboll AB, uppskattar att det kommer att dröja ytterligare en till en och en halv vecka innan klubben kan presentera sin nya huvudtränare"

Andra rubriken "Inga kommentarer - ett PR-mässigt självmål" med en faktaruta som innehåller tre tips

1. Säg aldrig "inga kommentarer" utan att förklara varför något inte kan kommanteras.

2. Var så öppen som möjligt i alla frågor.

3. Sitt inte inne på höga hästar och tro att du äger kommunikationen, för det gör du inte.
Örebro Gummianka
2007-11-27 07:46
Minimera kontakterna med JVM. Tramsigt oseriöst. Karln kan lika gärna sitta och maila youtubelänkar till ÖSK i parti och minut.
Örebro jappel
2007-11-27 07:36
Har ni inte förstått???
att:
Alla vill till Örebro,
och lira lite boll förstås
Alla vill till Örebro, till ÖSK
Örebro masaboy
2007-11-27 07:30
Måste väl nästan vara en riktig "anka" det här?
Hur skulle vi i lilla ÖSK ha chansen att signa denna världs-artist?
-
Men visst, fyller man 100.år så ska det firas!!!
- - -
//masaboy
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-27 07:26
Populära Ösk,3 inlägg i rad så nu skriver jag inget mer.
2007-11-27 06:32
Förresten,om han nu skulle vara på väg till Sverige så skulle varenda klubb försöka knipa honom.
2007-11-27 06:28
Vet Colombia ens om att Sverige finns,jo det gör dom säkert men att vi ska nämnas som en kandidat till en landslagsspelare är på gränsen till idioti men det är SILLY season och det gör skäl för namnet.
Örebro Evigt ÖSK
2007-11-27 01:53
Det är ju faktiskt rent pinsamt... Aldrig i livet att en colombiansk landslagsback skulle komma hit, finns inte en chans i världen att det någonsin kommer att ske! Vad är det för rykten som hela tiden kommer? För inte allt för längesedan var det ju någon annan stjärnback som var på g... Lägg av, det här blir ju parodi på ÖSK... Visar bara att vi inte är en attraktiv klubb för fem öre...
Örebro inteharry
2007-11-27 00:34
nog om ev. världstjärnor, super mac, bullen och gyllene danskar...efter att ha blivit påmind av länkade klipp så e jag inte så säker på att jag vill ha blomkvist i sport...fan va nära det var, tänk 13år sen redan...tommy ståhl tommy ståhl, träffar han bollen blir det mål tommy tommy tommy ståååååhl...god natt, surströmmingar!
Örebro Sigges högra sax
2007-11-27 00:20
Jag kan dämpa era förväntningar, damer och herrar.

...och sträcka mig så långt som att om Bustos kommer spela i Örebro SK nästa säsong då ska jag cykla naken ett held dygn på Drottning./Storg.

Goder natter, till er eder!
Örebro Stephan
2007-11-27 00:06
Om han har skrivit nytt kontrakt lär det ju vara ännu mer avlägset, det rör sig väll om en tidningsanka? Det är ju kanon för Mercado, folk kommer ju ringa honom oftare än folk ringer taxi på fyllan. Sitter han inne på en sån spelare är nog folk sugna på att handla annat gott.

:)
Örebro Sersant
2007-11-26 23:53
Han skrev ju nytt kontrakt med Gremio i Juli i år varför skulle han i hela världen få för sig att gå till kalla sverige?

Spelare som går från brasiliens högsta liga brukar ju kosta många miljoner o dem summorna är ju ÖSK långt ifrån att kunna betala.

Hade inte min cykel varit stulen så hade jag gjort er sällskap på cykelturen, har ingen hatt heller tyvärr ;).
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-26 23:53
Aspen//

En dansk tränare har säkert minst det dubbla mot en svensk i lön. Dansken är en chansning, Claes Eriksson vet vi vad vi har och han skulle säkert uträtta mer med våra resurser jämfört med BP:s.

För att vi skall chansa med den danska måste vi troligen avstå minst en bra spelare. Tänk om den spelaren är Barsom?

Nej, signa Claes Eriksson innan det är för sent och börja plocka hit spelare istället.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-26 23:51
Nu bor ju inte jag i Örebro längre men om det visar sig att ÖSK lyckas knyta till sig både Hansen och Bustos följer jag med glädje med på en cykeltur(om någon ordnar fram en cykel i Örebro förstås)!
Örebro Tomten (Suck...)
2007-11-26 23:46
Stor chans att vi får hit den där colombianen...
IFK Norrköping CaddE
2007-11-26 23:42
Saywee// Samme agent har/hade ju hand om en viss Mirza Jelecák. Jaganjac blev skogstokig på IFK-ledningen vid förhandlingar om Jelecák förra året, när agenten kom dit och ställde helt orimliga krav.
Ryktesvis ska IFK-ledningens svar ha varit nåt i stil med "Du ska inte tro att IFK Norrköping är nån slags korvkiosk där man kan beställa precis vad som helst", varpå Jaganjac reste sig och gick därifrån.

Jag antar att Jelecák lider mest av det just nu.
BoIS harvade ju i SE-botten även i år. Var IFK Norrköping höll till är ju väl känt. :)
Örebro 0REBR0
2007-11-26 23:39
ÖSK får väl köra en värvning alá Leksand (Ed Belfour) med nåt företag som vill profilera sig... drömma går ju...

men det är väl klart att det är som du säger, mittåt, mercado skickar ju med bilderna på ruben för att visa vad det är för kvalité på spelarna i hans "stall", sen att inte alla håller samma kvalité är ju inget han vill framhålla såklart...
Örebro Mittåt
2007-11-26 23:36
Även Johannes har en cykelresa innestående. Så du kan få litet draghjälp om Bustos dyker upp.
Örebro Stephan
2007-11-26 23:34
Ämne: Jaime har ingen trov....
Sugen på cykelsällskap? Jag är på! Tror inte att det finns ens skuggan av en chans att han hamnar här. Lirar man i Colombianska landslaget och i Gremio (inte världens största klubb heller dock) så packar man med största sannolikhet inte bara väskan och bosätter sig i Örebro. Som du sa, dom där DVD:erna skickas runt till mycket folk. Bara att hålla tummarna och vänta, perfekt högerback i alla fall :)
Örebro Mittåt
2007-11-26 23:30
Jaime har ingen trovärdighet kvar. De spelare han tar hit platsar på sin höjd i Örebro Syrianska. Om den här killen är intresserad av att ta sig över till Europa finns det väl ingen anledning att spela i Sverige. Och om han nödvändigtvis vill till Sverige, så varför skulle han vilja till Örebro.

Jag skulle tro att det gått till så här (ungefär).

Bustos agent i Colombia bränner 100 DVD-skivor med Bustos bravader på. Dessa skickar han sedan till alla sina kontakter. Av någon anledning - oklart varför - finns även JVM med i hans adresslista.

Jaime tar genast sin kopia till Lennart Sjögren och ringer sedan till Expressen för att berätta den stora nyheten. ÖSK är intresserad av en kolombiansk kanonjär och det är Jaime som förmedlat kontakten.

Om Bustos ens kommer för provspel till Örebro lovar jag att cykla fram och tillbaka till Arboga med returen över Fellingsbro och Käglan.
Örebro 0REBR0
2007-11-26 23:29
Stephan//
jag ska komma ihåg det där om hatten! vinden har vänt för ÖSK! Nu kör vi! =)
Örebro Stephan
2007-11-26 23:29
Ämne: han verkar ju kunna ....
Ta hit han på en gång!!! :D
Örebro 0REBR0
2007-11-26 23:28
han verkar ju kunna slå fina frisparkar, men frågan är ju om han kan visa samma fina kämparglöd som FreSa!? ;)
Örebro Stephan
2007-11-26 23:26
Haha! Hamnar han i Örebro lovar jag att jag sväljer min hatt. Man kan bara hoppas, han verkar grym! Gremio är ingen dålig klubb heller, Ronaldinhos moderklubb har jag för mig.
Örebro 0REBR0
2007-11-26 23:16
jaha, vad ska man tro om detta då?? det låter ju bra iaf! =)
Örebro Sigges högra sax
2007-11-26 22:45
Nedim springer ju tokmycket offside, å andra sidan om han fick rätt bollar - i rätt tid - från mittfältet hade han nog vunnit skytteligan.

Fast han måste träna upp sin avslutningsförmåga än mer (för att inte tala om hans "fixa straff-kunskaper"...)
Örebro Aspen
2007-11-26 22:41
ÖSK-Karl//ÖSK behöver fotbollsmässigt ändras från grunden - det fixar dansken bättre än 08-an. Men 08-an är också en bra lösning.
Annons: