/fotboll/osk/forum/7559.aspx/fotboll/osk/forum/7559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 21:58
ÖSK-Karl//
Tack så mycket. Men han är ju ett billigt och bra alternativ. Vem vet det kanske blir en tränare man minst anar? :)
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 21:58
ÖSK KRILLE//

Bara det att Claes inte är/var intresserad av Degerfors hedrar honom ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 21:55
ÖSK KRILLE//

Via småklubbar kom Claes till BP. Dem tog han upp i AS för första gången och var på vippen att klara dom kvar. De 6 poängen som de plockade Djurgården på var ju samma sak som ett SM-guld.

Dessutom sa han själv upp kontraktet eftersom han ville till en klubb som satsar långsiktigt och med bättre resurser än BP.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 21:51
Även Degerfors är Intresserade av Claes Eriksson?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 21:46
Någon som vet Cleas Erikssons tränar meriter?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 21:46
Undrar om det hjälper att skramla ihop ett gäng och hjälpa Sjögren och den osynliga VD:n att flytta kansliet. Då avlastar vi dem den bördan, så de kan göra det de är tillsatta att utföra.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 21:42
loppy//

Du har säkert rätt om lönebiten gällande Törum.

Själv tycker jag det känns lite löjligt att ÖSK försöker knyta till sig en dansk tränare och har TV3 som motpart. Då vill han säkert ha minst 3-årskontrakt och en lön på ca.100.000/månad. Blir han en flopp har han kostat oss minst 3,6 miljoner.

Nej, SIGNA CLAES ERIKSSON DIREKT.
Örebro loopy
2007-11-29 21:36
Ämne: Någon som kan fixa f....
det är väl bara att kolla på telefonkatalogen (gulesider.no) om du vill ringa.

Men allvarligt talat, om ÖSK skulle vara intresserad av Törum så kan det säkert vara ett alternativ men beror nog en hel del på vad Törum själv vill. Har inte sett att han är aktuell som huvudtränare för något norskt lag. Fann något rykte att han är aktuell att ingå i Branns organisation men är det tränare han vill fortsätta som så kanske några fina år i sverige kan få fart på hans karriär.

Sen blev han ju även utköpt av rosenborg och utseendet på det avtalet kan säkert också påverka alternativen, dock är det ju helt klart att lönen han kan få i ÖSK knappast ens är hälften av det han hade i rosenborg.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 21:32
Chipset//

Ring Rosenborgs kansli och säg att du vill göra en intervju med Törum. Juha fick ju fram numret till Claes Eriksson, så det är nog stor chans att du får hjälp.

Iofs så har väl Törum betalt två år till av Rosenborg, men det kan kanske vändas till en förhandlingsfördel.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 21:22
Anttonen hoppas få träna med ÖSK. Det är ju inte klokt. Måste han behöva be om det? Skriv kontrakt med en tränare och signa Anttonen per omgående.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 20:39
Om det nu blir Claes Eriksson så är det konstigt att det skulle ta en sådan här lång tid innan han blir klar i så fall! Jag tror de väntar med svar från Hansen och om det blir nej så tar de Claes Eriksson som nödlösning! Någon som vet vad Claes har för Fotbolls filosofi? Är Claes rätt man för jobbet?
Örebro huggorm
2007-11-29 20:17
Någon ny tränare.Nehe som vanligt då.Svagt ÖSK nu börjar man att tröttna på att ÖSK alltid ska vara sist.Likadant när dom skulle vänta med att värva spelare i sommras.Dom agerar ju lika snabbt som en oljetanker när den ska svänga.Blir det inte bra det här i slutända så bör nog några avgå.
Örebro Chipset
2007-11-29 20:16
Någon som kan fixa fram nummret till Törum? Jag kan ju ringa och fråga om det finns någon som helst sanning i de här ryktena?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 20:01
Fast jag vill igentligen ha Martin Jol som fick kicken från Tottenham! Men det är inte realistiskt. så jag vill då se Törum. Men han är nog inte aktuell är jag rädd för. jag tror att Hansen vill ha en hög lön! så då är det bara Claes Eriksson kvar. Om det inte finns någon annan joker i leken som tas fram. :)
Örebro Mac-T
2007-11-29 19:37
Gissar på Eriksson. Tror att Hansen ville ha för mycket i lön.
AIK Saywee
2007-11-29 19:22
ÖSK-Krille//
Mac-T tror på Claes Eriksson som tränare och du ser gärna Törum som tränare.

Jag tror att det blir Poul Hansen som tränare.

Snart är det lucköppning!
Örebro Lekiller
2007-11-29 19:16
Chipset!

Ja, det får vi ju hoppas att de menar. För den ishallen kommer ju för alltid att vara en vidrig plats. ;-)

Åter till ÖSK.

Jahopp, så har det gått ännu en dag utan ny tränare. Så får man läsa i NA att USA:spåret verkar ha svalnat ordentligt. Börjar kännas lite konstigt nu. Man undrar ju var ÖSK skall finna sina nyförvärv. Dansk tränare kanske öppnar upp ett värvarfönster åt Danmark??

Jag tycker tyvärr att om ÖSK skall undvika bottenstriden nästa år så måste det värvas en hel del. Ett par spelare har en hel del att bevis tycker ja. Som t.ex Kristoffer Näver som alla här verkar höja te skyarna, visst, duktig på att dribbla och så, men kan ju knappt slå ett inlägg och hans skott skall vi inte tala om. För att bara ta en.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 19:14
Saywee//
var så lite så.

Man undrar ju vad som försegår bakom kuliserna på ösk:s kansliet?

Men jag ser gärna Törum som ösk:s tränare.
AIK Saywee
2007-11-29 19:05
Ämne: ÖSK:s träningsmatche....
Tackar ÖSK-Krille, men detta vill jag minnas att jag läste här på svartvitt i början av förra veckan. Har aftonbladet med detta idag, det var ingen express-fart precis, men å andra sidan har jag inte läst något om detta i NA än så länge ;-)

ALLA TILL BA DEN 2 FEBRUARI!
Örebro Mac-T
2007-11-29 19:02
Jag tror på Claes Eriksson som ÖSK:s nya tränare.
Örebro Chipset
2007-11-29 18:58
Kanske inte rätt forum men...jag läste igenom planen för Eyrafältet och där stod ingenting om ombyggnad av hockeyhallens tak. Menar de att de ska bygga nytt fräsch runt ishallen men inte förändra fasaden på den befintliga ishallen? Isåfall kommer det bli riktigt vidrigt!
AIK Saywee
2007-11-29 18:44
-AdaM-//
Jag har faktiskt svårt att skriva under.
Har väl sällan blivit så förödmjukad i hela mitt "fotbollsliv" som när jag fick stanna kvar en kvart på Örjans Vall efter ÖSK´s bortamatch där i somras. Så urbota dumt och löjligt av de som ansvarade för arrangemanget!
AIK Saywee
2007-11-29 18:40
ÖSK-Karl//
Troligtvis är det så de har gjort, men de ska inte vara säkra på att de behöver packa upp de inslagna flyttkartongerna.
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 18:39
-AdaM-//

Den dagen ni lovar att sluta plocka spelare från Örebro kan vi skriva under. Nu kan de få lida av att spela på Örjans Vall ;)
AIK Saywee
2007-11-29 18:37
Ämne: Det har nu hunnit bl....
One¨touch//
Instämmer till 100%

Ett mycket klockrent inlägg!

... och apropå klockan så är det snart den sista november ...

I övermorgon vid frukost vill jag öppna lucka ett och vad kan finnas där?
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 18:35
Saywee//

Risken är stor att de än så länge bara slagit in flyttkartonger till nya kansliet ;)
AIK Saywee
2007-11-29 18:31
Ämne: Önskelista till jul:....
Jag har samma önskelista ...

... och förväntar mig att åtminstone 5 av 6 slår in. För nu har de ansvariga slagit in paketen så länge så nu måste det bara bliva något stort!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-29 18:30
Kanske börjar bli dax för Juha att ta en ny intervju med Claes Eriksson?

Det skulle vara intressant att veta om han fortfarande har kontakt med ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 17:43
ÖSK:s träningsmatcher
2 februari: Degerfors IF 13:00.
9 februari: Gefle IF (i Avesta) 13:00.
16 februari: IFK Norrköping 13:00
23 februari: Djurgårdens IF 13:00
15 mars: Enköpings SK 13:00
21 mars: Åtvidabergs FF 13:00
Örebro ÖSK KRILLE
2007-11-29 17:39
Om Dansken tackar nej så är vi tillbaka till ruta ett igen! Men får hoppas de har en annan tränare på gång också om nu dansken tackar nej till jobbet.
Annons: