/fotboll/osk/forum/7556.aspx/fotboll/osk/forum/7556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-11-29 11:15
Förresten, även en djungeltrumma är snabbare än NA ;-)
AIK Saywee
2007-11-29 11:13
Säg inte (menar skriv inte) att vi tappar möjligheten att få hit Alvbåge också, jag blir så trött på denna seghet och hemlighet.

Jag förväntar mig nu att något riktigt stort är på gång, inget fiasko eller något mittemellan, när det gäller spelare och nyförvärv. Sjävlklart förväntar jag mig också att både Anttonnen och Barsom spelar i svartvitt nästa säsong.

Tänkte på KEX-Gunnars inlägg igår, då han irriterade sig över de svartvita rubrikerna, det finns ju inte mycket att skriva om angående nyförvärv, tränare och nya kontrakt, så det är välkommet med andra nyheter om vad som händer eller inte händer kring klubben.

Ska nu ta en liten promenad innan lunchen vid havet och snegla inåt landet för att se om det kommer något meddellande via röksignaler från grottfolket!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Aspen
2007-11-29 11:00
Jonte R//Kraven på ledningen MÅSTE bli större annars bär det till S1.
Den genomgången som Sjögren höll på höstmötet tycker jag visade en oförmåga att omsätta visioner och idér i handling. Som sagt kravprofilen fick dras ur Sjögren. Svaret vi fick var ingen längre utläggning utan typ 2-3 meningar.
Man måste också ha klart för sig att den scoutingverksamhet som ÖSK och Micke Steen bedriver är väldigt grundläggande. T ex var kravet att man skulle se "sitt" lag live två ggr per år.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-11-29 11:00
Ämne: Alvbåge till Landskr....
Då lär väl också Anttonen snart skriva på för LBois....
Örebro Bastard on Parade
2007-11-29 10:44
Alvbåge till Landskrona? Vad fan är det som händer?
Örebro Vegurra
2007-11-29 10:12
Jonte R// Nej du min vän. ÖSK har inte alls lyft fram kravprofilen. På höstmötet var det en medlem som fick dra ur Lennart Sjögren vissa delar av kravprofilen. Någon självständig aktivitet från ledningens sida hade inte förekommit dessförinnan. Rätt skall vara rätt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-29 09:12
Fan va ugly Toivonen är,inte ens hans morsa kan älska ett sånt utseende.
Örebro Jonte R
2007-11-29 08:42
Ämne: Ronge är väl ingen e....
ÖSK har väl gjort ett försök att lyfta fram sin kravprofil för tränaren och klubbens ambitioner och tanken bakom dem. Med en informationschef hade de garanterat lyckats bättre. När trycket är så hårt i och med dagens snabbfotade kommunikationskanaler krävs de en genomtänkt plan för vad man vill få fram. Det tror jag att ÖSK har saknat. Med en sådan i botten hade de till exempel haft andra svar än ingen kommentar och också undvikit att sätta ett datum, de hade då mer fokuserat på att vi har en kravprofil och när vi hittat en tränare som uppfyller den och delar våra ambitioner så anställer vi den tränaren.

Det känns faktiskt som att både Björn och Lennart har tacklat media på ett konsekvent sätt vilket är bra. Sedan finns det nyanser i det de vill få fram som skulle kunna förbättras men det tror jag att de själva också är medvetna om.
Örebro Mattias69
2007-11-29 08:16
Jahapp....då var det lika tyst igen om tränarfrågan. Är vi tillbaks på ruta 1 igen eller händer det verkligen någonting i kulisserna?
Örebro Tomten (Suck...)
2007-11-29 07:10
Keblix // Bortatröjan finns inte att köpa, skicka gärna ett mail till ÖSK och skäll på dom, jag vill också ha en svart tröja men det finns tydligen inga planer på att sälja den...
Örebro Keblix
2007-11-28 23:42
Vart i Örebro kan man köpa matchtröjan? (borta)
Örebro Grixx
2007-11-28 22:07
Besserwissern// Instämmer med mittåt vilket även många andra gör som inte orkar käfta i det här sk ämnet.

Jag förmodar att du nu bestrider att jag instämmer med mittåt osv. Have i nice day!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-28 21:44
Chipset//

Vad jag är mest skraj för är att Claes Eriksson hittar en annan klubb, medans ÖSK velar.

Om det inte är Törum förstås, ser hellre honom framför en avdankad dansk, är rädd för att det blir en riktig kulturchock med en dansk tränare.

Lägg hellre pengarna på en duktig dansk spelare, samt Barsom och Anttonen.
Örebro jappel
2007-11-28 21:04
det blir nog bra ska ni se...har vi klarat oss i 100 år ska vi klara 100 till!! (fast vi ska minsann inte klara oss från att bli svenska mästare i 100 till..kanske dags nästa år?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-11-28 20:59
Har någon/några någonsin haft förtroende för Ösk?,jag är jävligt naiv men mitt förtroende(det lilla jag hade)har knappast växt efter hur denna säsong skötts.
Örebro Aspen
2007-11-28 20:20
På höstmötet var det klart att det fanns ett stort missnöje med hur ÖSK-ledning sköter rekryteringen denna höst.
AIK Saywee
2007-11-28 19:47
ÖSK-styret har nog tappat mycket i förtroende även hos många medlemmar och supportrar.

Tyvärr!
Örebro Besserwissern
2007-11-28 19:46
Mittåt//Jasså,du vet allt om marknadsföring också...Ja,tala för dig själv du.Jag och många med mig är oroliga och vill ha information.
Örebro Mittåt
2007-11-28 19:44
Ronge är väl ingen expert. Han säger ju alltid samma saker eftersom han jagar kunder till sin konsultverksamhet.

Jag tror att allmänhet och sponsorer är betydligt mer intresserade av att man rekryterar en bra tränare än att man får en dag-till-dag redogörelse för hur man ligger till.
Örebro Besserwissern
2007-11-28 19:40
Mittåt mfl.//NA hade igår pratat med en expert på marknadsföring.Han dömde ut ÖSK´s agerande totalt.Oavsett vem det blir som tränar ÖSK nästa år så har vi tappat väldigt mycket i förtroende hos allmänhet och sponsorer.Det är allvarligt tycker jag.
AIK Saywee
2007-11-28 19:39
Jag tycker faktiskt att det är lite mer information när man berättar att man inte vill kommentera rykten än bara inga kommentarer.

"Inga kommentarer" är som "tack och gonatt!
Men å andra sidan har jag ingen aning om vilka frågor journalisten ställt.
Örebro Mittåt
2007-11-28 19:35
Grixx// Det är skillnad på AIK och ÖSK, visste du inte det?

Men bortsett från det. Den fråga det handlar om för ÖSK väger betydligt tyngre än frågan om AIK skall värva in ytterligare en vingel-Petter i sin trupp eller ej.

För egen del tycker jag att ÖSK hanterar det här på rätt sätt. Om ÖSK skött sig bra eller ej vet vi först då resultatet presenteras. Om ens då.

Därmed inte sagt att jag tycker att ÖSKs ledning i alla avseenden hanterat frågan på ett oklanderligt sätt. Det hade varit bättre att stämma i bäcken i stället för att i efterhand tvingas bygga fördämningar i ån.

Att sedan NA är sura för att de inte får någon inside-information att jobba med kan jag förstå. De är ju tvåa på alla bollar i den här rekryteringen.
Örebro Besserwissern
2007-11-28 19:31
Grixx//Avsevärd skillnad mellan ett rykte om en spelarövergång som Aik idag kommenterar(eller inte kommenterar) och en tränartillsättning som pågått i månader.
Örebro Grixx
2007-11-28 19:01
Saywee// "Vi kommenterar inte rykten"...om det är en förklaring som är bättre än om ÖSK-styret säger "Vi har inga kommentarer för närvarande". till de rykten journalisten frågar om,så???

Jag ger mig inte in i djupare diskussioner om det här. Kan tycka att det ÖSK sagt angående tränarletandet så är det spaltkilometrar mer än AIK. Annars var det bara kul AIK-svar i skuggan av tjötet om hur kasst ÖSK styret agerat.
Örebro Chipset
2007-11-28 19:00
Ämne: Tråkig Silly season?....
Nja, de enda som egentligen kopplats samman med ÖSK av dessa är ju Dauda och Wowoah. Den enda som egentligen satt fart på silly season är ju ÖSK-Karl. Mer sånt tack, det var spännande.
Athon
2007-11-28 18:59
Djurgarden vantas skriva pa med Oremo, fran Gefle. Det borde oka pa chanserna att fa loss Jones Kusi Asare fran dem. Vilken jag tycker borde vara ett perfekt komplement ibland vara forwards. Ta garna Amouha samtidigt, tva till priset av en kanske?
(Ursakta bristen pa prickar ar i England)
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-28 18:54
City duger bra, de skall väl ändå hit på träningsläger? Sedan drar väl Svennis några tusen extra värmlänningar, så det borde bli en skaplig hacka över till ÖSK.
Örebro Mittåt
2007-11-28 18:53
Ärligt talat tror jag att ÖSK förlänger med FreSa utan alltför mycket betänkligheter. Om han lämnar så måste klubben rimligtvis hitta två nya högerbackar. Det kan bli snärjigt.
Örebro Chipset
2007-11-28 18:44
Ämne: hej på er alla öskar....
Styrkor:
Löpstark
Vinnarskalle
Bra i positionspelet.

Svagheter:
Dålig bollkontroll
Lättstressad
Ibland ovårdad i sitt spel
AIK Saywee
2007-11-28 18:25
Funderade på detta med AIK´s "kommentarer", de säger ju iallafall lite mer än bara "inga kommentarer", de förtydligar faktiskt varför de inte vill kommentera. Samtliga som du nämnde Grixx, förklarar att de inte vill kommentera rykten.
Annons: