/fotboll/osk/forum/7551.aspx/fotboll/osk/forum/7551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2007-11-30 12:42
Känns som ersättaren för Larsen är klar nu, med Axén i staben så borde grabben ha goda chanser att ta platsen om han passar på att köra lite extra konditionsträning resten av vintern.

Hade inte ÖIS en finne som tränare när de åkte ur AS förra året?
Örebro add.
2007-11-30 12:36
Vilken lättnad att det äntligen är klart.
Ny bygger vi vidare mot guldet, det är härligt att va närking!
Örebro ÖSK-Karl
2007-11-30 12:31
Rent spontant känns det väldigt bra, det är en magkänsla. Finnar är ett duktigt folk som generellt sett alltid ger sitt yttersta i arbetslivet och brukar ha vinnarskalle.

Undrar om Nordback är tipsaren? Själv har jag i många år velat se fler finnar i laget, just för att de är sådana kämpar. Förhoppningsvis kommer det att göra riktigt ont om en motståndare skall ta poäng på BA, som i gamla tider ;)
Örebro Erki
2007-11-30 12:28
Äntligen klart med tränare, och att han heter Sixten gör ju inte saken sämre :)

Då är det bara att börja värva, först förlänger vi med Anttonen och Barsom. Sedan värvar vi Karekezi, Amoah, Bustos, Alvbåge och Mambo Mumba + en mittback.

edit: vi får nog sälja några också :P
Örebro Bastard on Parade
2007-11-30 12:26
Något säger mig att Arvi Taaler haft en nyckelroll i tränarjakten. Varför?

Jo, Taaler har bra kontakt med Hodgson som i sin tur lär känna till Sjöström då denne varit spion för Hodgsons räkning. Taaler har god kontakt även med Lennartsson som säkerligen rekommenderat Axén. Långsökt? Javisst! ;-)

För övrigt har Sixten Boström stängt av sin mobil och jag tolkar det som att han fått telefonförbjud av ledningen tills efter presskonferensen.
Örebro Mittåt
2007-11-30 12:26
Från Grenadjärsvallen till Behrn Arena.

För Axén har det varit ett minst sagt omtumlande år.

Först var han väl på väg att bli tränare i Forward, men av någon anledning hoppade han av i sista ögonblicket (verkar det som).

Sedan sade han upp sig från tränarjobbet i Rynninge efter bara några matcher. Klubben startade div 2 spelet riktigt dåligt, men när han väl gjort klart, att det inte skulle bli någon fortsättning för hans del, så gick det sedan väldigt bra resten av året med honom som fortsatt ansvarig.

NA gav honom ett forum där han kunde etablera sig som tyckar- och fotbollsexpert.

Nästa steg blev en brandkårsutryckning till Norge som assistent till Benny Lennartsson.

Och nu har han alltså blivit assisterande i stadens allsvenskt lag.
Örebro Besserwissern
2007-11-30 12:16
Ämne: Lite mera text om tr....
Att Axén är Aik´are tror jag han är proffesionell nog att skita i när han skrivit på för ÖSK.Kanon att få in honom i klubben,bra för dom lokala värvningar som vi måste satsa på.
Örebro Kronblom
2007-11-30 12:15
Kanske hade hoppats på ngn mer känd tränare men som läget är känns det skönt att man äntligen gjort klart med en tränare och det känns bra att Axén hakar på,örebroare som han är.När det gäller Hansen visste jag att det skulle bli frågan om hög lön eller ej;fick känslan av det när Na först fick kontakt med honom så honom kan man klara sig utan!
Örebro Mittåt
2007-11-30 12:14
Perfekt timing!

Samma dag som ÖSK gör klart med sitt nya tränarpar kommer det ett brev i brevlådan med ett önskemål från klubben om förnyelse av medlemsskapet.
Örebro psoari
2007-11-30 12:12
Danmark låter kanske häftigare än Finland.. men då lever man på gamla meriter. För visst var väl Finland närmare en plats i EM än Danmark?
*smile*
Örebro pemo
2007-11-30 12:10
Kul med en ny talang i allsvenskan. Måste kännas hårt för alla "insiders" som har skrivit med säkerhet att de vet vem som blir tränare. Med detta namn kan väl ingen säga "- det var det jag sa"
Tror att det blir bra för ÖSK. Visserligen är han väl ingen dragare för kontraktslösa spelare, men han kan kanske skapa ett lag av de som finns. När det gäller nyförvärv så är det väl så att pengarna styr. Det är inte så lätt att vara kaxig ( Vasques ) och vänta ut rätt kontrakt i dag. Kommer i håg hur Pelgander fick slita när han tackade nej till ÖSK och hamnade i någon suspekt utländs klubb någonstans. Dessuotm blir det väl upp till bevis för Axén. Det är lätt i TV när matchen är spelad. Nu måste han plötsligt vara med och ta ansvar. MEN, jag löser nog ut säsongsbiljetten för 2008 i alla fall.
Örebro Besserwissern
2007-11-30 12:09
Nu ser vi framåt!Härligt med positiva nyheter!
Det här kan bli mycket bra!
Örebro Gummianka
2007-11-30 12:08
Alla tränare får sparken nån gång. Behöver inte betyda ett skit.
Örebro Sekt. E
2007-11-30 12:05
Finfint! Det här tror jag på helt klart. Axén får väl gadda ett snyggare klubbmärke ovanpå det han har så är saken biff.
Örebro rirobban
2007-11-30 11:51
Presskonferens kl 15.00 idag...
Örebro Hlynur
2007-11-30 11:40
Hoppas att Axen kan ta med sig någon bra spelare från den norska klubb han tränade senast!
Örebro dvd
2007-11-30 11:37
Skönt att det äntligen är klart med tränare!
Örebro rirobban
2007-11-30 11:36
Lite mera text om tränarna (se länktips)
Örebro Pencing
2007-11-30 11:30
Äntligen en tränare. Verkar vara som en Hansen fast från Finland. Visst låter Danmark häftigare än Finland. Men jag tror ändå på det.

Nu ska vi behålla och värva spelare. Inte en dag för tidigt...
Örebro Pencing
2007-11-30 11:30
Äntligen en tränare. Verkar vara som en Hansen fast från Finland. Visst låter Danmark häftigare än Finland. Men jag tror ändå på det.

Nu ska vi behålla och värva spelare. Inte en dag för tidigt...
Örebro 100år11får
2007-11-30 11:18
Har inge o göra. Man kanske skulle roa sig med att mailbomba Uddling igen
AIK Saywee
2007-11-30 11:17
Två gånger Mr X, Sixten och Alexander.

Det var verkligen på tiden, på måndag börjar ju träningen inför nästa säsong.

Huruvida detta tränarval är bra eller ej för ÖSK har jag ingen aning om, känner för lite till deras kapacitet och hur de kan tänkas fungera tillsammans.

Men de skall få mitt stöd och det är skönt att denna "tränarfråga" är över, nu kan vi fortsätta framåt.

Närmast intressant blir väl kontraktsförlängningar och nyförvärv?

PS jag trodde att det skulle bli Hansen som för mig också är/var ett oskrivet kort, men å andra sidan så känns det okej att det inte blev så, han var nog för dyr helt enkelt.

FORZA XX
Örebro 0REBR0
2007-11-30 11:16
Ämne: Vakna orebro-sk.se ?....
det hela är en tidningsanka! ;)
Örebro rirobban
2007-11-30 11:16
Det kan väl ändå inte gå sämre än vad det gjort de senaste åren mot AIK ändå. 1-4 på hemmaplan i år och två storförluster 2005.
Örebro Bastard on Parade
2007-11-30 11:14
Vill minnas att Axén talade i "vi-form" under de sista avsnitten som expert i NA.
Örebro 0REBR0
2007-11-30 11:13
Ämne: Sixten ?

Sparken ....
Jag är helt säker på att det finns spelare som har haft andra favoritlag än ÖSK när dom kommit till klubben(även om dom inte har tatuerat in klubbmärket)... Jag tror inte axén kommer att lägga om taktiken inför Aik-matcherna för att förlora direkt...
Örebro 100år11får
2007-11-30 11:11
Vakna orebro-sk.se ?? Står ingenting än... Borde inte dom vara först med att informera om presskonferens iaf?

Örebro Chipset
2007-11-30 11:08
Ämne: Intressant tränarpar....
Lite kul faktiskt att det blev så efter alla spekulationer. Det känns som tränarna hade följande prioriteringsordning på ett ungefär:

1. Pehrsson
2. Stahre
3. Hansen
4. Sixten
5. Eriksson
6. Karlsson

Örebro rirobban
2007-11-30 11:07
Vi får ett ganska ungt tränarpar också. Sixten 44 år och Axén 37 år. Tror det blir bra, med nya idéer och så..
Örebro rirobban
2007-11-30 10:57
Intressant tränarpar må jag säga...
Anfallsinriktade båda två. Kanske får Nordback nytändning nu? :)

Det ser helt klart intressant ut, men vi får se hur de klarar uppgifterna i framtiden. Tänk att det blev två tränare som det knappt pratats om...
Annons: