/fotboll/osk/forum/7546.aspx/fotboll/osk/forum/7546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-01 15:21
ÖREBRO///

Klart han är nöjd med Axén med tanke på tidigare fina relationer. Å andra sidan är det väl ingen fotbollspelare som uttalar sig på annat sätt om det kan vara din kommande tränare eller arbetsgivare? :)

Jag är dock beredd att sätta mitt Nickname på spel att han inte kommer dyka upp på Måndagsträningen pga andra klubbars intresse OCH ÖSK´s svala engagemang i frågan - trots hans fotbollsinsats för klubben i höstas som starkt bidrog till att vi var kvar i Allsvenskan.

Någon som vill betta emot?
Örebro 0REBR0
2007-12-01 15:00
ang. barsom så verkar han avvakta. men han verkar nöjd med axén.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-01 14:42
Bastard/// Så vitt jag vet har inte styrelsen ansträngt sig alls för att Barsom skall stanna.

Hört ryktesvägen att han därför träffat andra klubbar i Allsvenskan. Detta i väntan på transferfönstrets öppning i Januari för eventuellt utlandskontrakt. Han ser nog till att ha alternativ till ÖSK om inte rätt vilja finns från ledningens sida.

Tråkigt om det är så.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-01 14:36
Är första träningspasset på Måndag?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-01 14:32
Kul att tränarna har ambitionen att göra ÖSK till det spelförande laget men är det realistiskt till nästa säsong?

Mitt spontana svar är nej, truppen är alldeles för dålig för det. Spelarna i dagens ÖSK har inte de egenskaper som krävs, fast det beror i och för sig på ifall Barsom och Anttonen stannar.

Ifall de stannar så "räcker" det enligt mig med en spelande mittback, en högerback, en kreativ mittfältare och en forward som är duktig på att hålla i bollen. Sedan måste det naturligtvis värvas spelare för att ha en bred trupp också men dessa positioner ser jag som viktigast.

Kan erkänna att det inte vore helt fel med en ny målvakt men då måste vi bli av med en av nuvarande. Tror inte att Westman vill lämna och Richardsson kom ju till klubben i sitt hjärta, han vill säkerligen vänta och se ifall Boström ger Richardsson chansen.
Örebro E.Shams
2007-12-01 14:10

Då var tränarfrågan klar.

Jag kommer inte uttala mig om de två då jag har för lite underlag för att göra det. Däremot så kommer jag fortsätta att kritisera truppens kapacitet som jag ser som begränsad. Kommer ÖSK göra samma misstag igen och övervärdera truppens kapacitet eller kommer man att förstärka den kraftigt? Förstärkningen av truppen ser jag som den enskilt viktigaste punkten. Jag har listat mina önskemål i rangordning.

Innermittfält
Målvakt
Anfallare
Högerytterback

Enligt den officiella hemsidan så vill man att ÖSK ska bli ett spelförande lag (se länken ovan). Med dagens trupp är det en önskedröm. Stora förstärkningar behövs. I synnerhet i de lagdelarna som jag nämnt här ovan annars ser jag ÖSK som ett bottenlag även 2008.

Örebro rirobban
2007-12-01 14:02
Ämne: Ämne: Ämne....
Målvakten behöver inte vara så snabb:)
Örebro Chipset
2007-12-01 13:44
Tilläggas ska att jag därutöver ser Walker som anfallare.
Örebro Chipset
2007-12-01 13:40
Ämne: Ämne: RW som ....Håller med dig att det behöver värvas en ersättare till Larsen men jag vill dock inte avfärda Nordin. Han har förutom sina brister också egenskaper som ingen annan har i truppen. Jag menar förstås speluppfattningen och förmågan att slå precisa långbollar, djupledsbollar och små små delikatesser. Postionen i mitten kräver nog minst snabbhet av alla postioner. Däremot är man grymt besviken på kondisen som är A och O för en elitspelare.
Örebro One¨touch
2007-12-01 13:11
Ämne: One¨touch//

Så No....apskallen// Jag menade inte att han saknar den förmågan helt och hållet, utan att han har brister där.

Bristerna handlar om att lyckas på elitnivå eller inte, inget annat.

Utöver den rent fotbollsmässiga biten med teknik, tillslag rörelsemönster, spelförståelse mm mm så måste man fungera i den miljö man befinner sig i.

Är man i ett Allsvenskt lag måste man träna, äta, tänka därefter.
Är man utanför startelvan finns heller inga genvägar, utan det är hårt hårt arbete som lägger grunden för framgång. Vidare bör man mentalt vara ödmjuk inför den situation man är i, och inte tro man är bättre än man är.

NG kanske inte håller på den här nivån. Det vet vi inte ännu, men ingen förutom han själv kan se till att han åtminstone har gjort allt för att ta den chans han nu har.

Mitt råd till NG är att ta fighten på alla plan.
Vid löpövningar ska han ha en vinnarinstinkt som driver honom till att ge sitt yttersta för att vara i topp. I fysövningar ska han ge sitt yttersta för att vara på topp. In i skiten och underkasta sig det som krävs.
Lära sig att älska hård träning som ett redskap att nå den sköna känslan i rampljuset.
Örebro rirobban
2007-12-01 13:08
Ämne: RW som innermitt i e....
Utan tvekan är Nordin mer teknisk än Walker. Men Nordin saknar de två viktigaste egenskaperna för att lira på den här nivån. Nämligen snabbhet och kondition. Walker gör mål när han är inne, frågan är om inte det är viktigare än att det ser snyggt ut? Jag tycker i alla fall det. Men jag anser också att det inte finns någon ersättare till Larsen i dagens trupp. Där måste man värva. Nordback är nog klar som ena innermittfältaren, men sen måste det till någon passningssäker och skicklig spelare på den andra positionen...
Örebro apskallen
2007-12-01 12:56
One¨touch//

Så Nordin saknar psykosocial förmåga, och det är enda anledningen till att han inte lyckas? Hmm, du får nog förtydliga lite vad du menar egentligen.
Örebro 0REBR0
2007-12-01 12:54
det känns lite konstigt att avfärda nordin som långsam och sedan nämna RW som en man för startelvan, för inte är väl han snabbare iaf.
Örebro One¨touch
2007-12-01 12:47
RW som innermitt i ett spelande ÖSK?

Det är 1:a December idag, inte 1:a April.

För övrigt är det inte NG:s inhopp som ligger bakom hans förutsättningar att lyckas eller ej. Han har spelsinnet och tekniken (något RW inte är i närheten av), men saknar en annan pusselbit som RW har.
Den pusselbiten är snarare på det mentala planet.
Örebro 0REBR0
2007-12-01 12:39
ÖSK-power/
Vet inte så mycket om de båda målvakterna mer än att Oscar Berglund är reserv i Helsingborg, han som gick till tottenham heter också oskar men något annat i efternamn..

oskat jansson heter han...
Örebro Grixx
2007-12-01 12:34
rirobban// Kanske ideellt arbete för ÖSK i minst en säsong då....eller något annat som är bra för klubben?....alltså om det är ont om stålar.
...eller en promenad mellan Örebro och Kumla:-)
Örebro joth
2007-12-01 12:26
Bra jobbat med FAN-TV Johannes, lampan slockande i alla fall inte. :-)
Örebro rirobban
2007-12-01 12:21
Grixx//
Nu spelar jag inte om pengar... har aldrig gjort det och kommer nog aldrig att göra det. Men de som säger att Nordin visat något extra som skulle få honom att vara med i startelvan tycker jag har fel. Snarare har han försämrat sina chanser genom sina usla inhopp den här säsongen. Walker däremot har hoppat in och ofast gjort mål. Dessutom passar han bollen istället för att försöka dribbla fem stycken motståndare och bli av med bollen...

Tro mig, det blir inget av Gerzic, oavsett om han får spela eller inte.
Örebro Grixx
2007-12-01 12:14
rirobban// Ska vi ta en liten vadslagning på 1000 pix om Nordin? :-) :-)

Pengarna går till Kubanernas Tifo.
Örebro Ösk-Power
2007-12-01 12:10
Har inte speciellt bra koll på unga spelare i länet, men tänkte ställa en fråga här som jag hoppas få svar på.

Vilken spelare av Dejan Garaca och Oscar Berglund ( Tottenham) är mest lovande?

Vad har respektive spelare för goda egenskaper?

Nu skall det värvas=) Barsom och Anttonen måste stanna. Samt så värvar vi Mambo Mumba och Ali Gerba ( grym targetplayer bredvid Rodevåg)
Örebro rirobban
2007-12-01 11:56
Ämne: Hoppas nu när Axén ä....
Själv tror jag inte Gerzic håller på den här nivån. Det spelar ingen roll vem som är tränare, han kommer aldrig att ta en plats i startelvan. Dock kanske han kan få fler inhopp, men inte mer. Möjligen om han ökar i snabbhet till 100%. Långsammare fotbollsspelare får man leta efter. Nej nu gäller det verkligen att hitta förstärkning på den viktiga positionen i mitten. Robert Walker kan ta plats där, men helst ser jag en mer etablerad spelare som tar Larsens plats...
Örebro Rallyfinnen
2007-12-01 11:37
Världens längsta andetag när Ruben Dario Bustos gör mål på Argentina!
Örebro 100år
2007-12-01 11:23
Hoppas nu när Axén är ass-tränare att vi får se Gerzic på plan. Tror på honom
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-12-01 10:35
Ordförande Aqvist om tränarduon: "En strålande kombination."
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-12-01 10:15
Nya tränaren: "ÖSK är en spännande förening på frammarsch."
Örebro Adios
2007-12-01 09:34
Jag undrar varför aldrig Richard Nilsson nämns i dessa sammanhang? Är det för att han verkar att vara en tillbakadragen och tystlåten person? Som inte direkt marknadsför sig själv som tex Alec gör? För när det kommer till fotbollskunnande så är det få jag hört nämnas med sådan respekt som just Nilsson, bland de som är insatta i ämnet.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-01 09:15
Hoppas verkligen att Boström och Axe´n tar hand om våra talanger i Örebro nu när dom har lite att säga till om.
Örebro
2007-12-01 07:44
// Mittåt
Tack för infon!
Alty
2007-12-01 01:46
Mittåt, du ska veta att han som skrivit artikeln är nära vän till Boström. Han har predikat ända sedan Jaro sparkade honom, att dom inte borde ha gjort det. Boström är säkert en kunnig tränare, hans stil bara inte funkade i Jaro i längden. Han var kanske lite för envis dåför att ändra spelsystem till ett lite mera defensivt och det var väl främsta orsaken till han till slut fick sparken. Han är som sagt en bra tränare, men på den tiden var hans fotbollsfilosofi kanske aningen naiv.
Örebro Mittåt
2007-12-01 00:21
Det är uppenbarligen en milsvidd skillnad mellan hur en dansk och en finsk tränare ser på möjligheten att få träna ett svenskt allsvenskt lag.
Annons: