/fotboll/osk/forum/7542.aspx/fotboll/osk/forum/7542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bolego
2007-12-04 00:26
Ämne: Erki, m fl: snittet ....skattelagstiftningen kan väl bara vara en liten del i det hela? Även om jag inte vet exakt hur den fungerar så talar vi ändå om att Viking, Brann och Vålerenga omsätter nära 200 miljoner (Elfsborg och DIF knappt 120 milj, Sundsvall 20 milj, Göteborg 70 milj, Kalmar ca 40 milj t.ex.). De summorna kan väl knappast förklaras av skattereglerna? Snarare av de inkomster som klubbarna har.

Då är väl snarare frågan vi borde ställa oss hur svensk fotboll misslyckats så kapitalt med TV-avtal och/eller sponsring.

Eller är det så att norsk fotboll är så mycket attraktivare trots (i stort sett) uteblivna framgångar?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-04 00:15
Varför inte ta sig ned till en träning och stötta Barsom? Har för mig att han skulle vara med på träningarna när han kommer från Norge.

Då kan man ju passa på och välkomna Axén nästa vecka också!
Sundsvall Nyllet
2007-12-04 00:13
Erki, m fl: snittet för TL 2007 var 10.485, d v s högre än AS. Toppar: Rosenborg BK 19.903, SK Brann 17.225, Viking FK 15.846. Men en annan viktig faktor i jämförelse med AS är den norska skattelagstiftningen.

Örebro Bolego
2007-12-04 00:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag medger att min kommentar om publiksiffrorna kanske var att överdriva, topplagen har ju runt 10,000 eller mer i snitt. Men att jag hade fel i något annat har jag svårt att se då jag fortfarande menar att norsk fotboll underpresterar år efter år.

Dessutom håller jag fast vid att det låter som ren galenskap att pumpa in 350 miljoner i Molde (av alla lag) utan att förvänta sig något tillbaka..! Herregud!

Och Arneng till Ålesund är inte så märkligt, han var ju petad av Aki och hade ett år kvar på kontraktet. De 6 miljonerna + sign on är ju bra betalt för en bänknötare. Nu kommer han ju även bli stjärnan i laget.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-04 00:07
JAPPEL///

Jag tycker att en namninsamling är åtminstone något istället för att bara ha en massa snack o lite verkstad.

Om det är en negativ idé så stryker vi den, men om vi skall vara tydliga representanter för gnällbältet och bara titta på och inte ens försöka göra något åt situationen alls - då är inte jag med för fem öre. Vi kanske inte förändrar situationen, men vi har heller inte förvärrat den. En fin gest som supporter anser jag. Inte alls mycket begärt.
Örebro Erki
2007-12-04 00:04
tippeligaen// synnsykt!

Vad har ni för "tilskuersnitt" (publiksnitt) i tippeligaen då?
Degerfors tippeligaen
2007-12-03 23:59
Ämne: Ämne: litt sy....
Du tar litt feil akkurat der min gode venn^^

I tippeligaene er det mange lag som har fulle hus til vær eneste kamp.

De rike unklene elsker klubben sin og pumper inn med penger uten å kreve noe tilbake.

I år har vi i norge fått en liste over hvem som har brukt mest på sin klubb. Der kom kjell inge røkke øverst med hele 350millioner for sitt Molde FK.

Du må ikke glemme klubber som Viking , Brann og vålerenga som alle har budsjett på snart 200millioner norske kroner.

Å viking feks: De henter gode spillere ved sky høy lønn + at de skal delta i uefa-cupen.

Tror for å være ærlig at fredrikstad hadde kjempet om guldet, selv om jeg ikke er fredrikstad suporter.

Er Aalesund suporter jeg. henter akkurat arneng og vi ga ham 6 millioner + sign on free over 3 år^^ finansiert av egen klubb kasse.
Vi er en båttenklubb i norge.

Sier vel litt at en Norsk bundklubb henter en spiller fra et topplag i sverige på ren økonomi.
Örebro Erki
2007-12-03 23:58
Fotbollsgud// namninsamling.com är kanske bättre, lite mer internationellt ;)
Örebro jappel
2007-12-03 23:53
Ämne: Kan vi inte starta e....
vem skulle bry sig om den namninsamlingen?? 600 Örebroare som vill att Barsom stannar.Jag tror han vet det i alla fall.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-03 23:47
Kan vi inte starta en konkret namninsamling för Barsom på www.namninsamling.se?
Örebro Bolego
2007-12-03 23:42
Ämne: litt synd om Barsom ....Jag förstår bara inte hur man bara kan pumpa in pengar år efter år utan att få något tillbaka. Det är inga publiksiffror att tala om inom norsk fotboll samtidigt som löner och andra intäkter är skyhöga med svenska mått. Tröttnar inte folk på att pumpa in pengar utan att få något tillbaka? Landslag och klubblag levererar ju inte, frånsett Rosenborg.

Edit: Och jag tror inte att Fredrikstad skulle vinna Allsvenskan med den trupp de har i dagsläget, Rami och Gerrbrand i all ära.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-03 23:41
rirobban//
Nej, det har inget att göra med tiden i Robinson. Men det var därifrån jag kände namnet.

Walter Gigena//
Ska inte gå in på saker i detalj, men han har agerat på ett jävligt olämpligt sätt som har retat upp flera personer. Både inom ÖSK och vid andra tillfällen. Tycker att det räcker med att skriva så...

För övrigt anser jag att Alvbåge ska hem!!!
Örebro 100år
2007-12-03 23:38
Mycket snack om att ordna fram lite cash till Barsom för att få honom att stanna.

Kan inte någon person man kan lita på ordna detta nu? Någon Avenbrantare kanske? Jag skänker iaf... Vi kan säkert få fram en rubrik på NA också! Fixa nu!!!
Örebro Stephan
2007-12-03 23:32
Skoog kom hem!
Degerfors tippeligaen
2007-12-03 23:26
litt synd om Barsom velger Fredrikstad på grunn av penger.

Ser at noe luerer på hvorfor KLubbene i Norge har så mye mer penger en de svenske klubbene.
Det har mye med den Norske TV-avtalen + De rike fotball investorene. Det satses som aldrig før, og lønningene er synnsykt høye.

Fredrikstad var for 2 år siden Like med dere sportslig sett. På grunn av pengene har fredrikstad kjøpt, kjøpt , kjøpt og kjøpt.
Noe de andre norske klubbene også har.
I år er Fredrikstad gode nok til å vinne allsvenkan.... alr på grunn av pengene.

Vi kjøper Dyre utlendinger, og Norske talenter havner på benken. Norske landslaget får lide for dette.

LYkke til neste sesong!
Örebro Stephan
2007-12-03 23:11
Fredrik Risp är väll inget nyförvärv som vi har råd med direkt, men drömma kan man alltid. Hoppas vi slipper läsa namn som Paul Munster, Walter Gigena, Eduardo Pincelli osv osv. Vart har Angel Carreño tagit vägen? Har för mig att han var bra!
Örebro snobben
2007-12-03 23:09
Nej, ingen Herish i ÖSK. Han platsar inte alls. Jag såg honom på en träning och då förstod jag varför Lundin envisades med att ta ut honom, men i seriespelet nätade han alldeles för sällan. Han sumpade alldeles för många chanser och sprang offside lite för ofta.

Jag ser värvningen av Samuel Mokede och Herish Kuhi lite som panikvärvningar för att inte missa fler spelare från Forward. Det var ungefär samtidigt som man insåg att man missat Abgar ganska mycket.
Örebro Walter Gigena
2007-12-03 22:52
Klart det är Robinsson-herman! Han borde helt klart vunnit för övrigt. Hosta upp vad du vet om honom "Sigges högra sax"
Örebro rirobban
2007-12-03 22:52
Här fanns fler saker som kanske inte var så positiva om honom, kanske.

Men han är rolig och gör klipp med humor i, under säsongen:)
Örebro rirobban
2007-12-03 22:49
Ämne: Farsen fortsätter (i....
"Kultfiguren: Herman Nicolic – Robinsons hittills lataste deltagare som gillade att bajsa i vattnet."

Var det detta du menade:) Inte så positivt, men vad gör det för oss;)
Örebro Bolego
2007-12-03 22:47
Risp är back, ja. Och han skulle antagligen vara ett lysande nyförvärv, även om jag inte sett honom "in action" på ett par säsonger. Dock så tror jag det är högst osannolikt att han skulle ansluta till truppen inför denna säsong (eller vilken säsong som helst för den delen).
Örebro Sigges högra sax
2007-12-03 22:41
Farsen fortsätter (igen),
Tycker allt som oftast det är tekniska fel hos dem! :D

Om det är personen som var med på Robinson en gång i tiden så vet jag saker om honom som inte är positiva.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-03 22:29
Fredik Risp är ledig. Är väl back har jag för mig.. Web tv görs av Herman Nicolic. Han är ju hur bra som helst. synd att det blev lite tekniska problem idag. sånt händer...
Örebro Bastard on Parade
2007-12-03 22:27
En insamling från supportrarna kommer knappast resultera i belopp som för avgörandet om Barsom stannar eller ej. Det viktiga vore i sådana fall symboliken, vi visar Barsom hur viktig han har varit och att vi verkligen vill ha honom kvar.

Han vet garanterat om det men det skadar inte att visa/berätta det!
Örebro Sigges högra sax
2007-12-03 22:26
Ärligt talat, vad är det för lallare som jobbar med webb-tv på Nerikes Allehnda?

På presskonferensen ser man ingenting och nu senast hör man fan inte ett smack av vad spelarna säger...

Förresten, var det killen som var med på Robinson en gång i tiden?
Örebro Bolego
2007-12-03 22:14
Måste hålla med the ghost, spara era pengar. Det kommer aldrig att avgöra om Abbe stannar eller inte. Fortsätt däremot att hylla honom här, eller skicka in en lista med namn. Pengar får han så det räcker och blir över i Norge om det skulle vara det som är avgörande.
Örebro mustard
2007-12-03 22:07
förstår ju att du skojar..men jag blir skraj bara jag tänker på det!!

hur bra är Wowoah i dagsläget egentligen, någon som har koll?
Örebro Aspen
2007-12-03 22:00
Vår vän Herish Kuhi är ledig. Något för ÖSK??!!
Örebro Stephan
2007-12-03 21:53
Där har vi mina herrar & damer en lösning på vår måltorka, värva direkt ;)
Örebro DaSa
2007-12-03 21:52
Ngn som sett till Ara? Tror han fortfarande att Herish kommer bli ngt?

Tycker inte vi skall värva Samuel Wowoha eller Amoah, skall det värvas så skall det vara spelare som går in i startelvan eller talanger.

Titta på IFK Norrköping, de här lyckas med alla sina värvningar (förutom Fagerberg). Både talang (Ibrakovic com jag gärna sett i ÖSK) och spets (Magro).

Bra att FrSa lämnar, bättre att han kan få bli "stjärna" i Assyriska än hackkykling hos oss, han är värd det.

Se till att få klart med Anttonen nu så vi löser en position och får lite mer kontinuitet tills nästa säsong. Gillar inte att vi kommer kanske ha 4-5 nya spelare i startelvan nästa säsong, nicht gut!!
Annons: