/fotboll/osk/forum/7541.aspx/fotboll/osk/forum/7541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Baresi442
2007-12-04 17:25
En Aik:are som tränare!??

Hmmm..
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-04 17:23
Liberate tu-teme ex inferis//

Bekymret de har i Degerfors är nog att de inte har koll på vad alla olika dunkar innehåller ;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-04 17:01
Ämne: Ämne: Okej.......
Hörde att det var folk från Vulkanerna som var på väg till Örebro för att tända eld på Behrn arena men tog miste i mörkret.
2007-12-04 16:57
Det talar en del för att Mambo väljer Ösk så han går väl till Giffarna.
Örebro deportivista
2007-12-04 16:49
Ämne: Mambo Mumba..Förutom....
Huvudstark... löpstark... FANTASTISK passningsspelare - inte så mycket genomskärare/avgörande som Larsen (miss-)lyckas med men jag tror inte han slog bort en passning på ett halvår i Örebro, trots att han oftast spelade med ett eller få tillslag... lagspelet - han hjälper alla i laget att bli bättre även om han själv inte syns så mycket ... en kalasvärvning!
Örebro bison
2007-12-04 16:09
Med detta är det dags att packa ihop för idag och dra sig hemåt.

Signa Barsom och Anttonen
Värva Mumba

Och för övrigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart nästa säsong!
Örebro bison
2007-12-04 16:08
Försöker mig på en ordvits á la Saywee

Det vore Mum(b)a om vi kunde värva Mambo

Skämt åsido jag tillhörde de som gärna sett en fortsättning för Robert i ÖSK redan efter hans första sejour ohc tycker fortfarande att han har stora kvaliteter.
Örebro Erki
2007-12-04 16:01
Finns det någon som har en större version av bilden på första sidan som den kan dela med sig av? :)
AIK Saywee
2007-12-04 15:48
"I vissa sekvenser föll Kenyanen i offensiv trans och högg på allt framåt. Sökte väggspel och var sjövild i nickduellerna."

"länkens rubrik"

Signa RMM!

Örebro One¨touch
2007-12-04 15:44
Här (länken^^) kan Ni läsa om Svartvitts artikel om Robert Mambo Mumba.
AIK Saywee
2007-12-04 15:21
joth//
Spyr man lava tillräcklgt länge kan det gå så här.

Nej, faktiskt det är tråkigt med idioter som inte vet vad som är rätt eller fel, oftast beroende på brister i fostran.

DVS om branden är anlagd!
Örebro Osvaldo
2007-12-04 15:01
Ämne: Okej... fram med det....
Hört rykten om att en fraktion inom Kubanerna som kallar sig Kommando Mark Langballe sågs på en bensinmack utanför Degerfors med reservdunkarna i högsta hugg.
Örebro mustard
2007-12-04 14:45
Mambo Mumba..Förutom att han har en finfin ramsa som väntar på honom är det mesta som skrivits angående mannen att han är stark på huvudet i boxen..Är det hans starkaste egenskap som central mittfältare? var ganska ny ösk:are sist han var i klubben och minns inte riktigt hans styrkor. men jag minns att jag diggade honom. vet inte om det beror av ramsan, he he.. Någon som kan ge mig en spelarprofil på Mumba? varför ska vi ha honom i ÖSK? Berätta..
Örebro joth
2007-12-04 14:29
Okej... fram med det nu... vem är den skyldige? ;-)
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-04 14:18
bison // Pa Dembo har förlängt, hur länge vet jag ej.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-04 13:53
Hoppas att ÖSK knyter till sig Mambo Mumba snart! Var inte övergångspriset klart? Bara att förhandla om kontraktet! Det måste väl kunna gå vägen :)

Verkar som om ÖSK verkligen ska skaffa sig en ny trupp - som jon sa :) Det är positivt att se att det verkar hända saker inom sport!
Örebro bison
2007-12-04 13:48
Det är helt under isen att den ÖSK:are som skrapade ihop flest poäng under säsongen var Anttonen på 8 (inte att det var just han utan snarare den magra poängskörden)
Att det dessutom räckte med 4 strutar för att hamna i topp i den interna skytteligan är ju ett annat fiasko.
Örebro bison
2007-12-04 13:41
Ämne: DET SKA SYNAS VAD VI....
Ja det har jag föstått
AIK Saywee
2007-12-04 13:41
DET SKA SYNAS VAD VI VILL!
Örebro bison
2007-12-04 13:33
En hel rulle blir sjukt lång, men du verkar ju vara innne på att det ska synas ordentligt.
AIK Saywee
2007-12-04 13:29
Eftersom jag inte har några bekanta i syjuntan så får de la bli en hel rulle, men skämt åsido ...

Jag kan nog tänka mig att bidraga ordentligt till en jättebanderoll, men hur?

Tiden rullar på och om jag fattat rätt bestämmer sig Abgar först efter julmidda´n?!?
Örebro bison
2007-12-04 13:27
Kan bli ett intressant år i allsvenskan på målvaktssidan. ICA verkar ha bestämt sig för att inte köpa någon ny målvakt utan att satsa på sin fjunis. Elfsborg riskerar att bli av med både Abbas och Wiland. Någon som vet om Pa har förlängt med Djurgården?
Örebro bison
2007-12-04 13:23
Ämne: Meter, jag vill att ....Köp en hel jävla rulle med tyg då!

Lär i alla fall bli billigare än att köpa 50 lakan och sy ihop, kan kanske behöva sy i alla fall - vet inte hur mycket det går på en tygrulle
AIK Saywee
2007-12-04 13:20
Hur lång är långsidan?
Örebro Kronblom
2007-12-04 13:19
När det gäller Anttonen tror jag han ändå stannar,att han håller på och velar är nog mest för att sätta press på ÖSK-ledningen.I Barsoms fall så tyder TYVÄRR alltpå att han lämnar ÖSK,magkänslan säger det dessvärre.Ekonomiskt sett är ÖSK chanslösa att konkurrera med andra klubbar,framförallt utlandet.Hoppet är ju det sista som överger en men skulle han välja pengarna är loppet kört.Att Fresa och Jon troligtvis lämnar känns mer naturligt!
AIK Saywee
2007-12-04 13:18
Meter, jag vill att det skall vara 0,1 kilometer!
Örebro bison
2007-12-04 12:57
Ämne: ÖSKÖSK//
Ja men då ....
Går väl att köpa tyg i metervara i var och varenda tygbutik. Eller Jysk bäddlager.
Örebro bison
2007-12-04 12:57
Ämne: Om Barsom sticker åk....
Klockrent närkeinlägg!
Allt beror på väl vad du definerar som dramatiskt på spelarfronten. Om vi antar att ÖSK tappar Barsom och inte värvar en enda spelare kan vi få det tufft nästa säsong.
Samtidigt tror jag inte att varken Ljungskile, Sundsvall eller Trelleborg kommer att finnas med i de övre regionerna. Tror att dessa tre lagen + eventuellt Gefle och GAIS kommer finnas med i bottenträsket.
Tyvärr tror jag även att vi kan riskera att hamna i de nedre regionerna.
2007-12-04 12:19
Måste väl gå att sy ihop två lakan för en engångsföreteelse?eller hur många lakan som helst:)
AIK Saywee
2007-12-04 11:36
ÖSKÖSK//
Ja men då är vi iallafall två, det kan bli en underbar duett ;-) Sedan vill vi väl ha en "doa"-kör på plats? Sjunger du "allt" eller tenor eller är du bas? Hoa "hoare" vi är örebroare ...

Nej, men ursäkta skojet, en gång till, var hittar man tyg till en jättebanderoll?
Annons: