/fotboll/osk/forum/7529.aspx/fotboll/osk/forum/7529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Headdown
2007-12-14 14:35
För er egen stolthets skull, skicka Barsom åt helvete. Han är ju så självgod att Göran Persson bleknar i jämförelse. Ha det!
Örebro Rallyfinnen
2007-12-14 14:34
Alvbåge snart i Sverige, men inte i ÖSK!
Örebro Rallyfinnen
2007-12-14 14:33
Lundblad nära Ljungskile - ''Bara detaljer återstår''
Örebro Rasberg
2007-12-14 14:25
felpost
Örebro Fotbollsgud
2007-12-14 14:19
Ämne: Ämne: Det fin....
DEPORTIVISTA//

Klokt inlägg. Det handlar om förståelse för spelare och deras familjer, klubbens agerande i denna plötsligt uppkomna situation och vad man måste göra efter denna affär på vänsterplatsen.

Ps. Antar att du menar i ditt sista stycke att "kraven ökar inför nästa säsong att lagets bästa spelare 2007 INTE försvinner". :)
Örebro Lekiller
2007-12-14 14:18
Fan, är det inte dax å lägga ner de där inläggen om "10 frågor, tio svar...."

För det första så har man ju läst det åtskilliga gånger nu och så jävla mycket skiljer sig inte svaren åt och för det andra som vet man ju för fan inte ens knappt vilka det är som ger en svaren! Var intressant första 3-4 st men sedan så orkar jag inte ens klicka upp skiten. Dax att komma med något nytt snart. Typ 10 frågor om spelartruppen, vad kan vi ha för förväntningar på nästa säsong o.s.v.

Är ju ialla fall något mer intressant!!
Örebro deportivista
2007-12-14 13:07
Ämne: Det finns en marknad....
och, får jag instämma och tillägga, ifall Joel själv gillade idén om en ny utmaning, lite spel i utlandet och lite mer pengar så hade det bara skapat konflikter inom laget att kräva mer betalt. Nej, jag tycker att vi har fått skäligt betalt och agerat korrekt för klubbens OCH Riddez bästa.

Samtidigt så ökar det naturligtvis kraven inför nästa säsong att lagets bästa spelare 2007 försvinner. Jag tror att Glenn och Moses kan täcka upp OK på vänsterbacken, men då ska pengarna som vi fått för Riddez gå till att förstärka laget någonstans...
Örebro Fotbollsgud
2007-12-14 11:38
Det finns en marknad som värderar spelare. Om han skulle förlänga kontraktet, säg 3 år, och fortsätter prestera bra och någon intressent dyker upp 2008 så är det klart att priset är ett annat när han har 2-3 år kvar. Då får klubben lösa ut honom med kompensation för de kvarvarande åren. Nu är det ju bara 10 månader kvar...

Man får inte glömma att han är en back (de har ett lägre värde än mittfältare/anfallare) och har ingen fantastisk meritlista bakom sig. Inget spel i topplag, inga SM-guld, inga proffsmeriter etc.

Och INGEN betalar fantasisummor för en spelare som går som Bosman efter säsongens slut i oktober 2008, såvida klubben inte har en fantastisk kassa eller har ett eget sedeltryckeri...

Mycket gnällande på Sjögren, men de gör rätt i denna tråkiga situation. Priset att behålla honom 2008 ut och han inte förlänger kontraktet kostar ÖSK 2,8 Mkr totalt eller 230.000kr/månad!

Med handen på hjärtat är han värd detta? Hur många andra spelare kan man inte avlöna för denna summa? När var det senast man sålde en spelare till utlandet?!!

Casha hem och gå vidare. Inte så mkt att göra åt situationen.
Örebro skoBe
2007-12-14 10:42
Jag såg den här video klippet och måste säga att Nordin är grymmmmmmmmmm...han kommer att lyfta ösk med minst ett par steg:) Grabben kommer att bli bäst kommande säsong.
Örebro in med Boniek
2007-12-14 10:16
Ja den som ändå hade det :P
Värva Benjamin Kibebe ;) och Boniek
Örebro zxcv
2007-12-14 10:09
2 miljoner.....Suck
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-12-14 10:02
Trist att Riddez försvinner men jag tycker inte att 2,1 miljoner är en skitsumma...folk som nämner siffror runt 10 miljoner som rimligt känns rätt verklighetsfrämmande, så mycket fick vi inte ens för Skoog. MEN, jag har fullt förtroende för Glenn som ersättare...har en känsla av det blir hans genombrott i år.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-14 10:01
Ämne: Lyckades se ungefär ....Haha,jag var på träningen ochså och såg samma som du,kollade säkert en kvart på inläggsövningen och fick se 1 mål,vem som gjorde vet jag inte men jag klappade iallafall händerna dels för att det äntligen blev mål dels för att hålla mig varm sen fick familjen nog av kylan så det blev hemgång,tycker även jag att Nigerianen verkar vara en ytterst snabb spelare med spelförståelse,stod rätt vid inläggen men oftast så tog backarna hand om bollen,Axe´n slog inlägg även han.
Örebro Gooner86
2007-12-14 09:29
Man kan ju undra hur mycket ÖSK skulle kunna köpa en spelare som Riddez för? Känns helt onödigt att sälja honom för en struntsumma.

Han är en nyckelspelare och lagkapten och varit bättre en stabil dom 2 senaste säsongerna, och han blir bara bättre och bättre. Om dom nu inte skriver kontrakt med Barsom så är ÖSK världens sämsta klubb på att värva och kontraktera spelare. Jag menar, Mambo Mumba valde Sundsvall, Barsom funderar på att flytta (vilket han troligtivs kommer att göra) och nu kommer Riddez att flytta till en skitklubb i Norge för ynka 2.1 miljoner. Folk kan skippa skitsnacket om att det är mycket pengar för en back som har 1 år kvar på kontraktet. ÖSK borde verkligen skriva ett nyt kontrakt i stället!
Örebro jappel
2007-12-14 09:07
Varje spark måste dom åtminstånde fösöka få till till 100%, det har med kvalite att göra. Om man börjar slarva eller låter kroppen tappa känslan av 100% inlägg så blir det lättare så omedvetet eller under press. Bättre att se till att alltid avse att få till perfekta inlägg avslut brytningar eller vad det nu månne vara! Jag skulle som tränare inte acceptera något som helst slarv någonsin! då kan man lika gärna skippa träningen (och vad det lider även missa matcherna)
Örebro crille.
2007-12-14 08:47
Charlezzz// Ang gårdagens träning: Förhoppnings vis så är det så att dom inte är helt fokuserade utan vill bara hålla igång kroppen o därvid dessa kassa inlägg. Förhppningsvis...

Fotbollsgud// Tack..( grymt nick)
Örebro Charlezzz
2007-12-14 08:40
Lyckades se ungefär 50 minuter av gårdagens träning. Målsättningen var ju givetvis att kunna bilda en egen uppfattning om den provspelande nigerianen vilket inte var det lättaste. Dels för det kanske inte går att dra några större slutsatser efter att spring runt en plan på uppvärmningen, eller lira kvadraten största delenm som jag var där.
Intrycket var dock att han verkar riktigt kvick (snabbast i laget för tillfället?) och har ett bra kortpassningspel.

Såg även drygt 20 minuter av gårdagens inläggsövning vilket rent ut sagt liknade fan. Visst, det är December och man har inte gjort många träningar men hade jag det varit jag skulle gett allt... särskilt när alla börjar från noll med nya tränarn. 1 mål, kanske 7-8 på mål och 200 bollar gick allt annat än på mål. Många inlägg höll också allt annat än allsvenskklass... Oroväckande att Axén hade de bästa inläggen igår????

Gnällnärking??? visst... men jag kräver mer av våra spelare. Jag själv har förhoppningen och tror att laget har potentialen att hamna på övre halvan av tabellen. Men då måste man kunna slå bättre inlägg, särskilt utan press och åtminstonde få avsluten på mål och i synnerhet då man spelar utan försvare.

//Gnällnärking

Ps. Råkade också höra några meningar av Sjögrens mobilsamtal igår. Han sa något i stil med att han förväntar sig svar imorgon (läs idag). Det kan ju förvisso handla om vad som helst, från söndagsmiddag och julklappslistor till svar från spelare som Riddez eller Barsom???!! Skulle det vara det sistnämnda får vi nog läsa det i media inom en snar framtid.....

gnällnärking och tjyvlyssnare... fasen... nu bär det utför...
Örebro jappel
2007-12-14 08:39
du kan nog glömma åtminstånde
Marcus Ekenberg (Mjällby)Forward
Johan svensson (Mjällby) inner,topp
båda dessa herrar teckande nyss långa avtal med mjällby. (var på väg till sundsvall tror jag..men valde att stanna.) lite anttonen över dom. Trogna samma lag hela kariären.
Örebro in med Boniek
2007-12-14 08:32
Kommentera gärna ;)
Andreasson i Norge kanske?
Örebro in med Boniek
2007-12-14 08:32
Har Kollat på lite ''aktuella'' spelare för en rimlig slant ;)

Benjamin Kibebe (Tromsö)Back
Marcus Ringberg (Ham kam)anfallare
Pär Cederqvit (Landskrona)anfallare
Kasper Gorks (Blackpool)back
Richardo Penella (Falkenberg)innemitt
Olof Guterstam (Brommapojkarna)forward
Andreas Drugge (Degerfors)forward
Marcus Ekenberg (Mjällby)Forward
Johan svensson (Mjällby) inner,topp
Niklas Klingberg (Enköping)Mitt
Patrik Elemander ( Jönköping) anfallare
Ivan Kavides (okänd) Anfallare
sammarbete med Manchester City had ekanske vart något?

Örebro jappel
2007-12-14 08:13
Och det avtalet visar sig i alla fall vara värt ett antal miljoner!! så det är inte illa. Hade kunnat vara värre!

Antar dock att riddez är en av de som är med i Spelarinvests stall, så ösk fotboll får ju inte in alla dessa slantar till ökade löner!! det kommer gå till värvning av unga lovande spelare (likt de kamerunska lejonen!)
Örebro 0REBR0
2007-12-14 07:45
grattis sixten, på namnsdagen!
Örebro Plingu
2007-12-14 01:35
*dubbel inlägg
Örebro Plingu
2007-12-14 01:35
Den stora frågan för mig är varför man inte efter riddez kanon säsong i superettan året vi gick upp signade honom ett nytt kontrakt. Då hade vi kunna fått mycket mer om det är ett måste att han ska säljas. Tålig känsla av ledningen där. ÖSK:s tre bästa spelare under hösten:

*anttonen - utan kontrakt(högst sannolikt att han skriver på)
*barsom - utan kontrakt ( inte sannolikt att han signar
*Riddez 1års kontrakt ( sannolikt att han säljs för två mille)

Jag menar, två mille? Hur mycket nobbade inte GIF budet på Lustig från en klubb? Alexandersson från Elfsborg gick för 3(?) miljoner då undrar jag liksom vad ÖSK får för 2 miljoner som ersättare till Riddez.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-14 01:13
Johan.Bajare87,
Vet inte riktigt vart du kollade då? Var det några Kubaner som smitit in på bortaläktaren för att få bättre utsikt vid hörnmålet av Nobbe, kanske?
Örebro Fotbollsgud
2007-12-14 00:03
ADDE//

Jag vill också ha ett superlag! :)
Örebro _Adde_
2007-12-13 23:50
Johan.Bajare87//
Lägg ifrån dig spliffet, spola ner svampen och gå till optikern! Hur är det man säger? No sex causes bad eyes...

Jaja...

Fotbollsgud//
Jag förstår hur du menar, men vi har helt enkelt inte samma ambitionsnivå/vision när det gäller sport. Så kan det ju va ibland... kanske är din bild mer förankrad i verkligheten... Men vad jag känner är, hur ska sport kunna ta nästa kliv om man säljer av sina bästa spelare? Vad jag menar är att det kan va värt 2 mille att visa att man satsar. Kanske kan det få ringar på vattnet... men kanske är jag en hopplös romantiker. :)

Nä nu är det läggdags!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 23:48
BLÅ BERGEN BLUES//

Du frågar om pengar är allt?

Fråga alla 20 spelarna i ÖSK truppen, inklusive Nordin, de andra ungtupparna och även tränarstaben, om de är kvar om en norsk klubb erbjöd dem dubbel lön...varför kom exempelvis inte danske tränaren eller Mumba?

Ibland är det faktiskt det, SÅVIDA du inte kan locka med ett SM guld, större CUP titlar, eller en huvudstad som har mycket massmedialt kring sig, som gör att du blir upptäckt av de stora klubbarna utomlands...

Vad av det ovanämnda kan vi erbjuda?

Vi måste vara realistiska och hålla oss till verkligheten.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 23:38
CHRILLE///

Barsom har Marin Dahlin som agent och Riddez har Patrik Mörk.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 23:34
ADDE//

Det är klart att det finns en mening med kontrakt! Under kontraktstid kan inte spelaren gå mot klubbens vilja, men spelaren är heller inte tvungen att gå om klubben vill – Detta är 2 sidor av samma mynt, därför finns kontrakt mellan parterna. Om alla vill, som i det här fallet så finns ju inga problem!

"Exakt som i arbetslivet"
Du måste ju förstå att det är svårt att motivera en anställd att göra bäst ifrån sig om arbetsgivaren HINDRAR honom att gå till en ny, där han får dubbel lön och den nya dessutom ersätter den gamla arbetsgivaren med 2Mkr. Alla blir ju vinnare om det går i lås.

Självklart finns en annan aspekt också att det ligger i spelarens intresse att prestera sista året för att bli attraktiv på spelarmarknaden när kontraktet gått ut.

Visst han gör sitt jobb ändå, men förväntar du dig att han skall skrika "tjoho!" varje morgon han är på väg till jobbet?!!

Vi pratar om sunt förnuft. Det här känner klubbarna till sinsemellan och ambitionen är alltid att försöka lyckas sälja en spelare med utgående kontrakt inför sista året. Enda chansen att tjäna pengar. Lyckas man har man många gånger fått tillbaka lönekostnaderna och lite därtill. Dröm för klubbarna. Sanningen är att endast 3-5 spelare/år får utlandskontrakt! Då förstår man hur viktigt det är att inte missa ett tåg som finns…

Är spelaren ett löfte eller signalerar potential eller kvalité, så förlänger man i god tid innan med ett bra erbjudande så har man kontinuitet och möjlighet till försäljningspengar längre fram. Men det nya erbjudandet brukar kosta eftersom du skall kompensera till viss del det han offrar för att stanna kvar…

Ps. FAKTA: Riddez är inte värd 2Mkr att behålla säsongen ut OM man inte förlänger ytterligare 3 år. Det är ingen annan spelare värd heller för den delen. Matematiken säger att hans lön vid en icke förlängning skulle kosta ÖSK ca 2,8Mkr (ca 40.000/månad +sociala avgifter= 800.000kr + 2Mkr i avstådda intäkter) eller 230.000kr/månad under hela 2008!!!
Annons: