/fotboll/osk/forum/7526.aspx/fotboll/osk/forum/7526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Buck
2008-02-29 19:06
Skön diss av Sixten idag. Spelarna tar inte ansvar för sina prestaioner, enligt honom. Är ju faktiskt helt sant och borde få en spelare att skämmas lite. För det finns ju egentligen ingen ursäkt att inte ge allt för att få spelet att funka. Genom att tex ta löpningarna som krävs. Och detta är spelarnas jobb... Som dessutom är ett jobb laddat med enormt mycket heder.

Senaste 10-12 åren, har ösk dock, enligt mig, allt för ofta gjort platt-matcher och klappat och inte verkat brytt sig.
Hoppas verkligen att Sixten och Alex kan vara ändringen på det. Jag tror det. Så det blir nog en skön fredagskväll iaf.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-29 18:36
Joth/ vem är Kihlström???
Örebro Mittåt
2008-02-29 17:10
Sandro Pavicevics och Niklas Lönnqvists övergång till BK Forward är nu helt klar.
Örebro Gooner86
2008-02-29 14:56
Det var Örebroare som attackerade VSKarna i halvtid, ni som stod där såg väldet? Alla skyller på VSKarna..
Kämpa ÖSK!
2008-02-29 12:14
varför var inte jidsjö med på matchen? han skulle fan gjort mål igår!! haha säget detsamma mullis b-laget hade gjort det bättre igår ;)
Örebro Kronblom
2008-02-29 12:12
Ämne: Kronblom//Antingen ä....
hehe,låt oss kalla det dålig timing bara...

Idag drar ÖSK Bandy "norrlandsmatcher" igång,håller tummarna för att man(ÖSK) nästa år har två lag i högsta serien!
Örebro Chipset
2008-02-29 11:54
Grohl// Instämmer. Det var länge sedan man såg någon så uppriktigt besviken och förbannad som Hagge är. Om han konserverar den inställningen till nästa match gör han garanterat en bra prestation.

Lite oroväckande är dock att kommunikationen med Berra är dålig och att Hagge tror att denne inte kan engelska så bra. Att "tro" understryker verkligen hur dålig kommunikationen är.
Örebro joth
2008-02-29 11:43
Kronblom//Antingen är det otur eller så är det mitt fel att ÖSK inte presterade under de sista 70(!) minuterna igår. ;-)
Örebro Kronblom
2008-02-29 11:31
Ämne: Tur att vi har den d....
då missade du precis det enda som ÖSK gjorde bra igår,alltså första 20.Finns väl inget att tillägga än som redan skrivits,ett totalt uselt ÖSK som är alldeles för stillastående och många frågetecken som måste rätas ut inför premiären.Får hoppas det vänder under cypern-veckan!
Örebro Mittåt
2008-02-29 11:24
Huvuddomare igår var - om jag uppfattade det rätt - Patrik Berglund från Karlstad. Om jag uppfattade det fel så var han under alla omständigheter från Karlstad.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2008-02-29 10:47
För att upprepa Saywee´s fråga vilka dömde matchen i går? Tycker att speciellt huvuddomaren var den bästa jag sett på länge, visade vid flera tillfällen bra spelförståelse, och kunde avvakta vid rätta tillfällena. Flera sådana domare i AS, tack.
Örebro in med Boniek
2008-02-29 10:45
Startelvan mot trelle
Green Haninge ze ndille holge
Pokora Kilhen Nobbe Näfver

Nyfövärv Rodevåg
Mullis
2008-02-29 10:32
Tror faktiskt B-laget hade gjort det bättre igår
Örebro E.Shams
2008-02-29 10:18

Jag vill berömma Johannes för hans goda jobb.
Örebro Grohl
2008-02-29 09:40
Duracell-oxen som Nikolic på NA kallar Henriksson är ju roligt faktiskt.
Örebro Grohl
2008-02-29 09:36
Gött å se Haginge på Fan-TV! Skönt att han är så förbannad och tjurig som han faktiskt är, trots att det är en träningsmatch i februari det handlar om. Bra att vi har vinnarskallar i truppen. Det är väl det positiva man får ta med sig verkar det som..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-29 09:30
Haha,visade arslen,typiskt för bonnjävlar.
Örebro Mittåt
2008-02-29 08:37
joth// Otur för dig då, eftersom du missade den del av matchen då ÖSK spelade helt ok. Laget hade ett knippe målchanser och en riktig hörnkavalkad.
Örebro joth
2008-02-29 08:30
Tur att vi har den där Kihlström att slänga in i fortsättningen ifall det ser ut som igår...

Första matchen i år för mig och det var bland det sämsta på länge... då ska jag kanske tillägga att jag kom lite sent... cirka 20 minuter in i matchen.

Mitt lag till premiären (4-5-1):
Peter Westman
Anttonen, Bertin, Haginge, Holgersson
Porokara, Henriksson, Nordback, Wowoah, Näfver
Rodevåg
Gefle mirco
2008-02-29 08:27
Mittåt du har rätt. Jag övereagerade en del. Trevlig helg.
Örebro Mittåt
2008-02-29 08:25
mirco// Det var nog mest ett uttryck för den egna besvikelsen efter att hela laget underpresterat mot ett div 1-gäng. VSK spelade utifrån sina egna förutsättningar riktigt bra igår. Dock skiljer det två divisioner mellan lagen och det var säkert detta som Hagge syftade på även om han uttryckte sig lite väl odiplomatiskt.

Man skall ha i åtanke att det inte alltid är så lätt att formulera sig då någon sticker en mikrofon under nyllet just som man kommit in efter en mindre lyckad laginsats. ÖSK håller fortfarande på med fotbollsträningen. Mediaträningen ligger nog ännu något år framåt i tiden.

Haginge var för övrigt en av ÖSKs bättre igår. Han försökte hela tiden. Men om man spelar mittback så är det inte så lätt att påverka vad om sker längre fram i planen.
Örebro Mittåt
2008-02-29 08:19
Att man faller in i motståndarens tempo är något av ett klassiskt fotbollsproblem. Det drabbar alla, även Västerås SK. De fick för två veckor sedan stryk av Eskilstuna City med 3-1. Och då hade City ett svagare lag än det som var här i onsdags och fick stryk av ÖSKs reserver med 3-1.

Igår gick väl luften ur matchen efter det att Sebbe gjort 1-0. Då andades alla ut och sedan glömde man att andas in igen.
Gefle mirco
2008-02-29 08:15
Jahajaaa dags för optikern. Så många stavfel har jag inte haft under senaste 3 åren ha ha ha
Gefle mirco
2008-02-29 08:13
Jag har inget att emot Örebro som lag absolut inte. Det jag reagerar så jäkla starkt på är Hahinges utspel på Fan TV. Hur fan kan man säga att motståndarna är så jäkla dåliga!! Han borde få till rätt mental inställning och koncentrera sig på sin egen och lagets instas. Skylla på att motståndarna är dåliga är lågt. Motståndarna måste ju vara jäkligt bra i sin klass så varför skylla ifrån sig. Näää lågt.

Övrigt hoppas jag på bra matcher mot er och lycka till i serien.
AIK Saywee
2008-02-29 00:39
Mitt förra inlägg är inget inlägg i ämnet "Kihlberg är en ...", förstår inte varför det blev så. Det är nog dags att avlägsna sig från laboratorieångorna?

En sista kommentar innan det är "kvällsdags"

Boströms "Vi spelar alltid på samma nivå som motståndaren" Det är faktiskt något som jag har känt, upplevt och sagt flera gånger - kanske lite av ÖSK´s signum?
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-29 00:33
Haginge var missnöjd: - Vi spelade dåligt både offensivt och defensivt
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-29 00:32
Boström efter 1-1 mot Västerås: - Vi spelar alltid på samma nivå som motståndaren
AIK Saywee
2008-02-29 00:31
Ämne: Kihlberg är en Johns....
Tackar Mittåt, fast jag har rätt skaplig koll på universums mysterier. Väntar bara på att mina laboratorieprover skall bli klara för mätning så jag spammar på rätt skapligt i kväll.

Väntar dock på att de riktiga skottdagarna skall infalla under ÖSK´s tävlingmatcher 2008!

Avvaktar med att gissa vem som blir intern skyttekung tills närmare premiären mot TFF.
Förresten nu kan man tippa nästa match ...
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-29 00:30
Sebbe om matchbilden: - Det faller ihop lite och alla underpresterar
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-02-29 00:29
Richardsson efter VSK-matchen: - Det känns pinsamt
Annons: