/fotboll/osk/forum/7521.aspx/fotboll/osk/forum/7521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sundsvall Nyllet
2007-12-07 13:55
jappel: på www.rsssf.com hittar man det mesta om fotbollsstatistik. På länken har du t ex allsvenskan 1924-1997. Botanisera vidare så hittar du även division II,etc. www.soccerway.com har en del. www.svenskfotboll.se såklart.
AIK Saywee
2007-12-07 13:51
Med Barsom i "dagens svartvita lag" känns det som att vi skulle kunna hamna på Allsvenskan´s övre halva.

Bara inte Fässbergs IF hinner lägga ett bud ;-)
Örebro Mattias69
2007-12-07 13:44
Må// har för mej att ÖSK har erbjudit Barsom hjälp med utbildning och sånt förutom kontrakt som fotbollsspelare. Väljer han Norge kanske han kan spela där i 3 år till men vad händer sen. Halvgammal och utan utbildning och erfarenhet förutom som fotbollspelare. Det gäller att tänka lite längre än så.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-07 13:42
Vi skall inte vara allför ledsna över att RMM valde Sundsvall. Tvärtom kanske detta öppnar upp ytterliggare för Barsom (lönemässigt).

Förutsatt att Anttonen stannar har vi nu ihop med Kameruanen två duktika högermittfältare och två duktiga vänstermittfältare, Näfver/Frempong. Tror då att Barsom skulle axla och förstärka den roll Larsen hade.

Vi ser ut att kunna få ett mycket spännande lag 2008.
Örebro
2007-12-07 13:40
Ang RMM:/ Har en känsla av att ÖSK kanske inte var så intresserade. RMM själv hade ju gått ut med att han ville ha ett avgörande denna vecka - medan Sjögren i Fan-TV inslaget säger nåt i stil med att "det får vi ta i nästa vecka".
Ang Barsom:/ Om jag var i hans kläder skulle jag i slutet av karriären välja Norge för att tjäna dom pengar jag kunde. Spelarinvest är ju inte intresserade av att lägga ut miljoner på en "utgående" spelare. Om jag fortfarande vore i Barsoms läge skulle bara ett erbjudande om deltidsjobb vid sidan av för att säkra mitt fortsatta leverne vara intressant - i stil med det Larsen fick (var det när han var på väg till Degefösch?) och som han nu har att fortsätta på. Alltså, det ÖSK har att sätta emot Norge tror jag är nån slags Larsen-lösning . Och det hoppas jag Sjögren & Co försöker få till.
AIK Saywee
2007-12-07 13:34
Fässbergs IF?!?!?
AIK Saywee
2007-12-07 13:33
Keblix//
Wikipedia är en bra kunskapssida, men jag loggade snabbt ut när jag läste vilka som blivit svenska mästare ... höll på att trilla baklänges ;-)

...Brynäs IF, IFK Eskilstuna, Fässbergs IF, Göteborgs IF, Hammarby IF, IK Sleipner

i och för sig bara en titel, men nu är det väl ändå dags att skriva in ÖSK!
Örebro abdel seidou
2007-12-07 13:26
Mittåt//
Tackar allra ödmjukast för den spännande uppdateringen om min gamla personliga favorit!=)
Örebro Keblix
2007-12-07 13:24
Ämne: någon här som vet va....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan
finns lite där
Örebro Mittåt
2007-12-07 13:18
Den "riktiga" Abdel Seidu kan se tillbaka på ett framgångsrikt år som tung och målfarlig anfallare i Arboga Södra. Enligt uppgift en av huvudanledningarna till att laget tog steget upp till Västra Svealands tredjedivision, där bland annat ÖSK Ungdom hör hemma.

Något återbesök på Behrn Arena verkar det dock inte bli för Abdels del. När väl sereisegern var bärgad, så meddelade han till allas förvåning, att han drar vidare i sin fotbollskarriär och under den kommande säsongen kommer han att representera nypromoverade Kolsva IF i västmanlandsfyran.

Den numera 35-årige Abdel har slagit sig ned sina bopålar i Köping och arbetade i alla fall för några månader sedan som vikarierande högstadielärare i matematik på en skola i Vivalla. (Inga diciplinproblem i hans klasser, antar jag)

Det mesta enligt en artikel i Köpings nättidning Magazin24.
Örebro abdel seidou
2007-12-07 13:06
Saywee//
Tackar, va trevligt med uppskattning!=]
Jag spelar bara på korpnivå nu för tiden och är rätt så förslöad. Om Barsom är vad man kallar för en vass lirare så är väl jag ett jäkligt trubbigt träben ungefär. ;D

Även om jag som de flesta andra unga fotbollsintresserade killar anser mig vara näst intill allvetande vad gäller bollar och deras sparkare så tror jag att farbror Taaler scoutar betydligt bättre.=)

Jag vet inte om det finns nån deadline för Anttonen men antagligen är det säkert så, men de har jag inte sett nått om i media. Vad jag kan minnas mig så brukar Patrik va bra på att släppa bollen vid rätt tillfälle både på och utanför planen, kanske kommer besked den 24e?=)
Örebro ÖSKÖSK
2007-12-07 12:57
En sak jag sitter och tänker på är hur mycket ÖSK skulle fått ge Häcken för Mumba? 1-3 miljoner? För mycket? Om man slår i hop transfersumman och lönen som Mumba och Häcken skulle ha och lägga det på Barsom?

ÖSK kan väl "slösa" lite och få Barsom att stanna kvar, vi är förfan en av Sveriges större klubbar och då borde vi visa det.
Örebro jappel
2007-12-07 12:55
någon här som vet var man kan hitta informationen kring allsvenskan genom tiderna nu när allsvenskan.just.nu lagts ner??
där fanns det en tabell (txt format) som listade alla lag och dess placering genom åren i allsvenskan.
AIK Saywee
2007-12-07 12:48
abdel seidou//
Vilket snabbt svar och vilket gött inlägg tidigare angåend RMM. Spelar du fortfarande eller kan du tänkas bli svartvit scout?

Men å andra sidan, verkar ju Taaler som en lysande scout, om jag har förstått inläggen rätt?!

Men tidsmässigt undrar jag, vad händer, finns någon deadline, eller flyter tiden bara på, Anttonen får ju inte ha bollen för länge för då kan den ju bli "bortrövad" ;-)

Edit - för många t i Anttonen vilket brukar vara ovanligt
Örebro abdel seidou
2007-12-07 12:40
som jag har fattat det är han väl erbjuden ett första förslag nu och bollen ligger hos honom. det finns väl säkert utrymme för lite förhandlingar hit och dit men sen stannar han nog kvar som vanligt får man hoppas. =)
AIK Saywee
2007-12-07 12:37
Det händer mycket nu, men en sak har jag nog missat, det har varit så mycket spännande läsning här på svartvitt och jag orkar inte skrolla eller söka info själv. Detta forum brukar oftast ge snabbast svar.

När det gäller Abgar har jag förstått att det dröjer till jul/mellandagarna, men ANTTONEN, i vilket läge befinner han sig i denna karusell, väntar han på något eller väntar någon annan på något eller förväntar sig någon annan någonting!

Ursäkta min slöhet, men det är redan skymning ;-)
Örebro Mittåt
2007-12-07 12:29
14:30
Örebro Sempre vittoria
2007-12-07 12:27
när är träningen idag?
Örebro abdel seidou
2007-12-07 12:08
Ämne: Mittåt//
Angående H....
Esperanto eller va de heterskulle väl kunna va nått?
AIK Saywee
2007-12-07 12:07
Ämne: Saywee// Kontinuitet....
Nej du har rätt, det är faktiskt två olika ord, men sett ur ett svenskt perspektiv med lag ner till division 7 så är det relativt stabilt att spela så länge i högsta divisionen (sportsligt).

Men jojo, det har det varit i högsta divisionen ;-)
AIK Saywee
2007-12-07 12:04
Mittåt//
Angående Helsingborg//
Det finns knappt några över, de får väl leta i Afrika, Asien eller Amerika. Fast jag vet inte vilket språk som passar bäst för att deras tränare skall kunna kommunicera med spelarna ;-)
Örebro crille.
2007-12-07 12:03
Ämne: Angående RMM, va int....
Underbart skrivet
Örebro One¨touch
2007-12-07 12:02
En trippel..
Örebro One¨touch
2007-12-07 12:02
Saywee// Kontinuitet behöver inte per automatik innebära stabilitet. Det är två helt olika parametrar.
Örebro One¨touch
2007-12-07 12:00
abdel seidou// Störtskönt inlägg.
AIK Saywee
2007-12-07 12:00
Nej, RMM gråter vi inte över, men om Abgar blir norrman blir jag tårögd ;-)

Förresten apropå 15 år i Allsvenskan (sportsligt) backar jag 15 år blir det 1992, kan det stämma?

Hur många av nästa säsongs allsvenska lag har spelat i Allsvenskan sedan 1992 och inte åkt ur någon gång (sportsligt)?
Örebro Mittåt
2007-12-07 11:59
Helsingborg kan ju alltid kontakta Lennart Sjögren för att få en lista över de tränare som så att säga blev över.
Örebro Kronblom
2007-12-07 11:58
Ämne: Tror att ÖSK har erb....
Ja,jag tror giffarna bjöd över ÖSK och därför valde han att gå dit.Tråkigt känns det eftersom jag verkligen ville ha hit honom till ÖSK igen men ingen idé att gråta över spilld mjölk utan bara att jobba vidare men som jag skrivit tidigare så var RMM en spelare man behövde!
Örebro abdel seidou
2007-12-07 11:58
Angående RMM, va inte så ledsna för det. Ja menar Nordback, Henriksson, Walker, Näfver, Nordin, JP, kanske Abbe, med allra största sannolikhet vår alldeles egna mommas boy Patrik Anttonen som förmodligen bor kvar här hela livet och om inte han så kanske random-nigerianen.
Barsom kommer ju erbjudas ett fettdrypande snaskigt kontrakt så skulle han tacka nej finns det ett hål i lönebudgeten att fylla med nått annat afrikanskt rockärms ess. Finns ju ingenting som garanterar att Mambo-Pumba ens skulle vara en starter här även om jag gärna hade sett honom försöka knipa en plats.
I sundsvall där emot lär han väl va garanterad 90 minuter i typ 29 matcher (kanske blir avstängd i nån). Han är en offensiv innermittfältare men som bygger sitt spel på slit och grovjobb istället för briljant passningsspel, det låter jävligt sundsvall/gävle i min värld. I Ösk var han ju främst en bollvinnare mer än att briljera med nått passningsspel att tala om, en nordback fast lägre upp i planen och som kunde hoppa så förbannat jävla högt.
Det är väl kanske det Ösk går bet på, en omänsklig spänst, timing och styrka i båda straffområdena främst på fasta situationer men å andra sidan har vi nyss värvat en till mittback på 1.94 (samma som wikström va?).
Örebro Mittåt
2007-12-07 11:56
Det är ingen anledning att gråta alltför mycket över att Mambo-Mumba gick till Giffarna, tycker jag. En hyfsad mittfältare, som man både kan ha och vara utan. En duktig tvåvägsspelare, men inte den spelartyp som behövs för ta över taktpinnen efter vår Super-Lars. Ett inre mittfält med Nordback och Mambo hade nog blivit i torftigaste laget rent spelmässigt.

Dessutom har jag en känsla av att hans karriär planat ut en hel del.
Annons: