/fotboll/osk/forum/7520.aspx/fotboll/osk/forum/7520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro crille.
2007-12-10 11:35
Finns det inte någon anna vänster back i laget som kan ta hans plats? Tror nog att hans personlighet kommer att vara mer saknad än hans fotbolls kunande.. Missförstå mej inte nu, han är en jätte bra fåtbolls spelare men är han inte bättre o viktigare som en ledare på plan?
AIK Saywee
2007-12-10 11:31
Då lägger jag mig diplomatiskt i mitten, ett medelvärde av vad ni hittills skrivit hamnar på 5 mille.

Men, Riddez, skall vara kvar, han finns ju "avmålad" på åtminstone en av klubbens "minibussar". Sådant är dyrt att ändra.

Vi har väl varit tvungna att byta för att få bort bilden av Mirza, eller?
Örebro 100år
2007-12-10 11:25
Saywee/
ja ;-)

Håller annars med Chipset! inne på samma linje.
Om Riddez varit 19-20år hade 8-10millar varit realistiskt. Men nu är det tyvärr inte mer än 2-3mille.
Men som jag skrev tidigare... bättre det än att han sticker gratis nästa år. Med dom här pengarna har vi råd att knyta Barsom? Jag ser hellre Barsom än Riddez.
Örebro Chipset
2007-12-10 11:22
Måste rätta mig själv. "precis skaffat sig familj" är nog inte sant. Men han har iallafall skaffat sig barn ganska nyligen, en högerfotad rackare.
Örebro Chipset
2007-12-10 11:19
8 mille för Riddez?! Aldrig! Ett bra bud ligger nog runt 2-3. Tänk på att han inte är någon ungdom och att hans nuvarande kontrakt bara sträcker sig över nästa år. ÖSK har bara två val: Sälj eller förläng. Om man ska sälja bör man få ut så mycket som möjligt ur affären direkt. En vidareklausul känns inte jättehet. Riddez är, i mitt tycke, tok för långsam för internationell fotboll. Om jag får bestämma skulle ÖSK förlänga Riddez kontrakt med 3 år. Tror inte det är omöjligt med tanke på att han verkar trivas rätt bra i Ö-o. Han har dessutom precis skaffat sig familj och han pluggar på universitet.
AIK Saywee
2007-12-10 11:15
Det kan du få 100 år för, dvs tid att räkna får ;-)
Örebro 100år
2007-12-10 11:13
Innan det kommer ut i pressen tänkte jag tala om att det va jag som sköt Toivonen
Örebro jappel
2007-12-10 11:05
allt under 8 totalt är ett riktigt nerköp.
Med tvekan kan det vara OK att han går för 4 nu men då ska det vara en vidareförsäljningsklausul på minst 25% (där ska de första 4 inte vara avdragsgilla...)
Vi måste ju kunna värva en ersättare av samma klass!!! och det blir nog svårt!(vi har som jag tidigare sagt visserligen Glenn, men när man säljer en spelare måste man ju räkna med att ha råd att värva en ny (+lite vinst) Jag tror på fullaste allvar att riddez kommer spela i landslaget innan årets slut (08) oavsett om han är i ÖSK eller ej.
Om han inte säljs / går nu tycker jag att vi ska förhandla om hans kontrakt så att det sträcker sig över 2010 minst.
Ponera att han säljs vidare till Ajax för 16 mille då får vi 4 till..
Fast det bästa skulle såklart vara att vi säljer honom direkt till Ajax, eller att han stannar kvar :-)
Örebro crille.
2007-12-10 10:51
Då jag är relativt ny här på detta forum så är jag lite nyfiken på hur många som skriver här håller på med fotboll? som spelare eller ledare eller tränare! Skälv så tränar jag Mv i Ösk P93 o så är jag pool ansvarig för nordvästa poolen i länet!
Örebro 100år
2007-12-10 10:39
Kul för Riddez! Kan tänka mig att budet ligger på ca:3
Bra pengar för klubben också. Nästa år går han gratis
Örebro Pencing
2007-12-10 10:36
Riddez är enligt min mening den viktigaste spelaren i truppen. Tappar vi honom är vi illa ute. Det är framförallt hans personlighet som kan bli en tung börda att tappa.
Örebro zxcv
2007-12-10 10:15
Det har säkert kommit in ett bud på 2,5 miljoner eller något. Skambud isåfall.

Allt under 10 miljoner är helt oacceptabelt.
Örebro bison
2007-12-10 09:54
Saywee// Tycket jag läste mig till att det inte skulle bli någon förändring trots ett massivt supporterstöd för helsvart.

För övrigt tycker jag att ÖSK ska spela i helsvart!
Örebro bison
2007-12-10 09:53
Bara att hoppas på en bra betalning för Riddez.
Låter väl på Sjögren som att budet är bra, vad har vi för täckning på VB? Glenn finns väl, men vad har vi annars nån ungdom?
Örebro crille.
2007-12-10 09:53
Saywee// Tack för inbjudan! Känner mej varmt välkommern...
Örebro Mittåt
2007-12-10 09:38
Liberate// Ja, styrke- och spänstträning inomhus. I morgon 14:30 blir de utsläppta igen.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-10 09:29
Är det nån som vet om det är träning idag 14:30?
AIK Saywee
2007-12-10 09:27
OK, crille. du är välkommen!
Du kunde ju ha vit tröja/vita byxor?

Förresten är det någon som har en föraning om de nya dresserna 2008?

FORZA SVARTSVART!
Örebro crille.
2007-12-10 09:18
saywee// Nä jag har haft Mff som "mitt" lag sedan gamalt.. Men nu när jag bor här o gillar att kolla på fotboll, jobbar för Ösk u så hoppas jag naturligts vis att Ösk kommer att gå bra 2008 med en kul fotboll..
Örebro Oscar O
2007-12-10 09:12
Synd att ÖSK valt att inte värva nytt på målvaktsfronten. Personligen hade jag hellre sett en ny förstamålvakt.
2007-12-10 09:08
Ämne: saywee// Den va bra....
Alltså crille,har du valt fel färg på tröjan av misstag?bara Ösk:are säger att "Ösk 2008 kommer bli ett roligt o possitibvt lag att se på";)
Örebro crille.
2007-12-10 09:04
saywee// Den va bra!!! Skööönt me pjamas!!
Tror nog att Anttonen o Barsom kommer att stanna. Vet inte varför men känslan är så iallafall.. Tror att Ösk 2008 kommer att bli ett roligt o positivt lag att se!!
Örebro Mullet
2007-12-10 09:04
Tappar vi Riddez MÅSTE det ske till en ordentlig ersättning, och då MÅSTE pengarna gå till att behålla Barsom (och gärna Anttonen också). Vi KAN inte förlora alla tongivande spelare.
AIK Saywee
2007-12-10 08:51
Ämne: Det har snackats om ....
Jag har som ni förstått haft lite farhågor för detta pusslande av ett ÖSK 2008 och så har jag haft lite synpunkter på "tidsaspekten".

Jag hoppas verkligen att vi får behålla någon eller ett par av eller alla tre i trion Riddez, Barsom, Anttonen.

Annars tenderar vi få en alltför stor omsättning, vilket iofs är spännande men i ett lagspel bör man väl helst inte ändra för mycket...
... men det gäller väl främst under säsong eller?

Tiden med "det nya ÖSK" och vår nye huvudtränare blir iallafall inte för lång, den startar i januari och i slutet av mars är det dags för premiärföreställning på BA.

Det blir nog bra ändå, det måste det göra och om inte, så blir det ju iallafall spännande.

crille.//
Nu får du väl ta av dig pyjamasen och sätta på dig finkläderna, klockan är snart nio ;-)
Örebro Stephan
2007-12-10 08:49
Hej då Riddez :(
2007-12-10 08:49
Är det träning idag 14:30?
Örebro crille.
2007-12-10 08:37
Ösk bör ju skriva en kausul som gör gällande om Joel säljs vidare så ska dom ha en viss procent på det. Om han nu går,, inte säkert att han går.. Ingen spelare är större än laget!!!
Örebro jappel
2007-12-10 08:26
Ja det skulle helt klart vara tungt om vi tappar Riddez, men ingen katastrof. Vi har ju trots allt Glenn som säkerligen kan ta över den positionen. Men jag håller med om att vi inte ska sälja för under 8 millar (gärna 10-15 ha var trots allt allsvenskans bästa vänsterback 2007 enligt SvD och mig och säkert mångs fler). Riddez kommer hamna ute i europa om några år. Frågan är bara om han ska göra det från oss eller ej...Går han till italen om två tre år kommer han kosta 20-25.
Örebro Mattias69
2007-12-10 08:23
Patrick Mörk, är det någon som vet mer om honom. Hans namn poppar ju upp som gubben ur lådan titt som tätt och oftast i samband med något som är negativt för ÖSK (Mambo-Mumbas kontrakt med Sundsvall och Riddez flytt till Norge ex.) Är han den mest dominante agenten just nu?
Örebro crille.
2007-12-10 07:48
Helt rätt att behålla dessa Mv...
Annons: